YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
yamaha stratoliner
Autor Wiadomość
Jacek79 


Model: MS1900
Rocznik: 2007
Dołączył: 14 Wrz 2014
Posty: 126
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-20, 08:26   

Norton. Wg instrukcji to chyba ma być 10W40 półsyntetyczny.
 
 
jacala 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 50
Dołączył: 06 Sty 2013
Posty: 1141
Skąd: Żory
Wysłany: 2015-04-20, 08:55   

W końcu sprawdziłem ile pali mój diobeł i tak przy średniej 110 -120 na trasie ( około 70 % trasy ) reszta teren zabudowany z prędkością do 75 km / h wyszło mi 7,25 litra na 100 km. Przyśpieszenia raczej między średnio a bardziej agresywne. Więc jak na początek niema tragedii. Ale wrażenia z jazdy bezcenne ;D
_________________
były:
Drag Star 1100 Classic
Dl 650
są:
Stratoliner
Dl 1000

Organizator Zlotu Bieszczady 2019

Boże błogosław pozytywnie pierdolniętych, albowiem oni już na ziemi dostąpili raju.
 
 
norton 



Rocznik: 2002
Wiek: 65
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 31
Skąd: Toronto
Wysłany: 2015-04-20, 18:31   

Nie Jacek79 mineralny o ze względu na luzy montarzowe i występujace temperatury mieszkam koło Legionowa
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2015-04-20, 20:13   

Ja leję półsyntetyk Castrol Power1 10W40 i chyba jest o.k.
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
tygrys 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 1621
Skąd: warmia
Wysłany: 2015-04-20, 22:25   

jacala napisał/a:
W końcu sprawdziłem ile pali mój diobeł i tak przy średniej 110 -120 na trasie ( około 70 % trasy ) reszta teren zabudowany z prędkością do 75 km / h wyszło mi 7,25 litra na 100 km. Przyśpieszenia raczej między średnio a bardziej agresywne. Więc jak na początek niema tragedii. Ale wrażenia z jazdy bezcenne ;D


Na temat spalania coś już było , ale chyba nie w tym temacie . Nie zdarzyło mi się jeszcze , żyby spalił więcej jak 6,8 (dość skrupulatnie liczę) . 99% przejechanych km we dwoje , a te 6.8 to spalił w ubiegłym roku w lipcu wracając z Częstochowy . jak dostałem tel. że matka w szpitalu i 350 km w cztery godziny i 10 min w tym jedno tankowanie (4 min) . Tam gdzie było możliwe 140-150 poganiałem . Przy spokojnej jezdzie do 120 - 5,5 do 5,8. Mam org. tlumik lekko zmodyfikowany (wycięty w końcówce blaszany stożek co dało więcej basu) i żadnych "dopalaczy" w stylu comandera...mocy ma tyle , że praktycznie nie ma gdzie jej wykorzystać.
_________________
W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze.
 
 
norton 



Rocznik: 2002
Wiek: 65
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 31
Skąd: Toronto
Wysłany: 2015-04-21, 05:20   

Jacek 79 wczorej nie dokończyłem bo pisałem w SKM możesz podjechać do mnie to ci wgram serwisówkę i wtedy będziesz wiedział jaki filtr,olej czy inne podstawowe wiadomości
 
 
RTP 


Model: MS1900
Rocznik: 2007
Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 323
Skąd: Z lasu
Wysłany: 2015-04-21, 13:14   

tygrys,
no to jest dla mnie zaskoczenie, czytałem już na tym forum , że spalanie do 7,7 litra to w miarę spoko.
Skoro piszesz , że notujesz zużycie paliwa skrupulatnie to nie pozostaje nic tylko walczyć z nadmiarem spalanego paliwa u mnie. Jestem umówiony już z gośćmi w Pozku na zamontowanie jakiegoś ustrojstwa i zapodanie map. Mają też coś wstawić do wydechu. Zobaczymy jaki da to efekt. Wiem na pewno , że znacząco odchudzą moje konto :beczy:
Teraz tylko czekam na ich potwierdzenie kiedy mogę się u nich pojawić.
_________________
Drag Star Classic 650
Midnight Star XV1900
BMW-K1600 Grand America
 
 
winiar 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 47
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 1363
Skąd: z Polski
Wysłany: 2015-04-21, 17:18   

RTP, lol lol lol teraz wiesz co mówiłem i co czasem oznacza wyzsza cena. trzymam kciuki bo zabawki do naszych moto troche kosztuja...
_________________
winiar dobre pomysły, dobry smak ... a lepsze motocykle ... to miłość ...

