YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
ŚRUBA MOCUJĄCA TYLNĄ KANAPĘ
Autor Wiadomość
EDDIE 



Model: SYMPATYK
Wiek: 60
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 1109
Skąd: Radom
Wysłany: 2009-12-27, 01:03   

Najlepiej zrób fotkę i wrzuć ją tutaj, bo do końca nie wiadomo, czy problem jest z kształtem śruby, jej długością, czy rozmiarem. Moim zdaniem klucz fajkowy z przedłużką powinien dać radę. Każdy mechanik musi mieć taki klucz. Jeśli śruba jest calowa nie metryczna, wtedy tylko serwis Yamahy ci pomoże.
_________________
Przyjmuję wszystko na klatę. Make peace not war.

Kontakt ze mną albo na PW albo telefon.
Na forum zaglądam.


Fotki ze Szlaku Orlich Gniazd -> www.skracaj.com/af76.html
.
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3767
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2009-12-27, 08:26   

Tak Moondek ma rację przemyślałem sprawę, to jest śruba zgrzana z błotnikiem nie jest to szpilka wkręcona w jakąś nakrętkę. Niestety w classiku pod błotnikiem niema stelaża tak jak w customie, więc ta śruba musi być zgrzana lub spawana do błotnika i tu zaczyna się problem. Żeby się tam dostać i dokładnie zobaczyć czy cokolwiek zrobić będziesz musiał odkręcić błotnik. Bo nie sądzę żebyś poradził sobie z przykręconym błotnikiem. Koło bardzo utrudnia wszelkie manewry pod błotnikiem.

[ Dodano: 2009-12-27, 08:33 ]
Jak byś musiał odkręcić błotnik to pamiętaj o instalacji elektrycznej (stop i kierunki) jest ona umocowana od spodu do błotnika.
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
spining 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 51
Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 1043
Skąd: Soldau Ostpr.
Wysłany: 2009-12-27, 09:24   

dzis zrobilem zdjecie mojego motoru (poprzednie bylo tylko pogladowe,aby przedstawic problem tematu) i konkretnej sruby; Jaro, uwazam,ze sruba nie jest zgrzana z blotnikiem ,tylko ze wzmocnieniem od spodu

DSCN0004.JPG
od spodu blotnika
Plik ściągnięto 129 raz(y) 772.45 KB

DSCN0005.JPG
Plik ściągnięto 121 raz(y) 797.97 KB

DSCN0002.JPG
Plik ściągnięto 122 raz(y) 736.11 KB

_________________
Lepiej mieć wspomnienia, niż marzenia.
byl 650; byl 1100; byl RS 1700 SILVERADO
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3767
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2009-12-27, 09:41   

A jednak szpilka wkręcona w nakrętkę, więc niema problemu. Postępuj tak jak wcześniej pisałem.
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
EDDIE 



Model: SYMPATYK
Wiek: 60
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 1109
Skąd: Radom
Wysłany: 2009-12-27, 11:00   

Jaro dobrze pisze, bez demontażu błotnika się nie obędzie. Musisz urwać od wewnętrznej strony nakrętkę z śrubą zgrzaną do błotnika. Wstawiasz normalną śrubę odpowiedniej długości i po kłopocie. Jedyny kłopot, to przykręcanie siedzenia i bagażnika. Trudno będzie kluczem trzymać łeb śruby od spodu ale nie jest to niewykonalne, szczupła ręka i odpowiedni klucz wejdzie, odkręcałem w Customie mocowanie siodełka i przerabiałem to.
_________________
Przyjmuję wszystko na klatę. Make peace not war.

Kontakt ze mną albo na PW albo telefon.
Na forum zaglądam.


Fotki ze Szlaku Orlich Gniazd -> www.skracaj.com/af76.html
.
 
 
grzechu 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 61
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 949
Skąd: warszawa
Wysłany: 2009-12-27, 11:08   

nie róbcie panowie problemu z tego czego niema
gwint nawet w wersji amerykańskiej jest taki sam a moge się założyć o buteleczke bez sprawdzania ze nawet napewno
no jeśli jednak zwykla nakrętka nie pasuje to wtedy
1weż nakrętke o innym skoku gwintu jedną druga masz org.
2 możesz również złapać tgz morsem czyli żabą zaciskowalikatnie za gwint najlepiej jeszcze przez kawałek skóry
3 jak nie to od spodu pod błotnikem bezpośrednio za sam wystający gwint
jak spierniczysz gwint zawsze możesz kupiś śrube z nierdzewki i wkręcać w to miejsce zamiast szpilki
_________________
pozdrawiam do zobaczenia na trasie
 
 
spining 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 51
Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 1043
Skąd: Soldau Ostpr.
Wysłany: 2009-12-27, 11:58   

grzechu napisał/a:
nie róbcie panowie problemu z tego czego niema
gwint nawet w wersji amerykańskiej jest taki sam a moge się założyć o buteleczke bez sprawdzania ze nawet napewno
no jeśli jednak zwykla nakrętka nie pasuje to wtedy
1weż nakrętke o innym skoku gwintu jedną druga masz org.
2 możesz również złapać tgz morsem czyli żabą zaciskowalikatnie za gwint najlepiej jeszcze przez kawałek skóry
3 jak nie to od spodu pod błotnikem bezpośrednio za sam wystający gwint
jak spierniczysz gwint zawsze możesz kupiś śrube z nierdzewki i wkręcać w to miejsce zamiast szpilki
Grzechu, milion procent,ze gwint jest inny, ale poprobuje; w koncu cos musi puscic

