OLEJ |
Autor |
Wiadomość |
molpol
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 44 Dołączył: 08 Maj 2017 Posty: 5 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2017-05-09, 13:59
|
|
|
Witam
To może na okoliczność założonego tematu poprosiłbym o rozwianie moich wątpliwości
Mam v-stara 1100 z 2004
Przez 5 lat olej wymieniłem 2 razy był to Castrol Twin 20W50 - ciężko już do dostania
Przejechane mam 17tys km
Co Panowie radzicie zalać z oleji półsyntetycznych
Motul 5100 4T 15W50
Motul 5100 4T 10W40
BEL-RAY V-TWIN 4T 20W50
Castrol POwer 1 4T 10W40
A może coś z pełnych systetyków jak mogę teraz tak w moto zamieszać i zmienic olej z półsyntetycznego na syntetyczny
Cena nie gra roli |
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5355 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2017-05-09, 14:45
|
|
|
w instrukcji masz mineralny - po co kombinować ? |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
|
molpol
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 44 Dołączył: 08 Maj 2017 Posty: 5 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2017-05-09, 15:44
|
|
|
Bo miałem zalany półsyntetyk i nie wiem czy mogę zmieniać Cena nie gra roli chce mieć dobry olej |
|
|
|
|
lenio
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 56 Dołączył: 23 Kwi 2011 Posty: 458 Skąd: słomniki/KRK
|
Wysłany: 2017-05-09, 18:02
|
|
|
Jeśli cena nie gra większej roli to na Twoim miejscu zalałbym motul 7100 ful syntetyk , przynajmniej zawsze zachowuje swoje właściwości nawet po rozgrzaniu , ja na nim latam 2 sezon i dalej będę go stosował , a Ty zrobisz co chcesz |
_________________ Był 650 classic,jest Road Star 1700. 2007r |
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3070 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
|
|
|
|
lenio
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 56 Dołączył: 23 Kwi 2011 Posty: 458 Skąd: słomniki/KRK
|
Wysłany: 2017-05-09, 20:57
|
|
|
Nie gniewaj się ale gówno prawda, zawsze lepiej z gorszego na lepszy
dobrze wiedzieć, że wszystko się wie, jeszcze raz taka wypowiedź i będzie ban/WADERA |
_________________ Był 650 classic,jest Road Star 1700. 2007r |
Ostatnio zmieniony przez WADERA 2017-05-09, 22:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Jarek74
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 50 Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 534 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-05-09, 21:39
|
|
|
skoro
molpol napisał/a: | Cena nie gra roli chce mieć dobry olej |
to czemu ?
molpol napisał/a: | Przez 5 lat olej wymieniłem 2 razy | |
_________________ Delta Machine |
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5355 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2017-05-09, 22:20
|
|
|
lenio, czytałeś regulamin
Cytat: | 19. Bądź pewien o czym piszesz
Pisząc na forum informację techniczną, musisz mieć 100% pewności, że jest ona oparta na rzetelnej, obiektywnej wiedzy. Jeżeli nie jesteś jej pewny, nie wprowadzaj w błąd. Podanie informacji błędnej, która może narazić czytającego na koszty, bądź nieodwracalne straty będzie karana ostrzeżeniami. |
właściciel niech leje co chce, nawet "starą bęzynę" lecz Twoje teorie mogą i będą szkodliwe dla silnika , resztę już napisano. |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
|
Miron
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 58 Dołączył: 05 Cze 2012 Posty: 1956 Skąd: Skątowni
|
Wysłany: 2017-05-09, 22:50
|
|
|
molpol, wymieniaj olej co 7 tys km a filtr możesz co 10 tys i zalej jak fabryka karze, mineralnym ewe. półsyntetykiem. Takie moje zdanie. |
_________________ DS 650, DS 1100 & RS 1700 Midnight
sex, drugs & rock n roll
Super Tenere 1200 ZE- nosorożec |
|
|
|
|
wemar
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2017-05-10, 07:56
|
|
|
pyra napisał/a: | właściciel niech leje co chce, nawet "starą bęzynę" lecz Twoje teorie mogą i będą szkodliwe dla silnika , resztę już napisano. |
Czego się gościa czepiacie? Zasada by nie lać lepszego oleju, niż się miało, jest jednym z mitów, krążących od czasów gdy w latach 90-tych pojawiły się w Polsce zachodnie oleje, lane do silników Malucha, Warszawy, czy dużego Fiata. Dotyczyły też silników mocno wyeksploatowanych, tymczasem na samym wstępie podano, że silnik ma niewielki przebieg. Ani jego konstrukcja, ani przebyte kilometry nie sugerują, by został zapchany/doszczelniony złogami olejowymi, które lepszy olej mógłby wypłukać.
