PRZEKAŹNIK ROZRUSZNIKA |
Autor |
Wiadomość |
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2567 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2018-06-29, 13:53
|
|
|
Jeżeli w sklepie mają czym sprawdzić, ale podjedź do elektryka samochodowego, ten będzie miał czym sprawdzić. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
wojs40
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 57 Dołączył: 25 Paź 2015 Posty: 100 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2018-06-30, 10:32
|
|
|
vaaks napisał/a: | Jeżeli rozładowuje się akumulator, to jest gdzies w instalacji jest zwarcie. Włącz amperomierz miedzy + aku i przewód pradowy i sprawdź czy jest przepływ prądu przy wyłączonych wszystkich odbiornikach. Jeżeli tak, w poszukiwaniu zwarcia eliminuj poszczególne obwody wyjmując bezpieczniki poszczególnych obwodów, kontrolując amperomierz. Jak wyczaisz, który to obwód, pozostaje jego dokładny przegląd. Myślę, że przewód masowy nie ma tu wpływu na rozładowanie akumulatora. |
Mógłbyś mi łopatologicznie napisać? Jeden koniec miernika do plusa aku, drugi do przewodu prądowego, czyli gdzie? |
_________________ "BAW SIĘ DOBRZE" To są właśnie te"stare dobre czasy" za którymi zatęsknisz w przyszłości ... |
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3065 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
Wysłany: 2018-06-30, 11:31
|
|
|
wojs40 napisał/a: | drugi do przewodu prądowego, czyli gdzie? |
Do odpiętego przewodu (klemy) od akumulatora. (+) amperomierza do aku, (-) do "onego "przewodu. |
_________________ Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć
I … nie jest to nabijanie licznika.
Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing
Kupię trajkę |
|
|
|
|
wojs40
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 57 Dołączył: 25 Paź 2015 Posty: 100 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2018-06-30, 12:28
|
|
|
Dzięki OldDiver. Miernik ustawiłem na 200 mikro i zrobiłem tak jak napisaliście. Wskazanie miernika wyniosło 0,01. Jeżeli zamiast do kabla prądowego przyłożyłem końcówkę miernika do minusa na aku lub innego miejsca motocykla wskazanie zawsze było to samo, tj. 0,01.
Zrobiłem też tak jak poradził Vaaks, tj. jeden koniec do plusa aku, drugi do przewodu prądowego i wyjmowałem kolejno bezpieczniki. Wskazanie miernika nie zmieniło się mimo wyjętych bezpieczników, było 0,01. Czy tak powinno być? |
_________________ "BAW SIĘ DOBRZE" To są właśnie te"stare dobre czasy" za którymi zatęsknisz w przyszłości ... |
Ostatnio zmieniony przez wojs40 2018-06-30, 13:05, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3065 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
|
|
|
|
wojs40
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 57 Dołączył: 25 Paź 2015 Posty: 100 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2018-06-30, 13:05
|
|
|
Poleciałem jeszcze raz mierzyć, wskazania jak wyżej, jednak jak przyłożyłem końcówkę do innego metalowego przedmiotu nie mającego styku z motocyklem wskazanie też wynosiło 0,01. Przebicia raczej nie ma /chyba/. Przekręciłem miernik na badanie ciągłości obwodu, miernik pokazuje, że nie ma ciągłości, tym samym przebicia. Masa też raczej jest ok, bo jak przyłożyłem końcówkę do masy i do metalowej części motocykla wskazanie miernika pokazuje ciągłość obwodu. Pozostaje zbadanie sprawności aku /obu/, chyba sięcoś dzieje podczas jazdy. Ręce podają. |
_________________ "BAW SIĘ DOBRZE" To są właśnie te"stare dobre czasy" za którymi zatęsknisz w przyszłości ... |
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2567 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2018-06-30, 15:48
|
|
|
To wskazuje na padnięty akumulator, bo w instalacji nie ma przepływu, a więc nie ma przebicia. I to jest OK, nie masz skuchy w instalacji. Weź akumulator/y i jedź do sprawdzenia u elektryka samochodowego, potem zobaczymy co dalej. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
wojs40
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 57 Dołączył: 25 Paź 2015 Posty: 100 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2018-07-02, 18:23
|
|
|
Byłem dzisiaj u mechanika z moimi akumulatorami, jeden sprawny, niemal idealny drugi sprawny w 70%. Cuda. Założyłem akumulator do motocykla, zrobiłem ok 30 km i na rozgrzanym motorze podjechałem ponownie zbadać akumulator. Jedyna szansa, że ciepły regulator nie podaje prawidłowego napięcia. Też jest ok. Dodatkowo mechanik sprawdził rozruch i też ok.
Panowie, powinienem się cieszyć, że wszystko jest sprawne, ale mam "pietra" wyjechać gdzieś dalej, że stanę w trasie. Na razie postawiłem motor w garażu z podpiętym aku, jeżeli się rozładuje to bierze prąd na postoju, jeżeli nie to tylko jeździć. W końcu mam ubezpieczenie z opcją holowania.
