YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Co radzicie? Drag Star 1100 czy Midnight Star 950 (1300)?
Autor Wiadomość
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2015-05-25, 21:24   

przemczyszyn napisał/a:
Silnik bezawaryjny.
jak się uprzeć bardzo to tak. Wszak sprzęgiełko rozrusznika to nie silnik, a padają jak muchy i nie jest pytaniem czy padnie, tylko kiedy. Dwa, do 2006 ukręcający się gwint wałka zdawczego ze skrzyni biegów. Normalnie bezawaryjna jednostka to jest ? Moim zdaniem, plama na honorze Yamahy. Ale jest piękny, zwłaszcza w wersji classic. Skrzynia biegów bardzo elastyczna i jest to zaletą. W 1300 trzeba heblować biegami. 1300 jest motocyklem generalnie nowocześniejszym, ale .............po prostu brzydkim. Łatwiejszy w czynnościach obsługowych, co jest niezaprzeczalną zaletą, czego nie można powiedzieć o XVS 1100.
Bezobsługowy wał, to mit, i nie chodzi li tylko o wymianę oleju w przekładni, ale również o smarowanie okresowe wielowypustów. No chyba, że ktoś uporczywie będzie twierdził, że smar tam będący wiecznie zachowa swoje właściwości smarne. A nie utrzyma, więc żeby nie popaść w tarapaty, co wymiane opony warto tam zaglądnąć.
Opony do XVS 1300 są sporo droższe, ponieważ są typowe dla tego modelu i produkuje je dwóch ponoć producentów. Do XVS 1100 można nawet kupić porządne "koreanki" za połowę sumy.
XVS 1300 to wtrysk, co oznacza mniejsze spalanie, brak konieczności synchronizacji gaźników. Jak na razie nie słychać o wadach tego modelu występujących nagminnie, czyli ten typ tak ma.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Tytus 



Model: MS1300
Rocznik: 2007
Wiek: 51
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 745
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2015-05-25, 22:01   

Fakt jedyna "upierdliwość" 1300 to mielenie biegami ale prosze Was jest to sprawa którą po kilku wyjazdach nikt nie zawraca sobie głowy. Temat wraca podczas nawiedzonych piwnych dyskusji z innymi motocyklistami (na zasadzie wiesz nie martw sie mój motocykl tez nie jest idealny ;D . Wiec tylko na plus bo dla tego żeby nie obrosnąć w piórka jedną wadę w motocyklu warto posiadać ;)

I jest bardzo ładny wiec lepiej nie "idźmy drogą" który ładniejszy ;D
_________________
"Nigdy nie trzymaj się wyniośle,
coś z mrówki miej, nie pawia,
a jeśli kto ma uszy ośle,
to z nim się nie umawiaj."
K.I.G.
 
 
borysekb 



Model: MS1300
Rocznik: 2013
Wiek: 49
Dołączył: 01 Lis 2014
Posty: 51
Skąd: Myślibórz
Wysłany: 2015-05-25, 23:19   

Podzielam zdanie większości że 1300 jest nowocześniejszy ale 1100 powala wyglądem. I stale powraca stwierdzenie 1100 ładny ale 1300 nowocześniejszy.
Większość ofert na portalach jest z dołu polski.
Jedyne co mi się spodobało to Poznań
http://otomoto.pl/oferta/...a-ID6y3OvP.html
Pytanie: Czy znany jest Wam motocykl lub handlarz? Zdjęcia ładne ale muszę się wybrać i obejrzeć.
_________________
My jesteśmy czarne owce, każdy lata tym czym chce.
XVS 125 >> HD Road King >> XVS STRYKER
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5355
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2015-05-26, 06:29   

borysekb, jeżeli chodzi o handlarza, to gorzej juz ciężko trafić :hahaha: a na dragach się nie znam ;D
choć jest pewna mała szansa ,że trafi sie przyzwoity motocykl :roll: poszukaj opinii na forum
 
 
borysekb 



Model: MS1300
Rocznik: 2013
Wiek: 49
Dołączył: 01 Lis 2014
Posty: 51
Skąd: Myślibórz
Wysłany: 2015-05-26, 07:22   

pyra, poczytałem i jestem wdzięczny za podpowiedź. Nie przypuszczałem znajdę tu tyle informacji. Dziękuję.
_________________
My jesteśmy czarne owce, każdy lata tym czym chce.
XVS 125 >> HD Road King >> XVS STRYKER
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2015-05-26, 20:42   

borysekb, kup od forumowicza ze znana historią, aczkolwiek to również czasami jest palcem na wodzie pisane. No, ale czasami ludzi ponosi fantazja ;D
Zerknij na ofertę kolegi z Głogowa ( to jest odległość do przyjęcia) http://yamaha-dragstar.pl...50f7024c#552545
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
borysekb 



