ROZRUSZNIK |
Autor |
Wiadomość |
maja
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 48 Dołączył: 02 Lis 2011 Posty: 641 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 2012-09-25, 21:09
|
|
|
Witek z tym Karcherem , to poprawiłem , że wydawało mi sie, że myjka na stacji ma większe ciśnienie . Co do tych gumowych uszczelek - po rozkręceniu rzeczywiście nie są idealnie dopasowane. Jeździłem wcześniej w deszczu i nie było problemu , myśłe, że powodem był zbyt ,silny strumień wody, skierowany na rozrusznik i gdzieś sie tam może poprzesuwały. Woda jeszcze mogłaby wejść poprzez bolec zasilający od aku - niewiem. W każdym razie woda z błotem była w środku rozrusznika i już. Teraz już lata jak ta lala. |
_________________ "Warto być przyzwoitym" W.Bartoszewski |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-09-25, 21:16
|
|
|
no ale chyba wymieniłeś te oringi ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Demolka
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2012-09-26, 09:12
|
|
|
maja napisał/a: | ... W każdym razie woda z błotem była w środku rozrusznika i już... |
Piszesz "z błotem", a myjka błota nie daje.
Wniosek z tego taki, że miałeś rozrusznik nieszczelny i od dawna podczas jazdy zbierał on wodę i różnisty szlam z drogi, woda wyciekała szlam pozostawał. Ostatnie mycie dopełniło tylko procesu |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
|
|
|
|
|
maja
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 48 Dołączył: 02 Lis 2011 Posty: 641 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 2012-09-26, 20:39
|
|
|
I może Demolka masz rację . Tylko pytanie, czy to błotko na pierścieniu z tymi 4 magnesami - to nie smar zmieszany z wodą ? |
_________________ "Warto być przyzwoitym" W.Bartoszewski |
|
|
|
|
Demolka
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2012-09-26, 21:36
|
|
|
Tyz prowda
Tylko organoleptycznie możesz sprawdzić. Jeśli zgrzyta w zębach to piach. Jeśli śmierdzi bagnem to błoto z drogi. Jeśli tłuste i zbliżone smakiem do starej ryby to może być to smar |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
|
|
|
|
|
DRAGON
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 58 Dołączył: 21 Maj 2012 Posty: 4430 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2012-09-27, 08:19
|
|
|
Skosztuj i podaj nam tu swoje odczucia |
_________________ Każdy jest księżycem i ma ciemną stronę, której nie pokazuje nikomu. |
|
|
|
|
żocho
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1999
Wiek: 62 Dołączył: 20 Wrz 2009 Posty: 76 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2012-10-14, 17:19
|
|
|
Witam, mam nieco inny ale podobny problem: po długiej jeździe w deszczu rozrusznik zachowuje się dosyć dziwnie, a objawy są takie: po wciśnięciu sprzęgła pracuje rozrusznik, innym zaś razem aby uruchomić rozrusznik muszę włączyć I bieg( bez sprzęgła). Dziwne zachowania, ale zaznaczamdzieje się to po długiej jeździe po deszczu. Czy ktoś miał podobny problem i co jest przyczyną? Proszę o podpowiedź. Dzięki |
|
|
|
|
fazzi
Rocznik: 2008
Wiek: 56 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2012-10-14, 17:26
|
|
|
Ja nie bardzo rozumie co w twoim przypadku znaczy "bez sprzegla" bo jesli jest wbity bieg i nie wciska sie sprzegla to raczej nie da sie odpalic motocykla bo skoczy do przodu.
Ty może nie masz problemu z rozrusznikiem tylko z wyłącznikiem ktory sie znajduje przy klamce sprzegla? |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-10-14, 17:43
|
|
|
Coś w tym opisie usterki nie pasuje.
Ani słowa o odpalaniu na biegu jałowym. Co to znaczy, muszę wbić pierwszy bieg ? A dlaczego nie drugi ?
Ten włącznik działa w ten sposób, że wciskając klamkę uwalniamy wciśnięty cycek włącznika (jak w lodówce) i rozrusznik uruchamia się mimo wbitego biegu. Normalnie powinien odpalać tylko na biegu jałowym, lub z wciśniętym sprzęgłem. Po to jest ten włącznik. Jeżeli odpala na wbitym biegu bez sprzęgła, to włącznik jest spierdzielony, lub woda powoduje zwarcie. Tylko "Muszę wbić I-szy bieg" oznacza, że chyba nie odpala normalnie. Nie wiem co tu jest grane, ale opis usterki jest chyba niepełny.
