Otwarty przez: vaaks 2010-10-27, 16:58 |
ROZRUSZNIK - USZKODZENIA MECHANICZNE |
Autor |
Wiadomość |
kiszka
Model: RS1700
Rocznik: 2009
Wiek: 44 Dołączył: 15 Cze 2009 Posty: 625 Skąd: JANKES(Zwardoń)
|
Wysłany: 2013-03-26, 21:43
|
|
|
Demolka napisał/a: | Niesposób przeoczyć |
Demolka ma racje.siedząc stojąc czy leżąc walnie tak że dreszcze przechodzą...Nie da sie tego stuku pomylic z czymś inym. |
_________________ Św. Krzysztof jeździ z Tobą tylko do 120km/h. Przy większych prędkościach swoje miejsce oddaje św. Piotrowi...:)
|
|
|
|
|
ksiaze_kluska
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Dołączył: 21 Lip 2011 Posty: 34 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2013-03-27, 08:12
|
|
|
zawsze walnie przy wylaczaniu a przy rozruchu takze? Toni sugeruje, ze wlasnie odglos przy uruchamianiu jest krytyczny |
|
|
|
|
Demolka
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2013-03-27, 10:45
|
|
|
U mnie stukał tylko przy wyłączaniu (cały jeden sezon), a przy rozruchu tylko jeden raz, ostatni przed śmiercią, zarzęził i już silnika nie obrócił |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
|
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2568 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2013-03-27, 12:34
|
|
|
ksiaze_kluska napisał/a: | odglos przy uruchamianiu jest krytyczny |
tak krytyczny, bo ostatni w życiu sprzęgiełka |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
DS SPIDER
Rocznik: 2001
Dołączył: 27 Paź 2010 Posty: 12 Skąd: kraków
|
Wysłany: 2013-04-09, 10:28
|
|
|
Witam, tak jak juz pisalem we wczesniejszych postach, zajmuje sie regeneracja sprzęgiełek rozrusznika w drag star 1100 oraz bt 1100 bulldog. Koszt regeneracji 400zl, jesli ktos jest w stanie sam sobie rozebrac sprzegielko to istnieje rowniez mozliwosc zakupu samych kamieni, koszt kamieni 300zl. Tel 501739273 Pozdrawiam |
|
|
|
|
Masa
Rocznik: 2007
Wiek: 33 Dołączył: 21 Sty 2009 Posty: 104 Skąd: Stęszew
|
Wysłany: 2013-04-12, 00:04
|
|
|
No i padło, dwa sezony stukało, pukało, na końcu waliło przy odpalaniu, przebieg 6 tys. mil
Teraz już tylko efekt wiertarki, rozrusznik kręci a silnik nic:(
Diagnoza? chyba oczywista.
Pytanie następujące, czy wymiana samych kamieni coś pomoże czy koło zębate również? |
_________________ Masa |
|
|
|
|
Jaro61
Rocznik: 1999
Wiek: 62 Dołączył: 24 Lis 2012 Posty: 9 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 2013-05-24, 09:39
|
|
|
Jestem właśnie po zabiegu,po rozebraniu okazało się,że jakiś ,,cwaniak''próbował przedłużyć życie sprzęgiełka w taki sposób,że wywiercił nowe otwory pod śruby z drugiej strony pierścienia i założył całość odwrotnie,efekt był taki,że silnik odpalał,ale hałas,jaki temu towarzyszył był okrutny,no i oczywiście szybko padło.
Naprawa polegała na tym,że musiałem przeszlifować obie wspópracujące bieżnie,zębatkę o 0,10 mm,a pierścień o 0,05 mm,następnie po dokładnym obmierzeniu starych kamieni,dokonałem korekty kształtu i wykonałem nowe kamienie z odpowiedniej stali o odpowiedniej twardości.Pacjent żyje,i ma się dobrze |