Obecnie sprzedawane oleje mineralne mają podobną ilość i skład dodatków myjących, co oleje półsyntetyczne i syntetyczne. Różnica, i to bardzo istotna, pomiędzy olejami tkwi w szybkości degradacji parametów, z których najgorsze ma mineralny. Oczywiście najbardziej szkodliwy dla silnika jest brak oleju, a nie to, jakim został zalany, ale nie powielajcie mitów "pana henia" z warsztatu w przyosiedlowym blaszaku. Jeśli jednak ktoś uważa, że to nie jest mit, to podajcie przykład, który osobiście znacie.
Miron napisał/a: | molpol, wymieniaj olej co 7 tys km a filtr możesz co 10 tys i zalej jak fabryka karze, mineralnym ewe. półsyntetykiem. Takie moje zdanie. |
Jeśli olej co 7 tyś, to filtr co 14 tyś, i to o ile producent przewiduje dla tego silnika wymianę filtra co druga wymianę oleju, a nie przy każdej.
Producent też "nie karze" (karze - od karania, każe - od nakazywania), on nakazuje stosować olej "nie gorszy niż" i podaje kilka parametrów jakie olej ma spełniać. |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5355 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2017-05-10, 16:09
|
|
|
może jednak właściciel sam podejmie decyzję czy lać olej syntetyczny do 13 letniego motocykla z przebiegiem ca 1200 rocznie ( wśród samych zalet syntetyków są też właściwości myjące - ciekawe co będzie, jak wymyją 13 letnie złogi , nie bez znaczenia jest też pytanie czy to prawdziwy przebieg motocykla )
przecież można i tak
Cytat: | Henk de Groot, były wieloletni dyrektor holenderskiego oddziału Castrola. Twierdzi, że koncerny naftowe żerują na niewiedzy i naiwności kierowców
De Groot nazywa czołowych producentów "mafią wymieniaczy olejów". Utrzymuje, że właściciele samochodów są wpędzani w koszty, bo serwisy zmuszają ich do zbyt częstej wymiany oleju. Niepotrzebnie. Jego zdaniem olej silnikowy z czasem nie traci, ale polepsza swe właściwości. Jest to ponoć zasługa cząsteczek sadzy (węgla), które "mają świetne własności smarne i gromadząc się w oleju, z czasem znacznie poprawiają jego parametry". Podkreśla, że "wymiana oleju to olbrzymie marnotrawstwo i wielkie obciążenie dla środowiska naturalnego, a samochód po wymianie oleju ma gorsze osiągi i większe spalanie".
Potwierdzeniem słów de Groota miało być jego własne auto: - Przejechałem nim już 350 tys. kilometrów bez wymiany oleju. Z korzyścią dla portfela i środowiska. Moja żona jeździ samochodem bez wymiany oleju już 20 lat. | ktoś z was by tak zrobił z motocyklem |
|
|
|
|
wemar
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2017-05-10, 16:44
|
|
|
pyra napisał/a: | ... wśród samych zalet syntetyków są też właściwości myjące - ciekawe co będzie, jak wymyją 13 letnie złogi |
Dostępne obecnie oleje mineralne i półsyntetyki równie dobrze myją co syntetyki. Pod tym względem nie ma znaczenia czym zalejesz.
