yamaha stratoliner |
Autor |
Wiadomość |
grzechu
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 61 Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 949 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2016-04-19, 12:06
|
|
|
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia , yamaha 20w40 a to jest mineralny,każdy ma wybór, jeśli uważasz ze pracownik wie lepiej niż koncern yamaha no to wybieraj
Jeśli fabrycznie jest zalewany mineralny to zmiana na syntetyczny chyba nie jest wskazana |
_________________ pozdrawiam do zobaczenia na trasie
|
|
|
|
|
krzysjadzi
Rocznik: 2001
Wiek: 66 Dołączył: 10 Lip 2011 Posty: 47 Skąd: Józefów
|
Wysłany: 2016-04-19, 13:57
|
|
|
Ja jako mechanik potwierdzam te ze Grzecha, jak mineralny to mineralny |
_________________ krzysjadzi |
|
|
|
|
ADi
Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2014
Wiek: 58 Dołączył: 20 Mar 2013 Posty: 976 Skąd: FNW/CBY
|
Wysłany: 2016-04-19, 14:14
|
|
|
Ja nie jestem mechanikiem, ale według tej koncepcji mogę potwierdzić, że syntetyczny, to syntetyczny |
_________________ - XV 1900 '14 SCL
- R 1250R '22
- CB 650R '23
- FZ8 '16 |
|
|
|
|
RTP
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Dołączył: 17 Lis 2014 Posty: 323 Skąd: Z lasu
|
Wysłany: 2016-04-19, 15:57
|
|
|
grzechu, moja Lokomotywa jest zalewana od nowości półsyntetykiem |
_________________ Drag Star Classic 650
Midnight Star XV1900
BMW-K1600 Grand America |
|
|
|
|
grzechu
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 61 Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 949 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2016-04-19, 16:25
|
|
|
Ciekawe czy gdyby się coś stało z silnikiem nie byłoby to podstawą do odmowy naprawy gwarancyjnej ale to tylko z ciekawości? |
_________________ pozdrawiam do zobaczenia na trasie
|
|
|
|
|
Jacek6
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2001
Wiek: 57 Dołączył: 01 Lis 2013 Posty: 1034 Skąd: OPOLE
|
Wysłany: 2016-04-19, 20:07
|
|
|
Zalecany to nie obligatoryjny. |
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2016-04-20, 23:06
|
|
|
Mi w 2 serwisach powiedzieli żeby nie zalewać syntetykiem.
Moim zdaniem może to mieć związek z pokryciem cylindrów warstwą ceramiczną lub z chłodzeniem tłoka natryskiem oleju. To nas odróżnia od innych motocykli.
Zgodnie z zaleceniami serwisu mój pracował do 2000 km na mineralnym - potem (i obecnie) na półsyntetyku. |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
|
Karolk44
Model: MS1900
Rocznik: 2016
Wiek: 42 Dołączył: 13 Kwi 2016 Posty: 38 Skąd: Zurych
|
Wysłany: 2016-04-28, 19:17
|
|
|
soft napisał/a: | Mi w 2 serwisach powiedzieli żeby nie zalewać syntetykiem.
Moim zdaniem może to mieć związek z pokryciem cylindrów warstwą ceramiczną lub z chłodzeniem tłoka natryskiem oleju. To nas odróżnia od innych motocykli.
Zgodnie z zaleceniami serwisu mój pracował do 2000 km na mineralnym - potem (i obecnie) na półsyntetyku. |
Szybkie pytanie:
Czy XV1900 ma warstwe ceramiczna oraz natrysk oleju na denko tloka? |
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2016-04-30, 23:12
|
|
|
Tak wynikało z rozmów z serwisem. Trzeba to dokładnie sprawdzić może w service manualu?
[ Dodano: 2016-04-30, 23:15 ]
The 1,854 cc (113.1 cubic inches) four-stroke air-cooled V-twin engine was purpose-built to deliver maximum torque at 2,500 rpm in the 55 to 75 mph (90 to 120 km/h) range used for motorcycle cruising. Set at 48 degrees, the cylinders have a four pushrod valves, twin spark plug cylinder heads,[3] with forged pistons having an Alumite coating to reduce friction and ceramic-composite-coated cylinders.
https://en.wikipedia.org/wiki/Yamaha_XV1900A
[ Dodano: 2016-04-30, 23:18 ]
..........................
The dry sump oil lubrication system has been optimized to ensure maximum lubrication and cooling . Special oil nozzles direct oil at the bottom of the pistons to cool and lubricate them.
http://www.motorcyclespec...stratoliner.htm |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
|
Karolk44
Model: MS1900
Rocznik: 2016
Wiek: 42 Dołączył: 13 Kwi 2016 Posty: 38 Skąd: Zurych
|
Wysłany: 2016-05-03, 19:27
|
|
|
soft napisał/a: | Tak wynikało z rozmów z serwisem. Trzeba to dokładnie sprawdzić może w service manualu?
