YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
co robim sami
Autor Wiadomość
misiek1971 


Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 47
Posty: 83
Skąd: CIEPIELÓW
Wysłany: 2017-01-22, 22:34   co robim sami

Witam mimo ze jeszcze narty przede mną to już czekam wiosny zakupiłem lokomotywę jesienią i jak to często bywa kasy troszki brakło. Zrobiłem tylko 2000 tys km i zima nastała nie zrobiłem żadnego serwisu. Mam pytanie co mogę zrobić sam a co trzeba zrobić w serwisie :napięcie pasa, wymian oleju, wymiana oleju przekładniowego i tak dalej. Co możemy zrobić sami a co należy zrobić w serwisie proszę o podpowiedź.
_________________
Żyj tak abyś nigdy nie żałował że czegoś nie zrobiłeś.
 
 
tqmeh 



Model: MS1300
Rocznik: 2016
Wiek: 41
Posty: 1215
Skąd: Złotoryja&WDL
Wysłany: 2017-01-22, 22:39   

Wszystko zależy jakie masz doświadczenie, jeśli już robiłeś to w aucie to wymiana oleju i filtrów nie będzie niczym specjalnym,
Co do pasa, przyrząd - do pomiaru siły i sprawdzenie ile się poddał to też nic trudnego

Pozdrawiam
_________________
Pozdrawiam Tomek


WDL na FB

http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo
 
 
poldek 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 29
Posty: 649
Skąd: Kozienice/Calgary
Wysłany: 2017-01-23, 01:52   

misiek1971 napisał/a:
2000 tys km


2000 tys km czyli to będzie jakieś 2000000km to gdzieś ty chłopie jeździł no i że lokomotywa taki przebieg bez problemu wytrzymała.

A tak na poważnie to albo 2 tys km lub 2000km bo tak to takie masło maślane.
 
 
tygrys 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 62
Posty: 1496
Skąd: warmia
Wysłany: 2017-01-23, 08:58   

Poszukaj na Forum jest dostępna (grzecznościowo)instrukcja obsługi do "lokomotywy" po polsku i jeżeli masz mało doświadczenia w mechanikowaniu przy takich sprzętach , to z tym bez problemu poradzisz sobie z bieżącą obsługą tzn. z tymi "sprawami" które wymieniłeś.
_________________
W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze.
 
 
kusy 



Model: MS1900
Rocznik: 2013
Posty: 203
Skąd: Lubin
Wysłany: 2017-01-23, 17:48   

poldek napisał/a:


A tak na poważnie to albo 2 tys km lub 2000km bo tak to takie masło maślane.



A może zamiast wyłapywania błędów podczas pisania odpowiedziałbyś coś sensownego w temacie?

Jeżeli chodzi o moto to tak w skrócie. Filtr powietrza znajduje się pod bakiem ,dlatego przy wymianie warto zainwestować w K@N. Przy spuszczaniu oleju silnikowego należy pamiętać o trzech śrubach spustowych. Olej zalewać w dwóch etapach. Kolejna rzecz to olej przekładniowy. Dostęp do śruby spustowej jest utrudniony ,ponieważ zasłania ją przewód hamulcowy tylnego zacisku. Płyny hamulcowe ( pamiętaj o sprzęgle ) łatwo wymienisz przy pomocy drugiej osoby. Jak będziesz miał więcej pytań to chętnie pomogę.
 
 
misiek1971 


Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 47
Posty: 83
Skąd: CIEPIELÓW
Wysłany: 2017-01-23, 20:41   

Ktoś mi powiedział że przy wmianie oleju przekladniowego trzeba zdjąć tłumiki
_________________
Żyj tak abyś nigdy nie żałował że czegoś nie zrobiłeś.
 
 
arekw711 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 48
Posty: 2171
Skąd: Jarosław

Wysłany: 2017-01-23, 20:51   

Cytat:
Ktoś mi powiedział że przy wmianie oleju przekladniowego trzeba zdjąć tłumiki

W MS 1900 ?? Przecież tam jest przekładnia pasowa .
_________________

 
 
tygrys 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 62
Posty: 1496
Skąd: warmia
Wysłany: 2017-01-23, 21:52   

Chodzi Ci zapewne o olej w skrzyni biegów , a to dlatego z tym tłumikiem , bo śruba do wlania i zarazem kontrolna jest za kolankiem drugiego cylindra i nie ma możliwości włożenia klucza -imbus i wyjęcia śruby . Ja rozwiązałem ten problem bez demontażu kolanek . Mianowicie dorobiłem - przerobiłem - klucz na bardzo krótki i wystarczy teraz popuścić śruby kolanka na drugim cylindrze i lekko odsunąć kolanko od silnika około 1,5cm . To wystarcza do odkręcenia i wyjęcia śruby , bo jest ona krótka . Trzeba się paluszkami trochę pogimnastykować , ale warto bo kupę roboty mniej .
_________________
W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze.
 
 
kusy 



Model: MS1900
Rocznik: 2013
Posty: 203
Skąd: Lubin
Wysłany: 2017-01-24, 07:41   

Panowie skrzynia biegów jak i sprzęgło znajdują się w silniku,więc są smarowane przez olej silnikowy. To o czym piszecie nazywa się przekładnia transferowa. arekw711 zgadza się jest tam napęd poprzez pas. Ten pas jest napędzany pulleyem poprzez tą przekładnie. Przy wymianie oleju w przekładni stosuje podobny patent co tygrys. Tylko,że ja odkręcam całkowicie nakrętki z kolanka przy cylindrze. Dodatkowo luzuje dwie opaski mocujące wydech. Wtedy dość mocno odchylam kolanko. Mam spory dostęp do śrub i mogę użyć lejka przy wlewaniu nowego oleju. Ma to zastosowanie przy oryginalnych kolankach, ponieważ akcesoryjne zazwyczaj odsłaniają te śruby.
 
