Przesunięty przez: WADERA 2015-11-30, 22:30 |
toczenie tarcz hamulcowych |
Autor |
Wiadomość |
pablo71
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 53 Dołączył: 30 Gru 2014 Posty: 15 Skąd: drammen Norge
|
Wysłany: 2015-11-28, 17:52 toczenie tarcz hamulcowych
|
|
|
witam ma ktos z was namiary na firme ktora toczy lub szlifuje tarcze ,chodzi o tarcze do draga 1100 i orietacyjna cene
pozdrawiam |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14529 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-11-28, 17:55
|
|
|
pablo71, nie wycieraj dupy szkłem. Tarcze + klocki=życie.
Można przetaczac, lekko uszkodzone (rysy po zjechanych klockach) ale w nowych, lub prawie nowych tarczach w samochodach, które są grube. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5367 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2015-11-29, 10:51
|
|
|
pablo71, źle szukasz, jest zima, trochę czasu - szukaj na Aliexpress ,koledzy już tam kupowali i nikt nie odradzał pomimo wysokiego kursu 600zł komplet
a czyż to nie Twój rozmiar http://www.allegromat.pl/aukcja178874 ? |
|
|
|
|
tygrys
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 68 Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 1621 Skąd: warmia
|
Wysłany: 2015-11-29, 11:37
|
|
|
pablo71 - wyjaśnij może dlaczego chcesz tą regenerację przeprowadzić , bo jeżeli masz tarczę porysowaną drobnymi ryskami od klocków , to jest normalne i nie zawracaj sobie tym głowy . Inaczej sprawa wygląda , gdy tarcza jest krzywa . Wtedy raczej szlif czy toczenie pogorszy sprawę , bo niewiele Ci z niej zostanie(z tarczy) - tutaj pomoże prostowanie , ale też fachowiec musi się tym zająć .
Myślę , że wiesz co robisz z tym "szlifowaniem - toczeniem" i co do fachowców to każdy tokarz dysponujący dobrą maszyną to zrobi - myślę , że do 100 złociszy za obie . Szlifowanie to już troszkę większy koszt - powiedzmy 200 za obie , ale tutaj jest problem tego rodzaju , że musisz rozbierać tarcze całkowicie czyli zdejmować tulejki na których osadzona jest tarcza tzw. "pływająca" - myślę , że takie masz (nie miałem nigdy Draga 1100).
Nie irytuj się podpowiedziami typu "tarcza+klocki" itd. bo to święta prawda - trzeba mieć "rozeznanie" ile można zaingerować (zebrać) tarczę , bo może zostać z niej listek , a to grozi pęknięciem w czasie hamowania i w konsekwencji blokadą koła...dalej nie będę pisał
Przed podjęciem decyzji o ewentualnej regeneracji tarczy , radzę dokładnie ją oblukać , czy nie powstały pęknięcia - mikro pęknięcia - to dyskwalifikuje taką tarczę. |
_________________ W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze. |
|
|
|
|
pablo71
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 53 Dołączył: 30 Gru 2014 Posty: 15 Skąd: drammen Norge
|
Wysłany: 2015-11-29, 11:40
|
|
|
jeszcze w sezonie poszukiwalem tarcz i nie znalazlem przednich tarcz ponizej 500 stow za sztuke .nadmienie tylko ze moje tarcze nie sa wy...bane ,posiadaja delikatne rysy mysl zeebranie 0,5 mm po stronie zalatwi sprawe jesli dobry tokarz powie mi ze sie nieda to ok kupie nowe ale jesli jest mozliwosc lekkiej korekty za procent ceny to czemu nie |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1861 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-11-29, 12:03
|
|
|
pablo71 napisał/a: | nie znalazlem przednich tarcz ponizej 500 stow za sztuke |
A kto powiedział, że eksploatacja motocykla jest tania ? Części są drogie, takie są fakty i należy się z tym pogodzić lub nie ... |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
Żółw
Model: RS1700
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 4528 Skąd: W-wa Bemowo
|
Wysłany: 2015-11-29, 12:08
|
|
|
pablo71, chcesz oszczędności - kup chińskie - z przesyłką Ci wyjdzie mniej niż 400zł za sztukę. http://www.ebay.com/itm/R...NdVwBzM&vxp=mtr
Osobiście biorąc pod uwagę, że to moje bezpieczeństwo, nie wiem czy bym się zdecydował na taka oszczędność... |
_________________ The man makes the patch, the patch don't make the man!!! |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14529 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-11-29, 17:59
|
|
|
taaaaak, zdjęcie 1 mm z tarczy której grubość nominalna wynosi ........ No właśnie ile ona wynosi ?.
Zapewne szanowny Pan wie, jak również wie ile wynosi dopuszczalna jej grubość, skoro szczodrą ręką chce zdjąć z jej grubości aż 1 mm, po 0,5 na stronę.
No jednak po chwili zastanowienie stwierdzam, że jednak szanowny Pan nie posiada tej elementarnej wiedzy, skoro pisze takie bzdury.
