YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
PRZEKAŹNIK ROZRUSZNIKA
Autor Wiadomość
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2014
Posty: 2572
Skąd: PWL
Wysłany: 2018-06-29, 13:53   

Jeżeli w sklepie mają czym sprawdzić, ale podjedź do elektryka samochodowego, ten będzie miał czym sprawdzić.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
wojs40 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 53
Posty: 101
Skąd: Opole
Wysłany: 2018-06-30, 10:32   

vaaks napisał/a:
Jeżeli rozładowuje się akumulator, to jest gdzies w instalacji jest zwarcie. Włącz amperomierz miedzy + aku i przewód pradowy i sprawdź czy jest przepływ prądu przy wyłączonych wszystkich odbiornikach. Jeżeli tak, w poszukiwaniu zwarcia eliminuj poszczególne obwody wyjmując bezpieczniki poszczególnych obwodów, kontrolując amperomierz. Jak wyczaisz, który to obwód, pozostaje jego dokładny przegląd. Myślę, że przewód masowy nie ma tu wpływu na rozładowanie akumulatora.


Mógłbyś mi łopatologicznie napisać? Jeden koniec miernika do plusa aku, drugi do przewodu prądowego, czyli gdzie? :nie_wiem:
_________________
"BAW SIĘ DOBRZE" To są właśnie te"stare dobre czasy" za którymi zatęsknisz w przyszłości ...
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Posty: 2719
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Ostrzeżeń:
 2/3/4
Wysłany: 2018-06-30, 11:31   

wojs40 napisał/a:
drugi do przewodu prądowego, czyli gdzie?

Do odpiętego przewodu (klemy) od akumulatora. (+) amperomierza do aku, (-) do "onego "przewodu.
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - http://www.bazy-nurkowe.pl/files/ds/deflektor.pdf

Mój znak rozpoznawczy na moto i kamizelce:
 
 
wojs40 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 53
Posty: 101
Skąd: Opole
Wysłany: 2018-06-30, 12:28   

Dzięki OldDiver. Miernik ustawiłem na 200 mikro i zrobiłem tak jak napisaliście. Wskazanie miernika wyniosło 0,01. Jeżeli zamiast do kabla prądowego przyłożyłem końcówkę miernika do minusa na aku lub innego miejsca motocykla wskazanie zawsze było to samo, tj. 0,01.
Zrobiłem też tak jak poradził Vaaks, tj. jeden koniec do plusa aku, drugi do przewodu prądowego i wyjmowałem kolejno bezpieczniki. Wskazanie miernika nie zmieniło się mimo wyjętych bezpieczników, było 0,01. Czy tak powinno być?
_________________
"BAW SIĘ DOBRZE" To są właśnie te"stare dobre czasy" za którymi zatęsknisz w przyszłości ...
Ostatnio zmieniony przez wojs40 2018-06-30, 13:05, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Posty: 2719
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Ostrzeżeń:
 2/3/4
Wysłany: 2018-06-30, 13:03   

0,01 … czego ? Jeśli to jest 0,01 mikroampera, to jest NIC. To jest upływność izolacji.
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - http://www.bazy-nurkowe.pl/files/ds/deflektor.pdf

Mój znak rozpoznawczy na moto i kamizelce:
 
 
wojs40 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 53
Posty: 101
Skąd: Opole
Wysłany: 2018-06-30, 13:05   

Poleciałem jeszcze raz mierzyć, wskazania jak wyżej, jednak jak przyłożyłem końcówkę do innego metalowego przedmiotu nie mającego styku z motocyklem wskazanie też wynosiło 0,01. Przebicia raczej nie ma /chyba/. Przekręciłem miernik na badanie ciągłości obwodu, miernik pokazuje, że nie ma ciągłości, tym samym przebicia. Masa też raczej jest ok, bo jak przyłożyłem końcówkę do masy i do metalowej części motocykla wskazanie miernika pokazuje ciągłość obwodu. Pozostaje zbadanie sprawności aku /obu/, chyba sięcoś dzieje podczas jazdy. Ręce podają. ;/
_________________
"BAW SIĘ DOBRZE" To są właśnie te"stare dobre czasy" za którymi zatęsknisz w przyszłości ...
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2014
Posty: 2572
Skąd: PWL
Wysłany: 2018-06-30, 15:48   