[ Dodano: 2018-07-05, 21:31 ]
Ubezpieczenie się nie przydało, zrobiłem duże kółko, po 30 km ładowanie 14,1, akumulator ok 13,9V. Wróciłem do domu po ok 70 km i znowu pomiar i tu zmiana, ładowanie 12,58V, akumulator 12,3V. Po tym jak motocykl mocno się zagrzeje zaczyna szwankować. Teraz muszę postawić, albo regulator napięcia albo alternator.
[ Dodano: 2018-07-31, 07:32 ]
Dla zainteresowanych muszę napisać, że po wymianie regulatora napięcia motocykl śmiga, ładowanie ok, zarówno jak jest zimny jak i po porządnym rozgrzaniu /czyt. przejechaniu 100 km/. |
_________________ "BAW SIĘ DOBRZE" To są właśnie te"stare dobre czasy" za którymi zatęsknisz w przyszłości ... |
|
|
|
|
Kojak
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 47 Dołączył: 20 Paź 2012 Posty: 155 Skąd: GŁ Kanzas City
|
Wysłany: 2019-05-31, 09:34
|
|
|
U mnie jest tak że kontrolki się palą a jak wcisnę starter to rozrusznik nie kręci i słychać tylko pojedyncze "cyk" z przekaźnika pod siedzeniem.
Po 3 czy 4 próbach motocykl odpala bez problemów.
Macie jakiś pomysł co to może być? |
_________________ .
"Jenny" V-Star 1100 Silverado 2008r
.
|
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3065 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
|
|
|
|
Kojak
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 47 Dołączył: 20 Paź 2012 Posty: 155 Skąd: GŁ Kanzas City
|
Wysłany: 2019-05-31, 10:45
|
|
|
Po odpaleniu silnika światła i kontrolki działają ok, nic nie mruga i nie przygasa.
Teraz się tak zastanawiam czy to nie będix rozrusznika za tym stoji.
W maluchu to często było podobnie i pomagało lekkie opukanie rozrusznika. |
_________________ .
"Jenny" V-Star 1100 Silverado 2008r
.
|
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3065 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
|
|
|
|
Kojak
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 47 Dołączył: 20 Paź 2012 Posty: 155 Skąd: GŁ Kanzas City
|
Wysłany: 2019-05-31, 14:40
|
|
|
Własnie sprawdziłem i kontrolka od luzu przygasa podczas próby uruchomienia silnika a rozrusznik nawet nie drgnie.
Świateł nie sprawdzę bo mam automatyczny włacznik oświetlenia więc dopuki silnik nie odpali to światła są wyłączone.
Po pierwszej nieudanej próbie delikatnie opukałem rozrusznik i moto zapaliło odrazu . |
_________________ .
"Jenny" V-Star 1100 Silverado 2008r
.
|
|
|
|
|
Casian
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 43 Dołączył: 30 Paź 2016 Posty: 37 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 2020-03-20, 11:42
|
|
|
Witam
Jako że pogoda sprzyja do pierwszych jazd, postanowiłem tak uczynić. Motocykl po zimie stał zatankowany i czekał. Akumulator zakupiony nowy, pierwszy start było ok na ssaniu motor chodził. Ale co jakiś czas gasł. Więc kręcenie rozrusznikiem kilka razy, ale niestety rozrusznik przestał kręcić. I już się nie odezwał. Słychać tylko kliknięcie. Akumulator podmieniony na nowy i to samo, słychać tylko klik klik. Co mogło się zepsuć?
edit:
Poleciałem dzisiaj rano do garażu, bo nie dało mi to spokoju i motor odpalił. Ale strach teraz jechać dalej, żebym nie utknął gdzieś. Aku zakupiłem nowe.
Powtórzę, gdzie i za czym patrzeć aby awarię wyeliminować? |
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3065 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
|
|
|
|
Casian
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 43 Dołączył: 30 Paź 2016 Posty: 37 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 2020-03-20, 20:32
|
|
|
akumulator zakupiłem nowy, bo też myślałem że to jego wina.
Dzisiaj motocykl po nocy odpalił od strzała, pochodził z 3-4 min na ssaniu i zgasł. Niestety potem już rozrusznik nie kręcił. Słychać tylko cyk cyk pod siedzeniem. |
|
|
|
|
Bakteria77
Model: RS1700
Rocznik: 2004
Wiek: 25 Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 1551 Skąd: Lubuskie
|
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3065 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
|
|
|
|
Bemol
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 58 Dołączył: 25 Wrz 2009 Posty: 6504 Skąd: GŁ Free Star Łódź
|
Wysłany: 2020-03-21, 17:12
|
|
|
Wygląda na przekaźnik. Jakby to było sprzęgiełko to by rozrusznik kręcił. |
_________________
Lola 1100 V STAR SILVERADO 2004
I'm a rolling thunder, a pouring rain
I'm comin' on like a hurricane.....
http://www.youtube.com/watch?v=kmFBABd5zZU
|
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3065 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
Wysłany: 2020-03-21, 18:03
|
|
|
Miałem taki przypadek że ładowanie nie pokrywało zapotrzebowania na prąd - lightbary i takie tam. Moto odpalał a po zatrzymaniu się było "pyk" i rozrusznik nie kręcił, następnego dnia moto odpalało. Wstawiłem do lightbarów ledy i już aku podczas jazdy się ładuje a nie rozładowuje. |
_________________ Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć
I … nie jest to nabijanie licznika.
Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing
Kupię trajkę |
|
|
|
|
|