|
Przesunięty przez: Kozak_Barabasz 2008-11-15, 13:09 |
WSZYSTKO O AKUMULATORZE |
Autor |
Wiadomość |
kusy
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 237 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2017-11-08, 07:48
|
|
|
Miałem w sumie cztery motocykle. W dwóch aku które padło to były właśnie Yuasy. Pierwszy raz zmieniłem za namową kolegi na Exide. Byłem zadowolony. W obecnym moto również na wiosnę wrzucę Exide. Uważam ,że wytrzymałość Yuasy nie jest warta jej ceny. |
_________________ BMW R 1200 GSA i R 1200 RT |
|
|
|
|
Romuald
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2000
Dołączył: 26 Lip 2015 Posty: 132 Skąd: Bestwina
|
Wysłany: 2017-11-08, 07:50
|
|
|
No i stało się :-( nie odpalił mi dzisiaj rano :-(
Dobrze że wątek odrzył... Trzeba będzie poczytać wieczorem |
|
|
|
|
SATURIAN
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 24 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1601 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2017-11-08, 09:33
|
|
|
Yuasa w moim moto od 9-ciu lat. |
_________________ RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
|
|
|
|
|
artek
Model: SYMPATYK
Wiek: 54 Dołączył: 08 Paź 2011 Posty: 4437 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2017-11-08, 11:05
|
|
|
SATURIAN napisał/a: | Yuasa w moim moto od 9-ciu lat. |
To już nie te Yuasy, miałem też dwie w radku padła po tym jak skończyła się gwarancja, w Dragu wytrzymała 7 lat ... teraz Yuasę robi Turcja, osobisci epolecam Novelbata ... nankótrym ganiam dwa lata już ... a inni po 5,6 lat (znajomi) i to w HD ... |
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3070 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
Wysłany: 2021-04-05, 13:59
|
|
|
Miałem zwyczaj przez zimę mieć podłączony akumulator do mikroprocesorowej ładowarki. Ma ona program ładowania, programowego rozładowania i nawet jakiegoś "odsiarczania". Przez całą zimę wszystko było OK, ale kilka dni temu na ładowarce zauważyłem czerwona diodę - awaria akumulatora. Na aku ok 9 -10 V. Ponowne ładowanie nic nie dało - akumulator padł. Jak on mi mógł coś takiego zrobić po ... 10 latach.
Pojechałem do mojego gminnego sklepu akumulatorowego. Wg informacji powinien być w moto aku np. YT 12B-BS . No to Pan mi zaoferował aku YTX12B-BS z Iksem. Przy przyłożeniu wymiary się niby zgadzały. Zadałem Panu pytanie co oznacza ten X - drobne różnice wymiarów.
W garażu miałem problem z zamontowaniem aku razem z zewnętrzną nakładką - nie dało się zaczepić gumowej objemki. Brakowało ok. 2 - 3 mm. Dopiero bez tej nakładki dało się gumę zaczepić. Okazało się potem z netu że z tym X-em aku są o kilka milimetrów grubsze. Niby parametry ciut lepsze, ale ... grubsze. I mogą się nie mieścić.
Co się jeszcze dowiedziałem:
- gwarancja na aku 1 rok
- większość aku na świecie produkowane są w ... Wietnamie .... w tej samej fabryce (????)
- nie powinno się stosować ładowarek ładująco rozładowujących. Akumulatory maja określoną liczbę ładowań/rozładowań. No i mój aku mógł pracować ... 15 lat.
- akumulatory powinno się wymieniać co rok. |
_________________ Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć
I … nie jest to nabijanie licznika.
Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing
Kupię trajkę |
|
|
|
|
SATURIAN
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 24 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1601 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2021-04-05, 14:14
|
|
|
OldDiver napisał/a: | - nie powinno się stosować ładowarek ładująco rozładowujących. Akumulatory maja określoną liczbę ładowań/rozładowań. |
To samo powiedział mi kiedyś sprzedawca , jak kupowałem laptopa .Mówił , że jak jestem w domu , to lepiej , żeby ładowarka była podłączona , bo jest określona liczba ładowań i rozładowań . Ale ja się na tym nie znam .
A propos akumulatora , jeden z kolegów na forum gdzieś pisał , a twierdził , że się na tym zna , że aku nie powinno stać pod ładowarką cały czas , tylko po spadku do określonego napięcia , powinno być doładowywane . |
_________________ RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
|
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3070 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
Wysłany: 2021-04-05, 15:23
|
|
|
SATURIAN napisał/a: | Mówił , że jak jestem w domu , to lepiej , żeby ładowarka była podłączona , bo jest określona liczba ładowań i rozładowań |
Nie wiem jak w obecnych laptopach, ale kiedyś dawno w serwisie oferowano albo wymianę akumulatorów, albo zerowanie jakiegoś licznika ładowań/rozładowań.
SATURIAN napisał/a: | że aku nie powinno stać pod ładowarką cały czas , tylko po spadku do określonego napięcia , powinno być doładowywane . |
I tez tak mówił Pan z Gminnego sklepu akumulatorowego. |
_________________ Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć
I … nie jest to nabijanie licznika.
Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing
Kupię trajkę |
|
|
|
|
JARECKI 68
Model: RS1700
Rocznik: 2008
Wiek: 55 Dołączył: 09 Kwi 2017 Posty: 81 Skąd: BRODNICA
|
Wysłany: 2021-04-05, 17:51
|
|
|
Podłączę się pod temat bo też akurat nabyłem nowy.Mialem zamiar kupić trochę większej pojemności, 18 Ah i 270 A rozruchu.Niestety musiałem z takowego zrezygnować bo akumulatory o takiej pojemności maja nieco większe wymiary od akumulatorów 12 Ah i 210 A i niestety nie mieszczą się do skrzynki pod siedzeniem.
Jestem trochę zawiedziony bo poddałem temat odnośnie akumulatora jakoś zimą i nikt z kolegów niestety nie napisal że akumulatory o większej pojemności są gabarytowo więkrze,ale nic się nie stało bo zwróciłem uwagę właśnie na wymiary.
No i zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia,.Kolega jezdzi wild starem i on ma aku o tej wiekrzej pojemnosci,czyli w jego moto jest większa skrzynka pod siedzeniem niż w moim.Czyzby to zależało od rocznika....? |
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5355 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2021-04-05, 18:02
|
|
|
Cytat: |
To samo powiedział mi kiedyś sprzedawca , jak kupowałem laptopa .Mówił , że jak jestem w domu , to lepiej , żeby ładowarka była podłączona , bo jest określona liczba ładowań i rozładowań | czyli jak stoi w garażu to dłużej wytrzyma, niż podczas jazdy.
Pierdoły,.... robiłem po 15 tys rocznie i yuasa wytrzymała 5 lat, a co gorsze całą zimę aku wisiało na ładowarce. |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
|
SATURIAN
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 24 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1601 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2021-04-05, 18:54
|
|
|
Pyra , nie zrozumiałeś , jeśli chodzi o akumulator , to człowiek mówił o jego zimowaniu . Poszukaj na forum , gdzieś powinno być . |
_________________ RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
|
|
|
|
|
bartek19933
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2011
Dołączył: 20 Maj 2020 Posty: 24 Skąd: Wieruszów
|
Wysłany: 2022-02-22, 17:33
|
|
|
Cześć. Jaki ma ten moment polecacie akumulator do Yamahy Drag Star 650 2011 rok z USA (V-Star)? Aktualnie mam Exide ET12B-BS i chyba nadszedł czas jego wymiany - nie motocykl nie odpala (słabo kręci) nawet po godzinie ładowania przez agregat prądotwórczy. Napięcie 12,20v, a po przekręceniu kluczyka w stan zapłonu spada do 11,80v. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2022-02-22, 19:29
|
|
|
no eweidentnie akumulator naladowany w stopniu średnim (12,2V) powinno być między 12,5-12,8 V z tym, że pomiaru należy dokonac po co najmniej 8-miu godzinach po zakończonym ładowaniu. 1h łądowania dla wyczerpanego akumulatora to za mało, no i nie bardzo rozumiem bartek19933 napisał/a: | nawet po godzinie ładowania przez agregat prądotwórczy | co masz na myśli. Akumulatory ładuje się prostownikami, względnie łądowarkami do akumulatorów, a jeszcze lepiej ładowarkami ze sterowaniem mikroprocesorowym. np. Cetek, aczkolwiek te tanie z Lidla po 60 zeta też dają radę, aczkoliek nie dźwigną akumulatora rozładowanego.
No, ale do brzegu : zdemontuj, naładuj prawidłowo na porządnej ładowarce, odczekać te 8-12h i podejdź do sklepu, gdzie handluja akumulatorami. Oni mają urządzenia, które ocenią jego stan, utrzymanie łądunku, a jak lepszej jakości sprzęt, to i stopień zasiarczenia. Podejrzewam, że zrobia to za symboliczne dziekuję, licząc, że kupisz u nich drugi.
To, że napięcie spada przy rozruchu to jest normalne, ważne, czy napięcie laci na pysk, czy zatrzymuje się na pewnym poziomie i trzyma. Tak, czy siak, musisz naładowac do 12,6V minimum, a najlepiej do 12,8. Nie patrz na wynik pomiaru zaraz po zdjęciu z zacisków akumulatora przewodów ładowarki, bo będziesz miał nawet ponad 13 V. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
jaro
Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3767 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2022-02-23, 06:51
|
|
|
Moim zdaniem najważniejszy parametr w akumulatorze to prąd rozruchu. Ten który miałeś ma 160A może do DS 650 wystarczy, choć wątpię. Na pewno do pojemności po wyżej litra musi być grubo ponad 200A. Ostatnio kupiłem do RS 1700 akumulator unibat deklarowany prąd rozruch 310A. Do
VS 1300 270A. Oczywiście można kupić Yuasa za 500zł, ale akurat z ceną bym nie przesadzał, bo to że droższy o 70% nie znaczy że o 70% lepszy i dłużej pociągnie.
