YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Czy zmieniać dysze w gaźniku przy wymianie wydechów?
Autor Wiadomość
Gdobyl 


Rocznik: 2007
Posty: 21
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-06-13, 20:28   Czy zmieniać dysze w gaźniku przy wymianie wydechów?

Zamierzam założyć do mojego Draga 1100 2007 r wydech V&H tyle że znajomy powiedział mi że będę musiał wtedy wrzucić do gaźnika inne dysze bo będzie strzelał za bardzo. Czy jest to prawdą , czy wystarczy tylko zrobić synchronizację gaźników.Proszę o odpowiedź osoby którzy zrobili taką przekładkę. :skuter:
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 54
Posty: 674
Skąd: Chełm
Wysłany: 2012-06-13, 20:46   

W 650 tce zakładałem Roadburnery - nie trzeba było zmieniać dysz. Dysze wymieniałem przy zakładaniu hyperchargera.
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 50
Posty: 1468
Skąd: Zamość
Wysłany: 2012-06-13, 20:47   

Ja zrobiłem wymianę tłumików na puste tłumiki Cobry.
Nie zmieniłem dysz w gaźnikach. Motocykl troszkę więcej strzelał w tłumiki szczególnie przy zamykaniu przepustnicy. Zyskał na mocy (momencie?) w dolnej części obrotów, stracił za to przy wyższych obrotach. Takie było moje odczucie.
Po roku jazdy zdecydowałem sią na wymianę dysz i iglic!!! przez założenie w serwisie Dyno Jet Stage 1 oraz filtra powietrza o większym przepływie K&N.

Motocykl po tych zmianach dostał jeszcze lepszego kopa w dolnej części - w górnej było wręcz super.
Polecam więc przy wymianie tłumików na puste lub o innej charakterystyce zmianę dysz, iglic! oraz filtra.
Oczywiście regulacja jest obowiązkowa.
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
patryk_c 



Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 41
Posty: 766
Skąd: Warszawa Bemowo
Wysłany: 2012-06-14, 12:53   

W sumie to co napisał soft: gorąco polecam wymianę dysz i iglic w gaźniki oraz zakup bardziej wydajnego filtra powietrza.

Oczywiście, dasz radę bez bawiąc się składem mieszanki i minimalizując te odczuwalne efekty.

Skoro jednak inwestujesz w wydech, to warto zrobic jw.
Cytat:
, bo ma to wpływ na cała fizykę układu spalania Twojej maszyny.

Powodzenia.
_________________
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 54
Posty: 674
Skąd: Chełm
Wysłany: 2012-06-14, 18:26   

No , w sumie trudno nie polecać. Można jeszcze dorzucić Dynę 3000 -też warto. Ale myślę,że kolega pytając o te zmiany chce się tylko upewnić, czy nie narobi sobie kłopotów , a nie tuningować sprzęta. Ale może się mylę...
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 50
Posty: 1468
Skąd: Zamość
Wysłany: 2012-06-14, 19:46   

Ja opisałem koledze swoje odczucia po wymianie tłumików.
Radzę jeszcze przed wymianą zainstalować sobie termometr w silniku, gdyż po wymianie może się okazać że temperatura pracy silnika podwyższyła się.

Myślę że na to ma wpływ brak mostka pomiędzy dwoma tłumikami akcesoryjnymi i inne odbicie spalin - czyli efekt falowy (raczej jego brak).
Te dwie różnice w budowie tłumików mogą mieć wpływ nie tylko na temperaturę silnika ale też na strzelanie.
Strzelanie można zredukować nie tylko wymianą dysz i iglic - ale także usuwając AIS.
AIS także jest odpowiedzialny za strzelanie w tłumik.
W sumie strzelanie nic strasznego - ale przy strzelaniu następuje wypalanie gniazd zaworowych co przekłada się na żywotność maszyny.
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
Verminus 


Rocznik: 2005
Wiek: 42
Posty: 52
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-06-29, 10:39   

Hej,
moim zdaniem nic nie zmieniaj jeżeli nie zależy Ci na osiągach...

A dlatego, że masz motocykl po 2005 roku z solenoidami (do zmiany dysz trzeba je usunąć - da się - jeżeli chcesz moge Ci punkt po punkcie napisać - ale ostrzegam, trzeba spiłować mocowanie dyszy głównej - część z oringiem)

A jeżeli jednak chcesz, to żeby silnik lepiej gadał i jeździł możesz zrobić wymiankę....

Twój setup czyli seryjny lub K&N filtr (mam do sprzedania jakby coś) - pełny wydech 2-2
wymaga niewiele zmian - tylko dysze główne (115.0 na pierwszym, 112,5 na drugim)
ale uwaga ŻADNE DYNOJETY - to śmieć, montuja to w serwisach i polecają bo są dogadani...
pozatym dynojety mają inne średnice i oznaczenia....
Masz gaźnik Mikuni to chyba oczywiste że zamawiasz dysze mikuni :)

IGIEŁ w tym setupie nie wymieniasz i nie podnosisz

Składu mieszanki też nie dotykasz.