XV 1900 Roadliner S
 
 
tygrys 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 1621
Skąd: warmia
Wysłany: 2015-04-21, 17:43   

Zapomniałem jescze o jednej rzeczy - mianowicie , jak go kupiłem był uszkodzony , ktoś prawą stroną przejechał po wysokim krawężniku i pogniecione były wydechy Cobry (dwie rury) . Nie było sondy Lambda i linek do tej przepustnicy w oryginalnych kolankach wydechu. Założyłem org. wydech , zakupiłem sondę , ale linek sterujących tą przepustnicą nie mogłem dostać (3 lata temu) więc zablokowałem przepustnicę na pełnym otwarciu , żeby sprawdzić czy wogóle odpali i będzie chciał jezdzić lol . uruchomiłem i...tak już zostało . Miałem plan , żeby te linki poszukać i nawet były na "aledrogo" , ale gdy stwierdziłem , że wszystko jest O,key i spalanie cacy więc nic nie kombinuję więcej , zrobiłem już około 18 tyś km.
_________________
W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze.
 
 
Jacek79 


Model: MS1900
Rocznik: 2007
Dołączył: 14 Wrz 2014
Posty: 126
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-21, 18:32   

Dzięki Norton. Mam serwisówkę taką na kilkaset ston z tego co pamiętam w j.angielskim i w sumie tam nie szukałem ale kedyś ktoś pisał na forum motocyklistów i wkleił tam nawet stronę z instrukcji zgodnie z którą olej jaki powinno sie stosować to yamalube 4 (20w40) lub inny o parametrach SAE 20W40. Nie znam się za bardzo na olejach i zastanawiam się czy ten yamalube to półsyntetyczny? Druga dprawa to, czy ma znaczenie w jakim klimacie się jeździ?

Co do spalania to też już mogę coś napisać. Póki co mało jeździłem ale na 100 wyszło mi 6 litrów prz jeździe ok 90 km (80 procent jazdy to trasa). Jestem z tego wyniku zadowolony, na trasie jechałem z obrotami 2000 i trochę poniżej. nie wiem czy temperatura powietrza na znaczenie - ja jeździłem przy temp. ok 14-18 stopni
 
 
winiar 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 47
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 1363
Skąd: z Polski
Wysłany: 2015-04-21, 20:02   

Jacek79, takie spalanie przy tekiej prędkosci to norma. W górach przy jeździe nawet wolniejszej spalanie ok 5 l ale jak juz jest kawałek prostej i jest do tego ciepło, że można pojeździć to niestety okolice 7 l. To jest już moc i pojemność silnika i sądze, że to taka norma, więc nie ma co się rozdrabniać. Stać było na moto to musi i byc stać na paliwko ;D lol lol lol
_________________
winiar dobre pomysły, dobry smak ... a lepsze motocykle ... to miłość ...

XV 1900 Roadliner S
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2015-04-21, 20:05   

Znalazłem ciekawy wykres dotyczący exup'u w naszych motocyklach.


Schemat pokazany jest dla 4-ro garkowca ale wykres w dolnym prawym rogu właściwy będzie dla wszystkich motocykli z exupem.

