Rozładowywanie akumulatora |
Autor |
Wiadomość |
rycho71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2003
Dołączył: 30 Maj 2013 Posty: 8 Skąd: ok. Sandomierza
|
Wysłany: 2014-05-31, 12:20 Rozładowywanie akumulatora
|
|
|
Witam
Mam problem w swoim motorku Yamaha DRAG STAR 650,
chodzi o to że jeśli motor postoi około 2 tygodnie bez odpalania rozładowuje mi akumulator.
Podejrzewam alarm który jest zamontowany Patrol Line HPS 544 że to on może być sprawcą występowania tego problemu,
akumulator został wymieniony na nowy, ale problem dalej występuje ten sam.
Może koledzy mieli podobny problem proszę o jakieś sugestie
pozdrawiam rycho71 |
|
|
|
|
Merlin
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3293 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2014-05-31, 13:27
|
|
|
Odłącz alarm i sprawdź czy dalej rozładowuje, alarm zawsze coś prądu pobiera ale rozładować to może po kilku miesiącach, mam taki alarm (montowany fabrycznie przez Yamahę) i nic się nie dzieje. |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
|
|
|
|
|
Pawlo
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 107 Dołączył: 16 Maj 2010 Posty: 401 Skąd: Józefów k.Otwocka
|
Wysłany: 2014-06-01, 00:11
|
|
|
Miałem podobny przypadek. Aku padało po 3-4 tygodniach. Skończyło się na całkowitym uszkodzeniu akumulatora. Po odpięciu alarmu problem zaniknął |
|
|
|
|
tqmeh
Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 1261 Skąd: Liberec
|
Wysłany: 2014-06-01, 10:20
|
|
|
Cześć,
przydało by się podpiąć amperomierz i sprawdzić ile tego prądu jest pobierane, tak jak piszą koledzy, odpiąć alarm. Może to być jego wina ale też nie musi
Sprawdziłeś ładowanie?
pozdr |
|
|
|
|
wemar
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2014-06-01, 16:18
|
|
|
Jeśli akumulator się rozładowuje w 2 tygodnie, przy podpiętym alarmie, to znaczy, że jedna z cel jest uszkodzona. Jest to dość typowy przypadek, że motocykl będzie normalnie odpalał, a nie starczy prądu na dwutygodniowy postój z alarmem. Uciekanie prądu sugeruje uszkodzoną instalację, ale jeśli nie występują inne objawy dolegliwości elektrycznych, to raczej nie jest to przyczyna rozładowywania akumulatora.
Pierwsze co trzeba zrobić, to sprawdzić poziom elektrolitu. Jeśli nie wiesz jak/czym to zrobić, lub nie wiesz jak dobrać się do "bezobsługowego" akumulatora, to możesz zabrać go do punktu gdzie sprzedają - tam mają odpowiedni przyrząd, którym sprawdzą wydolność akumulatora. Czasami daje się przeprowadzić dość skuteczną reanimację. |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
|
Kozak_Barabasz
Model: BĘDZIE
Wiek: 34 Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 1435 Skąd: Poznań / Konin
|
Wysłany: 2014-06-02, 22:30
|
|
|
wemar czytaj dokładniej- wymienił na nowy aku i ma to samo.
Tak jak pisali poprzednicy, amperomierz (multimetr) i wpinasz go szeregowo w instalację aku i widzisz ile ciągnie. Potem robisz prostą kalkulację:
Przykładowy pobór prądu 0,02A
Akumulator o pojemności 10Ah
CZAS = 10Ah/0,02A = 500godzin = około 21dni |
|
|
|
|
Kamyk
Model: BĘDZIE
Dołączył: 21 Gru 2008 Posty: 507 Skąd: polska
|
Wysłany: 2014-06-03, 06:59
|
|
|
a jak chcesz znaleźć gdzie ucieka, to na podłączonym amperomierzu wyciągaj pojedynczo bezpieczniki. Wtedy znajdziesz obwód, który Ci prąd kradnie. |
|
|
|
|
ttom
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 56 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 1705 Skąd: Nomad
|
|
|
|
|
Kozak_Barabasz
Model: BĘDZIE
Wiek: 34 Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 1435 Skąd: Poznań / Konin
|
Wysłany: 2014-06-03, 15:16
|
|
|
Tak jak pisze Kamyk - tym patentem sprawdza się zawsze "złodzieja" w samochodach.
