stuki w tylnym kole |
Autor |
Wiadomość |
GUMIS


Rocznik: 2004
Dołączył: 27 Sie 2013 Posty: 11 Skąd: Wielowies
|
Wysłany: 2013-08-27, 00:29 stuki w tylnym kole
|
|
|
Witam!
Mam drag stara 650 classic z 2004 roku , i coś stuka w tylnim kole podczes jazdy, myślałem że jest luźne koło ale nie, bęben jest ciepły (czy to normalne..? ) podczas jazdy troche rzucało co jak wcześniej pisałem myślałem o luzach ale wszystko jest sztywne.
Czy ktoś może wie co jest grane...? Mam tego Draga prawie miesiąć ma przejechane troszke ponad 3000 mil.
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Madburn


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 354 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2013-08-27, 03:16
|
|
|
bęben czy dyfer ? tam gdzie cieplej tam problem
hamulec raczej nie stuka - tylko szumi
łożyska tez raczej szumią
a w 3tys mil to szczerbate ufoludki wierzą - chyba ze kupiłeś motong używany na stacji orbitalnej to tak |
|
|
|
 |
GUMIS


Rocznik: 2004
Dołączył: 27 Sie 2013 Posty: 11 Skąd: Wielowies
|
Wysłany: 2013-08-27, 08:31
|
|
|
Ciepły jest bęben , domyślam sie że tam jest problem ale co może być przyczyną..? jak jest zimny to tego nie mam dopiero po kilku przejechanych km. stukanie się pojawia. Jakby coś tam puchło .........? Moto ma udokumentowany przebieg więc wg.mnie jest prawdziwy .
dzięki za odp. |
|
|
|
 |
vaaks


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2579 Skąd: PWL

|
Wysłany: 2013-08-27, 08:55
|
|
|
GUMIS napisał/a: | ale co może być przyczyną..? |
jak nie rozbierzesz, to się nie dowiesz. Tylko tak będziesz mądrzejszy. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
 |
monkton


Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52 Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 575 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: 2013-08-27, 09:07
|
|
|
Nic tam nie stuka, sprawdź uchwyt do kasku i kopnij w wydechy. To chyba jedyne rzeczy, które mogą stukać. |
|
|
|
 |
qbczas1984

Model: SYMPATYK
Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2010 Posty: 175 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2013-08-27, 14:45
|
|
|
moze stukac z tylu. Ja w 650 wymienialem piaste, bo sie upier..... lozysko dostalo luzu i stukalo. |
|
|
|
 |
monkton


Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52 Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 575 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: 2013-08-27, 21:46
|
|
|
No to jeszcze kopnij w łożysko |
|
|
|
 |
GUMIS


Rocznik: 2004
Dołączył: 27 Sie 2013 Posty: 11 Skąd: Wielowies
|
Wysłany: 2013-08-28, 22:34
|
|
|
Witam rozebrałem całe koło dokopałem sie do 2 łożysk ( z każdej strony po jednym ) czy w środku pomiędzy tymi łożyskami jest jeszcze jedno....? wkładając tam palca coś wyczuwam i to coś tam sobie lata...?
Z góry dziękuje.
Pozdrawiam
GUMIS |
_________________
 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-08-28, 23:00
|
|
|
to taka tuleja. Ona na pewno nie stuka tak, żebyś to słyszał w trakcie jazdy, czy chociażby kręcąc kołem.
Kręcąc wałem przekładnia zachowuje sie jak nalezy ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
GUMIS


Rocznik: 2004
Dołączył: 27 Sie 2013 Posty: 11 Skąd: Wielowies
|
Wysłany: 2013-08-28, 23:19
|
|
|
która przekładnia...?w kardanie...?
ale od czego bęben sie bardzo ciepły robi...? |
_________________
 |
|
|
|
 |
shipp


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 58 Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 2411 Skąd: Kwatera Główna
|
Wysłany: 2013-08-28, 23:27
|
|
|
bęben będzie robił się ciepły bo musi, są tam szczęki hamulcowe działające na zasadzie tarcia, a tarcie jak wiadomo równa się wydzielanie ciepła,
mówiąc "ciepło" rozumiemy "ciepło", nie "gorąco", bęben może być lekko ciepły, nie może być gorący, a już na pewno nie parzyć w palce gdy się go dotknie |
_________________ I tak zawsze... no zawsze... |
|
|
|
 |
GUMIS


Rocznik: 2004
Dołączył: 27 Sie 2013 Posty: 11 Skąd: Wielowies
|
Wysłany: 2013-08-28, 23:29
|
|
|
tak wiem , ale wydaje mi sie że jest troche bardziej niż powienien, jak usłyszałem te stuki to w tym samym momencie tylne koło zaczeł uciekać na zakrętach..? |
_________________
 |
|
|
|
 |
shipp


