YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Kozak_Barabasz
2008-11-15, 13:10
SPRZĘGŁO - WYMIANA - REGULACJA
Autor Wiadomość
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 47
Posty: 1757
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-18, 06:21   

Klamka puszczona.
_________________
XVS 650, DL 650 :P
 
 
 
gjekon 


Rocznik: 2007
Posty: 13
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-04-30, 21:13   

Witam.U mnie również tarcze sprzęgłowe po wymianie. Mechanik wymienił je na zamiennik i powiedział żeby jeździć "spokojnie aż się nie ułożą". Zazwyczaj jeżdżę spokojnie, ale czasami trzeba szybciej ruszyć spod świateł i właśnie wtedy zamiast przyspieszać to szarpie do momentu aż odpuszczę gazu . Czy to może być kwestia regulacji, wadliwych tarcz czy faktycznie "ułożenia się tarcz"?
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 52
Posty: 657
Skąd: Chełm
Wysłany: 2016-04-30, 23:45   

Mechanik pewnie wiedział co mówi - tzn. wiedział, że to co zakłada ideałem nie jest... Nie miałem takich objawów ani przy sprzęgle Lucasa ( chociaż jego działanie nie odbiegało od oryginału - czyli "bardzo takie sobie..."), ani przy sprzęgle Barnetta ( tu "nic dodać nic ująć" - zresztą jest osobny temat...).
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
tasmanski 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 43
Posty: 17
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2016-05-01, 10:37   

Nie bardzo rozumiem co niby mialoby sie ulozyc?
Sprzeglo to niezwykle prosty mechanizm, tarcze siedza w koszu przedzielone stalowymi rtftowanymi plytami. Co tam ma sie niby ukladac?
Zalozylem w swojej komplet tarcz, pomierzylem czy stalowe maja dopuszczalna grubosc zgodnie z serwisowka, pomierzylem sprezyny czy maja dopuszczalna wysokosc, zalozylem, regulacja i od pierwszego kilometra bylo ok.
_________________
V-Star 650, Blue eyed girl
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 52
Posty: 657
Skąd: Chełm
Wysłany: 2016-05-01, 12:03   

W zasadzie tak.

Polecam jedenastą stronę w temacie...
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
tasmanski 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 43
Posty: 17
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2016-05-01, 14:00   

No, przeczytalem...
'Poprawianie' tarcz pilnikiem??
Uo matko bosko mechaniczno...
_________________
V-Star 650, Blue eyed girl
 
 
Gandalf 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2002
Wiek: 42
Posty: 25
Skąd: OL-WA
Wysłany: 2016-10-11, 12:04   

Witam,

Odświeżę lekko temat, bo może kilka informacji przyda się tym, co zdecydują się na samodzielną wyminę. Ponieważ w modelu DS 1100 nie ma oddzielnych sprężyn, tylko jedna centralna, dociskająca wszystkie tarcze jednocześnie, kompletując części przed wymianą, nie kupowałem sprężyny. Okazało się to zresztą słuszne, bo po pomiarach wyszło, że trzyma się w środkowej wartości normy i nie trzeba jej na razie wymieniać.

Zatem przed rozkręceniem pokrywy sprzęgła skompletowałem:
- tarcze sprzęgła (Vesrah)
- uszczelkę pokrywy sprzęgła (a w zasadzie dwie, bo pierwszą kupowałem w salonie Yamahy, kolejną już w Internetowym sklepie z zamiennikami, dlaczego opisze później)
- nowy filtr oleju, olej oraz oringi uszczelniające (jak już spuszczać olej, to przy okazji można go wymienić ;) )
- zestaw dobrych kluczy (no ale jak ktoś chce coś przy swoim motocyklu podłubać, to chyba podstawa ;) )

Sama czynności jest wcześniej opisana, więc nie będę się powtarzał, ale pozwolę sobie napisać kilka swoich spostrzeżeń:

- generalnie wszystko schodzi bez większych problemów, warto tylko w kawałek styropianu wetknąć wykręcane śruby pokrywy sprzęgła, bo są różnej długości i potem przy zakładaniu można się pomylić.

- radziłbym zaopatrzyć się w klucz dynamometryczny do dokręcenia śrub mocujących sprężynę w koszyczku sprzęgła. Unikniecie dzięki temu zerwania śruby, o który naprawdę łatwo (przeżyłem na własnym przykładzie, na szczęście skończyło się dla mnie szczęśliwie ;) )

- uszczelkę pokrywy sprzęgła należy traktować jako „jednorazową” i po odkręceniu, wymienić ją na nową. Przy tej operacji musicie dobrze wyczyścić pozostałości po starej uszczelce, aby pokrywa była idealnie spasowana z blokiem silnika. Do czyszczenia można użyć żyletki, lub ostrego noża, tylko nie porysujcie powierzchni metalu.

Uszczelka faktycznie jest droga, bo w salonie kosztuje ok 80 PLN, ale wbrew pozorom można ją kupić w znacznie niższej cenie. Ponieważ tak się złożyło, że w sumie trzy razy pod rząd ściągałem dekielek sprzęgła, oryginalna uszczelka made-in-Japan kupiona w salonie, po drugim montażu zaczęła przeciekać (po prostu odkształciła się i nijak nie mogłem jej ponownie założyć). Dopiero kupno nowej rozwiązało problem. A ponieważ szlag mnie trafiał na wyrzucone w błoto 80 PLN i nie chciałem unieruchamiać motocykla na kolejne 2 tygodnie, bo tyle mniej więcej się czeka w salonie Yamahy na sprowadzenie tej części, zacząłem szukać w Internetowych sklepach. Okazało się, że można ją kupić za ok 30 PLN tutaj: http://www.e-motocykl.com/ , co najlepsze miałem ją w ciągu kilku dni w domu ;)

Pozdrawiam
 
 
jaca1971 


Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2000
Posty: 44
Skąd: wlkp
Wysłany: 2018-08-09, 08:44   

Witam odświeżę kotleta, bo w zeszły weekend spalilem sobie sprzęgło w Karpaczu. Wszystko w sumie jest ładnie opisane w temacie, ale chciałbym zapytać czy wymieniać ie same tarczki, czy z przekładkami? No i jakich pomiarów dokonać co do sprężyny (mówimy o ds1100) i między jakimi wartościami powinien być wynik?
 
 
griszasad 


Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2004
Posty: 69
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2018-08-10, 13:17   

Wszystko zależy od zasobności kieszeni.
Najlepiej oczywiście wymienić wszystko nie bawiąc sie w pomiary
_________________
Rdzenny mieszkaniec Grodu Winnego! :palenie:

SREU # 1061
 
 
SATURIAN 



Model: RS1700
Rocznik: 2008
Wiek: 19
Posty: 1026
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2018-08-10, 14:48   

Przekładki wymieniamy jak są spalone , tarcze mierzymy i wtedy w zależności od grubości wymieniamy lub nie .
_________________
RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
 
 
jaca1971 


Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2000
Posty: 44
Skąd: wlkp
Wysłany: 2018-08-10, 15:05   

Dzięki za odpowiedzi, a co z tą sprężyną? Jak mierzyć, jakie widełki pomiarowe? Pytam bo ciężko ją dostać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style mod. by Latoch: Oferta