Model: MS1300
Rocznik: 2013
Wiek: 49
Dołączył: 01 Lis 2014
Posty: 51
Skąd: Myślibórz
Wysłany: 2015-05-26, 22:00   

witek1965, oglądałem zdjęcia i biorę pod uwagę.
_________________
My jesteśmy czarne owce, każdy lata tym czym chce.
XVS 125 >> HD Road King >> XVS STRYKER
 
 
Parowóz 


Model: MS1300
Rocznik: 2013
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 21
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-05-27, 23:16   

Mam oba. 1100 od pięciu lat, 1300 od miesiąca - trafiła się okazja... Gdyby Plecaczek nie uparł się, że na 1300 jej wygodniej, to opychałbym 1300, a nie 1100. Nie będę pisał o kwestiach technicznych - czy trafimy na lepszy czy gorszy egzemplarz, to w dużej mierze loteria (focusem 1,8 TDCI z 2004 r. zrobiłem 270 tys. km i NIC nigdy się nie zepsuło, kumpel kupił volvo S60 - w tym samym czasie nie przejechał nawet 150 tys. km - trudno jeździć wozem stojącym w warsztacie). Mnie 1100 pasuje: jest bardziej elastyczny, lepiej się składa, lepiej brzmi i lepiej wygląda. To wszytko bardzo subiektywne - trzeba się przymierzyć do obu, jak ktoś wcześniej pisał i wybrać pod siebie...
A swojego wystawiłem :beczy: http://otomoto.pl/oferta/...html#fbaa680878
_________________
ZAWSZE POD PARĄ

PAROWÓZ

ciągnął skład: DS650, V-Star 1100
 
 
Parowóz 


Model: MS1300
Rocznik: 2013
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 21
Skąd: Wrocław
  Wysłany: 2015-05-28, 07:51   

Tytus, jak czytałeś w temacie, zdania są podzielone. Mam ogromny sentyment do 1100, ale taki sam (prawie) sentyment miałem do mojego ulubionego Renault 5, które w chwili zakupu miało 10 lat... Może dorabiam racjonalne argumenty, ale póki co tak sądzę. Zapewne za kilka tysięcy km zmienię zdanie, już teraz widzę bardzo wiele zalet 1300...
A co do żony - zapewniam, że zadowolony plecaczek jest wartością dodaną do każdego motocykla 8)
_________________
ZAWSZE POD PARĄ

PAROWÓZ

ciągnął skład: DS650, V-Star 1100
 
 
borysekb 



Model: MS1300
Rocznik: 2013
Wiek: 49
Dołączył: 01 Lis 2014
Posty: 51
Skąd: Myślibórz
Wysłany: 2015-06-06, 18:17   

Dziękuję wszystkim za cenne uwagi. Wiem w jakim kierunku się kierować.
Temat do zamknięcia.
_________________
My jesteśmy czarne owce, każdy lata tym czym chce.
XVS 125 >> HD Road King >> XVS STRYKER
 
 
Niedźwiedź 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2004
Dołączył: 17 Gru 2011
Posty: 208
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-06-06, 22:15   

Dlaczego wszyscy olewają MS950? Bo nie ma litra pomiędzy nogami?
Szkoda, że Yamaha też olała ten model.
 
 
Żółw 



Model: RS1700
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 4528
Skąd: W-wa Bemowo
Wysłany: 2015-06-06, 22:34   

Niedźwiedź napisał/a:
Szkoda, że Yamaha też olała ten model.


No i masz odpowiedź :hahaha:
_________________
The man makes the patch, the patch don't make the man!!!
 
 
Endriu74 



Model: MS 950
Rocznik: 2009
Wiek: 49
Dołączył: 07 Maj 2015
Posty: 350
Skąd: Jarocin
Wysłany: 2015-06-07, 02:38   

A ja wbrew wszystkiemu kupiłem właśnie MS 950. Fakt jest mniej chromów - ale całość robi rewelacyjne wrażenie. Ale wypowiem się za miesiąc...
Do mnie w każdym razie zagadał :)
 
 
Tytus 



Model: MS1300
Rocznik: 2007
Wiek: 51
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 745
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2015-06-07, 08:06   

Niedźwiedź napisał/a:
Dlaczego wszyscy olewają MS950? Bo nie ma litra pomiędzy nogami?
Szkoda, że Yamaha też olała ten model.


