YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
REFLEKTOR - USTAWIENIA, REGULACJA
Autor Wiadomość
Pawlo 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 107
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 401
Skąd: Józefów k.Otwocka
Wysłany: 2010-06-03, 22:05   

Mam wrażenie że światła świecą w DS 650 za wysoko w przypadku podróżowania z plecaczkiem. Czy regulujecie lampę za każdym razem przy zmianie obciążenia?
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2568
Skąd: PWL
Wysłany: 2010-06-03, 22:08   

Pawlo, noooo coś ty???? Ustawiasz raz i chwaciet. ;D
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
Ostatnio zmieniony przez Kozak_Barabasz 2010-06-06, 00:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zp26 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 59
Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 91
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-06-17, 13:39   

Mam takie pytanie odnośnie reflektorów dla motocykli używanych w ruchu lewostronnym, czyli np. Wielka Brytania, etc. Czy ktoś ma taki reflektor i czy wystarczy tylko pokręcić śrubą regulacyjną, aby bardziej snop światła rzucić na prawo, czy należy zmienić szkło. Szkła w motocyklach dla ruchu prawostronnego mają "trapez" po drugiej stronie, niż dla lewostronnego.

Pozdrawiam
Z.
 
 
sq5naz 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2004
Dołączył: 18 Lip 2010
Posty: 290
Skąd: Warszawa Bemowo
Wysłany: 2011-06-17, 13:49   

Rzecz właśnie w tym, że w angliczańskich ;) lampach lewa strona jest bardziej doświetlona, bo jeździ się po drugiej strony.
Moim zdaniem wymienić i po sprawie.
Nawet jeżeli da się odchylić kąt świecenia bardziej w prawo, to i tak strumień światła będzie "zawinięty" w lewo i do góry \__

Lepiej się udaj do tematu i wykonaj czynności związane z przywitaniem się, póki władza nie widzi ;D

[ Komentarz dodany przez: krotom: 2011-06-17, 13:55 ]
zrobił to już wczoraj ;)
_________________
vaya con Dios...
 
 
zp26 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 59
Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 91
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-06-17, 14:41   

Serdecznie dziękuję za pierwszą wskazówkę. Poczytałem co piszą inni w sieci na ten temat. Zdania podzielone, ale jasne, najlepiej zmienić na nowe szkło. Z tym będzie trochę szukania, ale może się uda co znaleźć. Może ktoś na forum będzie miał egzemplarz zbędny, albo jakiś namiar. Na Allegro coś jest, ale stan podobno średni.
A przywitać się już zdołałem, wprawdzie udolnie inaczej, ale zawsze.

Pozdrawiam
Z.
 
 
Dawid Z. 


Model: SYMPATYK
Wiek: 44
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1772
Skąd: Przemyśl,Anglia.
Wysłany: 2011-06-17, 15:48   

Są jeszcze reflektory z Anglii które świecą w poziomie bez żadnego załamania światła. Na przeglądach przymykają na to oko.

Możesz jeszcze nakleić naklejkę, są takie do kupienia na promach, jak zjeżdżasz do Francji to musisz mieć na Angliku taką naklejkę na reflektorze, inaczej jak Policja Cię zatrzyma to możesz zapłacić mandat.
_________________
Dawid Z.
 
 
zp26 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 59
Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 91
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-06-17, 19:46   

Równie serdecznie dziękuję za porady.
Poszukam dla pewności, aby nie oślepiać tych z naprzeciwka i sobie dobrze oświetlać jezdnię, takiego europejskiego szkła.

Pozdrawiam
Z.
 
 
wuzel 


Rocznik: 2004
Wiek: 50
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 1
Skąd: swarzędz
Wysłany: 2011-06-20, 07:11   

Witam , koledzy gdzie mogę kupić lub zmienić głowny leflektor do draga 04 - wersja europejska :beczy:
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2568
Skąd: PWL
Wysłany: 2011-06-20, 09:07   

Serwis lub allegro.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-12-12, 16:38   

pan_wiewiorka napisał/a:
Pozostaje tylko przerobienie lampy (jakieś 100PLN)
można prosić o szczegóły ?
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3068
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2012-08-17, 08:39   