|
|
|
|
filipesku
Model: BĘDZIE
Rocznik: 2006
Wiek: 54 Dołączył: 24 Lis 2012 Posty: 3505 Skąd: Wilcza Góra
|
Wysłany: 2013-07-24, 18:59
|
|
|
mam bardzo podobne objawy jak opisujecie ale w 650, co może być tu przyczyną
http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=15010 |
_________________ Życie to taka impreza z której nikt nie wychodzi żywy....
---------------------------------
Yamaha Drag Star 650
2013 - 7 tys. km
2014 - 14 tys. km
Honda VTX 1800
2015 - 7 tys. km
2016 - 8,5 tys. km
2017 - zmieniła właściciela |
|
|
|
|
mleko8
Rocznik: 2002
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 26 Skąd: Wałbrzych
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-08-12, 20:24
|
|
|
mleko8, nie wklejaj linków do allegro, tylko je archiwizuj. To raz, dwa. Skontaktuj się z kolegą Toni. Poczytaj opinie tych co regenarowali u Toniego i sam podejmij decyzję |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
mleko8
Rocznik: 2002
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 26 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2013-08-12, 20:44
|
|
|
OK sorki. Nie wiem co to "archiwizuj linki" ale postaram się dodukować. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
|
|
|
|
jendras66
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 58 Dołączył: 25 Cze 2013 Posty: 1100 Skąd: Żory
|
Wysłany: 2013-08-19, 17:24
|
|
|
No i ja wczoraj stanąłem jak słup, bo moja gwiazdka po raz pierwszy miała przy odpalaniu metaliczne stuki i nie odpaliła za pierwszym razem, ale dodam że to się nie powtarza,i zastanawiam się co to było? Może dodam, że brakło paliwa, a po przełączeniu na rezerwę stało się jak wyżej opisałem ? Pytam, bo zastanawiam się po przeczytaniu tego co tu pisaliście, czy to u mnie nie są początki drogiej bolączki? Oby nie. Co myślicie. |
_________________ Organizator "Rozpoczęcie Sezonu Śląsk i Przyjaciele" |
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2568 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2013-08-19, 17:56
|
|
|
Niestety TAK. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
jendras66
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 58 Dołączył: 25 Cze 2013 Posty: 1100 Skąd: Żory
|
Wysłany: 2013-08-23, 14:40
|
|
|
vaaks napisał/a: | Niestety TAK. |
Byłem u mechanika, i uspokoił mnie przynajmniej trochę. Po pierwsze to się nie powtórzyło, a po drugie to mogło być spowodowane tym, że na szybko i na biegu z wciśniętym sprzęgle, za nim dostał paliwo, takie są wnioski fachowca.
Sam zadaję sobie pytanie, jak to możliwe, że teraz nic takiego nie słyszę, ale to fakt. Może coś się nie ułożyło. Piszę o tym jeszcze raz, bo ciekawi mnie czy komuś z Was przydarzyło się coś takiego. Czy faktycznie mam już zbierać kasę na ewentualną naprawę |
_________________ Organizator "Rozpoczęcie Sezonu Śląsk i Przyjaciele" |
|
|
|
|
Zygi
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2013 Posty: 1068 Skąd: Cz-wa/Sz-n
|
Wysłany: 2013-09-11, 19:09
|
|
|
Witam Was Bracia i Siostry Moje sprzęgło rozrusznika też powiedziało dość. Co prawda wysłałem je już do regeneracji w okolice Wąchocka, ale urodziło mi się pytanie. Jeśli jest to w naszych maszynach "najsłabsze ogniwo" to może ktoś wykonuje to z materiałów bardziej trwałych /jak np elementy silników maszyn żużlowych-z tytanu/. Jeśli ktoś używa takiego po regeneracji to na jak długo to może wystarczyć?? |
_________________ Żołnierz nie ginie...
Żołnierz wyrusza chronić niebo..... |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-09-11, 19:19
|
|
|
Zygi, na to pytanie odpowie ci Toni |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
toni175
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Wiek: 41 Dołączył: 01 Cze 2011 Posty: 33 Skąd: starachowice
|
Wysłany: 2013-09-12, 14:10
|
|
|
sprzegiełko w drag starze wykonane jest z dobrych materiałów. niestety specyfika silnika oraz niedopasowanie konstrukcji sprzęgła czyni go elementem awaryjnym. W innych motocyklach też dość często sprzęgiełka padają, no ale ich cena nie jest tak chora jak w przypadku DS.
Żywotnośc regenerowanych sprzęgieł jest różna. W przypadku wymiany samych kamieni, gdy bieżnie są w dobrym stanie, reklamacje zdarzają się sporadycznie. Dużym plusem jest,że jeżeli nie prześpimy "początku końca", to stosunkowo tanim kosztem możemy wymieniać co jakiś czas kamienie i jeździć bez obaw o strajk sprzęgiełka.
Natomiast gdy była wykonywana pełna regeneracja, to awaryjność była na poziomie 5%( 2012-2012). spowodowane jest to uzyciem starego koszyczka, który wymagał prostowania. Mimo szczerych chęci, nie wrócimy do tego co wyszło z fabryki. Plusem jest to,że jezeli się pojawia problemy z rozruchem to wymieniam takie sprzęgiełko w ramach gwarancji.
W tym roku natomiast udało mi się osiągnąc awaryjnośc na poziomie 2%.
Aha, ewentualne niedomagania nie były spowodowane jakością użytych materiałów, a zastosowaniem nadwyrężonych koszyczków. Uff, to tyle.
Żeby natomiast bylo w temacie rozrusznika, Napiszę że dużo osób trafia do mnie z uszkodzonym rozrusznikiem, a dokładniej przekładnią rozrusznika. objawy prawie identyczne jak w przypadku awarii sprzegiełka- -rozrusznik kręci, silnik stoi.
Na szczęscie i ku zadowoleniu klientów naprawa jest dosyć szybka i praktycznie nie odczuwalna finansowo. |
|
|
|
|
marcin831
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 42 Dołączył: 16 Lut 2014 Posty: 4 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2014-02-16, 19:55
|
|
|
Mam ten sam problem , rozrusznik sie blokuje i stuka, ale jeszcze jakos odpala, pytanie czy kupic to nowe, czy bawic sie w regeneracje? gosciu z allegro bawi sie w regeneracje koszt cos kolo 600zl tylko ile to wytrzymie? |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2014-02-16, 19:56
|
|
|
marcin831 napisał/a: | gosciu z allegro bawi sie w regeneracje koszt cos kolo 600zl tylko ile to wytrzymie? | tu też jest taki spec i jak na razie chwalą. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
|