YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Regulacja obrotów Drag Star 1100
Autor Wiadomość
Andrzej666 



Model: SYMPATYK
Wiek: 28
Posty: 39
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-07-23, 20:31   Regulacja obrotów Drag Star 1100

Heja...

Jak wróciłem ostatnio z wymiany części eksploatacyjnych i regulacji mojego Draga zauważyłem, że chodzi jak dla mnie na ciut zbyt wysokich obrotach (na Cobrach przyzwyczajony byłem do takiego bardziej bulgotania w stylu HD niż typowego dźwięku japońca). Stwierdziłem, że nie mam zamiaru dupy truć już chłopakom, tylko sam to ustawię pod siebie (i przyszłego nabywcę). Moje pytanie dotyczy linki ssania - w jaki sposób działa to w DS1100? Tzn co dokładnie reguluje ta linka? Bo gdy ustawiam go śrubą od regulacji obrotów na biegu jałowym to przy odłączonym ssaniu obroty jak na moje są zbyt wysokie (oczywiście po rozgrzaniu sprzęta). Natomiast najlepsze właściwości i obroty osiągam przy skręceniu obrotów w dół i podciągnięciu trochę ssania. Obroty są wtedy eleganckie - i równo je trzyma, bez żadnego zalewania gaźników. No ale teoretycznie nie tak powinno to przecież działać. Moje pytanie więc brzmi następująco - co de facto reguluje linka ssania i czym powinienem manipulować, by osiągnąć satysfakcjonujące mnie obroty.

Z góry dzięki za odpowiedź.

Pozdr.
 
 
miki 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 45
Posty: 678
Skąd: Czarnków/Wlkp.
Wysłany: 2013-07-23, 22:19   

Linka reguluje skład mieszanki, de facto by wyregulować obroty powinno do tego służyć tylko pokrętło. Jeżeli dopiero po delikatnym wyciągnięciu linki ssania obroty są Ok. to gaźniki są najprawdopodobniej za ubogo zestrojone.
 
 
Andrzej666 



Model: SYMPATYK
Wiek: 28
Posty: 39
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-07-23, 22:22   

dzieki. dokladnie o takie info mi chodzilo. pozdrawiam!
 
 
wiedzmin 


Model: SYMPATYK
Posty: 62
Skąd: Stargard
Wysłany: 2013-07-24, 00:05   

linka ssania słuzy do rozgrzewania silnika ale tez do jego odpalania. Żebyś odpalił i rozgrzał silnik potrzebujesz bogatrzej mieszanki. W jakim sensie bogatszej - w takim sensie ze mniej powietrza wiecej paliwa. Jak to w gazniku jest rozwiazane? Ano jest w gardzieli gaźnika taka przepustnica która tą gardziel przysłania. Jak zalaczysz ssanie to uruchamiasz ta przepustnice i ogranicza ona doplyw powietrza. Mniej powietrza = bogatsza mieszanka = wzrost obrotow silnika. Co do regulacji silnika a dokladnie biegu jalowego troche zle to pojmujesz. Obroty jalowe reguluje sie PO ROZGRZANIU silnika na ssaniu. Nastepnie zamykasz calkowicie ssanie i regulujesz srubą do obrotow jalowych. I to tyle. Co do Twojego spostrzezenia że jak skręcisz obroty i dodasz ssania to lepiej chodzi to na.to nie patrz. Prawidłowo ustawiona mieszanla (pokretlo mieszanki) to taka przy której motocykl ma prawidlowe spalanie i plynnie bez zaciec przyspiesza i tym sie kieruj. Nie jezdzij na ssaniu bo to szkodzi silnikowi chłodzonemu powietrzem.
 
 
Andrzej666 



Model: SYMPATYK
Wiek: 28
Posty: 39
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-07-24, 05:37   

Dzięki. Choć rozumiem, że akurat czy się ma podłączone trochę ssania, czy bogatszą mieszakę ustawioną pokrętłem - teoretycznie - ma to taki sam wpływ na silnik, czyli żaden. Co do tej regulacji, to się może wyraziłem trochę niejasno, oczywiście regulowałem na rozgrzanym silniku - wnioskuję z tego, że obroty mam dobre (z tym jadę na słuch, wiem jak jeździła maszyna kiedyś) i pokrętłem od obrotów jałowych już nie mam co się bawić, natomiast musiałbym pobawić się śrubą od mieszanki. Moglibyście mi pomóc zlokalizować to pokrętło mieszanki?

Dzięki. Pozdrawiam
 
 
wiedzmin 


Model: SYMPATYK
Posty: 62
Skąd: Stargard
Wysłany: 2013-07-24, 12:46   

Andrzej jest różnica. Z tego względu że wlaczajac ssanie a regulujac mieszanke pokretlem odbywa sie to na innej zasadzie. W ssaniu zmniejszasz ilość powietrza docierajaca do silnika a w regulacji skladu mieszanki zwiekszasz ilosc paliwa w mieszance. Dlatego to nie jest to samo. Sluchowo mozesz ocenic ze silnik pracuje podobnie ale w obydwoch przypadkach silnik pracuje na zupelnie innych wlasciosciach mieszanki sa inne proporcje inna predkosc spalania tej mieszanki itd. Jest roznica po prostu w mniejszej ilosci powietrza + takiej samej ilosci paliwa a w takiej samej ilosci powietrza + wiekszej ilosci paliwa. Jeżdzenie na ssaniu bardzo rozgrzewa silnik i sam wiesz co sie moze przez to stać. Srube do skladu mieszanki masz w serwisowce pokazana.
 
 
Andrzej666 



Model: SYMPATYK
Wiek: 28
Posty: 39
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-07-24, 13:08   

dzieki za logiczne wytlumaczenie. pozdr.

[ Dodano: 2013-07-25, 07:39 ]
poległem na regulacjach, lepiej oddam do polecanego przez znajomków mechanika...

[ Dodano: 2013-08-04, 22:15 ]
Okazało się, że głównym problemem były zasyfione dysze...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style mod. by Latoch: Oferta