yamaha stratoliner |
Autor |
Wiadomość |
Jacek79
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Dołączył: 14 Wrz 2014 Posty: 126 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-04-20, 08:26
|
|
|
Norton. Wg instrukcji to chyba ma być 10W40 półsyntetyczny. |
|
|
|
|
jacala
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 50 Dołączył: 06 Sty 2013 Posty: 1141 Skąd: Żory
|
Wysłany: 2015-04-20, 08:55
|
|
|
W końcu sprawdziłem ile pali mój diobeł i tak przy średniej 110 -120 na trasie ( około 70 % trasy ) reszta teren zabudowany z prędkością do 75 km / h wyszło mi 7,25 litra na 100 km. Przyśpieszenia raczej między średnio a bardziej agresywne. Więc jak na początek niema tragedii. Ale wrażenia z jazdy bezcenne |
_________________ były:
Drag Star 1100 Classic
Dl 650
są:
Stratoliner
Dl 1000
Organizator Zlotu Bieszczady 2019
Boże błogosław pozytywnie pierdolniętych, albowiem oni już na ziemi dostąpili raju. |
|
|
|
|
norton
Rocznik: 2002
Wiek: 65 Dołączył: 28 Lip 2010 Posty: 31 Skąd: Toronto
|
Wysłany: 2015-04-20, 18:31
|
|
|
Nie Jacek79 mineralny o ze względu na luzy montarzowe i występujace temperatury mieszkam koło Legionowa |
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2015-04-20, 20:13
|
|
|
Ja leję półsyntetyk Castrol Power1 10W40 i chyba jest o.k. |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
|
tygrys
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67 Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 1621 Skąd: warmia
|
Wysłany: 2015-04-20, 22:25
|
|
|
jacala napisał/a: | W końcu sprawdziłem ile pali mój diobeł i tak przy średniej 110 -120 na trasie ( około 70 % trasy ) reszta teren zabudowany z prędkością do 75 km / h wyszło mi 7,25 litra na 100 km. Przyśpieszenia raczej między średnio a bardziej agresywne. Więc jak na początek niema tragedii. Ale wrażenia z jazdy bezcenne |
Na temat spalania coś już było , ale chyba nie w tym temacie . Nie zdarzyło mi się jeszcze , żyby spalił więcej jak 6,8 (dość skrupulatnie liczę) . 99% przejechanych km we dwoje , a te 6.8 to spalił w ubiegłym roku w lipcu wracając z Częstochowy . jak dostałem tel. że matka w szpitalu i 350 km w cztery godziny i 10 min w tym jedno tankowanie (4 min) . Tam gdzie było możliwe 140-150 poganiałem . Przy spokojnej jezdzie do 120 - 5,5 do 5,8. Mam org. tlumik lekko zmodyfikowany (wycięty w końcówce blaszany stożek co dało więcej basu) i żadnych "dopalaczy" w stylu comandera...mocy ma tyle , że praktycznie nie ma gdzie jej wykorzystać. |
_________________ W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze. |
|
|
|
|
norton
Rocznik: 2002
Wiek: 65 Dołączył: 28 Lip 2010 Posty: 31 Skąd: Toronto
|
Wysłany: 2015-04-21, 05:20
|
|
|
Jacek 79 wczorej nie dokończyłem bo pisałem w SKM możesz podjechać do mnie to ci wgram serwisówkę i wtedy będziesz wiedział jaki filtr,olej czy inne podstawowe wiadomości |
|
|
|
|
RTP
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Dołączył: 17 Lis 2014 Posty: 323 Skąd: Z lasu
|
Wysłany: 2015-04-21, 13:14
|
|
|
tygrys,
no to jest dla mnie zaskoczenie, czytałem już na tym forum , że spalanie do 7,7 litra to w miarę spoko.