Ale pamiętaj że usunąć solenoidy trzeba

Pytaj jak coś na PW
_________________
Life is a game...
 
 
wiadrowod 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1999
Wiek: 34
Posty: 47
Skąd: Kutno
Wysłany: 2020-07-28, 09:30   

Witam. Mam problem - zmieniłem wydechy w moim xvs650 classic 99r z oryginalnych baniek - cygar na głośne (też oryginalne) W&H i problem wygląda tak że motocykl zaczął się grzać z ciągłego 90oC podbija nawet pod 110-120oC, stracił na mocy w górnym zakresie obrotów no i zaczął strzelać przy schodzeniu z obrotów. Czy ktoś mógł by powiedzieć jakie dokładnie dysze dobrac do tych wydechów ?
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 49
Posty: 1786
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-07-28, 09:42   

wiadrowod, Klasyka. Niedopasowanie pierwszej komory rozprężnej w układzie wydechowym. Wraca odbita fala ciśnienia. Siadło opróżnianie spalin. Spada sprawność,rośnie spalanie i temperatura głowicy. Dawno o tym pisałem ale teoria jest mało popularna. Znacznie popularniejsze jest wypalanie UPG.
_________________
XVS 650, DL 650 :P
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 54
Posty: 674
Skąd: Chełm
Wysłany: 2020-07-28, 18:55   

Wydechy V&H nowe, czy z drugiej ręki ? Przeznaczone do DS 650, czy kombinacja jakaś ?

Zinterpretuję inaczej niż Remol - brakuje fali odbicia (która w momencie współotwarcia zaworów powinna powstrzymywać "uciekanie" nie spalonej mieszanki do wydechów). Mieszanka dopala się już poza komorą spalania (w wydechu) co powoduje wzrost temperatury. A strzelanie to nic innego jak detonacje resztek mieszanki.

No i oczywiście strata mocy, bo część ładunku się "wymknęła".


Co chcesz osiągnąć zmianą dysz ?
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 49
Posty: 1786
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-07-29, 07:51   

F.I.P. Berek, To są choroby współistniejące, tylko jedna na wydechu, a druga na wdechu :D
_________________
XVS 650, DL 650 :P
 
 
wiadrowod 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1999
Wiek: 34
Posty: 47
Skąd: Kutno
Wysłany: 2020-07-29, 08:32   

F.I.P. Berek - wydech dedykowany do xvs650 z 2 ręki, ale nie był używany przed zakupem, przyszedł nowy jeszcze w oryginalnym pudle.
Remol71 - czyli co mogę zrobić żeby przywrócić pierwotne parametry ? bo o ile spalanie i brak mocy jakoś specjalnie mi nie przeszkadza to grzanie się jest dość problematyczne ...
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 54
Posty: 674
Skąd: Chełm
Wysłany: 2020-07-29, 09:01   

Jeszcze jedno pytanie - czy kupiłeś same tłumiki, czy kompletny wydech z kolektorami wydechowymi ? Lub inaczej - czy jest możliwość wejścia z tłumikiem głębiej (lub płyciej) na kolektor ?
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
wiadrowod 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1999
Wiek: 34
Posty: 47
Skąd: Kutno
Wysłany: 2020-07-29, 09:07   

F.I.P. Berek kupiłem komplet ... ale kupując komplet nie dostaje się kolektora wydechowego do przedniego cylindra, jedynie do tylnego, kolektor adaptuję się od starego wydechu.
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 54
Posty: 674
Skąd: Chełm
Wysłany: 2020-07-29, 18:35   

Akcesoryjne wydechy renomowanych firm to nie tylko pochromowana rurka i donośny dźwięk, ale (i za to płacimy) przetestowana konstrukcja zapewniająca współpracę z silnikiem na poziomie oryginału, albo wyżej (układ wydechowy może dodać parę koni mocy). W tym przypadku opisane symptomy świadczą o czymś przeciwnym :nie_wiem: - dlatego moje pytania (np. czy jakiś domorosły usprawniacz nie wypruwał wnętrza tłumików)... Ewidentnie brakuje fali odbicia lub występuje ona w niewłaściwym momencie. Można jej "poszukać" zmieniając długość układu wydechowego - bardziej wsuwając tłumiki na kolanka, albo wysuwając (nie wiem na ile jest tam pole manewru). Możliwe, że czasochłonna zabawa, ale może przynieść rozwiązanie problemu.
Nie bardzo widzę związek zmiany dysz z tym o czym piszemy... No i musisz wiedzieć, że za zmianą dysz idzie konieczność dostarczenia większej ilości powietrza - czyli możliwa potrzeba zmiany filtra.
Zastanawiam się, czy raczej nie pomógł by moduł ze zmienną mapą i wybór krzywej z bardziej efektywnym zapłonem w zakresie wysokich obrotów...
A poza tym to sprawdził bym kolor świec - czy skład mieszanki jest ok (albo colortune jak masz opcję).
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
wiadrowod 


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1999
Wiek: 34
Posty: 47
Skąd: Kutno
Wysłany: Wczoraj 14:06   

F.I.P Berk
pogrzebałem i znalazłem przyczynę. Naprawione i kryzys zażegnany. Okazało się że gumy króćców ssących były pekniete od strony filtra więc nie było nic widać, brały w diabły lewego powietrza, po wymianie grzanie ustało, moc wydaje się w normie !
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 54
Posty: 674
Skąd: Chełm
Wysłany: Wczoraj 19:05   

No to git - dlatego pisałem o świecach - bo przy zbyt dużej ilości powietrza symptomy, w pewnej części, podobne jak przy złym układzie wydechowym.
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style mod. by Latoch: Oferta