YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Dodatkowe oświetlenie i inne odbiorniki prądu.
Autor Wiadomość
Jacek 


Model: SYMPATYK
Wiek: 60
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 310
Skąd: Zielonka k/W-wy
Wysłany: 2008-09-06, 09:33   Dodatkowe oświetlenie i inne odbiorniki prądu.

Z tego co wiem, alternator ma moc 14V, 20 A. Jak można wyliczyć obciążenie alternatora w standartowym wyposażenie i w rezultacie moc jaka nam pozostaje na dodatkowe odbiorniki prądu. Nie chciałbym doprowadzić do sytuacji, że alternator nie "wydala" z produkcją prądu, lub może zostać uszkodzony.
 
 
Kozak_Barabasz 



Model: BĘDZIE
Wiek: 34
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 1435
Skąd: Poznań / Konin
Wysłany: 2008-09-06, 10:19   

Również myślałem nad tym.
P=U*J
P- moc podawana w "W"(watach)
U-napięcie podawana w "v"(voltach)
J-natężenie podawane w "A"(amperach)

Tak więc:
P=14v*20A=280W
Maksymalna moc to 280W

Teraz należy poodejmować od tego inne pierdółki takie jak przednie światłą, lightbary (jeśli są) i inne pierdółki.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tym wzorem można również wyliczyć jaki potrzebujemy optymalny bezpiecznik dla danej rzeczy.
J=P/U

przykład na żarówce 55W 12v
J=55W/12v=4,6A
Oznacza to, że należy włożyć bezpiecznik o wartości 5A (lepiej dać trochę większy aby nie pracował na tak dużym obciążeniu)
Jak ma się spalić to się natychmiast spali ;)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Trzeba również pamiętać o odpowiedniej grubości kabli, ponieważ zbyt duży opór może stopić kabel.
R=U/I
R-opór podawany w Ω (omach)

przykład na żarówce 55W 12v (wyliczyliśmy, że natężenie wynosi I=4,6A)

R=12v/4,6A=2,6Ω

Należałoby kupić kabel o oporze co najmniej 3Ω (jednak lepiej zawsze dać lepszy ;)

Czy czasem gdzieś się nie sypłem w obliczeniach ? Nie jestem fizykiem ;)
_________________
OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl
 
 
obi 



Rocznik: 1999
Wiek: 61
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 20
Skąd: Brzeszcze
Wysłany: 2008-09-06, 11:54   wydajność systemu elektrycznego 650

Znalazłem to w necie i przetłumaczyłem z angielskiego, myślę że to trochę wyjaśni sprawę.

Elektryczny system Drag Stara 650

W motocyklu są wykorzystane nieustannie następujące odbiorniki prądu:

- Światło przednie - 55W
- Światło tylnie - 8W
- Kierunkowskazy - 16W
- Światło prędkościomierza - 2W
- Cewka zapłonowa - 72W
- Moduł zapłonowy - 20W

Oznacza to, że w normalnych warunkach jazdy będziemy korzystamy z co najmniej 173W mocy.

System stawia do dyspozycji 169W przy wolnych obrotach ( 1200 obr/min ) i 221W przy wysokich obrotach ( 5000 obr/min). Yamaha twierdzi, że system wytrzyma maksymalnie 280W Max, większość motocykli ma średnie zapotrzebowanie pomiędzy 221W i 280W.

Oto kilka dodatkowych odbiorników mocy:

- Sygnalizacja - 28W
- Hamulce - 27W
- Dodatkowe światła ( lightbary )- 70W ( 2 x 35 W) lub 110W ( 2 x 55W)
- Ogrzewanie gaźnika - 60W *

* - ogrzewanie gaźnika włącza się w przypadku, gdy temperatura jest niższa niż 12 stopni Celsjusza.

