YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
CEWKI
Autor Wiadomość
pandzioch2003 



Rocznik: 2002
Wiek: 42
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 198
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-02-23, 15:47   CEWKI

Zdecydowalem sie napisac nowy watek, poniewaz nadal nie moge odnalezc iskry w mojej gwiazdeczce. Wszystko wskazuje na uszkodzone obie cewki, ale... az byloby trudno uwierzyc. Stad mam wielka prosbe: czy moze ktos z Was ma zdjety zbiornik i moze zmierzyc miernikiem opornosc cewki zaplonowej.

[IMG=http://img341.images...k.th.jpg][/IMG]


U mnie o dziwo podczas pomiaru uzwojenia wtornego miernik nic niepokazuje:(

Napiszcie jakie wartosci wam mierniki pokazuja.

Acha, cewki sa pod zbiornikiem - tylna po prawej stronie nad cylinderm. przednia po lewej nad przednik cylinderm. Z gory dzieki za pomoc.
_________________
Współtowarzysze
ISRA 31256
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2010-12-30, 18:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bartek_p 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Wiek: 43
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 693
Skąd: Dębogóra
Wysłany: 2010-02-24, 17:59   

Sprawdzenie ciągłości uzwojeń cewki:
* Obrócić wał korbowy silnika na tyle, aby uzyskać zwarcie styków przerywacza,
* Włączyć zapłon,
* Wyjąć z kopułki rozdzielacza przewód wysokiego napięcia od cewki i jego koniec zbliżyć do masy, np. do kadłuba silnika, na odległość kilku milimetrów, maksymalnie 10 mm,
* Kilkakrotnie rozewrzeć styki przerywacza. Do wykonania tej czynności można posłużyć się wkrętakiem.

Brak przeskoków iskry z końca przewodu do masy świadczy o uszkodzeniu cewki. Natomiast o jej sprawności, jak również pozostałych elementach układu zapłonowego, będzie świadczyło pojawienie się równomiernych i energicznych wyładowań o niebieskiej barwie iskry.

Sprawdzanie rezystancji uzwojeń

Metoda ta pozwala na dokładniejsze sprawdzenie ciągłości obwodu uzwojenia pierwotnego i wtórnego cewki zapłonowej. Podczas pomiaru rezystancji nie jest konieczne wymontowywanie cewki z samochodu. Wykonując badania w pojeździe należy jednak pamiętać o odłączeniu przewodów z zacisków na głowicy cewki. Pomiaru dokonujemy omomierzem w sposób podany na rysunkach :


W obu pomiarach zmierzona wartość rezystancji powinna odpowiadać danym fabrycznym. Jeżeli brak jest takich danych, można przyjąć, że rezystancja uzwojenia pierwotnego cewki o napięciu 12 V wynosi 3...6 Ohm, a rezystancja uzwojenia wtórnego wynosi 4...20kW. Duży rozrzut tej wartości — nawet w fabrycznie nowych cewkach — powoduje, że badanie jakości uzwojenia wtórnego jest orientacyjne.

badanie cewki.gif
Plik ściągnięto 318 raz(y) 34.82 KB

_________________
Nie ma złej pogody, czasem tylko ubiór zły.
Dusza z nadzieją czekała piątku, a nerki i wątroba z trwogą - poniedziałku.
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2010-12-30, 18:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pandzioch2003 



Rocznik: 2002
Wiek: 42
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 198
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-02-24, 18:27   

Dzieki za opis, ale.... ja juz mierzylem cewki i opornosc uzwojenia wtornego jest zgodna z danymi producenta, ale uzwojenie pierwotne nie ujawnia zadnej opornosci. Podczas pomiaru na mierniku elektronicznym wyjsciowo jest wartosc 1 a podczas pomiaru nic sie nie zmienia, a przy pomiarze uzwojenia pierwotnego pokazuje wartosc 4.6 ohm - tak jak mowi instrukcja. Tyle ze kolegawitek1965, robil pomiary i jemu tez tak wychodzi, wiec chyba cewki mam dobre ale dlaczego jest taki wynik pomiaru. A iskry jak nie bylo tak nie ma :(
_________________
Współtowarzysze
ISRA 31256
 
 
bartek_p 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Wiek: 43
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 693
Skąd: Dębogóra
Wysłany: 2010-02-24, 19:25   

Można jeszcze wykręcić fajkę ii zobaczyć czy na samym kablu jest iskra.
Nie wiem czy są zalewane fajki, ale chyba nie.

Może brak iskry, spowodowany jest brakiem zasilania cewek, a nie samymi cewkami.
_________________
Nie ma złej pogody, czasem tylko ubiór zły.
Dusza z nadzieją czekała piątku, a nerki i wątroba z trwogą - poniedziałku.
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2010-12-30, 18:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mikssdaniel 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 43
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 287
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2010-02-24, 20:58   

Może napiszę oczywistą oczywistość ale uzwojenie pierwotne powinno się mierzyć na innym zakresie niż wtórne.
Z tego co pisaliście
-> pierwotne 3-6 ohm
-> wtórne 4-20kohm czyli 4000 - 20000ohm

Może dlatego pokazuje 1. (nieodpowiedni zakres na mierniku) :nie_wiem:

Tylko nie bić że zwracam uwagę na takie rzeczy.
 