Skoro piszesz , że notujesz zużycie paliwa skrupulatnie to nie pozostaje nic tylko walczyć z nadmiarem spalanego paliwa u mnie. Jestem umówiony już z gośćmi w Pozku na zamontowanie jakiegoś ustrojstwa i zapodanie map. Mają też coś wstawić do wydechu. Zobaczymy jaki da to efekt. Wiem na pewno , że znacząco odchudzą moje konto
Teraz tylko czekam na ich potwierdzenie kiedy mogę się u nich pojawić. |
_________________ Drag Star Classic 650
Midnight Star XV1900
BMW-K1600 Grand America |
|
|
|
|
winiar
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 47 Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 1363 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 2015-04-21, 17:18
|
|
|
RTP, teraz wiesz co mówiłem i co czasem oznacza wyzsza cena. trzymam kciuki bo zabawki do naszych moto troche kosztuja... |
_________________ winiar dobre pomysły, dobry smak ... a lepsze motocykle ... to miłość ...
XV 1900 Roadliner S |
|
|
|
|
tygrys
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67 Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 1621 Skąd: warmia
|
Wysłany: 2015-04-21, 17:43
|
|
|
Zapomniałem jescze o jednej rzeczy - mianowicie , jak go kupiłem był uszkodzony , ktoś prawą stroną przejechał po wysokim krawężniku i pogniecione były wydechy Cobry (dwie rury) . Nie było sondy Lambda i linek do tej przepustnicy w oryginalnych kolankach wydechu. Założyłem org. wydech , zakupiłem sondę , ale linek sterujących tą przepustnicą nie mogłem dostać (3 lata temu) więc zablokowałem przepustnicę na pełnym otwarciu , żeby sprawdzić czy wogóle odpali i będzie chciał jezdzić . uruchomiłem i...tak już zostało . Miałem plan , żeby te linki poszukać i nawet były na "aledrogo" , ale gdy stwierdziłem , że wszystko jest O,key i spalanie cacy więc nic nie kombinuję więcej , zrobiłem już około 18 tyś km. |
_________________ W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze. |
|
|
|
|
Jacek79
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Dołączył: 14 Wrz 2014 Posty: 126 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-04-21, 18:32
|
|
|
Dzięki Norton. Mam serwisówkę taką na kilkaset ston z tego co pamiętam w j.angielskim i w sumie tam nie szukałem ale kedyś ktoś pisał na forum motocyklistów i wkleił tam nawet stronę z instrukcji zgodnie z którą olej jaki powinno sie stosować to yamalube 4 (20w40) lub inny o parametrach SAE 20W40. Nie znam się za bardzo na olejach i zastanawiam się czy ten yamalube to półsyntetyczny? Druga dprawa to, czy ma znaczenie w jakim klimacie się jeździ?
Co do spalania to też już mogę coś napisać. Póki co mało jeździłem ale na 100 wyszło mi 6 litrów prz jeździe ok 90 km (80 procent jazdy to trasa). Jestem z tego wyniku zadowolony, na trasie jechałem z obrotami 2000 i trochę poniżej. nie wiem czy temperatura powietrza na znaczenie - ja jeździłem przy temp. ok 14-18 stopni |
|
|
|
|
winiar
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 47 Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 1363 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 2015-04-21, 20:02
|
|
|
Jacek79, takie spalanie przy tekiej prędkosci to norma. W górach przy jeździe nawet wolniejszej spalanie ok 5 l ale jak juz jest kawałek prostej i jest do tego ciepło, że można pojeździć to niestety okolice 7 l. To jest już moc i pojemność silnika i sądze, że to taka norma, więc nie ma co się rozdrabniać. Stać było na moto to musi i byc stać na paliwko |
_________________ winiar dobre pomysły, dobry smak ... a lepsze motocykle ... to miłość ...
XV 1900 Roadliner S |
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2015-04-21, 20:05
|
|
|
Znalazłem ciekawy wykres dotyczący exup'u w naszych motocyklach.
Schemat pokazany jest dla 4-ro garkowca ale wykres w dolnym prawym rogu właściwy będzie dla wszystkich motocykli z exupem.
