|
IMMO - Problem z odpalaniem DS650 |
Autor |
Wiadomość |
Sznycel
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 37 Dołączył: 26 Lut 2014 Posty: 15 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 2015-09-22, 22:50 IMMO - Problem z odpalaniem DS650
|
|
|
Witam Koleżanki i Kolegów.
Mam problem z immo w DS 650 z 2005r.
Problem polega na "wieszającym się IMMO"
Sprawa wygląda tak:
Pędze z kluczykami do garażu wkładam kluczyk do stacyjki, przekręcam zapłon i czerwona dioda przy liczniku nie reaguje. (powinna zaświecić się i zgasnąć)
włączam rozruch , próbuję odpalić i nic. Załamka
odłączam dwie kostki przy akumulatorze, włączam zapłon, po czym wyłączam zapłon, zapinam kostki, ponownie włączam zapłon i...po kilku takich akcjach...
dioda zaświeca sie i gaśnie:-) :-) :-)
Drag odpala od kopa. Jest radość. Wkładam skorupę i jadę. Spoglądam na licznik i dioda zaczyna mrugać.:-(
Już wiem, że po zgaszeniu silnika bankowo muszę otwierać pokrywę aku i powtarzać trik z kostkami tkz. prze ze mnie "resetowanie immo".
Szlak mnie już trafia!!!
pomóżcie prosze. Gdzie może leżeć przyczyna?
Dodam, że immo jest fabryczne, mój mechanik powiedział, że trzeba będzie pewnie wysłać komputer do serwisu i zdjąć, wykasować immo? być może urządzenie sczytujące kod kluczyka nie działa lub jest błąd w komputerze
Czytałem gdzieś, że kolega miał przetarte przewody od immo i działo się coś podobnego, ale gdzie szukać problemu?
może macie namiar na jakiegoś elektryka w okolicach Przemysla lub na podkarpaciu który by to zrobił bezboleśnie. Pewnie najlepiej będzie zdjąć immo. Pisałem do serwisu Yamahy w Rzeszowie, ale odsyłają do elektryka.
Mam tylko 1 kluczyk:-(
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2568 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2015-09-23, 04:45
|
|
|
Żaden DS nie miał i nie ma immobilajzera. Miga ci dioda ciśnienia oleju. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
griswald
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 44 Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 62 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 2015-09-23, 07:35
|
|
|
Kontrolki od ciśnienia oleju też nie miał tylko od poziomu oleju |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1859 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-09-23, 08:11
|
|
|
Sznycel,
DS 650 nie ma czerwonej diody przy liczniku.
vaaks,
DS 650 nie ma kontrolki ciśnienia oleju. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2568 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2015-09-23, 09:11
|
|
|
remol71, kurna, dawno go miałem, to i wyleciało z pamięci po etapie z 1100 , ale immobilajzera to już na pewno nie miał.
No i pisałem to w godz. dla mnie nienormalnej w czasie ostatniego meczu naszych siatkarzy. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
robert_p (vel Hipis)
Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 14 Cze 2013 Posty: 1809 Skąd: Rynarzewo
|
Wysłany: 2015-09-23, 09:16
|
|
|
remol71 napisał/a: | Sznycel,
DS 650 nie ma czerwonej diody przy liczniku.
vaaks,
DS 650 nie ma kontrolki ciśnienia oleju. |
+ Vaaks
Jesteście pewni, że nie ma czerwonej diody ?
Ja w 2004 nie miałem ale o ile się nie mylę kolejne roczniki już miały immobilizer .
Znalezione w sieci:
"W 2004 r. wersja Classic przeszła kolejną modernizację. Zyskała wówczas elektroniczną blokadę zapłonu (immobiliser), światła awaryjne, katalizator i wygodniejszą kanapę"
Odnośnie pozostałych kontrolek to instrukcja mówi tak:
- kierunki
- bieg jałowy
- światło drogowe
- " Lampka ostrzegawcza (pomarańczowa) zakłóceń w pracy silnika. W razie wystąpienia zakłóceń w którymś z obwodów prądowych silnika, lampka świeci lub miga. W takim przypadku serwis Yamaha i przegląd systemu autodiagnostycznego motocykla" |
_________________ Hipis
|
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2568 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2015-09-23, 09:38
|
|
|
Miałem rocznik 1998 i miał inny licznik, nie miał tego kluczyka i diodki . |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
griswald
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 44 Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 62 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 2015-09-23, 10:26
|
|
|
Ja też zasugerowałem się licznikiem z DS 1100, okazuje się,że w 650 nie ma ani kontrolki ciśnienia ani poziomu oleju.
Odnośnie immobilisera to podobne objawy miałem kiedyś w samochodzie (punto 1). Czytnik kodu z kluczyka nie zawsze czytał i dlatego tak się działo. Skończyło się na tym, że wydłubałem węglik z kluczyka i przykleiłem do tego czytnika, problemy się skończyły.
Sznycel, jeśli masz dwa kluczyki to przyklej jeden taśmą do czytnika a drugim odpalaj. Zostaw tak na kilka dni może to będzie to. |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1859 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-09-23, 10:31
|
|
|
No to ja nie pomogę. Nie mam schematu takiej wersji niestety. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
griswald
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 44 Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 62 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 2015-09-23, 11:13
|
|
|
Teraz doczytałem,że masz tylko jeden kluczyk. Nie wiem, czy jest to montowane tak jak w samochodzie ale jeśli tak, to odkręć obudowę stacyjki i na niej powinien być taki pierścień z czytnikiem. Przekręć kluczyk i obracaj tym pierścieniem w prawo i lewo, jeśli tam coś nie łączy to po tym obracaniu powinno w jakimś miejscu ,,zaskoczyć". Może ten czytnik jest przykręcony nie w takiej pozycji jak należy, jest za daleko od węglika w kluczyku i dlatego tak się dzieje |
|
|
|
|
Sznycel
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 37 Dołączył: 26 Lut 2014 Posty: 15 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 2015-09-25, 20:57
|
|
|
mam taki sam licznik jak na fotce, immo jest fabryczny.
Jeden kolega podejrzewa czytnik i pewnie to jest to :-(
Myślę, że najlepiej bedzie odłączyć immo i po sprawie.
[ Dodano: 2015-09-27, 14:07 ]
Dziś nastąpił przełom.
wkładam kluczyk, przekręcam. Dioda immo mrugnęła i Drag odpala na kopa.
Duża wilgotność powietrza, pada deszcz.
Pewnie gdzieś, coś nie łączy.
Ale gdzie??? :-((
[ Dodano: 2016-08-09, 23:04 ]
problem z immo to przetarty przewód przy baterii :-) działa jak złoto |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|