YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Długość wolnego wydechu.
Autor Wiadomość
pkpsp 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2009
Dołączył: 26 Sie 2013
Posty: 5
Skąd: Baborów
Wysłany: 2013-09-21, 20:45   Długość wolnego wydechu.

Witam, czy długość rur wolnego wydechu powinna być równa a mianowicie czy każda z rur powinna mieć taką samą długość od kolektora( wtedy wylot każdej z rur będzie w innym miejscu) czy powinny mieć wyloty w tym samym miejscu?
_________________
PINIO
 
 
VenoMek 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1998
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lip 2012
Posty: 1417
Skąd: Grupa Śląska
Wysłany: 2013-09-21, 21:52   

Specjalistą nie jestem w tej dziedzinie ale jeżeli każdy cylinder ma osobną rurę to nie ma to znaczenia. Inaczej jest chyba gdy kolektory się łączą. Inna sprawa to akustyka ale tutaj Ci nie pomogę. Kolega Madburn coś kiedyś wspominał o modelowaniu matematycznym wydechów... może Ci pomoże...
_________________
VenoMki: Tomek i Ola (Lilu)
Honda XL1000 V Varadero Travel '08
"Jeśli możesz dotknąć horyzontu, jesteś u kresu swojej podróży."
 
 
Madburn 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 354
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-09-21, 22:28   

obecnie jestem specjalistą od wylewek betonowych i kładzenia papy - bo remontuje garaż :P
znalzełem wzory na fale stojące w rurach
nie wiem czy ktoś liczy wydechy - prawdopodobnie robi się je jak w american choppers - bierzesz rure 3cale tniesz o tyle żeby było ładnie a resze zapewnia dwulitrówka od tunera na bazie HD :P

co do długości - jeśli nie są połączone ani inne triki nie są stosowane - to długość powinna być mniej więcej ta sama - żeby silnik równo pracował (żeby oba cylindry miały podobne warunki pracy)
róznice większe niż 0,5m pewnie będą zauważalne - upitolenie 10cm jest bez znaczenia raczej
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1858
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-21, 22:31   

Doc. dr inż. Czesław Kordziński "Układy wylotowe szybkobieżnych silników spalinowych", WKiŁ.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
pkpsp 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2009
Dołączył: 26 Sie 2013
Posty: 5
Skąd: Baborów
Wysłany: 2013-11-11, 20:20   

remol71 Doc. dr inż. Czesław Kordziński "Układy wylotowe szybkobieżnych silników spalinowych", WKiŁ.
To wylicz to cwaniaku.
_________________
PINIO
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2013-11-11, 21:39   

O ile wiem to obliczenia stanowią tylko punkt wyjścia przy konstruowaniu wydechów. Docelowe parametry uzyskiwane są doświadczalnie - w warunkach 'domowych' temat nie do ogarnięcia. To co napisał Madburn o tym,że różnica 10 cm w długości wydechu nie ma prawdopodobnie znaczenia jest trudne do oceny - MOŻE mieć znaczenie ze względu na zjawiska falowe. I z tego samego powodu odpowiedź na pytanie z pierwszego postu może brzmieć i TAK i NIE - bo tan sam efekt zapewnienia właściwych warunków pracy układu można zapewnić w obu przypadkach, czyli przy rurach o tej samej długości i różnej długości również...
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
monkton 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 51
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 575
Skąd: Irlandia
Wysłany: 2013-11-11, 23:34   

Moje slashcuty nie są równe z tego krótszego jak dobrze odkręcę to ogień leci. Ale żeby coś nierówno czy jak, to nic z tych rzeczy. Chyba znakomita większość rurek kustomowych nie jest tej samej długości. Zamówiłem teraz 2w1 niby mają trochę dorzucić do pieca , ciekawe czy tak się stanie.
 
 
artek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 54
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 4437
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2013-11-12, 14:11   

V'n"H, Cobry, Road Bunnery w większości przypadków mają równo usytuowane wyloty sądzę, że te firmy mają powody, że robią tak a nie inaczej ...
 
 
moondek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 50
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 4020
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2013-11-12, 15:20   

Pekapeespe, nie ma chyba złotego środka. Ja mam nierówne wyloty wydechów, coś a'la oryginały. Zapewne jest w tym temacie szkoła otwocka i falenicka :) Może jednak książka doc.dr inż. Czesława mówi na ten temat?
_________________
Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko :idea:
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1858
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-12, 20:26   

moondek,

Tak, ale książki mają to do siebie, że trzeba je przeczytać :D
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 56
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2013-11-12, 20:51   

patrzac na fotke niżej to myśle że długosc ma znaczenie i dlatego sztucznie wyrównano dlugosc wydechow lub konstruktor byl pijany ;d

 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2013-11-12, 20:59   

Zastanawiam się czy nierówne końcówki wydechów, nie oznaczają równych długości układu wydechowego.
Czyli czy długość od cylindra 1 i cylindra 2 do końca wydechów nie jest taka sama.
Trzeba to po prostu zmierzyć centymetrem.

Czy wiecie jak działa to urządzenie:

Dwie różne długości rury mogą dawać dziwny dźwięk silnika (coś w rodzaju kukułki)
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group