 
misiek1971 


Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 47
Posty: 83
Skąd: CIEPIELÓW
Wysłany: 2017-01-24, 15:21   

A ile takie zabiegi kosztują w serwisie.
_________________
Żyj tak abyś nigdy nie żałował że czegoś nie zrobiłeś.
 
 
kusy 



Model: MS1900
Rocznik: 2013
Posty: 203
Skąd: Lubin
Wysłany: 2017-01-24, 15:56   

Przypuszczam , że dużo. Jeżeli nie radzisz sobie z mechaniką to chyba masz kolegów jeżdżących motocyklami? Zawsze w takiej ekipie są osoby ogarniające temat. Na pewno chętnie pomogą i przy okazji poduczysz się. Patrzyłem na mapę daleko masz do Mnie ( 460km w jedną stronę ).
 
 
Jacek6 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 51
Posty: 1007
Skąd: Opole-XVZ1300RSTD
Wysłany: 2017-01-24, 17:31   

kusy napisał/a:
Przy wymianie oleju w przekładni stosuje podobny patent co tygrys. Tylko,że ja odkręcam całkowicie nakrętki z kolanka przy cylindrze. Dodatkowo luzuje dwie opaski mocujące wydech. Wtedy dość mocno odchylam kolanko.

Co za matoł to zaprojektował w ten sposób ...
 
 
tygrys 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 62
Posty: 1496
Skąd: warmia
Wysłany: 2017-01-24, 20:07   

Myślę , że właśnie po to , żeby serwisy miały zarobek , bo dla większości (może przesadziłem) współczesnych "motocyklistów" takie zabiegi z wymianą oleju są czarną magią.
_________________
W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze.
 
 
kusy 



Model: MS1900
Rocznik: 2013
Posty: 203
Skąd: Lubin
Wysłany: 2017-01-24, 20:45   

tygrys przyznam Ci rację. Ja od zawsze sam "obsługuję" swoje auta i motocykle.Może dlatego,że zawsze miałem miejsce i okazję aby to robić. Na początku nauka polegała na doświadczeniu innych mechaników ( w Moim przypadku wujek ) oraz metodzie "może się uda" . W obecnych czasach mamy internet.Przyznam,że bardzo dużo pomaga. Bez serwisówki i doświadczenia rozsądnych ludzi często się popełnia błędy. Niestety muszę stwierdzić ,że bardzo dużo "rad"z internetu może przysporzyć więcej szkód niż pożytku.
_________________
XV 1900 ROADLINER S
 
 
arekw711 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 48
Posty: 2171
Skąd: Jarosław

Wysłany: 2017-01-25, 19:30   

Cytat:
Co za matoł to zaprojektował w ten sposób ...


Tak to już jest wszystko trzeba gdzieś upchnąć , a w dragulcu 1100 jak nie odkręcisz kolanka to nie dojdziesz do filtra oleju
_________________

 
 
Jacek6 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 51
Posty: 1007
Skąd: Opole-XVZ1300RSTD
Wysłany: 2017-01-25, 21:39   

Royala cza kupić ;-)
 
 
misiek1971 


Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 47
Posty: 83
Skąd: CIEPIELÓW
Wysłany: 2017-01-25, 22:10   

Przez 10 lat kupowałem Royal żeby zaoszczędzić na lokomotywe już ledwo co widzę na drodze :hahaha: :hahaha: :hahaha:

[ Dodano: 2017-01-27, 19:42 ]
A mówią że motocykliści to równi ludzie a jak tylko przyznalem się że trszki piłem to już nikt się nie odzywa.
_________________
Żyj tak abyś nigdy nie żałował że czegoś nie zrobiłeś.
 
 
kusy 



Model: MS1900
Rocznik: 2013
Posty: 203
Skąd: Lubin
Wysłany: 2017-01-31, 08:13   

Milczą,ponieważ po tym co się dowiedzieli nie mogą dojść do siebie. :hahaha: :hahaha:
_________________
XV 1900 ROADLINER S
 
 
tygrys 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 62
Posty: 1496
Skąd: warmia
Wysłany: 2017-01-31, 21:51   

Jacek6 napisał/a:
Royala cza kupić ;-)


A do mnie dopiero dotarło , dlaczego od trzech lat mam już obie sztuczne soczewki(dziadek mi mówił , że pędzony nocą jest najzdrowszy) :roll: ;D
_________________
W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze.
 
 
misiek1971 


Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 47
Posty: 83
Skąd: CIEPIELÓW
Wysłany: 2017-01-31, 22:06   

W tym roku pierwszy raz zrobiłem cytrynówkę na KPN-ie (wcześniej tylko na royalu). Bomba spiliśmy z żona cały słoik przez wekend (powiem nieskromnie nie mały) a co najlepsze ona w ogóle bimbru nie pije ale natura robi swoje.
_________________
Żyj tak abyś nigdy nie żałował że czegoś nie zrobiłeś.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style mod. by Latoch: Oferta