YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Tuleje w górnej półce Drag star 650 custom - demontaż ?
Autor Wiadomość
Jarek74 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 50
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 534
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-02-09, 21:18   Tuleje w górnej półce Drag star 650 custom - demontaż ?

Kolega chciałby pochromować górną półkę w XVS 650, w półce są tuleje gumowo-metalowe absorbujące drgania, przez te tuleje przechodzą risery. Próbowaliśmy te tuleje wyjąć, wybić. Nie poddają się łatwo. Czy ktoś już to rozbierał ? Można by spróbować wypchnąć na prasie, ale czy się nie rozwalą ? Bo siedzą cholernie mocno i wg serwisu nie występują oddzielnie jako część, tylko jako jeden element z półką. Nie potrafili nam odpowiedzieć, czy są wklejane, wciskane w jakiś tajemniczy sposób.
_________________
Delta Machine
 
 
MARSINUS 



Model: RS1600
Rocznik: 2006
Wiek: 46
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 1362
Skąd: Robotnicza Wieś
Wysłany: 2015-02-12, 12:22   

No ludziska nikt nie wie ? ? ?

witek1965 Ty też nic ?
_________________
"Mądry głupiemu ustępuje
Ale co, gdy głupi się z tego nie raduje..."
Jak ja lubię KNŻ ;)
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2015-02-12, 18:39   

nie demontowałem więc się nie wypowiadam. Serwis ma rację. Nie występują jako części zamienne. Tyl;ko kompletna pólka. czy zamiast kombinować jak koń pod górkę, nie prościej zabezpieczyć je przez działaniem elektrolitu ? przecież to jest o wiele prostsze.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Jarek74 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 50
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 534
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-02-12, 19:01   

witek1965 nikt tu nie kombinuje jak koń, MARSINUS po prostu nie daje 100% gwarancji, że pomimo zabezpieczenia jakieś chemikalia nie zniszczą gumy w tulejach.
Okienko w pompie hamulcowej też zabezpieczył, a jednak zrobiło się matowe ;/
_________________
Delta Machine
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2015-02-12, 19:45   

No i po c....j mi to było.

Jarek74 napisał/a:
witek1965 nikt tu nie kombinuje jak koń
to tylko takie powiedzonko. Szukać różnych rozwiązań, często skomplikowanych.
O sposobach zabezpieczenia nie wypowiadam się. Po co mam znowu dostać po łapach.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
MARSINUS 



Model: RS1600
Rocznik: 2006
Wiek: 46
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 1362
Skąd: Robotnicza Wieś
Wysłany: 2015-02-12, 20:02   

ok witek wywołałem Cię do tablicy bo myślałem, że o DS wiesz wszystko...

Jakże się zawiodłem :(

A na poważnie to kurcze ludzie nikt tego nie rozbierał ? ? ?

A w innych modelach ?

Jakoś to tam włożyli więc i wyjąć jakoś trzeba :/
_________________
"Mądry głupiemu ustępuje
Ale co, gdy głupi się z tego nie raduje..."
Jak ja lubię KNŻ ;)
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2015-02-12, 20:22   

Gumie w procesie galwanicznym nic się nie powinno stać. Kiedyś chromując golenie teleskopów miałem je zakorkowane gumowymi zaślepkami, aby nic nie dostało się do wnętrza. W przypadku półki miałbym jedynie obawy, że chrom może zacząć się łuszczyć na krawędziach - dookoła tych gumowych tulejek.
Na rynku są dostępne analogiczne tulejki do harrego , ale trzeba by sprawdzić czy z wymiarami byłyby kompatybilne.
Przed końcem lutego będę chciał zmienić w swoim dragu półki na szersze - jak będę miał oryginalną zdemontowaną mogę spróbować, czy na prasie pójdzie bez problemów - o ile do tego czasu kolega, który chce półkę chromować, nie zdobędzie się na ten sam krok.
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2015-02-12, 20:26   

MARSINUS napisał/a:
myślałem, że o DS wiesz wszystko...
a skąd takie przypuszczenie ? ja tylko amator jestem i to przez małe a. Wszystko co wiem, to na podstawie tego co sam zrobiłem, lub przeczytałem.
Cytat:
Jakże się zawiodłem :(
przepraszam :beczy:
MARSINUS napisał/a:
Jakoś to tam włożyli więc i wyjąć jakoś trzeba :/
niekonieczne.
Ostatnio rozebrałem pompe, z czystej ciekawości. Żeby się dostac do środka trzeba było ją ........................................roztoczyc. Producent nie przewidywał rozbierania. Raz zmontowana i zgrzana. Koniec tematu. Kup pan sobie nową. A szkoda, bo naprawa to koszt jakieś kilkanaście złotych, biorą pod uwagę, że zniszczyły się proste części z tworzywa sztucznego. Można kupić całą pompę i na dodatek z silnikiem. Został mi na pamiątkę, może sobie rożen zbuduję
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Jarek74 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 50
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 534
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-02-12, 20:37   

Teoretycznie nie ma potrzeby, żeby te tuleje siedziały tam aż tak mocno, sądzę, że czas zrobił swoje i to się zapiekło. WD40 nie pomogło jak do tej pory. Moim zdaniem zostaje tylko prasa.
_________________
Delta Machine
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2015-02-12, 20:43   

Jarek74 napisał/a:
Moim zdaniem zostaje tylko prasa.
dobrze zabezpiecz, zalej silikonem, żywicą. Przecież wydłubiesz do zera. Zresztą, zrobisz jak będziesz uważał
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Jarek74 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 50
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 534
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-02-12, 21:04   

Nie znam się na chemii stosowanej w procesie chromowania amelinium ;D , jeśli MARSINUS twierdzi, że może być zonk, to lepiej byłoby tuleje wyjąć.
_________________
Delta Machine
 
 
MARSINUS 



Model: RS1600
Rocznik: 2006
Wiek: 46
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 1362
Skąd: Robotnicza Wieś
Wysłany: 2015-02-12, 21:28   

FIP Berek ma rację co do chromu na krawędziach, tyle, że jak sądzę tuleje nie wystają poza półkę tylko są minimalnie schowane jeżeli nie to doopa.

Co mnie martwi to co się stanie z gumą po chromowaniu tym bardziej, że guma nie jest nówka sztuka tylko ileś tam już przepracowała. No i czysta guma to na 100% nie jest więc może być różnie.

Reasumując coś może nie wyjść, a klient ma być zadowolony ;)
_________________
"Mądry głupiemu ustępuje
Ale co, gdy głupi się z tego nie raduje..."
Jak ja lubię KNŻ ;)
 
 
Rafcon 



Model: MS1300
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 131
Skąd: Siemianowice Śl
Wysłany: 2015-02-13, 17:40   

W xvs1300 dawałem do proszkowania cały przód, tak więc wyjmowałem tulejki za pomocą śruby i większych nasadek a następnie skręcałem aż wyjdą, zajęło to z 5 min niestety włożenie ich na miejsce o wiele wiele dłużej a słów wypowiedzianych w kierunku japońskich inżynierów tu nie zacytuję.
_________________
DS 650>MS 1300 https://youtu.be/e7wtzCsaubQ
 
 
Jarek74 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 50
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 534
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-02-23, 18:13   

Tuleje poddały się pod naciskiem prasy :)
_________________
Delta Machine
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group