Zastanawiałem sie nad 950 jak przesiadałem się z 650. Chciałem coś nowocześniejszego niż 1100 i podobają mi sie właśnie takie nowe linie ( nie jeżdzę w skórach fredzlach itp. Wiec nowe motocykle Yamahy idealnie do mojego stylu pasują). Okazało sie 950 jest w identycznej cenie jak 1300 a jednak sporo słabsza. Pewien człowiek który dosiadał 950 i chwalił ja powiedział jednak ze to w zasadzie krók w bok od 650 i żebym przyglądnął sie 1300. Do,dziś mu za to dziękuje bo to był dobry wybór.

I tak według mnie jak ktoś chce słabszy model na początek to zdecydowanie tańszy 650 a po nim przesiadka na 950 nie ma sensu. To nie chodzi o litra miedzy nogami ale startować od drogiej 950 nie ma sensu. Do czasu kiedy nie wygaśnie na rynku 650 to taki motocykl dla nikogo moim zdaniem.
_________________
"Nigdy nie trzymaj się wyniośle,
coś z mrówki miej, nie pawia,
a jeśli kto ma uszy ośle,
to z nim się nie umawiaj."
K.I.G.
 
 
Niedźwiedź 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2004
Dołączył: 17 Gru 2011
Posty: 208
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-06-07, 11:05   

Żółw napisał/a:
Niedźwiedź napisał/a:
Szkoda, że Yamaha też olała ten model.


No i masz odpowiedź :hahaha:


Przyznam, że nie dziwię się, dlaczego tak się stało. Skoro nikt nie chce moto poniżej litra, to jak ma się sprzedać 950. Intuicja jednak mi mówi, że to dla wielu MS950 to bardzo dobry wybór. Np. dla kogoś takiego jak ja czyli okazjonalny rider, któremu moto służy przede wszystkim do jazdy wokół komina.
Nie będę ciągnął dalej moich rozważań, bowiem w wielu innych miejscach mówi/ło się o wyższości mniejszego nad większym (czy odwrotnie). Ja bym brał MS950. Zdecydowanie. I nie patrzyłbym na wypowiedzi, że to niewiele tańsze od MS1300 i jednocześnie o wiele słabsze, że w zasadzie coś równoległego do DS650 (mam wątpliwości, co do twierdzenia, że to równoległy byt do DS650). Wśród nas są też tacy, którzy mieli między nogami 1,6 czy 1,7l i zmienili na MS950. I na dodatek chwalą sobie przeprowadzony downgrade.
 
 
ttom 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 55
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 1692
Skąd: Nomad
Wysłany: 2015-06-07, 13:46   

Cytat:
Wśród nas są też tacy, którzy mieli między nogami 1,6 czy 1,7l i zmienili na MS950. I na dodatek chwalą sobie przeprowadzony downgrade.

A kto tak konkretnie ? ;D
_________________
Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens... :pokooj:
 
 
Niedźwiedź 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2004
Dołączył: 17 Gru 2011
Posty: 208
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-06-07, 13:58   

A tak konkretnie, to choćby tu można zobaczyć, kto to taki.
 
 
Tytus 



Model: MS1300
Rocznik: 2007
Wiek: 51
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 745
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2015-06-07, 19:17   

Niedźwiedź nie zgadzam sie z Tobą. Twierdzenie ze nie ma znaczenia fakt ze 950 kosztuje tyle co 1300 bzdurne. Jeśli jesteś okazjonalnym riderów i nie chcesz "mieć litra miedzy nogami" to 650 jest wyborem idealnym. Wielu ludzi ujeżdżało takie motocykle na zagranicznych wojażach z plecaczkami i te moto dawało radę. Moim zdaniem dla początkującego lepszym wyborem jest DS650 niż MS950. Ponadto przy przesiadce na większy motocykl masz najbliżej i 1100 i 1300 (ceny podobne) i wybierasz pomiędzy klasycznym wyglądem 1100 i nowocześniejszym 1300 co kto lubi. Jeśli natomiast Ciebie stać na wydanie ok 20000pln na motocykl pojemności poniżej litra do jazdy w około komina zamiast np 14000-15000PLN to dobrze.
_________________
"Nigdy nie trzymaj się wyniośle,
coś z mrówki miej, nie pawia,
a jeśli kto ma uszy ośle,
to z nim się nie umawiaj."
K.I.G.
Ostatnio zmieniony przez Tytus 2015-06-07, 19:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Niedźwiedź 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2004
Dołączył: 17 Gru 2011
Posty: 208
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-06-07, 19:26   

Tytus a konkretnie?
 
 
Tytus 



Model: MS1300
Rocznik: 2007
Wiek: 51
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 745
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2015-06-07, 19:28   

A konkretnie dopisałem powyżej
_________________
"Nigdy nie trzymaj się wyniośle,
coś z mrówki miej, nie pawia,
a jeśli kto ma uszy ośle,
to z nim się nie umawiaj."
K.I.G.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group