Przesunięty przez: Kozak_Barabasz 2008-11-15, 13:09 |
WSZYSTKO O AKUMULATORZE |
Autor |
Wiadomość |
123mielony
Model: RS1700
Rocznik: 2004
Dołączył: 03 Paź 2016 Posty: 113 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2016-10-22, 16:57
|
|
|
Dzięki kolego tqmeh za odpowiedz.
Jak zakładałem temat to pierwszy raz po zakupie ładowałem aku.i się delikatnie grzał,dzisiaj chciałem odpalić moto i ledwie żywy.
Podpiąłem pod ładowarkę i po 1,5 godziny aku niby naładowany,zainstalowałem do motocykla a tu dalej ledwo raz przekręcił.
Chyba to jest jego koniec. |
|
|
|
|
Gandalf
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2002
Wiek: 48 Dołączył: 12 Sie 2013 Posty: 106 Skąd: OL-WA
|
Wysłany: 2016-10-22, 19:22
|
|
|
123mielony napisał/a: | Podpiąłem pod ładowarkę i po 1,5 godziny ... Chyba to jest jego koniec. |
123mielony – Niekoniecznie, 1,5 godziny mogło byś zbyt krótkim czasem ładowania. Jeżeli masz ładowarkę z amperomierzem, to sprawdź jaki prąd pobiera akumulator podczas ładowania. Generalnie łatwo sobie obliczyć przybliżony czas pełnego naładowania akumulatora, np. dla 12 ampero/godzin, przy prądzie 1A , będzie to ok 10-12 godzin. Ja ładuje akumulator raz w roku, na początku sezonu (mam prostownik własnej roboty, z regulacją obciążenia). Ustawiam tak, aby prąd ładowania był w granicach 1-2 amperów i zostawiam akumulator na całą noc. Jak jest już naładowany, przestaje brać prąd, tzn pobiera ale amperomierz wskazuje grubo poniżej Ampera. Potem już przez cały sezon mam spokój. |
|
|
|
|
123mielony
Model: RS1700
Rocznik: 2004
Dołączył: 03 Paź 2016 Posty: 113 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2016-10-22, 20:44
|
|
|
Byłem teraz w garażu sprawdzić jak tam się aku ładuje i ładowanie zakończone na wyświetlaczu ładowarki pokazuje napięcie aku 13,1V.
Wygląda że powinno ładnie działać a po zapięciu aku do moto nie ma siły zakręcić rozrusznikiem. |
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5367 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2016-10-22, 20:59
|
|
|
sprawdź na innym aku |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
|
Gandalf
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2002
Wiek: 48 Dołączył: 12 Sie 2013 Posty: 106 Skąd: OL-WA
|
Wysłany: 2016-10-22, 21:16
|
|
|
Albo sprawdź "organoleptycznie" - zapal pozycyjne, jeżeli gasną podczas kręcenia rozrusznikiem, to najprawdopodobniej akumulator masz do wymiany Możesz też spróbować odpalić z kabli od akumulatora samochodowego ... ile on ma lat ? |
|
|
|
|
123mielony
Model: RS1700
Rocznik: 2004
Dołączył: 03 Paź 2016 Posty: 113 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2016-10-22, 21:43
|
|
|
Gandalf moto dopiero kupiłem i sprzedawca mówił że aku słaby.
Po naładowaniu i zapięciu aku do motocykla przy próbie odpalenia gaśnie wszystko ,nawet wyświetlacz w liczniku.
Myślę że to jego koniec,właśnie rozglądam się za nowym tylko nie wiem jaki powinien być prawidłowy prąd rozruchowy do rs 1700? |
|
|
|
|
Gandalf
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2002
Wiek: 48 Dołączył: 12 Sie 2013 Posty: 106 Skąd: OL-WA
|
Wysłany: 2016-10-22, 22:20
|
|
|
To jak dla mnie musisz go wymienić. Niestety nie wiem, jaki masz prąd rozrucgowy dla RS 1700 U mnie w DS 1100 jest zamontowany 4ride 12 Ah, z max. prądem rozruchowym 180 A (o ile dobrze pamiętam / mogę sprawdzić jutro), "standardowo" montowane w DS 1100 mają chyba 130 A.
