FILTR STOŻKOWY |
Autor |
Wiadomość |
Adam
Rocznik: 1998
Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 44 Skąd: Płock
|
Wysłany: 2009-02-04, 21:28 FILTR STOŻKOWY
|
|
|
Tak sobie leżałem i myślałem jak by zastosować stożki do draga. Z tego co widziałem drag zaciąga powietrze przez otwór mniej więcj 1cm , a jak byśmy zastosowali stożek wyjąć komore i centralnie zastosować dwa filtry. Co o tym myślicie czy o może zdać egzamin ? |
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2011-01-02, 20:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Corvius
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 35 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 247 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2009-02-09, 14:57
|
|
|
a powiedzcie mi koledzy gdzie można kupić filtr stozkowy do draga? bo jak na razie widziałem takie zabawki na ebay i kilku amerykańskich sklepach... w polsce nawet w kuryakynie nie było
[ Dodano: 2009-02-10, 07:04 ]
ostatnio rozmawiałem ze znajomym i twierdził ze samemu można zrobić filtr z filtra samochodowego ale czy to wyjdzie i jak będzie wyglądało to ja nie wiem
[ Dodano: 2009-02-28, 19:08 ]
no widze zastój w temacie... jeżeli chodzi o ten stożek to kumpel w stanach wyczaił w jakimś sklepie cały układ stożkowy z filtrem K&N - coś tam koło 220 - 250$ bo sklepikarz nie wiedział które ma na stanie (?!)
zestw jest przystosowany do draga 650 ale mają tez do 1100 |
_________________ Cagiva Raptor 1000ccm w sportowej V!!!
"Hasta La V-ictoria Siempre!"
Uczyłem się indyjskich tradycji, szukałem wyciszenia, ćwiczyłem jogę, uczyłem się "Kamasutry", spróbowałem herbatę "Lipton" i zdecydowałem: DALEJ PIĆ WÓDKĘ |
|
|
|
|
Dawid0407
Rocznik: 2003
Wiek: 43 Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 75 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2010-03-11, 13:05
|
|
|
podczas przygotowań do sezonu całkiem przypadkowo odkryłem się że moje moto (from USA) posiada filtry stożkowe - no chyba że się mylę
... sami oceńcie http://picasaweb.google.c...FiltrPowietrza#
Oczywiście natychmiast natknąłem się na kolejną zagadkę - od czego lub do czego jest ten luźny koniec przewodu zakończony tą plastikową końcówką? - zaznaczyłem go na jednym ze zdjęć.. w pobliżu brak wężyka w który można by go wetknąć .. a on o to aż sie prosi ..! |
|
|
|
|
arekw711
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 54 Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 2173 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2010-03-11, 13:25
|
|
|
Złączka jest zaślepiona i wchodzi w air box u ciebie go nie ma |
|
|
|
|
Dawid0407
Rocznik: 2003
Wiek: 43 Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 75 Skąd: Bielsk Podlaski
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2010-03-12, 01:42
|
|
|
a w oryginalnym rozwiazaniu nie jest to raczej odma, która wchodzi to do obudowy filtra i spędza co niektórym sen z oczy jak widzą potem na filtrze plamy oleju ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2010-03-12, 15:34
|
|
|
Co ktoś tą przeróbką chciał osiągnąć ? |
|
|
|
|
Dawid0407
Rocznik: 2003
Wiek: 43 Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 75 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2010-03-13, 19:32
|
|
|
w założeniu filtr taki ma zmniejszyć opory ssania. Daje to zwykle efekt w postaci przesunięcia max momentu w górny zakres obrotów. Ja niestety nie mam porównania jaki efekt przyniosło zastosowanie tych filtrów w moim moto. Nie jeździłem na innym dragu 1100 niż mój.
Puki co będę miał więcej pracy z ich czyszczeniem - bo należy je czyścić częściej.
