Przesunięty przez: ciecio 2019-05-14, 13:16 |
akumulator |
Autor |
Wiadomość |
tygrys
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 68 Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 1621 Skąd: warmia
|
Wysłany: 2019-05-14, 11:54 akumulator
|
|
|
Jaki polecacie aku do xv 1900?
Muszę wymienić niestety , jest od zakupu minimum 6 lat , a nie mogę doszukać info jaki powinien być : ile Ah , rozruch itd. Wymiary i położenie klem mam z autopsji - może ktoś coś poleci ? sprawdzony model , firmę? |
_________________ W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze. |
|
|
|
|
tqmeh
Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 1261 Skąd: Liberec
|
Wysłany: 2019-05-14, 12:29
|
|
|
Do XVS 1300 założyłem fabryczny czyli Yuasa
Kosztował ile kosztował, zaraz będzie tu dużo porad, każdy robi wg własnego portfela i uznania |
_________________ Pozdrawiam Tomek
http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo |
|
|
|
|
tygrys
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 68 Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 1621 Skąd: warmia
|
Wysłany: 2019-05-14, 14:05
|
|
|
tqmeh napisał/a: | fabryczny czyli Yuasa |
O key , a ile powinien mieć Ah "fabrycznie"? - za mało nie bardzo , za dużo nie doładowany..i się "wahom" jak ten baca |
_________________ W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze. |
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5367 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2019-05-14, 14:16
|
|
|
Do tego silnika nigdy nie będzie "za dużo" byle wymiary i klemy pasowaly, Yuasa to dobry wybór. |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
|
tqmeh
Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 1261 Skąd: Liberec
|
Wysłany: 2019-05-14, 15:24
|
|
|
tygrys napisał/a: | a ile powinien mieć Ah "fabrycznie |
Zobacz w instrukcji, nie znam Twojego motocykla |
_________________ Pozdrawiam Tomek
http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo |
|
|
|
|
shaq
Model: MS1900
Rocznik: 2010
Wiek: 48 Dołączył: 19 Wrz 2014 Posty: 62 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 2019-05-14, 15:31
|
|
|
Instrukcja mówi: GT14B-4 12V 12.0Ah |
|
|
|
|
Merlin
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3293 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2019-05-14, 19:09
|
|
|
I taki jest fabrycznie
Yuasa YT14B-BS 12.6Ah 210A
u mnie wytrzymał od nowości 9 lat i jeszcze całkiem działał |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14529 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2019-05-14, 19:17
|
|
|
pyra napisał/a: | Do tego silnika nigdy nie będzie "za dużo" | natomiast już dla alternatora może być Nie można zakładać akumulatora o dowolnej pojemności. Wraz z zapotrzebowaniem na prąd pojazdu dostosowuje się akumulator i alternator. Co ci po potężnym akumulatorze, skoro alternator nie będzie w stanie go naładować ? co zresztą zauważył słusznie tygrys,
tygrys, Yuasa GT-14B4 to model akumulatora fabrycznie montowany w XV1900, jak zapodał shaq, . Podaj na PW adres mailowy to sprezentuję ci coś, co na pewno ci się przyda |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
tygrys
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 68 Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 1621 Skąd: warmia
|
Wysłany: 2019-05-14, 19:50
|
|
|
I o to mi chodziło - piękne dzięki za rzeczową dyskusję , mam jasność co założyć , bo po inżynierach Yamahy nie będę "poprawiał". witek1965 zaraz zapodam maila. |
_________________ W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze. |
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5367 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2019-05-14, 19:51
|
|
|
witek1965 napisał/a: | Nie można zakładać akumulatora o dowolnej pojemności. | miałem na myśli prąd rozruchowy |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14529 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2019-05-14, 22:05
|
|
|
To co innego, z tym że trzeba sie liczyc z krótszą eksploatacją.
Przy tych samych pojemnościach aku z większym prądem rozruchowym będzie krócej działał, przynajmniej w teorii. Wiec nie ma co przesadzać, jak jest 210 A to 10% więcej może być do przyjęcia, ale więcej to chyba nie ma większego sensu. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Miron
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 59 Dołączył: 05 Cze 2012 Posty: 1983 Skąd: Skątowni
|
Wysłany: 2019-05-14, 22:30
|
|
|
A u mnie prąd rozruchowy wg. instrukcji to 270A, choć do tej pory jest Yuasa 210 A. |
_________________ DS 650, DS 1100 & RS 1700 Midnight
sex, drugs & rock n roll
Super Tenere 1200 ZE- nosorożec |
|
|
|
|
SATURIAN
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 25 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1606 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2019-05-15, 19:18
|
|
|
Tylko yuasa , u mnie działał 10 lat . Tylko nie mam pewności , czy miejsca produkcji tego aku nie mają tu znaczenia . Robią go w kilku krajach . |
_________________ RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
|
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2019-05-15, 22:53
|
|
|
Jeżeli chcesz dobry produkt, niezawodny to YUASA YT14B-BS - cena ok. 350 zł
Nic lepszego nie wymyślisz.... |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
|
Bienial
Model: MS1900
Rocznik: 2009
Wiek: 63 Dołączył: 22 Cze 2012 Posty: 568 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 2019-05-16, 10:29
|
|
|
Mogę tylko potwierdzić! |
_________________
|
|
|
|
|
|