Tak szybko zerknąłem na fora i aukcje internetowe - z tego co widzę, do RS 1700 zalecają 18Ah, z prądem rozruchowym na poziomie 250 A. Ale oprócz prądu rozruchowego, pamiętaj jeszcze o wymiarach samego akumulatora, żeby zmieścił się w "kieszeń". Rzuć okiem tutaj, powinno pomóc |
|
|
|
|
123mielony
Model: RS1700
Rocznik: 2004
Dołączył: 03 Paź 2016 Posty: 113 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2016-10-22, 23:26
|
|
|
Gandalf wielkie dzięki za info |
|
|
|
|
tqmeh
Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 1261 Skąd: Liberec
|
Wysłany: 2016-10-23, 10:17
|
|
|
123mielony, Jaki masz symbol obecnego? |
_________________ Pozdrawiam Tomek
http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo |
|
|
|
|
123mielony
Model: RS1700
Rocznik: 2004
Dołączył: 03 Paź 2016 Posty: 113 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2016-10-23, 12:49
|
|
|
tqmeh napisał/a: | 123mielony, Jaki masz symbol obecnego? |
O który symbol pytasz? |
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5367 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2016-10-23, 13:26
|
|
|
może taki GTX20LBS L ? masz to na starym aku
a może YT14B-BS lub YTX20HLBS L |
|
|
|
|
kusy
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 237 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2016-10-23, 14:03
|
|
|
Uważaj na wymiary i biegunowość aku. Różnią się . Mam rocznik 2007 i 2013, zupełnie inne baterie. |
_________________ BMW R 1200 GSA i R 1200 RT |
|
|
|
|
123mielony
Model: RS1700
Rocznik: 2004
Dołączył: 03 Paź 2016 Posty: 113 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2016-10-23, 14:15
|
|
|
U mnie w moto siedzi aku Exide
|
|
|
|
|
ciecio
Model: PLECACZEK
Dołączył: 27 Gru 2014 Posty: 424 Skąd: Sam już nie wiem
|
Wysłany: 2016-10-23, 14:22
|
|
|
123mielony, według katalogu Yuasa powinieneś mieć akumulator YTX20HL-BS lub YTX20L-BS
Oba mają pojemność 18Ah, a prąd rozruchowy 270A lub 310A, co oznacza, że Twój obecny jest za słaby.
Oczywiście pod warunkiem, że dobrze wybrałem Twój sprzęt z listy.
Sam możesz sprawdzić to tutaj:
http://www.yuasabatteries..._search.php#top |
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3089 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
Wysłany: 2016-10-23, 15:20
|
|
|
O widzę że przyszedł sezon na akumulatory U mnie też. Jak stawiałem moto na "cegłach" to zajrzałem do aku. Zauważyłem że na styku klemy plusowej z obudową aku, pojawiły się jakieś jasne wykwity. Dotychczas czegoś takiego nie miewałem.
Czy to znaczy ze aku się rozczelnił i jego czas się kończy ? |
_________________ Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć
I … nie jest to nabijanie licznika.
Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing
Kupię trajkę |
|
|
|
|
123mielony
Model: RS1700
Rocznik: 2004
Dołączył: 03 Paź 2016 Posty: 113 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2016-10-23, 15:51
|
|
|
ciecio napisał/a: | 123mielony, według katalogu Yuasa powinieneś mieć akumulator YTX20HL-BS lub YTX20L-BS
Oba mają pojemność 18Ah, a prąd rozruchowy 270A lub 310A, co oznacza, że Twój obecny jest za słaby.
Oczywiście pod warunkiem, że dobrze wybrałem Twój sprzęt z listy.
Sam możesz sprawdzić to tutaj:
http://www.yuasabatteries..._search.php#top |
Wielkie dzięki kolego,już teraz mam wszystko jasne. |
|
|
|
|
tqmeh
Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 1261 Skąd: Liberec
|
|
|
|
|
123mielony
Model: RS1700
Rocznik: 2004
Dołączył: 03 Paź 2016 Posty: 113 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2016-10-23, 17:09
|
|
|
Dzięki kolego za linki.Już zapisałem ,jutro zobaczę czy na miejscu u znajomka uda mi się zamówić Yuasa YTX20L-BS. |
|
|
|
|
tqmeh
Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 1261 Skąd: Liberec
|
Wysłany: 2016-10-23, 17:18
|
|
|
Do przemyślenia czy nie poczekać z zakupem do wiosny |
_________________ Pozdrawiam Tomek
http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo |
|
|
|
|
ciecio
Model: PLECACZEK
Dołączył: 27 Gru 2014 Posty: 424 Skąd: Sam już nie wiem
|
Wysłany: 2016-10-23, 17:41
|
|
|
W Lidlu za tydzień będzie w sprzedaży fajny prostownik.
Uzywam i mogę śmiało polecić.
No i cena tylko 59zł |
|
|
|
|
|