Planuję jednak zmianę na oryginalne rozwiązanie. (może ktoś ma na zbyciu airbox do 1100?) |
|
|
|
|
miodzik
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 44 Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 718 Skąd: ST
|
Wysłany: 2010-03-15, 20:24
|
|
|
Dawid0407 napisał/a: | w założeniu filtr taki ma zmniejszyć opory ssania. Daje to zwykle efekt w postaci przesunięcia max momentu w górny zakres obrotów. |
Wszystko zalezy od tego jak układ był zestrojony. W układzie dolotowym, podobnie jak w wydechowym zachodzą zjawiska falowe napędzane zaworami ssącymi. Przy określonej prędkości obrotowej w układzie dochodzi do rezonansu i w efekcie do tzw. doładowania dynamicznego (powietrze jest wtłaczane, a nie zasysane). Dobierając długość i średnicę (objętość) przewodów układu dolotowego ustawiamy go tak aby zjawisko to pojawiło się w określonym (niestety wąskim) zakresie obrotów. Filt stożkowy pozwala na przesunięcie tego punktu wysoko w obrotach, zapewniając większy przepływ powietrza. Widziałem różne rozwiązania z filtrem stozkowym, ale zazwyczaj był on stosowany w połączeniu z AIR-boxem. Obawiam się, że u Ciebie może być to założone zupełnie przypadkowo. Ja w każdym razie wybrałbym się na hamownię sprawdzić jak wyglądają przebiegi mocy i momentu.
Dawid0407 napisał/a: |
Puki co będę miał więcej pracy z ich czyszczeniem - bo należy je czyścić częściej.
|
Mam w samochodzie założony filtr sportowy K&N. Czyści się go co 20.000km i nasącza olejkiem (papierowy wymienia się co 10.000km). Materiał w tych filtrach jest taki sam jak w stożkowych, więc powinno być odwrotnie niż piszesz. Niestety filtry te są mniej skuteczne od tradycyjnych papierowych.
Dawid0407 napisał/a: |
Planuję jednak zmianę na oryginalne rozwiązanie. (może ktoś ma na zbyciu airbox do 1100?) |
Opchnież stożki i wyjdziesz jeszcze na swoje. |
|
|
|
|
Dawid0407
Rocznik: 2003
Wiek: 43 Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 75 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2010-03-17, 09:45
|
|
|
miodzik napisał/a: | Dawid0407 napisał/a: | w założeniu filtr taki ma zmniejszyć opory ssania. Daje to zwykle efekt w postaci przesunięcia max momentu w górny zakres obrotów. |
Wszystko zalezy od tego jak układ był zestrojony. W układzie dolotowym, podobnie jak w wydechowym zachodzą zjawiska falowe napędzane zaworami ssącymi. Przy określonej prędkości obrotowej w układzie dochodzi do rezonansu i w efekcie do tzw. doładowania dynamicznego (powietrze jest wtłaczane, a nie zasysane). Dobierając długość i średnicę (objętość) przewodów układu dolotowego ustawiamy go tak aby zjawisko to pojawiło się w określonym (niestety wąskim) zakresie obrotów. Filt stożkowy pozwala na przesunięcie tego punktu wysoko w obrotach, zapewniając większy przepływ powietrza. Widziałem różne rozwiązania z filtrem stozkowym, ale zazwyczaj był on stosowany w połączeniu z AIR-boxem. Obawiam się, że u Ciebie może być to założone zupełnie przypadkowo. Ja w każdym razie wybrałbym się na hamownię sprawdzić jak wyglądają przebiegi mocy i momentu. |
Odnośnie hamowni to na taki pomysł wpadłem. Gdy, przyjdzie wiosna, a ptaszęta zaświergocą, mam nadzieję spotkać się z którymś za szanownych, doświadczonych kolegów - posiadaczy 1100. Ktoś taki mógłby autorytatywnie przedstawić wrażenia z jazdy moim motocyklem. Taka ocena w zupełności by mi wystarczyła.
miodzik napisał/a: | Dawid0407 napisał/a: | Puki co będę miał więcej pracy z ich czyszczeniem - bo należy je czyścić częściej. |
Mam w samochodzie założony filtr sportowy K&N. Czyści się go co 20.000km i nasącza olejkiem (papierowy wymienia się co 10.000km). Materiał w tych filtrach jest taki sam jak w stożkowych, więc powinno być odwrotnie niż piszesz. Niestety filtry te są mniej skuteczne od tradycyjnych papierowych. |
To w sumie dobra wiadomość - mniej czyszczenia tym lepiej. Ja oczywiście powtórzyłem to co sam usłyszałem od innych.