[ Dodano: 2016-04-30, 23:15 ]
The 1,854 cc (113.1 cubic inches) four-stroke air-cooled V-twin engine was purpose-built to deliver maximum torque at 2,500 rpm in the 55 to 75 mph (90 to 120 km/h) range used for motorcycle cruising. Set at 48 degrees, the cylinders have a four pushrod valves, twin spark plug cylinder heads,[3] with forged pistons having an Alumite coating to reduce friction and ceramic-composite-coated cylinders.
https://en.wikipedia.org/wiki/Yamaha_XV1900A
[ Dodano: 2016-04-30, 23:18 ]
..........................
The dry sump oil lubrication system has been optimized to ensure maximum lubrication and cooling . Special oil nozzles direct oil at the bottom of the pistons to cool and lubricate them.
http://www.motorcyclespec...stratoliner.htm |
Hej dziekuje za odpowiedz.
Jak wyglada sytuacja z kontrola cisnienia oleju. Wg instrukcji nalezy odkrecic jedna ze srubek prawie jak w poczciwym Junaku. Czy XV1900 ma jakis czujnik? CZy jakikolwiek sygnal jest wysylany do jednostki sterujacej w przypadku spadku cisnienia? |
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2016-05-04, 21:31
|
|
|
Karolk44 napisał/a: | Jak wyglada sytuacja z kontrola cisnienia oleju. Wg instrukcji nalezy odkrecic jedna ze srubek prawie jak w poczciwym Junaku. Czy XV1900 ma jakis czujnik? CZy jakikolwiek sygnal jest wysylany do jednostki sterujacej w przypadku spadku cisnienia? |
Tak.... śrubki, jak w junaku - tylko tam były na głowicy a tu u dołu szklanek. Ja tylko raz sprawdzałem...i w zasadzie ufam maszynie że jest o.k.
Czy jest czujnik ciśnienia? poczytam w s.m. i Ci odpowiem czy komputer dostaje taki sygnał. |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
|
kusy
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 237 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2017-01-13, 19:13
|
|
|
ADi napisał/a: | Kiedyś pisaliśmy tutaj o wydechach. Wczoraj wypchnąłem swoją lokomotywę i zrobiłem kilka zdjęć. Ja zamontowałem sprzęt od Kalińskiego. To model z grubym, prostym rantem, średnica 129 mm i długość 770 mm (krótszy od standardu). Wydech widać tutaj: http://yamaha-dragstar.pl/album_personal.php |
ADi mam kilka pytań odnośnie wydechu. Czy po założeniu obeszło się bez Power Commandera i innych ustrojstw? Strzały są sporadycznie, czy cały czas? A dźwięk tych wydechów? |
|
|
|
|
ADi
Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2014
Wiek: 58 Dołączył: 20 Mar 2013 Posty: 976 Skąd: FNW/CBY
|
Wysłany: 2017-01-13, 20:24
|
|
|
kusy, motocykl razem w wydechem hula teraz po Zielonej Wyspie, ale doskonale pamiętam jak to było.
Po założeniu tłumika nie instalowałem żadnej dodatkowej elektroniki i nic nie było regulowane. Moim zdaniem strzelał zbyt często i to bez prowokacji z mojej strony. Dźwięk wydechów Kalińskiego był o niebo lepszy od oryginalnych. Motocykl przyjechał ze Szwajcarii i na pewno spełniał tamtejsze normy, bo brzmiał jak skuter. Po wymianie motocykl miał niskie, basowe brzmienie, ale nie był zbyt głośny. Raczej w guście konesera, a nie ulicznego chuligana Jeśli masz pytania, to pisz, a najlepiej dzwoń, to opowiem Ci wszystko co wiem. |
_________________ - XV 1900 '14 SCL
- R 1250R '22
- CB 650R '23
- FZ8 '16 |
|
|
|
|
andrzejnow666
Model: MS1900
Rocznik: 2009
Wiek: 51 Dołączył: 21 Paź 2011 Posty: 788 Skąd: Łabiszyn
|
Wysłany: 2017-01-14, 08:48
|
|
|
kusy, wymieniałeś samą końcówkę czy całość razem z kolankiem ? Jeżeli tylko końcówkę to nic nie trzeba robić ani podłączać, a jeżeli całość to trzeba będzie wyścielić parę zł. na jakiś moduł. taka wersję ustaliliśmy jakiś czas temu wspólnie na forum
Jakbyś się chciał pozbyc kompletnego oryginału ( kolanko tłumik, ) to pisz na pw może cos machniom |
|
|
|
|
rafalbcom
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 38 Dołączył: 12 Maj 2016 Posty: 46 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-01-17, 01:38