To wskazuje na padnięty akumulator, bo w instalacji nie ma przepływu, a więc nie ma przebicia. I to jest OK, nie masz skuchy w instalacji. Weź akumulator/y i jedź do sprawdzenia u elektryka samochodowego, potem zobaczymy co dalej.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
wojs40 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 53
Posty: 101
Skąd: Opole
Wysłany: 2018-07-02, 18:23   

Byłem dzisiaj u mechanika z moimi akumulatorami, jeden sprawny, niemal idealny drugi sprawny w 70%. Cuda. Założyłem akumulator do motocykla, zrobiłem ok 30 km i na rozgrzanym motorze podjechałem ponownie zbadać akumulator. Jedyna szansa, że ciepły regulator nie podaje prawidłowego napięcia. Też jest ok. Dodatkowo mechanik sprawdził rozruch i też ok.
Panowie, powinienem się cieszyć, że wszystko jest sprawne, ale mam "pietra" wyjechać gdzieś dalej, że stanę w trasie. :nie_wiem: Na razie postawiłem motor w garażu z podpiętym aku, jeżeli się rozładuje to bierze prąd na postoju, jeżeli nie to tylko jeździć. W końcu mam ubezpieczenie z opcją holowania.

[ Dodano: 2018-07-05, 21:31 ]
Ubezpieczenie się nie przydało, zrobiłem duże kółko, po 30 km ładowanie 14,1, akumulator ok 13,9V. Wróciłem do domu po ok 70 km i znowu pomiar i tu zmiana, ładowanie 12,58V, akumulator 12,3V. Po tym jak motocykl mocno się zagrzeje zaczyna szwankować. Teraz muszę postawić, albo regulator napięcia albo alternator.

[ Dodano: 2018-07-31, 07:32 ]
Dla zainteresowanych muszę napisać, że po wymianie regulatora napięcia motocykl śmiga, ładowanie ok, zarówno jak jest zimny jak i po porządnym rozgrzaniu /czyt. przejechaniu 100 km/.
_________________
"BAW SIĘ DOBRZE" To są właśnie te"stare dobre czasy" za którymi zatęsknisz w przyszłości ...
 
 
Kojak 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 43
Posty: 152
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-05-31, 09:34   

U mnie jest tak że kontrolki się palą a jak wcisnę starter to rozrusznik nie kręci i słychać tylko pojedyncze "cyk" z przekaźnika pod siedzeniem.
Po 3 czy 4 próbach motocykl odpala bez problemów.
Macie jakiś pomysł co to może być?
_________________
.
"Jenny" V-Star 1100 Silverado 2008r
.
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Posty: 2719
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Ostrzeżeń:
 2/3/4
Wysłany: 2019-05-31, 09:50   

A jak zachowują się światła, kontrolki ?
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - http://www.bazy-nurkowe.pl/files/ds/deflektor.pdf

Mój znak rozpoznawczy na moto i kamizelce:
 
 
Kojak 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 43
Posty: 152
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-05-31, 10:45   

Po odpaleniu silnika światła i kontrolki działają ok, nic nie mruga i nie przygasa.
Teraz się tak zastanawiam czy to nie będix rozrusznika za tym stoji.
W maluchu to często było podobnie i pomagało lekkie opukanie rozrusznika.
_________________
.
"Jenny" V-Star 1100 Silverado 2008r
.
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Posty: 2719
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Ostrzeżeń:
 2/3/4
Wysłany: 2019-05-31, 11:07   

... ale przy tym pojedynczym "cyk" ?
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - http://www.bazy-nurkowe.pl/files/ds/deflektor.pdf

Mój znak rozpoznawczy na moto i kamizelce:
 
 
Kojak 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 43
Posty: 152
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-05-31, 14:40   

Własnie sprawdziłem i kontrolka od luzu przygasa podczas próby uruchomienia silnika a rozrusznik nawet nie drgnie.
Świateł nie sprawdzę bo mam automatyczny włacznik oświetlenia więc dopuki silnik nie odpali to światła są wyłączone.
Po pierwszej nieudanej próbie delikatnie opukałem rozrusznik i moto zapaliło odrazu .
_________________
.
"Jenny" V-Star 1100 Silverado 2008r
.
 
