|
ŚRUBA MOCUJĄCA TYLNĄ KANAPĘ |
Autor |
Wiadomość |
EDDIE
Model: SYMPATYK
Wiek: 60 Dołączył: 16 Wrz 2009 Posty: 1109 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2009-12-27, 01:03
|
|
|
Najlepiej zrób fotkę i wrzuć ją tutaj, bo do końca nie wiadomo, czy problem jest z kształtem śruby, jej długością, czy rozmiarem. Moim zdaniem klucz fajkowy z przedłużką powinien dać radę. Każdy mechanik musi mieć taki klucz. Jeśli śruba jest calowa nie metryczna, wtedy tylko serwis Yamahy ci pomoże. |
_________________ Przyjmuję wszystko na klatę. Make peace not war.
Kontakt ze mną albo na PW albo telefon.
Na forum zaglądam.
Fotki ze Szlaku Orlich Gniazd -> www.skracaj.com/af76.html
.
|
|
|
|
|
jaro
Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3767 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2009-12-27, 08:26
|
|
|
Tak Moondek ma rację przemyślałem sprawę, to jest śruba zgrzana z błotnikiem nie jest to szpilka wkręcona w jakąś nakrętkę. Niestety w classiku pod błotnikiem niema stelaża tak jak w customie, więc ta śruba musi być zgrzana lub spawana do błotnika i tu zaczyna się problem. Żeby się tam dostać i dokładnie zobaczyć czy cokolwiek zrobić będziesz musiał odkręcić błotnik. Bo nie sądzę żebyś poradził sobie z przykręconym błotnikiem. Koło bardzo utrudnia wszelkie manewry pod błotnikiem.
[ Dodano: 2009-12-27, 08:33 ]
Jak byś musiał odkręcić błotnik to pamiętaj o instalacji elektrycznej (stop i kierunki) jest ona umocowana od spodu do błotnika. |
_________________
V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
|
|
|
|
|
spining
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 51 Dołączył: 03 Lis 2009 Posty: 1043 Skąd: Soldau Ostpr.
|
Wysłany: 2009-12-27, 09:24
|
|
|
dzis zrobilem zdjecie mojego motoru (poprzednie bylo tylko pogladowe,aby przedstawic problem tematu) i konkretnej sruby; Jaro, uwazam,ze sruba nie jest zgrzana z blotnikiem ,tylko ze wzmocnieniem od spodu
DSCN0004.JPG od spodu blotnika |
|
Plik ściągnięto 129 raz(y) 772.45 KB |
DSCN0005.JPG
|
|
Plik ściągnięto 121 raz(y) 797.97 KB |
DSCN0002.JPG
|
|
Plik ściągnięto 122 raz(y) 736.11 KB |
|
_________________ Lepiej mieć wspomnienia, niż marzenia.
byl 650; byl 1100; byl RS 1700 SILVERADO
|
|
|
|
|
jaro
Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3767 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2009-12-27, 09:41
|
|
|
A jednak szpilka wkręcona w nakrętkę, więc niema problemu. Postępuj tak jak wcześniej pisałem. |
_________________
V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
|
|
|
|
|
EDDIE
Model: SYMPATYK
Wiek: 60 Dołączył: 16 Wrz 2009 Posty: 1109 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2009-12-27, 11:00
|
|
|
Jaro dobrze pisze, bez demontażu błotnika się nie obędzie. Musisz urwać od wewnętrznej strony nakrętkę z śrubą zgrzaną do błotnika. Wstawiasz normalną śrubę odpowiedniej długości i po kłopocie. Jedyny kłopot, to przykręcanie siedzenia i bagażnika. Trudno będzie kluczem trzymać łeb śruby od spodu ale nie jest to niewykonalne, szczupła ręka i odpowiedni klucz wejdzie, odkręcałem w Customie mocowanie siodełka i przerabiałem to. |
_________________ Przyjmuję wszystko na klatę. Make peace not war.
Kontakt ze mną albo na PW albo telefon.
Na forum zaglądam.
Fotki ze Szlaku Orlich Gniazd -> www.skracaj.com/af76.html
.
|
|
|
|
|
grzechu
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 61 Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 949 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2009-12-27, 11:08
|
|
|
nie róbcie panowie problemu z tego czego niema
gwint nawet w wersji amerykańskiej jest taki sam a moge się założyć o buteleczke bez sprawdzania ze nawet napewno
no jeśli jednak zwykla nakrętka nie pasuje to wtedy
1weż nakrętke o innym skoku gwintu jedną druga masz org.
2 możesz również złapać tgz morsem czyli żabą zaciskowalikatnie za gwint najlepiej jeszcze przez kawałek skóry
3 jak nie to od spodu pod błotnikem bezpośrednio za sam wystający gwint
jak spierniczysz gwint zawsze możesz kupiś śrube z nierdzewki i wkręcać w to miejsce zamiast szpilki |
_________________ pozdrawiam do zobaczenia na trasie
|
|
|
|
|
spining
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 51 Dołączył: 03 Lis 2009 Posty: 1043 Skąd: Soldau Ostpr.
|
Wysłany: 2009-12-27, 11:58
|
|
|
grzechu napisał/a: | nie róbcie panowie problemu z tego czego niema
gwint nawet w wersji amerykańskiej jest taki sam a moge się założyć o buteleczke bez sprawdzania ze nawet napewno
no jeśli jednak zwykla nakrętka nie pasuje to wtedy
1weż nakrętke o innym skoku gwintu jedną druga masz org.