|
|
|
andrzejnow666 napisał/a: | kusy, wymieniałeś samą końcówkę czy całość razem z kolankiem ? Jeżeli tylko końcówkę to nic nie trzeba robić ani podłączać, a jeżeli całość to trzeba będzie wyścielić parę zł. na jakiś moduł. taka wersję ustaliliśmy jakiś czas temu wspólnie na forum
Jakbyś się chciał pozbyc kompletnego oryginału ( kolanko tłumik, ) to pisz na pw może cos machniom |
Ja mam komplecik do pozbycia się wraz z linkami i silniczkiem do exupa jakby kto szukał, wersja z USA czyli trochę głośniejsza niż Europa, stan bdb, a ile za to to sam nie wiem, jak potrzebujesz to wal propozycje na pw 🤗 |
_________________ XV 1900 Stratoliner S | 2007
Ex:
XVS 1300 Tourer | 2008
Junak M16 | 2010 |
|
|
|
|
andrzejnow666
Model: MS1900
Rocznik: 2009
Wiek: 51 Dołączył: 21 Paź 2011 Posty: 788 Skąd: Łabiszyn
|
Wysłany: 2017-01-17, 09:11
|
|
|
rafalbcom, dzięki a odp. przedzwonię koło południa |
|
|
|
|
kusy
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 237 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2017-01-17, 10:14
|
|
|
andrzejnow666 napisał/a: | kusy, wymieniałeś samą końcówkę czy całość razem z kolankiem ? |
Na razie jestem na etapie "obczajania". Sprawdzam różne wydechy,opinie użytkowników. Raczej odpuszczę sobie wymianę całego wydechu. Zbyt dużo później zachodu z tym. Na obecną chwilę skłaniam się do Kalińskiego.
[ Dodano: 2017-01-27, 05:58 ]
Wczoraj byłem w Poznaniu , więc wstąpiłem do Kalińskiego. Pooglądałem ,pomacałem i kupiłem. Dzisiaj montaż i test dźwięku i ( oby nie ) okaże się czy występować będą strzały Kupiłem o średnicy 129 , długość 830mm , końcówka ścięta pod kątem.
[ Dodano: 2017-01-27, 08:21 ]
tygrys napisał/a: | Wracam do wątku "zaślepki piasty przedniego koła" . Dorobiłem wczoraj zaślepkę(przy okazji wymiany łożysk ) na drugą stronę |
tygrys dorabiałeś sam,czy komuś zleciłeś? A może dorobiłeś więcej sztuk? Jeżeli tak to chętnie kupię.
[ Dodano: 2017-01-29, 11:42 ]
Tygrys sprawa zaślepki nieaktualna, ponieważ udało Mi się kupić oryginalną.
Jeżeli chodzi o wydech jest dobrze
Na wolnych obrotach pracuje dość cicho , ale jak odkręcam manetkę to wydobywa się głośny bas. Ustawiłem moto na podnośniku i zacząłem test. Rozpędzałem do odcięcia zapłonu,hamowałem silnikiem i całe szczęście nie ma żadnych strzałów . Zobaczymy na wiosnę jak się zachowa pod obciążeniem. W sumie liczyłem na to ,że może obejść się bez dodatkowej ingerencji. Moto jest z USA , a tam nie śrubują norm. Przypuszczam,że komputer nie jest "przydławiony" jak europejski.
[ Dodano: 2017-03-26, 09:25 ]
Jest dobrze. Żadnych strzałów ,piękny bas przy otwarciu manety. I najważniejsze, po dłuższej jeździe nie ma szumu w uszach. |
|
|
|
|
TAJ
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Dołączył: 02 Mar 2011 Posty: 583 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-04-11, 20:28
|
|
|
Czy wiecie może jaki ma wymiar podkładka pod śrubę spustową oleju silnikowego. |
_________________ Całe życie z wariatami .
Nie rób drugiemu co tobie ............... ? Nie każdy jest tobą. |
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2017-04-11, 22:27
|
|
|
wiemy .... zaraz zmierzymy (tam są 3 ale wszystkie takie same)
Podaję Ci wymiar nowej, nie zmiażdżonej podkładki:
Zewnętrzny wymiar: 17,5 mm
Wewnętrzny: 14,00 mm
krawędź: 1,60 mm
grubość:1,30 mm
wymiary są uśrednione, gdyż trudno znaleźć idealnie okrągłą podkładkę. |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
|
TAJ
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Dołączył: 02 Mar 2011 Posty: 583 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-04-12, 18:51
|
|
|
soft, dziękuję Ci za pomoc |
_________________ Całe życie z wariatami .
Nie rób drugiemu co tobie ............... ? Nie każdy jest tobą. |
|
|
|
|
|