YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
ROZRUSZNIK
Autor Wiadomość
maja 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 48
Dołączył: 02 Lis 2011
Posty: 641
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2012-09-25, 21:09   

Witek z tym Karcherem , to poprawiłem , że wydawało mi sie, że myjka na stacji ma większe ciśnienie . Co do tych gumowych uszczelek - po rozkręceniu rzeczywiście nie są idealnie dopasowane. Jeździłem wcześniej w deszczu i nie było problemu , myśłe, że powodem był zbyt ,silny strumień wody, skierowany na rozrusznik i gdzieś sie tam może poprzesuwały. Woda jeszcze mogłaby wejść poprzez bolec zasilający od aku - niewiem. W każdym razie woda z błotem była w środku rozrusznika i już. Teraz już lata jak ta lala. ;D
_________________
"Warto być przyzwoitym" W.Bartoszewski
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-09-25, 21:16   

no ale chyba wymieniłeś te oringi ?
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-09-26, 09:12   

maja napisał/a:
... W każdym razie woda z błotem była w środku rozrusznika i już...

Piszesz "z błotem", a myjka błota nie daje.
Wniosek z tego taki, że miałeś rozrusznik nieszczelny i od dawna podczas jazdy zbierał on wodę i różnisty szlam z drogi, woda wyciekała szlam pozostawał. Ostatnie mycie dopełniło tylko procesu 8)
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
maja 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 48
Dołączył: 02 Lis 2011
Posty: 641
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2012-09-26, 20:39   

I może Demolka masz rację . Tylko pytanie, czy to błotko na pierścieniu z tymi 4 magnesami - to nie smar zmieszany z wodą ?
_________________
"Warto być przyzwoitym" W.Bartoszewski
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-09-26, 21:36   

Tyz prowda ;D
Tylko organoleptycznie możesz sprawdzić. Jeśli zgrzyta w zębach to piach. Jeśli śmierdzi bagnem to błoto z drogi. Jeśli tłuste i zbliżone smakiem do starej ryby to może być to smar :hahaha:
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
DRAGON 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 58
Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 4430
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2012-09-27, 08:19   

Skosztuj i podaj nam tu swoje odczucia :hahaha: :hahaha: :hahaha:
_________________
Każdy jest księżycem i ma ciemną stronę, której nie pokazuje nikomu.
 
 
żocho 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1999
Wiek: 62
Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 76
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2012-10-14, 17:19   

Witam, mam nieco inny ale podobny problem: po długiej jeździe w deszczu rozrusznik zachowuje się dosyć dziwnie, a objawy są takie: po wciśnięciu sprzęgła pracuje rozrusznik, innym zaś razem aby uruchomić rozrusznik muszę włączyć I bieg( bez sprzęgła). Dziwne zachowania, ale zaznaczamdzieje się to po długiej jeździe po deszczu. Czy ktoś miał podobny problem i co jest przyczyną? Proszę o podpowiedź. Dzięki !
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 56
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2012-10-14, 17:26   

Ja nie bardzo rozumie co w twoim przypadku znaczy "bez sprzegla" bo jesli jest wbity bieg i nie wciska sie sprzegla to raczej nie da sie odpalic motocykla bo skoczy do przodu.
Ty może nie masz problemu z rozrusznikiem tylko z wyłącznikiem ktory sie znajduje przy klamce sprzegla?
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-10-14, 17:43   

Coś w tym opisie usterki nie pasuje.
Ani słowa o odpalaniu na biegu jałowym. Co to znaczy, muszę wbić pierwszy bieg ? A dlaczego nie drugi ?
Ten włącznik działa w ten sposób, że wciskając klamkę uwalniamy wciśnięty cycek włącznika (jak w lodówce) i rozrusznik uruchamia się mimo wbitego biegu. Normalnie powinien odpalać tylko na biegu jałowym, lub z wciśniętym sprzęgłem. Po to jest ten włącznik. Jeżeli odpala na wbitym biegu bez sprzęgła, to włącznik jest spierdzielony, lub woda powoduje zwarcie. Tylko "Muszę wbić I-szy bieg" oznacza, że chyba nie odpala normalnie. Nie wiem co tu jest grane, ale opis usterki jest chyba niepełny.