(czerwony wykres z EXUP, niebieski bez) |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
|
RTP
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Dołączył: 17 Lis 2014 Posty: 323 Skąd: Z lasu
|
Wysłany: 2015-04-21, 21:08
|
|
|
winiar napisał/a: | trzymam kciuki bo zabawki do naszych moto troche kosztuja... |
a liczyłem raczej na jakieś słowa otuchy ;-)
mam nadzieję że liczysz na to , że rachunek wyjdzie jak najniższy
w zasadzie bynajmniej mnie się wydaje że trochę się czepiam bo to jak moto jeździ teraz jest w ogólnej normie ale chcę żeby było po mojemu |
_________________ Drag Star Classic 650
Midnight Star XV1900
BMW-K1600 Grand America |
|
|
|
|
winiar
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 47 Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 1363 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 2015-04-21, 22:40
|
|
|
RTP, roumiem bo zawsze chce się mieć juz taki rodzynek albo jak to mówią musi być wisienka na torcie... i wszystko grać. Też tak mam |
_________________ winiar dobre pomysły, dobry smak ... a lepsze motocykle ... to miłość ...
XV 1900 Roadliner S |
|
|
|
|
tygrys
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67 Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 1621 Skąd: warmia
|
Wysłany: 2015-04-22, 09:13
|
|
|
soft napisał/a: | (czerwony wykres z EXUP, niebieski bez) |
Rozumiem , że wykresy pokazują moc , a te poziome linie na tabeli - Obroty? (a jakaś skala)
to pionowe co oznaczają ? drogę przebytą , czy czas ?
Widać wyraznie , że z exupem jest korzystniej , ale może ktoś mądrzejszy mi to wyjaśni - czy korzystniej dla mocy silnika , czy też dla spalania substancji szkodliwych , bo chyba o to dopalanie substancji w tym "ustojstwie" chodzi . W pewnym miejscu ta niebieska linia idzie w dół , to co ? tutaj traci moc? jakaś dziura? z exupem (czerwona) jest to stosunkowo płynnie - cały czas idzie w górę...nie mogę tego rozkminić .
Może gdyby zamias ruskiego angielski w szkole był |
_________________ W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze. |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1861 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-04-22, 10:49
|
|
|
tygrys,
To jest wykres momentu obrotowego w funkcji obrotów silnika. Dziura w momencie obrotowym jest zastanawiająca. Prawdopodobnie to sztuczny twór, aby spełnić normę emisji. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
tygrys
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67 Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 1621 Skąd: warmia
|
Wysłany: 2015-04-22, 17:16
|
|
|
Ale ta "dziura" jest bez exupa i ma spełniać normę emisji? |
_________________ W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze. |
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2015-04-22, 21:15
|
|
|
Mylicie EXUP z AIS
EXUP występuje w XV1900 oraz w motocyklach sportowych
AIS występuje w XVS 1100 (Drag Star) i służy do robienia dobrze ekologom czyli do dopalania spalin.
EXUP ma za zadanie zwiększyć moment obrotowy w dolnych zakresach obrotów. Jest stosowany w maszynach torowych i wyścigowych. Dlatego nasze motocykle mają 4,2 sek do 100 km/h.
Dlaczego załączyłem ten schemat .... Bo większość użytkowników usuwa to myśląc że na akcesoryjnych tłumikach będzie lepiej. Niestety nie będzie lepiej. Będzie strzelenie, dławienie, słabe ciągnięcie z dołu.
Tu następuje zakładanie Power Commanderów, i innych gadżetów udających że poprawiamy osiągi, a tak naprawdę sztukujących to co sami usunęliśmy.
Jedyny plus akcesoryjnych commanderów to rozblokowanie ograniczenia prędkości do 205 km/h. |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
|
yorguś
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 50 Dołączył: 10 Lis 2013 Posty: 53 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2015-04-22, 21:59
|
|
|
Widze że zdania na temat oliwy do silnika sa podzielone,ja kupie motul 10w 40 półsynt.Może ktoś z Was zajrzeć do instrukcji jaki płyn do pompy sprzęgła ,miałem przecięty przewód więc go wymieniłem i nie bardzo wiem co nalać? |
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2015-04-22, 22:01
|
|
|
yorguś napisał/a: | Widze że zdania na temat oliwy do silnika sa podzielone,ja kupie motul 10w 40 półsynt.Może ktoś z Was zajrzeć do instrukcji jaki płyn do pompy sprzęgła ,miałem przecięty przewód więc go wymieniłem i nie bardzo wiem co nalać? |
Lej taki sam jak do hamulców czyli DOT 4 |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
|
|