 
Casian 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 39
Posty: 35
Skąd: Świdnica
Wysłany: 2020-03-20, 11:42   

Witam
Jako że pogoda sprzyja do pierwszych jazd, postanowiłem tak uczynić. Motocykl po zimie stał zatankowany i czekał. Akumulator zakupiony nowy, pierwszy start było ok na ssaniu motor chodził. Ale co jakiś czas gasł. Więc kręcenie rozrusznikiem kilka razy, ale niestety rozrusznik przestał kręcić. I już się nie odezwał. Słychać tylko kliknięcie. Akumulator podmieniony na nowy i to samo, słychać tylko klik klik. Co mogło się zepsuć?

edit:
Poleciałem dzisiaj rano do garażu, bo nie dało mi to spokoju i motor odpalił. Ale strach teraz jechać dalej, żebym nie utknął gdzieś. Aku zakupiłem nowe.
Powtórzę, gdzie i za czym patrzeć aby awarię wyeliminować?
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Posty: 2719
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Ostrzeżeń:
 2/3/4
Wysłany: 2020-03-20, 11:47   

Czy akumulator / ry był naładowany. Bo wygląda na to że następnego dnia "doszedł do siebie" i odpalił. Sprawdź napięcia na aku.
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - http://www.bazy-nurkowe.pl/files/ds/deflektor.pdf

Mój znak rozpoznawczy na moto i kamizelce:
 
 
Casian 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 39
Posty: 35
Skąd: Świdnica
Wysłany: 2020-03-20, 20:32   

akumulator zakupiłem nowy, bo też myślałem że to jego wina.
Dzisiaj motocykl po nocy odpalił od strzała, pochodził z 3-4 min na ssaniu i zgasł. Niestety potem już rozrusznik nie kręcił. Słychać tylko cyk cyk pod siedzeniem.
 
 
Bakteria77 



Model: RS1700
Wiek: 42
Posty: 1747
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2020-03-20, 20:59   

Poczytaj na ten temat lub podobne na temat sprzęgiełka jednokierunkowego i na tej podstawie może uda Ci się potwierdzić lub wykluczyć taką awarię.
_________________
Road Star 1700 Midnight
ściana płaczu:
- BT 1100 Bulldog
- Drag Star 650 Classic

https://www.youtube.com/watch?v=k-k7tOlyM5Q
https://www.youtube.com/watch?v=9ettjvt3hQI
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Posty: 2719
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Ostrzeżeń:
 2/3/4
Wysłany: 2020-03-21, 07:10   

Zmierz napięcie aku rano, po rozruchu ! !!!!
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - http://www.bazy-nurkowe.pl/files/ds/deflektor.pdf

Mój znak rozpoznawczy na moto i kamizelce:
 
 
Bemol 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 54
Posty: 6268
Skąd: GŁ Free Star Łódź
Ostrzeżeń:
 2/3/4
Wysłany: 2020-03-21, 17:12   

Wygląda na przekaźnik. Jakby to było sprzęgiełko to by rozrusznik kręcił.
_________________
Motocyklistą nie staniesz się z chwilą kupna motocykla ! !!


Lola 1100 V STAR SILVERADO 2004

I'm a rolling thunder, a pouring rain
I'm comin' on like a hurricane.....

http://www.youtube.com/watch?v=kmFBABd5zZU
 
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Posty: 2719
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Ostrzeżeń:
 2/3/4
Wysłany: 2020-03-21, 18:03   

Miałem taki przypadek że ładowanie nie pokrywało zapotrzebowania na prąd - lightbary i takie tam. Moto odpalał a po zatrzymaniu się było "pyk" i rozrusznik nie kręcił, następnego dnia moto odpalało. Wstawiłem do lightbarów ledy i już aku podczas jazdy się ładuje a nie rozładowuje.
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - http://www.bazy-nurkowe.pl/files/ds/deflektor.pdf

Mój znak rozpoznawczy na moto i kamizelce:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style mod. by Latoch: Oferta