 
Lokis 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 54
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 3451
Skąd: JANKES-BOROWIANY
Wysłany: 2010-02-24, 21:05   

No tak pomiar poza zakresem :doh:
_________________

Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności


Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas

dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
 
 
bartek_p 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Wiek: 43
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 693
Skąd: Dębogóra
Wysłany: 2010-02-24, 22:14   

a chciałem pisać o zakresie pomiarowym, ale wydawało mi się że taki zakres wszystkie mają. Widać dawno nie miałem w rękach chińszczyzny. Kurka w Poznaniu bym wam pomierzył.

Moja rada, iść do najbliższego elektryka z cewką w ręce, wtedy będzie 100% pewności czy są ok.
_________________
Nie ma złej pogody, czasem tylko ubiór zły.
Dusza z nadzieją czekała piątku, a nerki i wątroba z trwogą - poniedziałku.
 
 
pandzioch2003 



Rocznik: 2002
Wiek: 42
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 198
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-02-24, 22:43   

Pewnie ze moge zaniesc cewke do kogos, ale jak wielu z Nas chcialem samemu.... cos zrobic. Jezeli uzwojenie pierwotne ma miec 3,57 - 4,83ohm a miernik pozauje 4,6 to jest oki. A uzwojenie wtorne ma miec 10,7 - 14,5 ohm to miernik tez cos powinen pokazac ok. 14ohm, a tu nic. Musze chyba podjechac do innej gwiazdki i zmierzyc inna cewke zeby sie upewnic, bo jak to tak jest to bede szukal dalej przyczyn braku iskry.
_________________
Współtowarzysze
ISRA 31256
 
 
bartek_p 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Wiek: 43
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 693
Skąd: Dębogóra
Wysłany: 2010-02-24, 23:31   

14 kohm!!! jeśli już.
Jaki masz zakres na mierniku, albo podaj symbol to ci powiem czy nim zmierzysz
_________________
Nie ma złej pogody, czasem tylko ubiór zły.
Dusza z nadzieją czekała piątku, a nerki i wątroba z trwogą - poniedziałku.
 
 
mikssdaniel 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 43
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 287
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2010-02-25, 06:34   

Tak jak pisałem wczesniej.
Różnica 1ohm a 1kohm
1Ω = 1 Ω
1kΩ = 1000Ω (jezeli przed jednostkami jest k to znaczy mnozyć * 1000)

Poza tym
(µ znaczy mnozyć * 0,000001)
(m znaczy mnozyć * 0,001)
(k znaczy mnozyć * 1000)
(M znaczy mnozyć * 1000000)

I jeszcze jedna rada (OPORU NIE MIERZYĆ GDY PODŁACZONE NAPIĘCIE) czyli najpierw odłaczyć element a nastepnie mierzyć opór.

P.S.

Symbol Ω jest tam gdzie ikony :dumny: :bajbis2:
 
 
pandzioch2003 



Rocznik: 2002
Wiek: 42
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 198
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-02-25, 08:38   

Tak oczywiscie 14 k ohm :)
Nowy mierniczek zakupiony i jest wynik, tzn. 12,6 k ohm. Juuupi!! Cewki sa dobre! W takim razie teraz bede szukal w polaczeniach elektrycznych i w statorze.
_________________
Współtowarzysze
ISRA 31256
 
 
pandzioch2003 



Rocznik: 2002
Wiek: 42
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 198
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-02-25, 16:27   

Dalsze kroki niczego nie dały. Sprawdzone zostały wszystkie bezpieczniki, połączenia, kostki i oporności uzwojeń statora, cewek i pickupa. Szukam dalej...
_________________
Współtowarzysze
ISRA 31256
 
 
pandzioch2003 



Rocznik: 2002
Wiek: 42
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 198
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-02-25, 20:44   

Dalsze kroki niczego nie dały. Sprawdzone zostały wszystkie bezpieczniki, połączenia, kostki i oporności uzwojeń statora, cewek i pickupa. Szukam dalej... Nowe swiece sa. Jutro jade ze swoim modulem i cewkam do innej gwiazdeczki. Plan jest taki, zeby zalozyc moj modul i sprawdzic czy chodzi i tak samo z cewkami. W ten sposob wyeliminuje na 100% te dwa elementy. Dzisiaj jeszcze zdjalem pokrywe kola zamachowego, zeby sprawdzic czy na pickupie nie ma jakiegos smiecia, ale bylo czysto. A pickup zmierzony i opornosc zgodna z danymi producenta.

[ Dodano: 2010-02-26, 21:39 ]
Zalozylem modul do innej gwiazdki i odpalila, wiec modul jest oki. Jutro montuje cewki wyjete z innej gwiazdy do mojej i zobaczymy. Jesli nadal nie bedzie iskry to znaczy ze cos w samej instalacji sie zepsulo, a wtedy to dopiero bedzie szukania :( juz sie boje.

[ Dodano: 2010-03-01, 19:21 ]
NO i juz. Okazalo sie ze na Pickup'ie osadzil sie jakis syfek i zaklocal odczyt polozenia kola magnesowego.
_________________
Współtowarzysze
ISRA 31256
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2010-12-30, 18:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group