Dopuszczalne zużycie tarcz hamulcowych bez względu na ich grubość wynosi 1 mm na stronę.
Jeżeli założyć, że tarcze w motocyklu zostały już częściowo zużyte, to zdjęcie z nich połowy dopuszczalnej ilości materiału jak należy nazwać ?
Najlepszym wyjściem jest powierzenie tego typu wątpliwej regeneracji wyspecjalizowanemu warsztatowi, który posiada odpowiedni sprzęt do szlifowania tarcz. Tarcze samochodowe można szlifować odpowiednim sprzętem bez konieczności demontowania jej s piasty, co raczej nie będzie wykonalne w motocyklu. Dobry warsztat, a znaleźć je można w sieci bez większego problemu, nie tylko prawidłowo wykona szlif, ale przede wszystkim oceni, czy tarcza w ogóle nadaje się do regeneracji.
Tokarz jest w stanie również wykonać taki zabieg, ale czy będzie miał pojęcie jaka jest dopuszczalna grubość ? bo jak widać właściciel tarczy jej nie ma i mu nie poda. Lepsza jednak metodą byłoby wykonanie szlifowania na szlifierce magnesowej. Warunek, trzeba zdjąć tulejki, jeżeli tarcza jest pływająca. Gdzie są zakłady posiadające szlifierki magnesowe. W całej Polsce. Trzeba tylko wiedzieć czego się szuka.
Zresztą nie widać, żeby w ogóle ten problem podnosił, bo zapewne jest nieistotny.
Po regeneracji, czy też założeniu nowych tarcz należy założyć oczywiście nowe klocki. No chyba, że stare się na równo zeszlifuje
A nowe tarcze hamulcowe można kupić w cenie ok 300 zł za sztukę i to pływającą. No, ale jak widzę posługiwanie się wyszukiwarką to również jest spory problem. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
Ostatnio zmieniony przez sagittarius 2015-11-30, 23:25, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1861 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-11-29, 18:49
|
|
|
Pofatygowałem się do instrukcji serwisowej XVS 1100. Grubość tarczy hamulcowej 5 mm, limit 4.5 mm. Tarcza używana, do tego zdjęcie po 1 mm z każdej strony. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
Ostatnio zmieniony przez sagittarius 2015-11-30, 23:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2015-11-29, 18:52
|
|
|
Ja kiedyś gdzieś słyszałem że tarcze fabrycznie mają nierówność, która powoduje odbijanie klocków hamulcowych. Czyli po przetoczeniu tarcza nie działa tak jak fabryczna. Nie wiem czy to prawda, trzeba by było kogoś pytać kto studiował na wydziale samochodowym....
[ Dodano: 2015-11-29, 18:56 ]
remol71 napisał/a: | Pofatygowałem się do instrukcji serwisowej XVS 1100. Grubość tarczy hamulcowej 5 mm, limit 4.5 mm. Tarcza używana, do tego zdjęcie po 1 mm z każdej strony. |
Mi pękła kiedyś nowa oryginalna tarcza w samochodzie (fiat marea) - po wjechaniu w błoto pośniegowe.
Koło z zawieszeniem wyrwane, ja przez pas zieleni przeleciałem na drugi pas ścinając latarnię ruchem wirowym samochodu.
Po tym incydencie zostałem stałym klientem volvo.
Nie wyobrażam sobie pęknięcia tarczy w motocyklu. |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
Ostatnio zmieniony przez sagittarius 2015-11-30, 23:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14529 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-11-29, 18:57
|
|
|
Cytat: |
Pofatygowałem się do instrukcji serwisowej XVS 1100. Grubość tarczy hamulcowej 5 mm | jesteś pewny ?
Ja zmierzyłem przed chwila swoje przednie : 5,70 i 5,71. Albo po jakimś roczniku zmieniono grubość na 6 mm, albo .............. Co do zużycie, to hmmm, 0,25 na stronę. Strasznie mało dali na zużycie. W samochodowych jest przyjęte 1 mm na stronę, o ile nie jest ustalone inaczej przez producenta. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5367 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2015-11-29, 19:01
|
|
|
Żółw napisał/a: | Osobiście biorąc pod uwagę, że to moje bezpieczeństwo, nie wiem czy bym się zdecydował na taka oszczędność... | jesteś pewien ,że już nie masz chinszczyzny założonej ? |
Ostatnio zmieniony przez sagittarius 2015-11-30, 23:29, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Tatuś
Model: RS1700
Rocznik: 2008
Dołączył: 15 Lut 2015 Posty: 1169 Skąd: ok Bydgoszczy
|
Wysłany: 2015-11-29, 19:13
|
|
|
remol71 napisał/a: | Pofatygowałem się do instrukcji serwisowej XVS 1100. Grubość tarczy hamulcowej 5 mm, limit 4.5 mm |
ja znalazłem grubość 5mm, natomiast grubość minimalną 4mm.
