REFLEKTOR - USTAWIENIA, REGULACJA |
Autor |
Wiadomość |
Pawlo
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 107 Dołączył: 16 Maj 2010 Posty: 401 Skąd: Józefów k.Otwocka
|
Wysłany: 2010-06-03, 22:05
|
|
|
Mam wrażenie że światła świecą w DS 650 za wysoko w przypadku podróżowania z plecaczkiem. Czy regulujecie lampę za każdym razem przy zmianie obciążenia? |
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2568 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2010-06-03, 22:08
|
|
|
Pawlo, noooo coś ty???? Ustawiasz raz i chwaciet. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
Ostatnio zmieniony przez Kozak_Barabasz 2010-06-06, 00:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
zp26
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 59 Dołączył: 16 Cze 2011 Posty: 91 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-06-17, 13:39
|
|
|
Mam takie pytanie odnośnie reflektorów dla motocykli używanych w ruchu lewostronnym, czyli np. Wielka Brytania, etc. Czy ktoś ma taki reflektor i czy wystarczy tylko pokręcić śrubą regulacyjną, aby bardziej snop światła rzucić na prawo, czy należy zmienić szkło. Szkła w motocyklach dla ruchu prawostronnego mają "trapez" po drugiej stronie, niż dla lewostronnego.
Pozdrawiam
Z. |
|
|
|
|
sq5naz
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2004
Dołączył: 18 Lip 2010 Posty: 290 Skąd: Warszawa Bemowo
|
Wysłany: 2011-06-17, 13:49
|
|
|
Rzecz właśnie w tym, że w angliczańskich lampach lewa strona jest bardziej doświetlona, bo jeździ się po drugiej strony.
Moim zdaniem wymienić i po sprawie.
Nawet jeżeli da się odchylić kąt świecenia bardziej w prawo, to i tak strumień światła będzie "zawinięty" w lewo i do góry \__
Lepiej się udaj do tematu i wykonaj czynności związane z przywitaniem się, póki władza nie widzi
[ Komentarz dodany przez: krotom: 2011-06-17, 13:55 ]
zrobił to już wczoraj |
_________________ vaya con Dios...
|
|
|
|
|
zp26
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 59 Dołączył: 16 Cze 2011 Posty: 91 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-06-17, 14:41
|
|
|
Serdecznie dziękuję za pierwszą wskazówkę. Poczytałem co piszą inni w sieci na ten temat. Zdania podzielone, ale jasne, najlepiej zmienić na nowe szkło. Z tym będzie trochę szukania, ale może się uda co znaleźć. Może ktoś na forum będzie miał egzemplarz zbędny, albo jakiś namiar. Na Allegro coś jest, ale stan podobno średni.
A przywitać się już zdołałem, wprawdzie udolnie inaczej, ale zawsze.
Pozdrawiam
Z. |
|
|
|
|
Dawid Z.
Model: SYMPATYK
Wiek: 44 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2011-06-17, 15:48
|
|
|
Są jeszcze reflektory z Anglii które świecą w poziomie bez żadnego załamania światła. Na przeglądach przymykają na to oko.
Możesz jeszcze nakleić naklejkę, są takie do kupienia na promach, jak zjeżdżasz do Francji to musisz mieć na Angliku taką naklejkę na reflektorze, inaczej jak Policja Cię zatrzyma to możesz zapłacić mandat. |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
|
zp26
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 59 Dołączył: 16 Cze 2011 Posty: 91 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-06-17, 19:46
|
|
|
Równie serdecznie dziękuję za porady.
Poszukam dla pewności, aby nie oślepiać tych z naprzeciwka i sobie dobrze oświetlać jezdnię, takiego europejskiego szkła.
