Długość wolnego wydechu. |
Autor |
Wiadomość |
pkpsp
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2009
Dołączył: 26 Sie 2013 Posty: 5 Skąd: Baborów
|
Wysłany: 2013-09-21, 20:45 Długość wolnego wydechu.
|
|
|
Witam, czy długość rur wolnego wydechu powinna być równa a mianowicie czy każda z rur powinna mieć taką samą długość od kolektora( wtedy wylot każdej z rur będzie w innym miejscu) czy powinny mieć wyloty w tym samym miejscu? |
_________________ PINIO |
|
|
|
|
VenoMek
Model: SYMPATYK
Rocznik: 1998
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2012 Posty: 1417 Skąd: Grupa Śląska
|
Wysłany: 2013-09-21, 21:52
|
|
|
Specjalistą nie jestem w tej dziedzinie ale jeżeli każdy cylinder ma osobną rurę to nie ma to znaczenia. Inaczej jest chyba gdy kolektory się łączą. Inna sprawa to akustyka ale tutaj Ci nie pomogę. Kolega Madburn coś kiedyś wspominał o modelowaniu matematycznym wydechów... może Ci pomoże... |
_________________ VenoMki: Tomek i Ola (Lilu)
Honda XL1000 V Varadero Travel '08
"Jeśli możesz dotknąć horyzontu, jesteś u kresu swojej podróży." |
|
|
|
|
Madburn
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 354 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2013-09-21, 22:28
|
|
|
obecnie jestem specjalistą od wylewek betonowych i kładzenia papy - bo remontuje garaż
znalzełem wzory na fale stojące w rurach
nie wiem czy ktoś liczy wydechy - prawdopodobnie robi się je jak w american choppers - bierzesz rure 3cale tniesz o tyle żeby było ładnie a resze zapewnia dwulitrówka od tunera na bazie HD
co do długości - jeśli nie są połączone ani inne triki nie są stosowane - to długość powinna być mniej więcej ta sama - żeby silnik równo pracował (żeby oba cylindry miały podobne warunki pracy)
róznice większe niż 0,5m pewnie będą zauważalne - upitolenie 10cm jest bez znaczenia raczej |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1860 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-09-21, 22:31
|
|
|
Doc. dr inż. Czesław Kordziński "Układy wylotowe szybkobieżnych silników spalinowych", WKiŁ. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
pkpsp
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2009
Dołączył: 26 Sie 2013 Posty: 5 Skąd: Baborów
|
Wysłany: 2013-11-11, 20:20
|
|
|
remol71 Doc. dr inż. Czesław Kordziński "Układy wylotowe szybkobieżnych silników spalinowych", WKiŁ.
To wylicz to cwaniaku. |
_________________ PINIO |
|
|
|
|
F.I.P. Berek
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2013-11-11, 21:39
|
|
|
O ile wiem to obliczenia stanowią tylko punkt wyjścia przy konstruowaniu wydechów. Docelowe parametry uzyskiwane są doświadczalnie - w warunkach 'domowych' temat nie do ogarnięcia. To co napisał Madburn o tym,że różnica 10 cm w długości wydechu nie ma prawdopodobnie znaczenia jest trudne do oceny - MOŻE mieć znaczenie ze względu na zjawiska falowe. I z tego samego powodu odpowiedź na pytanie z pierwszego postu może brzmieć i TAK i NIE - bo tan sam efekt zapewnienia właściwych warunków pracy układu można zapewnić w obu przypadkach, czyli przy rurach o tej samej długości i różnej długości również... |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
|
monkton
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 51 Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 575 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: 2013-11-11, 23:34
|
|
|
Moje slashcuty nie są równe z tego krótszego jak dobrze odkręcę to ogień leci. Ale żeby coś nierówno czy jak, to nic z tych rzeczy. Chyba znakomita większość rurek kustomowych nie jest tej samej długości. Zamówiłem teraz 2w1 niby mają trochę dorzucić do pieca , ciekawe czy tak się stanie. |
|
|
|
|
artek
Model: SYMPATYK
Wiek: 54 Dołączył: 08 Paź 2011 Posty: 4437 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2013-11-12, 14:11
|
|
|
V'n"H, Cobry, Road Bunnery w większości przypadków mają równo usytuowane wyloty sądzę, że te firmy mają powody, że robią tak a nie inaczej ... |
|
|
|
|
moondek
Model: SYMPATYK
Wiek: 50 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 4020 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2013-11-12, 15:20
|
|
|
Pekapeespe, nie ma chyba złotego środka. Ja mam nierówne wyloty wydechów, coś a'la oryginały. Zapewne jest w tym temacie szkoła otwocka i falenicka Może jednak książka doc.dr inż. Czesława mówi na ten temat? |
_________________ Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1860 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-11-12, 20:26
|
|
|
moondek,
Tak, ale książki mają to do siebie, że trzeba je przeczytać |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
fazzi
Rocznik: 2008
Wiek: 56 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2013-11-12, 20:51
|
|
|
patrzac na fotke niżej to myśle że długosc ma znaczenie i dlatego sztucznie wyrównano dlugosc wydechow lub konstruktor byl pijany
|
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2013-11-12, 20:59
|
|
|
Zastanawiam się czy nierówne końcówki wydechów, nie oznaczają równych długości układu wydechowego.
Czyli czy długość od cylindra 1 i cylindra 2 do końca wydechów nie jest taka sama.
Trzeba to po prostu zmierzyć centymetrem.
Czy wiecie jak działa to urządzenie:
Dwie różne długości rury mogą dawać dziwny dźwięk silnika (coś w rodzaju kukułki) |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
|
|