Jedyne sensowne wytłumaczenie jakie słyszałem to "jeśli bierze olej, to zalej mineralnym - dolewki wyjdą taniej". |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1861 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-05-10, 17:07
|
|
|
pyra, Widziałem tak traktowany silnik w samochodzie. To, co znajdowało się w misce olejowej, po jej zdjęciu można było wybierać łopatą. Faktem jest, że silnik po wyczyszczeniu z tego szlamu i zalaniu olejem działał bezproblemowo. Był to Fiat 1.0 Clip. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
molpol
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 44 Dołączył: 08 Maj 2017 Posty: 5 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2017-05-10, 17:25
|
|
|
Wymianiłem jak sprowadziłem i potem na trzeci sezon i teraz przypadł kolejny okres i wyszło 5 lat
Myślę że najbardziej uniwersalnym będzie 15w50 Motula
U mnie koledzy leją 10w40 Motula i też mają dragi i chopery i jest ok
Tylko mnie tak coś ciągle ciągnie do czytania i zawracania sobie głowy
Po sprowadzeniu w serwisie w którym wymieniałem olej powiedzieli że ten 20w50 castrola twin będzie lepszy i taki leją i jakby był taki w produkcji to pewnie bym go zalał |
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5355 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2017-05-10, 19:28
|
|
|
remol71, jak miałem uno 0,9 to przez ostatnie lata olej tylko dolewałem tak zwana wymiana ciągła, choć przez pierwsze 180 tys był na syntetyku bez dolewek, dokonał żywota na 280 i na własnych kołach pojechał na złom
PS
ech rozczuliłem się UNO to był mój pierwszy nowy samochód
Przepraszam za OT
i poproszę o
|
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
|
Miron
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 58 Dołączył: 05 Cze 2012 Posty: 1956 Skąd: Skątowni
|
Wysłany: 2017-05-10, 21:35
|
|
|
Co jest z tym olejem na forum ? temat rzeka i wemar masz szczęście, że Witek na urlopie |
_________________ DS 650, DS 1100 & RS 1700 Midnight
sex, drugs & rock n roll
Super Tenere 1200 ZE- nosorożec |
|
|
|
|
wemar
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2017-05-11, 08:11
|
|
|
Miron napisał/a: | wemar masz szczęście, że Witek na urlopie |
A co? Witek to zaklinacz rzeczywistości, jak TVP? To co wyżej podałem, to nie są moje "misie", bo to nie moja branża, ale wiedza od bliskich mi ludzi, którzy siedzą w tym od kilkudziesięciu lat i bynajmniej nie przetaczają beczek po hali hurtowni. |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
|
JozefK
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2013
Wiek: 67 Dołączył: 18 Maj 2012 Posty: 592 Skąd: Łabiszyn
|
Wysłany: 2017-05-11, 08:46
|
|
|
Co do tego jaki olej nie powinniśmy dyskutować, jest instrukcja jakie parametry powinien spełniać i tego się powinno trzymać.
Mnie zastanawiają tylko kilometry i czas po jakich należy go wymieniać. 30 lat temu oleje były gorszej jakości i średnio wymieniało się go w samochodach co 10 tys. lub raz na rok, dzisiaj średnio co 30 tys i dalej raz na rok-dlaczego nie wim.
A już kompletnie nie wiem dlaczego w naszych gwiazdach mam wymieniać olej co 6 tys. kilometrów. Czy to nie jest naciąganie nas na koszty?
Gdzieś w jakiś opracowaniach czytałem, że w Drag Starze wymieniać olej co 6-12 tys. lub raz na rok w zależności od warunków eksploatacji, a myślę że nasze gwiazdy nie są aż w tak ekstremalnych warunkach eksploatowane.
Czy ma ktoś może wiedzę na ten temat? |
_________________ Jeździjmy tak aby było nas coraz więcej a nie mniej.
|
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3070 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
|
|
|
|
duoma
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1998
Wiek: 47 Dołączył: 05 Sie 2011 Posty: 901 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 2017-05-11, 17:12
|
|
|
JozefK napisał/a: | Co do tego jaki olej nie powinniśmy dyskutować, jest instrukcja jakie parametry powinien spełniać i tego się powinno trzymać.
Mnie zastanawiają tylko kilometry i czas po jakich należy go wymieniać. 30 lat temu oleje były gorszej jakości i średnio wymieniało się go w samochodach co 10 tys. lub raz na rok, dzisiaj średnio co 30 tys i dalej raz na rok-dlaczego nie wim.
A już kompletnie nie wiem dlaczego w naszych gwiazdach mam wymieniać olej co 6 tys. kilometrów. Czy to nie jest naciąganie nas na koszty?
Gdzieś w jakiś opracowaniach czytałem, że w Drag Starze wymieniać olej co 6-12 tys. lub raz na rok w zależności od warunków eksploatacji, a myślę że nasze gwiazdy nie są aż w tak ekstremalnych warunkach eksploatowane.
Czy ma ktoś może wiedzę na ten temat? |
Raz na rok bierze się z tego że każdy olej wchłania wodę z otoczenia, mniejsze przebiegi dla motocykli biorą się ze sprzęgła które jest smarowane tym olejem i wprowadzają dodatkowe zabrudzenie / pogorszenie właściwości smarnych. |
_________________ |
|
|
|
|
|