Ochrona zbiornika i paliwa w zimę - Castrol fuel protect |
Autor |
Wiadomość |
HELLOWEEN
Model: SYMPATYK
Wiek: 59 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 1557 Skąd: Nomad
|
Wysłany: 2015-11-22, 12:09 Ochrona zbiornika i paliwa w zimę - Castrol fuel protect
|
|
|
Czy ktoś tego (lub podobnego) używa? Ponoć ma chronić zbiornik przed korozją i zapobiegać efektowi "starzenia" się paliwa w czasie postoju zimowego (nie mylić ze starą bęzyną! ) Naturalnie zbiornik zalany do pełna.
|
_________________ Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...
Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...
Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14532 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-11-22, 12:17
|
|
|
HELLOWEEN, pamietasz takie motocykle jak WSK ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
HELLOWEEN
Model: SYMPATYK
Wiek: 59 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 1557 Skąd: Nomad
|
Wysłany: 2015-11-22, 12:19
|
|
|
A co ma piernik do WueSKi? Tyż miała blaszany zbiornik... |
_________________ Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...
Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...
Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14532 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-11-22, 12:21
|
|
|
HELLOWEEN napisał/a: | Tyż miała blaszany zbiornik... | zgadza się. A czy w tych czasach, czasach jak na drogach królowały WSKi i..........WSKI, ktos stosował te cudowne preparaty ? A czy te zbiorniki rdzewiały ? czy coś działo się niedobrego z PRL-owskim paliwem ?
Miałem kosiarkę. Nie spuszczałem z niej paliwa na zimę, paliła od strzała wiosną, nie lałem żadnych preparatów, nie czyściłem nigdy w niej gaźnika. Zmarła śmiercią naturalną -- korbowód sie upierdzielił, po 16-stu latach.
[ Dodano: 2015-11-22, 12:25 ]
kup, zalej i miej poczucie spełnionego obowiązku. Szefowie Castrola na to liczą |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3094 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
Wysłany: 2015-11-22, 12:25
|
|
|
Ja używam takie cóś f-my Yamalube.
HELLOWEEN,
Stara benzyna tworzy się na skutek starzenia się przedmiotowej benzyny.
A mówię to Ja, starszy specjalista od "starej benzyny". |
_________________ Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć
I … nie jest to nabijanie licznika.
Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing
Kupię trajkę |
|
|
|
|
HELLOWEEN
Model: SYMPATYK
Wiek: 59 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 1557 Skąd: Nomad
|
Wysłany: 2015-11-22, 12:32
|
|
|
witek1965 napisał/a: | A czy w tych czasach, czasach jak na drogach królowały WSKi i..........WSKI, ktos stosował te cudowne preparaty ? A czy te zbiorniki rdzewiały ? czy coś działo się niedobrego z PRL-owskim paliwem ? |
Wicia,ale teraz rdzewieją. Paliwo bezołowiowe,więc trochę inne niż w PRL-u. No i WSK miało zbiornik z blachy,a nie z papierka jak teraz. |
_________________ Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...
Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...
Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14532 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-11-22, 12:38
|
|
|
HELLOWEEN napisał/a: |
Wicia,ale teraz rdzewieją. | jakoś mi nie rdzewieje może mam z tworzywa sztucznego. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
HELLOWEEN
Model: SYMPATYK
Wiek: 59 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 1557 Skąd: Nomad
|
Wysłany: 2015-11-22, 12:46
|
|
|
Wicio Ty zawsze sceptyczny.
Widziałem parę zbiorników przegnitych na wylot. I motocykle te nigdy nie stały pod chmurką. Zwłaszcza w starszych egzemplarzach. Produkt nie kosztuje majątku,sprzedawca mówił że wszyscy na zimę tu leją to ustrojstwo,więc pytam. No i ta butelczyna wystarcza na parę sezonów. |
_________________ Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...
Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...
Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14532 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-11-22, 13:16
|
|
|
HELLOWEEN napisał/a: | sprzedawca mówił że wszyscy na zimę tu leją to ustrojstwo, | a co miał ci powiedzieć ? on ma z każdego opakowania zysk Z tego żyje swoją drogą, co za zdyscyplinowane miasteczko. Wszyscy leja preparat Castrola, a reszta producentów ? LM, Yamalube, itd
Po co w ogóle zadawać takie pytania. Kupic i lać. Raczej nie znajdziesz nikogo, komu w wyniku lania tego typu preparatów coś się stało. A czy poprawiło .... hmm trzeba by mieć porównanie. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
HELLOWEEN
Model: SYMPATYK
Wiek: 59 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 1557 Skąd: Nomad
|
Wysłany: 2015-11-22, 13:27
|
|
|
Pomijając ochronę przed korozją,chodziło mi również o ochronę przed zwietrzeniem paliwa. Dlatego zadałem pytanie. Po drugie bardziej chodziło mi o tego typu preparaty,niż o jedną markę. Co do zdyscyplinowania społeczności,to jak w sklepie (Louis) mają Castrola,to kupuja Castrola. W innych sklepach maja inne marki,ale generalnie chodziło mi o funkcjonalność takich preparatów,a nie o gloryfikację firmy.
Wicia Ty to potrafisz wszystko przekręcić... |
_________________ Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...
Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...
Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14532 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-11-22, 13:31
|
|
|
HELLOWEEN, ale skoro ci o to wszystko chodziło o czym piszesz, to................... taki temat już istnieje. Z niego się wzięła owa stara "bęzyna"
Tak jak i w tamtym temacie, tak i w tym napiszę : przyjmę każdą ilość zwietrzałej benzyny co będziecie sobie niszczyli silniki
Autor owego tematu, to o ile pamiętam jest Oldi |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
HELLOWEEN
Model: SYMPATYK
Wiek: 59 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 1557 Skąd: Nomad
|
Wysłany: 2015-11-22, 13:35
|
|
|
No to biję się w piersi,ale sam wiesz jak kiepsko działa forumowa szukajka. A mógłbyś linka zapodać? Może tam się czegoś w końcu dowiem? |
_________________ Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...
Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...
Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
|
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3094 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14532 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-11-22, 13:54
|
|
|
HELLOWEEN napisał/a: | A mógłbyś linka zapodać? | Oldi już zapodał. Natomiast wiem, że tak zwana stara benzyna jest niewskazana w układach wtryskowych, zwłaszcza w tych nowoczesnych, gdzie wtryskiwacze są wielootworowe. Najlepszym sposobem na starzenie się benzyny jest jej nie gromadzenie. Mam samochód zasilany LPG, więc zjawisko starzenia się jest dla mnie bardziej niebezpieczne w przypadku samochodu, aniżeli motocykla. Dlatego nie tankują pod korek, tylko co jakiś czas po 5-10 litrów. Inaczej w zbiorniku miałbym benzynę dłużej jak w zbiorniku motocykla. No i teraz pytanie : w jakim czasie dochodzi do degradacji paliwa w stopniu zagrażającym układowi paliwowemu i silnikowi ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
HELLOWEEN
Model: SYMPATYK
Wiek: 59 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 1557 Skąd: Nomad
|
Wysłany: 2015-11-22, 14:10
|
|
|
Witek problem benzyny w aucie zasilanym LPG jest trochę inny. Dla konstrukcji z pompą paliwową w zbiorniku dobrze jest mieć zawsze chociaż 1/4 paliwa w baku. Powód? Pompa zasilająca jest nim chłodzona.Lejąc tylko 5l (bo mam gaz więc nie potrzebuję więcej paliwa) obciążamy tak na prawdę pompę,co jest jej najczęstszą przyczyną awarii.
U mnie w zbiorniku motocykla paliwo w sezonie nie zdąży się zestarzeć Co innego w zimie,kiedy moto stoi 4-6 miesięcy.
Oldi dzięki za link! Trochę poczytałem i wychodzi na to,że preparat nie szkodzi,a może pomóc. Dlaczego więc nie miałbym go zastosować? I tak zawsze przepalam w zimie moto co tydzień,więc nie mam problemów z syfami w gaźnikach. I z odpalaniem na wiosnę. |
_________________ Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...
Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...
Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
|
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3094 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
Wysłany: 2015-11-22, 14:22
|
|
|
A ja mam jeszcze jeden preparat który zapodaję do pierwszego tankowania (jak nie zapomnę) na wiosnę. Preparat przeciw syfom w silnikach gaźnikowych. |
_________________ Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć
I … nie jest to nabijanie licznika.
Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing
Kupię trajkę |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14532 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-11-22, 16:43
|
|
|
HELLOWEEN napisał/a: | Dla konstrukcji z pompą paliwową w zbiorniku dobrze jest mieć zawsze chociaż 1/4 paliwa w baku. Powód? Pompa zasilająca jest nim chłodzona.Lejąc tylko 5l (bo mam gaz więc nie potrzebuję więcej paliwa) obciążamy tak na prawdę pompę,co jest jej najczęstszą przyczyną awari | o czym innym jest mowa. Brak paliwa powoduje, że pompe paliwową szlag trafia i wsio. Ale to nie jest wpływ starej benzyny ani nowej, a tylko i wyłącznie jej braku. Pompa nie jest tylko chłodzona, ale też i smarowana paliwem. natomiast ulegająca starzeniu sie benzyna ulega rozkładowi w wyniku którego wytracają się z niej substancje, które odkładają się na filtrze paliwa oraz na wewnętrznych ściankach przewodów paliwowych i wtryskiwaczy. Może to doprowadzić do uszkodzenia wtryskiwaczy, zwłaszcza tych wielootworowych.
To są dwa rożne zagadnienia. Nie wszystkie pompy są zanurzone w zbiorniku paliwa, więc nie ma mowy o ilości potrzebnej do jej schłodzenia. Np w Oplu Omedze pompa była podczepiona do węży poza zbiornikiem. Wyglądała jak taki duży filtr paliwa.
Nikt nie zaleca zalewania aż 1/4 zbiornika, bo to całkiem sporo. Ja preferuję kilka litrów ponad rezerwę, co mniej więcej odpowiada tej ilości, ale tylko dlatego, że lubię mieć rezerwę na wypadek awarii systemu zasilania gazem. Na rezerwie ciężko może być dotrzeć do stacji paliwowej i zatankować. Ponadto w trasie po prostu przełączam na benzynę i przejeżdżam jakieś 50 km dla "spokojności" i sprawdzenia, czy wszystko funkcjonuje prawidłowo.
[ Dodano: 2015-11-22, 16:46 ]
OldDiver napisał/a: | Preparat przeciw syfom w silnikach gaźnikowych.
_________________ | ten stosuję. Stosowałem również w dieslu. Wskazane jest aby wlac do pełnego zbiornika i wyjechania prawie do dna. Wtedy są najlepsze efekty. Stosuje produkt STP. Czy sie sprawdza - trudno powiedzieć. Nie mam problemu z gaźnikiem, ale tez i nie rozbierałem go, więc nie wiem, czy jest czysty, czy też nie. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
HELLOWEEN
Model: SYMPATYK
Wiek: 59 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 1557 Skąd: Nomad
|
Wysłany: 2015-11-22, 16:47
|
|
|
Wicia to wsio prawda co piszesz. Dać Ci whisky? |
_________________ Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...
Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...
Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14532 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-11-22, 16:53
|
|
|
HELLOWEEN napisał/a: | Dać Ci whisky? | chętnie. Sok i lód mam |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
filipesku
Model: BĘDZIE
Rocznik: 2006
Wiek: 54 Dołączył: 24 Lis 2012 Posty: 3505 Skąd: Wilcza Góra
|
Wysłany: 2015-11-27, 10:36
|
|
|
HELLOWEEN, witek1965, przecież nie lubi whisky |
_________________ Życie to taka impreza z której nikt nie wychodzi żywy....
---------------------------------
Yamaha Drag Star 650
2013 - 7 tys. km
2014 - 14 tys. km
Honda VTX 1800
2015 - 7 tys. km
2016 - 8,5 tys. km
2017 - zmieniła właściciela |
|
|
|
|
|