OPisz kolego po kolei:
1. Rozrusznik odpala na biegu jałowym ?
2. Rozrusznik odpala z wciśniętym sprzęgłem na biegu I, II, II, IV i V ? czy tylko na I ?
3. Rozrusznik nie odpala na biegu z wciśniętym sprzęgłem ?
4. Rozrusznik odpala na biegu, bez wciśniętego sprzęgła ?
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 56
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2012-10-14, 18:19   

drag ma jeszcze czujnik biegu oprocz tego wlaczynika od sprzegla, no i jest jeszcze od stopki
 
 
benan 


Model: MS1900
Rocznik: 2009
Dołączył: 27 Sie 2011
Posty: 164
Skąd: DSW
Wysłany: 2012-10-14, 18:55   

Jeśli jest wbity jakikolwiek bieg to prawidłowo rozrusznik nawet nie jęknie a tym bardziej nie skoczy do przodu-takie rzeczy tylko w ...puszce. sam to doswiadczyłem w drodze i miałem stracha że prądu brakło :roll: -a wystarczyło wrzucić N i wszystko gra ;d
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-10-14, 19:00   

Cytat:

Jeśli jest wbity jakikolwiek bieg to prawidłowo rozrusznik nawet nie jęknie
jęknie, jęknie, jak masz wciśnięte sprzęgło. Po to jest ten włącznik przy klamce.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
benan 


Model: MS1900
Rocznik: 2009
Dołączył: 27 Sie 2011
Posty: 164
Skąd: DSW
Wysłany: 2012-10-14, 19:03   

Masz rację ze jęknie z wcisniętym sprzegłem ale bez tego ni chu...chu... nic nie podskoczy jak w puszce a kolega pisze że musi wrzucić jedynkę i odpalać bez sprzęgła
 
 
żocho 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1999
Wiek: 62
Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 76
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2012-10-14, 21:06   

No i widzicie koledzy zaczęły się schody, bo opis tej usterki nie jest taki łatwy, tak na prawdę w zależności od ,,namoczenia" działanie rozrusznika jest zagadką i trzeba na nie wpaść. Raz działa przy wyciskaniu ! sprzęgła ( samo jego wciśnięcie powoduje jego zadziałanie), raz przy włączaniu I biegu (tylko) (bez sprzęgła) a innym razem rozrusznika ale na biegu I ! . Jak wyschnie wszystko działa jak w nówce. Nie wiem gdzie dokonuje się zwarcie. Styczniki sprawdzałem, wszystkie przełączniki też. Moje dalsze pytanie brzmi : czy jest jakiś ,,komputer" , który zawiaduje za prawidłowe działanie, czy jest możliwe, że rozrusznik ,, namaka" i robi takie cyrki? Dodam, żę jak długo jeżdżę po wodzie to w czasie jazdy wyciśnięcie sprzęgła też powoduje zadziałanie rozrusznika.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-10-14, 21:45   

benan napisał/a:
ale bez tego ni chu...chu... nic nie podskoczy jak w puszce
w puszce też nic nie podskoczy jak zapalisz silnik z wciśniętym sprzęgłem na biegu
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Ronin 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 41
Dołączył: 30 Cze 2010
Posty: 517
Skąd:
Wysłany: 2013-02-10, 19:25   

Panowie dajcie jakieś namiary na nowe szczoteczki do 650 - ki , gdyż moje wyglądają juz tak a w zasadzie juz nie wyglądają ;p

_________________
-Lepiej umrzeć stojąc , niż klęcząc na kolanach żyć-

" W życiu piękne są tylko chwile..." - R. Riedel
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-02-10, 19:28   

Ronin, pisz PW do Wadery. Kupiłem jej i nie założyłem, bo nie było takiej potrzeby. Moto sprzedała i na nic jej sie nie przydadzą.

[ Dodano: 2013-02-10, 19:28 ]
albo Larsson, bo tam kupiłem
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Ronin 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 41
Dołączył: 30 Cze 2010
Posty: 517
Skąd:
Wysłany: 2013-02-10, 19:30   

Dzięki stary pozdrówka.

[ Dodano: 2013-02-11, 12:06 ]
;/ ;/ ;/

[ Dodano: 2013-02-11, 12:07 ]
Ta po lewej jest ładna ;D ;D ;D

[ Dodano: 2013-05-02, 00:51 ]
Mam pytanko czy przy wymianie szczotek rozrusznika ,możemy je przylutować -bo wygląda na to ,że one są maszynowo zgrzewane i nie wiem czy zwykły lut wytrzyma ... na podobny post kolega wcześniej dostał odpowiedź ,że można... ale czy ktoś już próbował i jakiej dokładnie cyny użyć????????????????

z góry dzieks za jakieś info

[ Dodano: 2013-05-02, 21:22 ]


[ Dodano: 2013-05-02, 21:22 ]
zrobione

[ Dodano: 2013-05-02, 21:23 ]


[ Dodano: 2013-05-02, 21:24 ]


[ Dodano: 2013-05-02, 21:25 ]
Dla potomności ;D

[ Dodano: 2013-05-02, 21:27 ]
notabene ;D dzięki Vaderka za szczoteczkę ;D
_________________
-Lepiej umrzeć stojąc , niż klęcząc na kolanach żyć-

" W życiu piękne są tylko chwile..." - R. Riedel
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group