To jest moja subiektywna opinia i nie będę polemizował |
_________________
V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
|
|
|
|
|
burza
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 50 Dołączył: 07 Lip 2011 Posty: 6692 Skąd: GŁ Koluszki
|
Wysłany: 2022-02-23, 13:21
|
|
|
Ja też jestem w fazie "rozmyślań"
unibat, warta, yuasa, exide... i szczerze powiem |
_________________ RS 1700 SILVERADO Midnight Star - diabeł
każdy kij ma dwa końce, tylko proca ma trzy...
|
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5355 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2022-02-23, 17:55
|
|
|
burza, kup dwa, najtańszy i najdroższy. Używaj naprzemiennie, drugi woź w sakwie - na wszelki wypadek |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
|
burza
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 50 Dołączył: 07 Lip 2011 Posty: 6692 Skąd: GŁ Koluszki
|
Wysłany: 2022-02-23, 18:35
|
|
|
dzięki pyra, dobre rady zawsze w cenie moondrego to aż miło posłuchać |
_________________ RS 1700 SILVERADO Midnight Star - diabeł
każdy kij ma dwa końce, tylko proca ma trzy...
|
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5355 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2022-02-23, 19:00
|
|
|
No problem, my frend |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
|
Zaba287
Model: MS 950
Rocznik: 2009
Dołączył: 13 Lut 2022 Posty: 6 Skąd: Lubatowa
|
Wysłany: 2022-02-23, 19:27 Akumulator MS XVS 950A
|
|
|
Podepnę się również...
Zakupiłem motocykl z wymienionym z oryginalnego na jakiś zamiennik.. nie pamiętam nazwy.
Kupiłem Novobat AGM 11,2 Ah 200 A rozruchu. W rozmowie ze sprzedawcą zachwalał nawet konstrukcję mówiąc o większej wytrzymałości na wstrząsy o dziwo lepszą od podobnego VARTA.
Po podpięciu i naładowaniu... działa jak szwajcar!
Pozdrawiam |
|
|
|
|
bartek19933
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2011
Dołączył: 20 Maj 2020 Posty: 24 Skąd: Wieruszów
|
Wysłany: 2022-02-24, 18:42 Re: Akumulator MS XVS 950A
|
|
|
witek1965 napisał/a: | bartek19933 napisał/a: | nawet po godzinie ładowania przez agregat prądotwórczy | co masz na myśli. Akumulatory ładuje się prostownikami, względnie łądowarkami do akumulatorów, a jeszcze lepiej ładowarkami ze sterowaniem mikroprocesorowym. np. Cetek, aczkolwiek te tanie z Lidla po 60 zeta też dają radę, aczkoliek nie dźwigną akumulatora rozładowanego. |
Posiadam agregat prądotwórczy Honda z możliwością ładowania akumulatorów 12V. Zawsze jak zimą po dłuższym postoju motocykl nie chciał zapalić to traktowałem go agregatem przez godzinkę i zapalał . W tym roku coś mu się odwidziało i taka procedura już nie skutkuje (poskutkowało raz, a potem kicha). Latem żadnego problemu z odpalaniem nie było.
Taka ładowarka byłaby okej? Przydałaby mi się też w innych sprzętach: KLIK
Zaba287 napisał/a: | Podepnę się również...
Zakupiłem motocykl z wymienionym z oryginalnego na jakiś zamiennik.. nie pamiętam nazwy.
Kupiłem Novobat AGM 11,2 Ah 200 A rozruchu. W rozmowie ze sprzedawcą zachwalał nawet konstrukcję mówiąc o większej wytrzymałości na wstrząsy o dziwo lepszą od podobnego VARTA.
Po podpięciu i naładowaniu... działa jak szwajcar!
Pozdrawiam |
Czy to TEN akumulator? |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2022-02-24, 19:29
|
|
|
bartek19933 napisał/a: | Posiadam agregat prądotwórczy Honda z możliwością ładowania akumulatorów 12V | parametry ładowania ?
bartek19933 napisał/a: | Taka ładowarka byłaby okej? Przydałaby mi się też w innych sprzętach: KLIK | Obsługiwane Pojemności [Ah]: 5-25 więc nie za bardzo jest to uniwersalne urządzenie. W zasadzie tylko do motocykli.
Ja mam osobiście CETEK MXS 5.0 i to jest uniwersalny sprzęt i ten model bym proponował, ze wzgledu na swoją wszechstronność
do twojego wymiary aku to :
Szerokość: 69mm,
Głębokość: 150mm,
Wysokość: 130mm
bartek19933 napisał/a: | Czy to TEN akumulator? |
ten Novelbat :
Głebokość [mm]: 150
Szerokość [mm]:87
Wysokość [mm]:110
więc najpierw sprawdź czy ci się zmieści , bo to jest tylko, albo az 18 mm róznicy.
Pasujące na 100% to Unibat CT12B-BS o pradzie rozruchu 180A, VARTA YT12B-BS, YT12B-4, 215 Aoczywiście Yuasa YT12B MF 200A i Exide, którego znasz.
Unibat i Varta w podobnej cenie, Yuasa + 50%
https://www.akumulatory24...yklowe-c-2.html nie korzystałem z usług tego sklepu, tak mi wpadł po prostu w oczy. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2022-02-24, 19:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|