Oznacza to, że z lightbarami ( 2 x 55 W ) motocykl będzie zużywać 173W + 100W = 273W mocy. Gdy jedziemy autostradą ( powyżej 5000 obr/min) to mamy szansę, że mocy wystarczy. Przy mniejszych obrotach system będzie pobierał prąd z akumulatora i można łatwo przewidzieć, jak się to skończy… Chcąc używać lightbary i uniknąć rozładowania akumulatora trzeba dać słabsze żarówki do lightbarów : 2 x 35 W.
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2008-09-06, 12:57   

Kozak_Barabasz napisał/a:
Należałoby kupić kabel o oporze co najmniej 3Ω (jednak lepiej zawsze dać lepszy

Czy czasem gdzieś się nie sypłem w obliczeniach Nie jestem fizykiem


Coś z tym oporem Ci chyba nie wyszło....
Zasada jest jedna ... im mniejszy opór kabla tym lepiej - jeżeli opór dąży do zera lub jest równy zero mamy do czynienia z nadprzewodnictwem. I to by było super. ... Zapewniło by też przy okazji jakiegoś Nobelka z fizyki... :-)
Co do przekroju kabelków to oczywiście masz całkowitą rację iż grubsze - lepsze gdyż mają mniejszą rezystancję i tym samym mniejsze spadki napięć (straty).
 
 
Jacek 


Model: SYMPATYK
Wiek: 60
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 310
Skąd: Zielonka k/W-wy
Wysłany: 2008-09-07, 10:18   

Dzięki za odpowiedzi. Z tego co przeczytałem, Dragi nie mają zbyt dużego nadmiaru mocy na dodatkowe "światełka".

[ Dodano: 2008-09-07, 10:50 ]
Niezłe http://www.bractwo-suzuki...tbar-gradus.pdf
 
 
bartek_p 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Wiek: 43
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 693
Skąd: Dębogóra
Wysłany: 2009-05-24, 21:43   

Odświerze temat
Prosym sposobem na zaoszczędzenie kilku watów jest wymiana tradycyjnych żarówek na ledy. Stop i kierunki to już 100 W , czyli akurat na lightbary.
_________________
Nie ma złej pogody, czasem tylko ubiór zły.
Dusza z nadzieją czekała piątku, a nerki i wątroba z trwogą - poniedziałku.
 
 
Lokis 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 54
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 3451
Skąd: JANKES-BOROWIANY
Wysłany: 2009-05-24, 22:41   

Jeżeli chodzi o kierunki to będzie problem z przerywaczem kierunkowskazów. Dodając rezystor nic nie zyskujemy. Należało by go zamienić na elektroniczny.
_________________

Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności


Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas

dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
 
 
empiq 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 48
Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 739
Skąd: Koluszki/Warszawa
Wysłany: 2009-05-24, 22:49   

Lokis ma rację ja u siebie jak wymieniałem musiałem kupić taki przerywacz - ale spoko do kupienia w Yamaha - około 67 PLN w tamtym roku - pasuje bez przerabiania do Draga , bo te z Larsona w większości mają dwa styki tylko z tego co pamiętam a ten oryginalny 3.
_________________
Janinka sprzedana ;( niech wiernie służy nowemu Panu.
 
 
bartek_p 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Wiek: 43
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 693
Skąd: Dębogóra
Wysłany: 2009-05-25, 00:28   

No fakt przerywacz trzeba wymienić, ale waty za to w rezerwie. :)
_________________
Nie ma złej pogody, czasem tylko ubiór zły.
Dusza z nadzieją czekała piątku, a nerki i wątroba z trwogą - poniedziałku.
 
 
Kamyk 



Model: BĘDZIE
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 504
Skąd: polska
Wysłany: 2009-05-25, 06:59   

w lighybarach miałem żarówki 35W - jedna mi się spaliła. Problem. Nigdzie nie mogę kupić o tej mocy, są tylko 55W :( :ryczy:
 
 
pan_wiewiorka 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 2735
Skąd: we mnie moc?
Wysłany: 2009-05-25, 07:33   

Kamyk, no to buba. Moje 2x55 kładły mi aku. Ale to była wina złego połączenia (były razem z postojowymi :meksyk: )
_________________
Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 
 
adun2 



Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 541
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-05-25, 07:35   

Kamyk napisał/a:
w lighybarach miałem żarówki 35W - jedna mi się spaliła. Problem. Nigdzie nie mogę kupić o tej mocy, są tylko 55W :( :ryczy:

