Przesunięty przez: ciecio 2019-05-26, 21:47 |
XV1900 MS wymiana żarówki tablicy rej. |
Autor |
Wiadomość |
RTP
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Dołączył: 17 Lis 2014 Posty: 323 Skąd: Z lasu
|
Wysłany: 2015-05-13, 14:13 XV1900 MS wymiana żarówki tablicy rej.
|
|
|
Czy ktoś już wymieniał żarówkę podświetlenia tablicy rej. ?
Jak tego dokonać |
_________________ Drag Star Classic 650
Midnight Star XV1900
BMW-K1600 Grand America |
|
|
|
|
tygrys
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 68 Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 1621 Skąd: warmia
|
Wysłany: 2015-05-13, 16:54
|
|
|
Ja rozkręcałem lampę , ale dwa lata temu . Zakodowałem tylko sobie , że klosz odkręca się od spodu błotnika i wtedy wymienisz żarówkę. Za godzinę będę przy moto i dla przypomnienia zerknę i napiszę
[ Dodano: 2015-05-13, 18:14 ]
Martwić Cię kolego nie chcę ale "muszem" - mianowicie musisz całą lampę odkręcić od błotnika . Pod spodem jest 5 śrub na ósemkę i odkręć je . Prawdopodobnie przewód trzeba też pod siedzeniem z kostki odpiąć i trochę wyciągnąć , bo będzie za krótko do całej "operacji" , ale pewny nie jestem. Jak wyjmiesz lampę to będzie dojście do odkręcenia wsporników kierunkowskazów , po ich odkręceniu dopiero zdejmiesz klosz , żeby wymienić żarówkę . Na pocieszenie dodam , że w instrukcji po Polsku piszą - jak nie zapala się lampa stopu i oświetlenia tablicy , należy zgłosić się na kontrolę do servisu Yamaha. |
_________________ W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze. |
|
|
|
|
RTP
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Dołączył: 17 Lis 2014 Posty: 323 Skąd: Z lasu
|
Wysłany: 2015-05-13, 23:15
|
|
|
tygrys,
dzięki za podpowiedź
pytałem bo chciałem zmienić na LED ową .... wyleczyłeś mnie z tego skutecznie
Byłem w garażu i z pozycji leżącej zerknąłem jak to u mnie wygląda i masz rację - porażka.
Na dodatek u mnie są imbusy i udało mi się ruszyć jedynie 2 z 5 ciu. Pozostała 3-ka ani drgnie
Zauważyłem natomiast coś innego, jakby cały ten element był lekko luźny i chwytając za tablicę rej. czy kierunki , można minimalnie tym poruszać u ciebie też tak jest ? |
_________________ Drag Star Classic 650
Midnight Star XV1900
BMW-K1600 Grand America |
|
|
|
|
tygrys
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 68 Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 1621 Skąd: warmia
|
Wysłany: 2015-05-13, 23:31
|
|
|
Tak , lekko się porusza , jak mocno nacisnąć , ale myślę , że to dlatego iż te śrubki trzymają całość na gumowych podkładkach , a otwory w błotniku są większe. |
_________________ W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze. |
|
|
|
|
jacala
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 51 Dołączył: 06 Sty 2013 Posty: 1141 Skąd: Żory
|
Wysłany: 2015-05-13, 23:35
|
|
|
tak czytam i jestem przerażony bo mam pękniętą ramkę pod tylną lampą i muszę to ustrojstwo zdemontować |
_________________ były:
Drag Star 1100 Classic
Dl 650
są:
Stratoliner
Dl 1000
Organizator Zlotu Bieszczady 2019
Boże błogosław pozytywnie pierdolniętych, albowiem oni już na ziemi dostąpili raju. |
|
|
|
|
RTP
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Dołączył: 17 Lis 2014 Posty: 323 Skąd: Z lasu
|
Wysłany: 2015-05-13, 23:58
|
|
|
jeżeli masz podnośnik to będzie ułatwione zadanie jeżeli nie to ... ja bym poczekał do wymiany tylnej opony i zrobił to przy okazji... oczywiście jeżeli możesz poczekać |
_________________ Drag Star Classic 650
Midnight Star XV1900
BMW-K1600 Grand America |
|
|
|
|
norton
Rocznik: 2002
Wiek: 66 Dołączył: 28 Lip 2010 Posty: 31 Skąd: Toronto
|
Wysłany: 2015-05-14, 10:24
|
|
|
No no to dopirero prawdziwe wyzwanie 5 śrubek na imbus nr4 ,żadnych przewodów nie trzeba odpinać a śrubki radzę posmarować WD40 |
|
|
|
|
jacala
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 51 Dołączył: 06 Sty 2013 Posty: 1141 Skąd: Żory
|
Wysłany: 2015-05-14, 11:19
|
|
|
Norton to nie chodzi o 5 śrubek. To są małe imbusy zabite błotem i gdy próbowałem jednego odkręcić oczywiście objechał się w środku.