Pozdrawiam
Z. |
|
|
|
|
wuzel
Rocznik: 2004
Wiek: 50 Dołączył: 18 Cze 2011 Posty: 1 Skąd: swarzędz
|
Wysłany: 2011-06-20, 07:11
|
|
|
Witam , koledzy gdzie mogę kupić lub zmienić głowny leflektor do draga 04 - wersja europejska |
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2568 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2011-06-20, 09:07
|
|
|
Serwis lub allegro. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-12-12, 16:38
|
|
|
pan_wiewiorka napisał/a: | Pozostaje tylko przerobienie lampy (jakieś 100PLN) | można prosić o szczegóły ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3068 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
Wysłany: 2012-08-17, 08:39
|
|
|
Odgrzewam temat. Własnie pierwszy raz latałem po zmroku i nie podoba mi sie ustawienie świateł więc tu zajrzałem. Jak powinno wygladać europejskie szkło w reflektorze ? Chodzi mi o ten wspomniany wyzej trapez. Bo cos mi sie wydaje że mój reflektor bardziej swieci w lewo. A o zasiegu świecenia nie wspomnę. A niby moto europejskie - prawostronne. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-08-17, 09:28
|
|
|
mniej więcej tak powinno świecić
[ Dodano: 2012-08-17, 09:29 ]
OldDiver napisał/a: | A o zasiegu świecenia nie wspomnę. | masz regulację więc sobie podnieś. Faktem jest, że światło w 650 w wersji europejskiej na kolana nie zwala
wiatło.jpg
|
|
Plik ściągnięto 12985 raz(y) 3.93 KB |
|
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2012-08-17, 19:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3068 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
|
|
|
|
Demolka
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2012-08-17, 14:26
|
|
|
Proponuję wizytę u diagnosty, bo reguluje się nie tylko wysokość (zasięg) światła lecz też świecenie w osi jazdy co ma wpływ na widoczność znaków po prawej stronie drogi. Bez przyrządu trudno ustawić. |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
|
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1860 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-08-17, 14:46
|
|
|
witek1965 napisał/a: | ....... Faktem jest, że światło w 650 w wersji europejskiej na kolana nie zwala |
He he, a w amerykańskiej to zwala na kolana?? Chyba z rozpaczy |
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2012-08-17, 19:39, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Demolka
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2012-08-17, 14:49
|
|
|
Ja (wersja europejska) na światło nie narzekam, ale żarówka 60 złociszy |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
|
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3068 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
|
|
|
|
Demolka
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2012-08-17, 15:14
|
|
|
Teraz nie pomnę , ale pisałem o niej w którymś z wcześniejszych tematów o żarówkach. Była to żarówka Helll lub Osram (raczej Osram) dająca swiatła 150 % więcej, do tego bardzo białego przy standardowej mocy, a więc i standardowej emisji ciepła.
Trzeba by poszperać w tematach oraz w dobrych sklepach (odradzam markety i alledrogo). |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-08-17, 19:38
|
|
|
OldDiver napisał/a: | witek1965, To zdjecie obrazuje światło na ścianie czy na drodze? |
to jest nieistotne. Dla zaspokojenia twojej ciekawości to jest fotka rozkładu światła w warunkach laboratoryjnych, ani droga, ani ściana. Ma ci zobrazować, że światło doświetla prawą stronę, a nie lewą (anglik) Pokazuje linię światła i cienia, lampy asynchronicznej w ruchu prawostronny,. W lewostronnym byłoby dokładnie to odwrócone o 180 st. Cytat: | Proponuję wizytę u diagnosty, bo reguluje się nie tylko wysokość (zasięg) światła lecz też świecenie w osi jazdy co ma wpływ na widoczność znaków po prawej stronie drogi. | tego się trzymaj. Masz wersję europejską, więc nie masz powodów do obaw jak my, amerykańscy odszczepieńcy. Koszt ustawienia jest śmieszny.
[ Dodano: 2012-08-17, 19:39 ]
remol71 napisał/a: | witek1965 napisał/a: | ....... Faktem jest, że światło w 650 w wersji europejskiej na kolana nie zwala |
He he, a w amerykańskiej to zwala na kolana?? Chyba z rozpaczy |
mam porównanie i jest lepiej jak w wersji gdzie światło pada asynchronicznie ( te same standardowe żarówki). Nadal jednak szału nie ma, więc założyłem lightbary, oraz porządne żarówki. Co prawda nie OSRAM +150% światła jak wujek Demolka ( może dlatego, że takiej nie spotkałem), ale Bosh + 60%. Może być i koszt za dwie tyle co za OSRAM szt. 1
jakbym miał pewność, że lustro w lightbarach wytrzyma, to zaryzykowałbym żarówkę 100/90 W bo 160/90 W to już chyba nie |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2012-08-17, 20:04, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Demolka
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2012-08-17, 20:06
|
|
|
witek1965 napisał/a: | ... więc założyłem... ... porządne żarówki. Co prawda nie OSRAM +150% światła jak wujek Demolka ( może dlatego, że takiej nie spotkałem), ale Bosh + 60%. Może być i koszt za dwie tyle co za OSRAM szt. 1 |
Może niedokładnie napisałem. Nie +150%, a +50% (razem 150), zaznaczyłem też na początku posta, że "nie pomnę". Improwizowałem.
Liczę, że Ty, fachura od kopania w archiwalnych zapisach odkopiesz wcześniejsze posty w temacie żarówki, tam będzie dokładniej. Ja nie mam zdrowia tak się przekopywać przez forum |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
|
|
|
|
|
|