miodzik napisał/a: | Dawid0407 napisał/a: |
Planuję jednak zmianę na oryginalne rozwiązanie. (może ktoś ma na zbyciu airbox do 1100?) |
Opchnież stożki i wyjdziesz jeszcze na swoje. |
Zna ktoś +/- cenę takiego airboxa i gdzie można go dostać? |
|
|
|
|
Gilba
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2014
Dołączył: 06 Lut 2010 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
Rafał74
Rocznik: 2000
Wiek: 50 Dołączył: 13 Gru 2010 Posty: 4 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2011-06-06, 22:49
|
|
|
Koledzy ja zmontowałem filtr K&N w tym sezonie i zuwżyłem ze mtor więcej pali DS 1100 wceśniej spalanie na pziomie 6l +/- 0.3 l po nawt przy ostrrym odkręcaniu manetki DS nie spalił mi więcej niż 7l a teraz przy prędkości na trasie 140/ 160 km/h spalił mi 7.8 a sukcesem jest osiągnięcie 6.5 l chciełbym zauważyć ze zimą robiłem robiłem wszystkie regulacje pierwszy wyjazd na starym filtrze w dwie osoby wynik 5.3 fakt że z pczątkującym kolegą prędkość 100/110km/h a pwymianie filtra ZONG czy macie podobne odczucia bedę wdzięczny za refleksje |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1860 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-06-06, 23:11
|
|
|
Rafał74, Czy to tylko wymiana wkładu, czy też przeróbka całego układu dolotowego i zmiana jego pojemności |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
Rafał74
Rocznik: 2000
Wiek: 50 Dołączył: 13 Gru 2010 Posty: 4 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2011-06-06, 23:14
|
|
|
Wmieniłem tylko wkład |
|
|
|
|
piwu
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 396 Skąd: Siemianowice Śl.
|
Wysłany: 2011-06-07, 08:04
|
|
|
Powinieneś go jeszcze teraz wyregulować, bo moto dostaje więcej powietrza. |
_________________ www.bkpl8.pl
Stratoliner S |
|
|
|
|
johnypl
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 52 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 982 Skąd: Głogów
|
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2011-06-27, 22:48
|
|
|
Jaka radosna cena, za minimalistyczny filterek.
Gdyby to nie było do motocykla tylko do prysznica to cena oscylowała by w granicach 49,99
I w zasadzie powinna taka pozostać.
PS. Fajne na Californie gdzie deszcze to rzadkość. W naszym klimacie będziesz potrzebował zakupić jeszcze zestaw do wypompowywania wody z cylindrów. |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-02-26, 15:34
|
|
|
Pytanko do właścicieli Dragów 1100 z wkładem filtra powietrza K&N
Czy wystąpiła roznica w spalaniu motocykla po zamianie papierowego filtra na K&N ? Zakładam, że zrobiona została regulacja składu mieszanki.
Cytat: | Więcej powietrza dostarczonego do silnika pozwala na dostarczenie większej dawki paliwa co bezpośrednio przekłada się na zwiększenie momentu obrotowego silnika, polepszenie elastyczności pracy silnika i najważniejsze podniesienie mocy silnika. |
|
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1860 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-02-26, 16:18
|
|
|
Jeśli chcecie się bawić w K&N to kupcie taki filtr dla XVS 650 , oraz taki filtr dla XVS 1100 . Nie wywalajcie rezonatorów, bo moment jeśli wogóle wzrośnie to w górnym zakresie, a nie o to raczej chodzi w naszych maszynach. Bez rezonatora dół sflaczeje. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-02-26, 16:36
|
|
|
remol71, zapodałeś typowe wkłady K&N zastępujące oryginalne filtry papierowe. Teraz może rozszerz trochę remol71 napisał/a: | Nie wywalajcie rezonatorów ... | no i co z tą regulacją składu czy dyszami ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
|