A więc jak radzi RTP poczekam do wymiany opony i lepszego dostępu do śrubeczek. |
_________________ były:
Drag Star 1100 Classic
Dl 650
są:
Stratoliner
Dl 1000
Organizator Zlotu Bieszczady 2019
Boże błogosław pozytywnie pierdolniętych, albowiem oni już na ziemi dostąpili raju. |
|
|
|
|
bynio
Model: MS1300
Rocznik: 2007
Dołączył: 22 Wrz 2014 Posty: 54 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2015-05-14, 11:28
|
|
|
Mnie jak się śrubki obrabiały to Dremelem na takie małe tarcze średnicy 2,5 cm nacinałem i odkręcałem płaskim wkrętakiem . Takim małym sprzętem można wszędzie podejść a koszt nie jest taki wielki tej szlifierki. |
|
|
|
|
RTP
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Dołączył: 17 Lis 2014 Posty: 323 Skąd: Z lasu
|
Wysłany: 2015-05-14, 11:33
|
|
|
jacala,
dokładnie , mnie się też "udało" objechać jedną śrubkę więc pozostałe odpuściłem.
Ponownie proszę o info:
" Zauważyłem natomiast coś innego, jakby cały ten element był lekko luźny i chwytając za tablicę rej. czy kierunki , można minimalnie tym poruszać u ciebie też tak jest ? "
[ Dodano: 2015-05-14, 11:34 ]
bynio, ....oooo to jest sposób |
_________________ Drag Star Classic 650
Midnight Star XV1900
BMW-K1600 Grand America |
|
|
|
|
jacala
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 51 Dołączył: 06 Sty 2013 Posty: 1141 Skąd: Żory
|
Wysłany: 2015-05-14, 11:39
|
|
|
Bynio dobry sposób, ale koło i tak trzeba zdemontować |
_________________ były:
Drag Star 1100 Classic
Dl 650
są:
Stratoliner
Dl 1000
Organizator Zlotu Bieszczady 2019
Boże błogosław pozytywnie pierdolniętych, albowiem oni już na ziemi dostąpili raju. |
|
|
|
|
RTP
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Dołączył: 17 Lis 2014 Posty: 323 Skąd: Z lasu
|
Wysłany: 2015-05-14, 11:45
|
|
|
jacala napisał/a: | Bynio dobry sposób, ale koło i tak trzeba zdemontować |
.... bo w naszych moto jest jeszcze poprzeczny reling łączący stelaż pod sakwy i właśnie przebiega w błotniku utrudniając całą operację |
_________________ Drag Star Classic 650
Midnight Star XV1900
BMW-K1600 Grand America |
|
|
|
|
jacala
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 51 Dołączył: 06 Sty 2013 Posty: 1141 Skąd: Żory
|
Wysłany: 2015-05-14, 11:52
|
|
|
delikatny luz może i jest - przecież jak przykręcasz światło śrubeczką przez błotnik to otwory w błotniku przeca pasowne nie są |
_________________ były:
Drag Star 1100 Classic
Dl 650
są:
Stratoliner
Dl 1000
Organizator Zlotu Bieszczady 2019
Boże błogosław pozytywnie pierdolniętych, albowiem oni już na ziemi dostąpili raju. |
|
|
|
|
norton
Rocznik: 2002
Wiek: 66 Dołączył: 28 Lip 2010 Posty: 31 Skąd: Toronto
|
Wysłany: 2015-05-14, 13:28
|
|
|
Zdejmowałem to światło kilka razy sam miałem kłopot z lewym kierunkowskazem wiecznie się luzował bardzo wymyślna konstrukcja tylko nie praktyczna. |
|
|
|
|
RTP
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Dołączył: 17 Lis 2014 Posty: 323 Skąd: Z lasu
|
Wysłany: 2015-05-14, 13:41
|
|
|
ok , no to śpię spokojnie i nie mam zamiaru tego rozkręcać |
_________________ Drag Star Classic 650
Midnight Star XV1900
BMW-K1600 Grand America |
|
|
|
|
kusy
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 237 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2016-12-30, 08:39
|
|
|
Ja wszystkie kierunki porozbierałem i poskręcałem ponownie na klej.
Na dojście do lampy jest szybki i łatwy sposób. Demontaż błotnika. Zdjęcie kanapy kierowcy,wypięcie kostki lampy (leży na akumulatorze),odkręcenie sześciu śrub bananów(to te przykręcone do ramy).Banany mają wypustki wchodzące w ramę,więc trzeba je odciągnąć od ramy. Łatwiejszym sposobem jest poluzowanie na którymś z bananów śrub trzymających stelaż. Mowa o wersji bez oryginalnych stelaży. Przy oryginałach praca wydłuża się do odkręcenia kilku dodatkowych śrub. |
_________________ BMW R 1200 GSA i R 1200 RT |
|
|
|
|
|