2 możesz również złapać tgz morsem czyli żabą zaciskowalikatnie za gwint najlepiej jeszcze przez kawałek skóry
3 jak nie to od spodu pod błotnikem bezpośrednio za sam wystający gwint
jak spierniczysz gwint zawsze możesz kupiś śrube z nierdzewki i wkręcać w to miejsce zamiast szpilki | Grzechu, milion procent,ze gwint jest inny, ale poprobuje; w koncu cos musi puscic
[ Dodano: 2009-12-27, 13:27 ]
nacialem srube, podlamalem dwa srubokrety i .... dupa ; chyba trzeba rozwiercic i wsadzic nowa, dluzsza
[ Dodano: 2009-12-27, 13:32 ]
sruba po nacieciu
DSCN0006.JPG
|
|
Plik ściągnięto 114 raz(y) 762.1 KB |
|
_________________ Lepiej mieć wspomnienia, niż marzenia.
byl 650; byl 1100; byl RS 1700 SILVERADO
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2009-12-27, 14:22
|
|
|
No jeżeli śruba jest zgrzana, lub przyspawana do wzmocnienia, to co ci da to nacięcie i próba wykręcenia? Załóżmy, że nie jest zgrzana, tylko wkręcona szpilka w wgrzany we wzmocnienie gwint. Ile jesteś w stanie go wykręcić? No chyba nie tyle ile potrzebujesz do zamocowania bagażnika. Zdejmij wszystko tak jak piszą, wypieprz starą śrubę (szpilkę i daj nową i po problemie. Od spodu możesz ja ponownie zabezpieczyć przed odkręcaniem oraz w celu uniknięcia blokowanie drugim kluczem. Cmetryczna, wtedy tylko serwis Yamahy ci o do gwintu, to calowe 3/8 to nie to samo co M10 a 1/4 cala to nie M6.
EDDIE
Serwis Yamahy w Europie poza GB bazuje na gwintach metrycznych i takie narzędzia standardowo posiadają . Oczywiście mogą posiadać klucze calowe, tak jak każdy inny. Z reguły nie chcą się brać za USA i raczej podnoszą stawkę w stosunku do wersji Europejskiej.
Spining dasz radę to na spokojnie zrobić. Moto na podnośnik, zwalaj koło i demontuj to, a potem wymiana śruby na taka jak potrzebujesz, czyli ok5mm dłuższej do 10 mm |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
spining
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 51 Dołączył: 03 Lis 2009 Posty: 1043 Skąd: Soldau Ostpr.
|
Wysłany: 2009-12-27, 14:39
|
|
|
witek1965 napisał/a: | No jeżeli śruba jest zgrzana, lub przyspawana do wzmocnienia, to co ci da to nacięcie i próba wykręcenia? Załóżmy, że nie jest zgrzana, tylko wkręcona szpilka w wgrzany we wzmocnienie gwint. Ile jesteś w stanie go wykręcić? No chyba nie tyle ile potrzebujesz do zamocowania bagażnika. Zdejmij wszystko tak jak piszą, wypieprz starą śrubę (szpilkę i daj nową i po problemie. Od spodu możesz ja ponownie zabezpieczyć przed odkręcaniem oraz w celu uniknięcia blokowanie drugim kluczem. Cmetryczna, wtedy tylko serwis Yamahy ci o do gwintu, to calowe 3/8 to nie to samo co M10 a 1/4 cala to nie M6.
EDDIE
Serwis Yamahy w Europie poza GB bazuje na gwintach metrycznych i takie narzędzia standardowo posiadają . Oczywiście mogą posiadać klucze calowe, tak jak każdy inny. Z reguły nie chcą się brać za USA i raczej podnoszą stawkę w stosunku do wersji Europejskiej.
Spining dasz radę to na spokojnie zrobić. Moto na podnośnik, zwalaj koło i demontuj to, a potem wymiana śruby na taka jak potrzebujesz, czyli ok5mm dłuższej do 10 mm |
opierajac sie dlugosci jaka wystaje pod spodem (patrz zdjecie) wykrecenie jej daje mozliwosc zamontowania bagaznika i siedzenie, tylko jak ja ruszyc - nawet nie drgnie- a gdyby rozwiercic ja od gory, zeby nie demontowac kola i blotnika??? |
_________________ Lepiej mieć wspomnienia, niż marzenia.
byl 650; byl 1100; byl RS 1700 SILVERADO
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2009-12-27, 15:08
|
|
|
no to tak jak napisał Yaro, Grzechu. WD40 lub podobny penetrator i nie nacięcie na śrubokręt, a jedynie dwie nakrętki. Pierwsza od góry kontruje i dobry klucz nasadowy i musi pójść. Jak rozwiercisz, to na bank nie trafisz idealnie, ale możesz spróbować. Tylko, że wtedy od spodu wkładasz śrubę na przelot, lub jak trafisz idealnie to przelecisz gwintownikiem i będzie cacy. Dasz radę tak czy siak, bez wizyty w serwisie. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
spining
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 51 Dołączył: 03 Lis 2009 Posty: 1043 Skąd: Soldau Ostpr.
|
Wysłany: 2009-12-30, 22:59
|
|
|
po spryskaniu penetratorem po dwoch dniach srubka puscila - wielkie dzieki za pomoc - juz bagaznik zamontowany |
_________________ Lepiej mieć wspomnienia, niż marzenia.
byl 650; byl 1100; byl RS 1700 SILVERADO
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|