http://www.strefamotocykl...owe-czesci.html
na niektórych tarczach jest wybita minimalna dopuszczalna grubość.
pisał o tym Bakteria77
http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=13239 |
Ostatnio zmieniony przez Tatuś 2015-11-29, 19:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14529 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-11-29, 19:15
|
|
|
remol71, ja w swojej instrukcji znalazłem tylko :
do XVS 1100
Brake disc thickness limit
(minimum)
Front: 4.5 mm
Rear: 5.5 mm
oraz do XVS 650
Brake disc minimum thickness 4.5 mm (0,177 in)
przeszukałem cały service manual i nie znalazłem podanej wartości grubości nominalnej
Jestem przekonany, że moje tarcze są fabryczne.Powinna być grubość wybita na tarczy, ale nie widzę.
[ Dodano: 2015-11-29, 19:49 ]
Tatuś, ja również znalazłem zamienniki. jeden z nich daje tolerancję do 4 mm, natomiast z kolei nie podano wymiaru jaki posiada. Ciekawi mnie jaką grubość mają tarcze zakładane fabrycznie 5PX-2581T-10-00 |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
Ostatnio zmieniony przez sagittarius 2015-11-30, 23:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
HELLOWEEN
Model: SYMPATYK
Wiek: 58 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 1557 Skąd: Nomad
|
Wysłany: 2015-11-29, 20:36
|
|
|
witek1965 napisał/a: | W samochodowych jest przyjęte 1 mm na stronę, o ile nie jest ustalone inaczej przez producenta. |
No i tu też nie ma wielkiego pola do popisu. Jeżeli tarcza ma rysy obwodowe od klocków i nie wymaga głębokiej ingerencji w materiał,można przeprowadzić przetaczanie. Z reguły przetacza się tarcze ze względu na rant który zostaje w miejscu początkowym gdzie nie ma styku z klockiem hamulcowym. Utrudnia on zakładanie nowych klocków,ale prawie nikt w to się nie bawi. Tarcze samochodowe nie są czymś horrendalnie drogim (nie mówię tu o sportowym układzie hamulcowym). Cena przetaczania czasami oscyluje przy wartości nowych,dlatego nikt z tym się już nie pitoli.
Co do tarcz w motocyklach,to poprę tutaj kolegów. Wolałbym poszukać używek,założyć chuńszczyznę niż przetaczać i tak już cienkie z natury tarcze motocyklowe. Bezpieczeństwo swoje i innych jest najważniejsze. |
_________________ Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...
Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...
Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
|
Ostatnio zmieniony przez sagittarius 2015-11-30, 23:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
WADERA
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 59 Dołączyła: 04 Mar 2009 Posty: 3454 Skąd: Jankeska/Wrocław
|
Wysłany: 2015-11-30, 08:36
|
|
|
kolega nie życzy sobie już naszych porad , temat do kosza/WADERA
proszę bardzo temat przywrócony |
_________________
|
|
|
|
|
arkady007
Model: MS1900
Rocznik: 2011
Wiek: 53 Dołączył: 23 Maj 2015 Posty: 208 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-11-30, 23:36
|
|
|
Ja bym nie przetaczał tarcz pod żadnym pozorem. Pamiętaj Kolego jeszcze o jednym, skoro tarcza sie skrzywiła - ma odkształcenie najprawdopodobniej termiczne. Choćbyś to szlifował i docierał -- zostanie przegrzane niestety - własności materiału nie zmienisz tak prosto.
Mój kumpel założył wykonane w PRC tarcze do R1 i dają radę (a uwierz mi, że wolno to on tym sprzętem nie jeździ). Oczywiście przegrzać można każde tarcze (nawet sportowe). Dobrze się zastanów - to ważny temat |
_________________ Arkady007
Był Stryker 1300 Raider zakupiony
Z motocyklami jest jak z wódką...
Fun zaczyna się od litra ... |
|
|
|
|
sagittarius
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 51 Dołączył: 10 Lut 2013 Posty: 3212 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2015-11-30, 23:44
|
|
|
Zbędne słowa pozamiatane pozostały tylko wpisy na temat // sagittarius |
_________________ No road is too long when you have good company |
|
|
|
|
robert bagan
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 52 Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 55 Skąd: sokółka
|
Wysłany: 2015-12-01, 13:01
|
|
|
pewnie moto szykowane na sprzedaż
a słyszeliście o nacinaniu bieżnika do opon motocyklowych |
_________________ Gl1800 |
|
|
|
|
HELLOWEEN
Model: SYMPATYK
Wiek: 58 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 1557 Skąd: Nomad
|
Wysłany: 2015-12-01, 14:52
|
|
|
robert bagan napisał/a: | słyszeliście o nacinaniu bieżnika do opon motocyklowych |
Słyszeliście. A słyszałeś o potencjalnych samobójcach i bezmózgich mordercach? To zdaje się to samo plemię... |
_________________ Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...
Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...
Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
|
|
|
|
|
|