(czerwony wykres z EXUP, niebieski bez)
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
RTP 


Model: MS1900
Rocznik: 2007
Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 323
Skąd: Z lasu
Wysłany: 2015-04-21, 21:08   

winiar napisał/a:
trzymam kciuki bo zabawki do naszych moto troche kosztuja...

a liczyłem raczej na jakieś słowa otuchy :shock: ;-)
mam nadzieję że liczysz na to , że rachunek wyjdzie jak najniższy ;d
w zasadzie bynajmniej mnie się wydaje że trochę się czepiam bo to jak moto jeździ teraz jest w ogólnej normie ale chcę żeby było po mojemu :dumny:
_________________
Drag Star Classic 650
Midnight Star XV1900
BMW-K1600 Grand America
 
 
winiar 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 47
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 1363
Skąd: z Polski
Wysłany: 2015-04-21, 22:40   

RTP, roumiem bo zawsze chce się mieć juz taki rodzynek albo jak to mówią musi być wisienka na torcie... i wszystko grać. Też tak mam lol
_________________
winiar dobre pomysły, dobry smak ... a lepsze motocykle ... to miłość ...

XV 1900 Roadliner S
 
 
tygrys 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 1621
Skąd: warmia
Wysłany: 2015-04-22, 09:13   

soft napisał/a:
(czerwony wykres z EXUP, niebieski bez)


Rozumiem , że wykresy pokazują moc , a te poziome linie na tabeli - Obroty? (a jakaś skala)
to pionowe co oznaczają ? drogę przebytą , czy czas ?
Widać wyraznie , że z exupem jest korzystniej , ale może ktoś mądrzejszy mi to wyjaśni - czy korzystniej dla mocy silnika , czy też dla spalania substancji szkodliwych , bo chyba o to dopalanie substancji w tym "ustojstwie" chodzi . W pewnym miejscu ta niebieska linia idzie w dół , to co ? tutaj traci moc? jakaś dziura? z exupem (czerwona) jest to stosunkowo płynnie - cały czas idzie w górę...nie mogę tego rozkminić .
Może gdyby zamias ruskiego angielski w szkole był lol
_________________
W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze.
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1861
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-22, 10:49   

tygrys,

To jest wykres momentu obrotowego w funkcji obrotów silnika. Dziura w momencie obrotowym jest zastanawiająca. Prawdopodobnie to sztuczny twór, aby spełnić normę emisji.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
tygrys 


Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 1621
Skąd: warmia
Wysłany: 2015-04-22, 17:16   

Ale ta "dziura" jest bez exupa i ma spełniać normę emisji?
_________________
W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze.
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2015-04-22, 21:15   

Mylicie EXUP z AIS
EXUP występuje w XV1900 oraz w motocyklach sportowych
AIS występuje w XVS 1100 (Drag Star) i służy do robienia dobrze ekologom czyli do dopalania spalin.

EXUP ma za zadanie zwiększyć moment obrotowy w dolnych zakresach obrotów. Jest stosowany w maszynach torowych i wyścigowych. Dlatego nasze motocykle mają 4,2 sek do 100 km/h.

Dlaczego załączyłem ten schemat .... Bo większość użytkowników usuwa to myśląc że na akcesoryjnych tłumikach będzie lepiej. Niestety nie będzie lepiej. Będzie strzelenie, dławienie, słabe ciągnięcie z dołu.
Tu następuje zakładanie Power Commanderów, i innych gadżetów udających że poprawiamy osiągi, a tak naprawdę sztukujących to co sami usunęliśmy.
Jedyny plus akcesoryjnych commanderów to rozblokowanie ograniczenia prędkości do 205 km/h.
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
yorguś 


Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 50
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 53
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2015-04-22, 21:59   

Widze że zdania na temat oliwy do silnika sa podzielone,ja kupie motul 10w 40 półsynt.Może ktoś z Was zajrzeć do instrukcji jaki płyn do pompy sprzęgła ,miałem przecięty przewód więc go wymieniłem i nie bardzo wiem co nalać?
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2015-04-22, 22:01   

yorguś napisał/a:
Widze że zdania na temat oliwy do silnika sa podzielone,ja kupie motul 10w 40 półsynt.Może ktoś z Was zajrzeć do instrukcji jaki płyn do pompy sprzęgła ,miałem przecięty przewód więc go wymieniłem i nie bardzo wiem co nalać?


Lej taki sam jak do hamulców czyli DOT 4
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group