W moto jest około 5 bezpieczników więc pójdzie błyskawicznie. |
_________________ OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl |
|
|
|
|
fazzi
Rocznik: 2008
Wiek: 56 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2014-06-04, 11:31
|
|
|
ttom napisał/a: | Ze znanych złodziei jest jeszcze immobilizer... Europejskie DS-y często miały... |
to raczej wątpliwa przyczyna, bo z autopsji wiem że może stać całą zimę i się nie rozładuje |
|
|
|
|
rycho71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2003
Dołączył: 30 Maj 2013 Posty: 8 Skąd: ok. Sandomierza
|
Wysłany: 2014-07-02, 14:26
|
|
|
witam
problem znikł po wypięciu kostki od alarmu
pozdrawiam, |
|
|
|
|
cypis76
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Dołączył: 04 Lip 2014 Posty: 2 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 2014-07-04, 17:16
|
|
|
POMOCY... Mam problem w DS 1100 z ładowaniem, którego kuiłem z USA , jeśli jest to na voltomierzu mam ok 13,7 V i tak jest przez chwile, a później nagle znika i jest 12 V . gdzie szukac czy to regulator ? czy może szczotki na alternatorze, a może gdzieś brak styku ? |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14529 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2014-07-04, 18:56
|
|
|
cypis76 napisał/a: | gdzie szukac | po kolei. Od alternatora, po przewodzie do zacisku reglera, potem sprawdź, czy przewód ma przejście i do zacisku akumulatora. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
cypis76
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Dołączył: 04 Lip 2014 Posty: 2 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 2014-07-04, 21:48
|
|
|
tzn , że regulator napięcia mogę wykluczyc ? ...że jako urządzenie jest ok ? Czy mam sprawdzic czy alternator daje prąd ? ... i co mam podłączyc amperomierz czy voltomierz jakoś pod wyjście z alternatora ( aczkolwiek jeszcze alternatora nie zlokalizowałem, nie wiem gdzie może się znajdowac...) muszę jakąś instrukcję chyba dorwac... |
|
|
|
|
ttom
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 56 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 1705 Skąd: Nomad
|
Wysłany: 2014-07-09, 20:14
|
|
|
cypis76, podjedź lepiej do jakiegoś serwisu motocyklowego...
W moim RS-ie napięcie mi pływało (grubo ponad 15V), wymieniłem nawet regulator... Okazało się, że... mój miernik był nie halo... |
_________________ Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens...
|
|
|
|
|
PSZEMAS
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 46 Dołączył: 10 Lut 2011 Posty: 5075 Skąd: Kurzętnik / NML
|
Wysłany: 2014-07-09, 21:19
|
|
|
cypis76, najpierw zasuwaj do powitalni spełnić pkt 1 regulaminu |
_________________ --> Yamaha Virago XV 535
--> Yamaha Drag Star XVS 650
--> Yamaha Road Star XV 1700
--> Yamaha FZ6-N
--> Yamaha Tracer 900
--> |
|
|
|
|
Orlanos
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 30 Paź 2017 Posty: 63 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2020-03-15, 22:30
|
|
|
A potraficie mi powiedzieć ile prądu pobieraja Wasze dragstary 1100?
Moj bierze od 20 do 40 mA i zastanawiam się czemu to tak plywa. Alarmu nie mam...pamiec wyswietlacza chyba tyle nie pobiera...jest tam jakis immobilazer? Chyba nie...Wkurza mnie ze po okolo 2-3 tygodniach musze ladowac aku.
Ma ktoś jakie uwagi?
Zdrowka życze ;-) Wlasnie sie dezynfekuje wewnetrznie:) |
_________________ Orlanos
|
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2020-03-15, 23:06
|
|
|
W wersjach amerykańskich jest immobilizer, w europejskich nie. |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
|
Orlanos
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 30 Paź 2017 Posty: 63 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2020-03-15, 23:40
|
|
|
moj raczej nie ma;-) - zwykły kluczyk - niedawno dorabiany bo stary zaczynal szwankowac...wiec to raczej nie to... |
_________________ Orlanos
|
|
|
|
|
pawcio81
Model: SYMPATYK
Wiek: 42 Dołączył: 11 Lis 2011 Posty: 30 Skąd: Polkowice
|
Wysłany: 2020-03-16, 06:49
|
|
|
soft napisał/a: | W wersjach amerykańskich jest immobilizer, w europejskich nie. |
Chyba odwrotnie
Wiem, bo miałem Europejczyka. |
|
|
|
|
|