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 58 Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 2411 Skąd: Kwatera Główna
|
Wysłany: 2013-08-28, 23:33
|
|
|
GUMIS, powyciągaj wszystko z koła i bębna, oblukaj czy nie ma widocznych uszkodzeń /ubytków, złamań, itp/, oceń stan zużycia, w razie wątpliwości wymień /tam nie ma niczego, co by znacząco mogło wydrenować portfel z kasy/, na koniec bardzo dokładnie poskładaj i zobacz, czy "efekt" ustał czy nadal jest to, co Cię niepokoi. Jeśli nadal będziesz miał wątpliwości, podjedź do kogoś zaufanego, kto na prawdę zna się na robocie niech rzuci fachowym okiem.
aaa... i przede wszystkim dokładnie obejrzyj tył motocykla, bo w czasie jazdy może stukać w innym miejscu z powodu jakiejś poluzowanej śrubki /np. bagażnik, mocowanie tablicy rejestr. czy chociażby puszka na przewody pod tablicą/, a Tobie wydaje się że w kole /sprawdź przy okazji stan ciśnienia w oponie, zbyt niskie wywołuje efekt "pływania" tyłu/, a Ty być może utożsamiasz stuki z wyczuwalnym "pływaniem" tylnego koła i wyciągasz wniosek, że jest to związane ze sobą, a wcale tak może nie być. |
_________________ I tak zawsze... no zawsze... |
|
|
|
 |
GUMIS


Rocznik: 2004
Dołączył: 27 Sie 2013 Posty: 11 Skąd: Wielowies
|
Wysłany: 2013-08-28, 23:43
|
|
|
Wszystko rozkręciłem tam wszystko jest jak Nowe... rozkręciłem nawet przednią część kardana i też stan jak nowy....
a odnośnie kardana to jakiego smaru najlepiej używać...? czy to wsio ryba..?
[ Dodano: 2013-08-28, 23:45 ]
a śrubek WSZYSTKICH nie sprawdzałem
[ Dodano: 2013-08-29, 00:51 ]
A zakładaniu koła jakieś uwagi... na coś zwrócić szczególną uwage...? czy 4 śruby kardana ustalają prawidłową pozycję koła...?
A smar do kardana może być obojętnie jaki czy jakiś szczególny....?
Dzięki. |
_________________
 |
|
|
|
 |
vaaks


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2579 Skąd: PWL

|
Wysłany: 2013-08-29, 08:43
|
|
|
GUMIS napisał/a: | jak usłyszałem te stuki to w tym samym momencie tylne koło zaczeł uciekać na zakrętach. |
koniecznie sprawdź wszystkie szprychy - czy nie mają luzów.
Cytat: | a odnośnie kardana to jakiego smaru najlepiej używać... |
smar z dodatkiem MoS2 |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
 |
GUMIS


Rocznik: 2004
Dołączył: 27 Sie 2013 Posty: 11 Skąd: Wielowies
|
Wysłany: 2013-08-29, 19:43
|
|
|
Dzięki
a szprychy są sztywne |
_________________
 |
|
|
|
 |
duoma


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1998
Wiek: 48 Dołączył: 05 Sie 2011 Posty: 901 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 2013-08-29, 20:08
|
|
|
tak czytam i nie wierzę - ciepły bębęn to za mocno naciągnięta linka/pręt hamulca lub intensywne hamwania tylnym. Stukać tam nie ma co - chyba że gwóźdź w oponie
Jak sprawdzałeś łożyska - ich wewnętrzne bieżnie powinny się obracać z wyczuwalnym oporem, jeśli kręcą się leekko, to są zużyte. |
|
|
|
 |
GUMIS


Rocznik: 2004
Dołączył: 27 Sie 2013 Posty: 11 Skąd: Wielowies
|
Wysłany: 2013-08-29, 22:42
|
|
|
hahaa do bębna , linki doszedłem dzis po południu , ale dzięki , łozyska są ok pracują i wyglądają jak nowe , opona też czysta , przy okazji porobiłem zaprawki , pierwsze oznaki korozji na ramie powstałe od komyszków , było ich nie , wiele ale były , po wszystkich uwagach powyższych forumowiczów znalazłem jeszcze lekkkko luźną tylną lampe. dziś wszystko skręciłem a jutro wkładam koło do ramy i wtedy się okaże .
Jutro dzień sądu ostatecznego !!!!hihihi
Pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
voitec


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2000
Wiek: 54 Dołączył: 05 Wrz 2009 Posty: 298 Skąd: Morscity
|
Wysłany: 2013-08-30, 09:32
|
|
|
Też miałem takie stuki. Też nie mogłem zlokalizować. Problem rozwiązała wymiana bębna. |
_________________ Najlepszych ludzi uformowało naprawianie własnych błędów - William Shakespeare |
|
|
|
 |
GUMIS


Rocznik: 2004
Dołączył: 27 Sie 2013 Posty: 11 Skąd: Wielowies
|
Wysłany: 2013-09-01, 22:56
|
|
|
Wszystko poskładałem i maszyna chodzi ok.
DZIĘKI za pomoc |
_________________
 |
|
|
|
 |
|