[ Dodano: 2009-12-27, 13:27 ]
nacialem srube, podlamalem dwa srubokrety i .... dupa :ryczy: ; chyba trzeba rozwiercic i wsadzic nowa, dluzsza

[ Dodano: 2009-12-27, 13:32 ]
sruba po nacieciu

DSCN0006.JPG
Plik ściągnięto 114 raz(y) 762.1 KB

_________________
Lepiej mieć wspomnienia, niż marzenia.
byl 650; byl 1100; byl RS 1700 SILVERADO
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2009-12-27, 14:22   

No jeżeli śruba jest zgrzana, lub przyspawana do wzmocnienia, to co ci da to nacięcie i próba wykręcenia? Załóżmy, że nie jest zgrzana, tylko wkręcona szpilka w wgrzany we wzmocnienie gwint. Ile jesteś w stanie go wykręcić? No chyba nie tyle ile potrzebujesz do zamocowania bagażnika. Zdejmij wszystko tak jak piszą, wypieprz starą śrubę (szpilkę i daj nową i po problemie. Od spodu możesz ja ponownie zabezpieczyć przed odkręcaniem oraz w celu uniknięcia blokowanie drugim kluczem. Cmetryczna, wtedy tylko serwis Yamahy ci o do gwintu, to calowe 3/8 to nie to samo co M10 a 1/4 cala to nie M6.
EDDIE

Serwis Yamahy w Europie poza GB bazuje na gwintach metrycznych i takie narzędzia standardowo posiadają . Oczywiście mogą posiadać klucze calowe, tak jak każdy inny. Z reguły nie chcą się brać za USA i raczej podnoszą stawkę w stosunku do wersji Europejskiej.


Spining dasz radę to na spokojnie zrobić. Moto na podnośnik, zwalaj koło i demontuj to, a potem wymiana śruby na taka jak potrzebujesz, czyli ok5mm dłuższej do 10 mm
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
spining 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 51
Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 1043
Skąd: Soldau Ostpr.
Wysłany: 2009-12-27, 14:39   

witek1965 napisał/a:
No jeżeli śruba jest zgrzana, lub przyspawana do wzmocnienia, to co ci da to nacięcie i próba wykręcenia? Załóżmy, że nie jest zgrzana, tylko wkręcona szpilka w wgrzany we wzmocnienie gwint. Ile jesteś w stanie go wykręcić? No chyba nie tyle ile potrzebujesz do zamocowania bagażnika. Zdejmij wszystko tak jak piszą, wypieprz starą śrubę (szpilkę i daj nową i po problemie. Od spodu możesz ja ponownie zabezpieczyć przed odkręcaniem oraz w celu uniknięcia blokowanie drugim kluczem. Cmetryczna, wtedy tylko serwis Yamahy ci o do gwintu, to calowe 3/8 to nie to samo co M10 a 1/4 cala to nie M6.
EDDIE

Serwis Yamahy w Europie poza GB bazuje na gwintach metrycznych i takie narzędzia standardowo posiadają . Oczywiście mogą posiadać klucze calowe, tak jak każdy inny. Z reguły nie chcą się brać za USA i raczej podnoszą stawkę w stosunku do wersji Europejskiej.


Spining dasz radę to na spokojnie zrobić. Moto na podnośnik, zwalaj koło i demontuj to, a potem wymiana śruby na taka jak potrzebujesz, czyli ok5mm dłuższej do 10 mm

opierajac sie dlugosci jaka wystaje pod spodem (patrz zdjecie) wykrecenie jej daje mozliwosc zamontowania bagaznika i siedzenie, tylko jak ja ruszyc - nawet nie drgnie- a gdyby rozwiercic ja od gory, zeby nie demontowac kola i blotnika???
_________________
Lepiej mieć wspomnienia, niż marzenia.
byl 650; byl 1100; byl RS 1700 SILVERADO
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2009-12-27, 15:08   

no to tak jak napisał Yaro, Grzechu. WD40 lub podobny penetrator i nie nacięcie na śrubokręt, a jedynie dwie nakrętki. Pierwsza od góry kontruje i dobry klucz nasadowy i musi pójść. Jak rozwiercisz, to na bank nie trafisz idealnie, ale możesz spróbować. Tylko, że wtedy od spodu wkładasz śrubę na przelot, lub jak trafisz idealnie to przelecisz gwintownikiem i będzie cacy. Dasz radę tak czy siak, bez wizyty w serwisie.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
spining 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 51
Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 1043
Skąd: Soldau Ostpr.
Wysłany: 2009-12-30, 22:59   

po spryskaniu penetratorem po dwoch dniach srubka puscila - wielkie dzieki za pomoc - juz bagaznik zamontowany :brawo:
_________________
Lepiej mieć wspomnienia, niż marzenia.
byl 650; byl 1100; byl RS 1700 SILVERADO
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group