OPisz kolego po kolei:
1. Rozrusznik odpala na biegu jałowym ?
2. Rozrusznik odpala z wciśniętym sprzęgłem na biegu I, II, II, IV i V ? czy tylko na I ?
3. Rozrusznik nie odpala na biegu z wciśniętym sprzęgłem ?
4. Rozrusznik odpala na biegu, bez wciśniętego sprzęgła ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
fazzi
Rocznik: 2008
Wiek: 56 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2012-10-14, 18:19
|
|
|
drag ma jeszcze czujnik biegu oprocz tego wlaczynika od sprzegla, no i jest jeszcze od stopki |
|
|
|
|
benan
Model: MS1900
Rocznik: 2009
Dołączył: 27 Sie 2011 Posty: 164 Skąd: DSW
|
Wysłany: 2012-10-14, 18:55
|
|
|
Jeśli jest wbity jakikolwiek bieg to prawidłowo rozrusznik nawet nie jęknie a tym bardziej nie skoczy do przodu-takie rzeczy tylko w ...puszce. sam to doswiadczyłem w drodze i miałem stracha że prądu brakło -a wystarczyło wrzucić N i wszystko gra |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-10-14, 19:00
|
|
|
Cytat: |
Jeśli jest wbity jakikolwiek bieg to prawidłowo rozrusznik nawet nie jęknie | jęknie, jęknie, jak masz wciśnięte sprzęgło. Po to jest ten włącznik przy klamce. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
benan
Model: MS1900
Rocznik: 2009
Dołączył: 27 Sie 2011 Posty: 164 Skąd: DSW
|
Wysłany: 2012-10-14, 19:03
|
|
|
Masz rację ze jęknie z wcisniętym sprzegłem ale bez tego ni chu...chu... nic nie podskoczy jak w puszce a kolega pisze że musi wrzucić jedynkę i odpalać bez sprzęgła |
|
|
|
|
żocho
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1999
Wiek: 62 Dołączył: 20 Wrz 2009 Posty: 76 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2012-10-14, 21:06
|
|
|
No i widzicie koledzy zaczęły się schody, bo opis tej usterki nie jest taki łatwy, tak na prawdę w zależności od ,,namoczenia" działanie rozrusznika jest zagadką i trzeba na nie wpaść. Raz działa przy wyciskaniu sprzęgła ( samo jego wciśnięcie powoduje jego zadziałanie), raz przy włączaniu I biegu (tylko) (bez sprzęgła) a innym razem rozrusznika ale na biegu I . Jak wyschnie wszystko działa jak w nówce. Nie wiem gdzie dokonuje się zwarcie. Styczniki sprawdzałem, wszystkie przełączniki też. Moje dalsze pytanie brzmi : czy jest jakiś ,,komputer" , który zawiaduje za prawidłowe działanie, czy jest możliwe, że rozrusznik ,, namaka" i robi takie cyrki? Dodam, żę jak długo jeżdżę po wodzie to w czasie jazdy wyciśnięcie sprzęgła też powoduje zadziałanie rozrusznika. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-10-14, 21:45
|
|
|
benan napisał/a: | ale bez tego ni chu...chu... nic nie podskoczy jak w puszce | w puszce też nic nie podskoczy jak zapalisz silnik z wciśniętym sprzęgłem na biegu |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Ronin
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 41 Dołączył: 30 Cze 2010 Posty: 517 Skąd: GŁ
|
Wysłany: 2013-02-10, 19:25
|
|
|
Panowie dajcie jakieś namiary na nowe szczoteczki do 650 - ki , gdyż moje wyglądają juz tak a w zasadzie juz nie wyglądają
|
_________________ -Lepiej umrzeć stojąc , niż klęcząc na kolanach żyć-
" W życiu piękne są tylko chwile..." - R. Riedel
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-02-10, 19:28
|
|
|
Ronin, pisz PW do Wadery. Kupiłem jej i nie założyłem, bo nie było takiej potrzeby. Moto sprzedała i na nic jej sie nie przydadzą.
[ Dodano: 2013-02-10, 19:28 ]
albo Larsson, bo tam kupiłem |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Ronin
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 41 Dołączył: 30 Cze 2010 Posty: 517 Skąd: GŁ
|
Wysłany: 2013-02-10, 19:30
|
|
|
Dzięki stary pozdrówka.
[ Dodano: 2013-02-11, 12:06 ]
[ Dodano: 2013-02-11, 12:07 ]
Ta po lewej jest ładna
[ Dodano: 2013-05-02, 00:51 ]
Mam pytanko czy przy wymianie szczotek rozrusznika ,możemy je przylutować -bo wygląda na to ,że one są maszynowo zgrzewane i nie wiem czy zwykły lut wytrzyma ... na podobny post kolega wcześniej dostał odpowiedź ,że można... ale czy ktoś już próbował i jakiej dokładnie cyny użyć????????????????
z góry dzieks za jakieś info
[ Dodano: 2013-05-02, 21:22 ]
[ Dodano: 2013-05-02, 21:22 ]
zrobione
[ Dodano: 2013-05-02, 21:23 ]
[ Dodano: 2013-05-02, 21:24 ]
[ Dodano: 2013-05-02, 21:25 ]
Dla potomności
[ Dodano: 2013-05-02, 21:27 ]
notabene dzięki Vaderka za szczoteczkę |
_________________ -Lepiej umrzeć stojąc , niż klęcząc na kolanach żyć-
" W życiu piękne są tylko chwile..." - R. Riedel
|
|
|
|
|
|