Odgrzewam temat. Własnie pierwszy raz latałem po zmroku i nie podoba mi sie ustawienie świateł więc tu zajrzałem. Jak powinno wygladać europejskie szkło w reflektorze ? Chodzi mi o ten wspomniany wyzej trapez. Bo cos mi sie wydaje że mój reflektor bardziej swieci w lewo. A o zasiegu świecenia nie wspomnę. A niby moto europejskie - prawostronne.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-08-17, 09:28   

mniej więcej tak powinno świecić

[ Dodano: 2012-08-17, 09:29 ]
OldDiver napisał/a:
A o zasiegu świecenia nie wspomnę.
masz regulację więc sobie podnieś. Faktem jest, że światło w 650 w wersji europejskiej na kolana nie zwala

wiatło.jpg
Plik ściągnięto 12985 raz(y) 3.93 KB

_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2012-08-17, 19:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3068
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2012-08-17, 10:04   

witek1965, To zdjecie obrazuje światło na ścianie czy na drodze?
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-08-17, 14:26   

Proponuję wizytę u diagnosty, bo reguluje się nie tylko wysokość (zasięg) światła lecz też świecenie w osi jazdy co ma wpływ na widoczność znaków po prawej stronie drogi. Bez przyrządu trudno ustawić.
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1860
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-17, 14:46   

witek1965 napisał/a:
....... Faktem jest, że światło w 650 w wersji europejskiej na kolana nie zwala



He he, a w amerykańskiej to zwala na kolana?? Chyba z rozpaczy :D
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2012-08-17, 19:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-08-17, 14:49   

Ja (wersja europejska) na światło nie narzekam, ale żarówka 60 złociszy ;/
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3068
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2012-08-17, 14:56   

Demolka napisał/a:
ale żarówka 60 złociszy
Jaka ?
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-08-17, 15:14   

Teraz nie pomnę :( , ale pisałem o niej w którymś z wcześniejszych tematów o żarówkach. Była to żarówka Helll lub Osram (raczej Osram) dająca swiatła 150 % więcej, do tego bardzo białego przy standardowej mocy, a więc i standardowej emisji ciepła.
Trzeba by poszperać w tematach oraz w dobrych sklepach (odradzam markety i alledrogo).
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-08-17, 19:38   

OldDiver napisał/a:
witek1965, To zdjecie obrazuje światło na ścianie czy na drodze?


to jest nieistotne. Dla zaspokojenia twojej ciekawości to jest fotka rozkładu światła w warunkach laboratoryjnych, ani droga, ani ściana. Ma ci zobrazować, że światło doświetla prawą stronę, a nie lewą (anglik) Pokazuje linię światła i cienia, lampy asynchronicznej w ruchu prawostronny,. W lewostronnym byłoby dokładnie to odwrócone o 180 st.
Cytat:
Proponuję wizytę u diagnosty, bo reguluje się nie tylko wysokość (zasięg) światła lecz też świecenie w osi jazdy co ma wpływ na widoczność znaków po prawej stronie drogi.
tego się trzymaj. Masz wersję europejską, więc nie masz powodów do obaw jak my, amerykańscy odszczepieńcy. Koszt ustawienia jest śmieszny.

[ Dodano: 2012-08-17, 19:39 ]
remol71 napisał/a:
witek1965 napisał/a:
....... Faktem jest, że światło w 650 w wersji europejskiej na kolana nie zwala



He he, a w amerykańskiej to zwala na kolana?? Chyba z rozpaczy :D


mam porównanie i jest lepiej jak w wersji gdzie światło pada asynchronicznie ( te same standardowe żarówki). Nadal jednak szału nie ma, więc założyłem lightbary, oraz porządne żarówki. Co prawda nie OSRAM +150% światła jak wujek Demolka ( może dlatego, że takiej nie spotkałem), ale Bosh + 60%. Może być i koszt za dwie tyle co za OSRAM szt. 1
jakbym miał pewność, że lustro w lightbarach wytrzyma, to zaryzykowałbym żarówkę 100/90 W bo 160/90 W to już chyba nie
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2012-08-17, 20:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-08-17, 20:06   

witek1965 napisał/a:
... więc założyłem... ... porządne żarówki. Co prawda nie OSRAM +150% światła jak wujek Demolka ( może dlatego, że takiej nie spotkałem), ale Bosh + 60%. Może być i koszt za dwie tyle co za OSRAM szt. 1

Może niedokładnie napisałem. Nie +150%, a +50% (razem 150), zaznaczyłem też na początku posta, że "nie pomnę". Improwizowałem.
Liczę, że Ty, fachura od kopania w archiwalnych zapisach :gazeta: odkopiesz wcześniejsze posty w temacie żarówki, tam będzie dokładniej. Ja nie mam zdrowia tak się przekopywać przez forum :oops:
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group