Spróbuj tu:
http://sklep.scigacz.pl/Z...3t-p-19751.html
 
 
grzechu 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 61
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 949
Skąd: warszawa
Wysłany: 2009-05-25, 08:24   

problem żarówek jest opisał pięknie pomysłowy dobromił na forum virago sprawdzane organoleptycznie jest super
dodam od siebie że zamiast lutowania przewodu można zamontować oprawke żarówek halogenowych taka porcelanka z 2 kabelkami
http://www.virago.com.pl/...ght=%BFar%F3wki
_________________
pozdrawiam do zobaczenia na trasie
 
 
Kamyk 



Model: BĘDZIE
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 504
Skąd: polska
Wysłany: 2009-05-25, 14:58   

Są tam http://sklep.scigacz.pl/Z...2s-p-19757.html ale to są 55W, szukam H3 35W

kurde, znalazłem na allegro :brawo: :brawo: :brawo:
 
 
pajakbielsko 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 110
Dołączył: 19 Lis 2008
Posty: 1364
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2009-05-26, 08:08   

daj adres z allegro. bo też szukam H3 35W

[ Dodano: 2009-05-26, 08:13 ]
http://www.autolamp.com.pl/page3.php
_________________
http://wesolaszkola.net/
 
 
kiszka 



Model: RS1700
Rocznik: 2009
Wiek: 44
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 625
Skąd: JANKES(Zwardoń)
Wysłany: 2010-01-27, 18:01   

Pomocy-nie wiem co jest.
Zrobiłem instalacje do lighybarów,działa SUPER ale na stole :|
Po założeniu instalacji do moto pali bezpiecznik,momentalnie po włączeniu przełącznika na kierownicy.
Instalacja zrobiona oczywiście całkiem osobnym przewodem od +,zastosowany bezpiecznik,przekaźnik zwierny,przełącznik.Mase wziąłem z akumulatora (-) pali bezpiecznik,wiozłem ze śruby-oczyściłem z farby itd też pali NO CO JEST.Z samego akumulatora (+) (-) tylko na lighybary jest OK,a jak podłącze tylko mase z motoru (-) zaraz pali.
Może mi ktoś coś podpowiedzieć coś pomóż cry cry
_________________
Św. Krzysztof jeździ z Tobą tylko do 120km/h. Przy większych prędkościach swoje miejsce oddaje św. Piotrowi...:)
 
 
bartek_p 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Wiek: 43
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 693
Skąd: Dębogóra
Wysłany: 2010-01-27, 18:13   

Najwyraźniej coś masz skopane.
Jeśli same lampy świecą ok to znaczy że można je wykluczyć, pozostaje zatem reszta instalacji.
Podaj mi zadzwoń do mnie (profil) to ci powiem co i jak.
Możesz nawet zaraz dzwonić
_________________
Nie ma złej pogody, czasem tylko ubiór zły.
Dusza z nadzieją czekała piątku, a nerki i wątroba z trwogą - poniedziałku.
 
 
shipp 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 2411
Skąd: Kwatera Główna
Wysłany: 2010-01-28, 22:55   

kiszka napisał/a:
Po założeniu instalacji do moto pali bezpiecznik,momentalnie po włączeniu przełącznika na kierownicy.
Najpewniej łapie gdzieś masę. Ja bym sprawdził przełącznik na kierze.
_________________
I tak zawsze... no zawsze...
 
 
Dawid Z. 


Model: SYMPATYK
Wiek: 44
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1772
Skąd: Przemyśl,Anglia.
Wysłany: 2010-01-28, 23:02   

Zobacz czy gdzieś przewód prądowy z lightbarów nie dotyka do masy lub nie jest przetarta izolacja.
_________________
Dawid Z.
 
 
shipp 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 2411
Skąd: Kwatera Główna
Wysłany: 2010-01-28, 23:05   

Dawid Z. napisał/a:
Zobacz czy gdzieś przewód prądowy z lightbarów nie dotyka do masy lub nie jest przetarta izolacja.
Najczęściej lightbary łapią masę przy podstawiach mocowania lamp do stelarza /czy jak ten pałąk się nazywa/ a powodem jest dokładnie jak napisał Dawid, przetarty przewód.
_________________
I tak zawsze... no zawsze...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group