YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
IMMO - Problem z odpalaniem DS650
Autor Wiadomość
Sznycel 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 15
Skąd: Przemyśl
  Wysłany: 2015-09-22, 22:50   IMMO - Problem z odpalaniem DS650

Witam Koleżanki i Kolegów.

Mam problem z immo w DS 650 z 2005r.
Problem polega na "wieszającym się IMMO"

Sprawa wygląda tak:

Pędze z kluczykami do garażu wkładam kluczyk do stacyjki, przekręcam zapłon i czerwona dioda przy liczniku nie reaguje. (powinna zaświecić się i zgasnąć)
włączam rozruch , próbuję odpalić i nic. Załamka
odłączam dwie kostki przy akumulatorze, włączam zapłon, po czym wyłączam zapłon, zapinam kostki, ponownie włączam zapłon i...po kilku takich akcjach...
dioda zaświeca sie i gaśnie:-) :-) :-)
Drag odpala od kopa. Jest radość. Wkładam skorupę i jadę. Spoglądam na licznik i dioda zaczyna mrugać.:-(
Już wiem, że po zgaszeniu silnika bankowo muszę otwierać pokrywę aku i powtarzać trik z kostkami tkz. prze ze mnie "resetowanie immo".

Szlak mnie już trafia!!!

pomóżcie prosze. Gdzie może leżeć przyczyna?

Dodam, że immo jest fabryczne, mój mechanik powiedział, że trzeba będzie pewnie wysłać komputer do serwisu i zdjąć, wykasować immo? być może urządzenie sczytujące kod kluczyka nie działa lub jest błąd w komputerze

Czytałem gdzieś, że kolega miał przetarte przewody od immo i działo się coś podobnego, ale gdzie szukać problemu?

może macie namiar na jakiegoś elektryka w okolicach Przemysla lub na podkarpaciu który by to zrobił bezboleśnie. Pewnie najlepiej będzie zdjąć immo. Pisałem do serwisu Yamahy w Rzeszowie, ale odsyłają do elektryka.

Mam tylko 1 kluczyk:-(

Pozdrawiam.
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2568
Skąd: PWL
Wysłany: 2015-09-23, 04:45   

Żaden DS nie miał i nie ma immobilajzera. Miga ci dioda ciśnienia oleju.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
griswald 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 62
Skąd: Kępno
Wysłany: 2015-09-23, 07:35   

Kontrolki od ciśnienia oleju też nie miał tylko od poziomu oleju
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1859
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-23, 08:11   

Sznycel,

DS 650 nie ma czerwonej diody przy liczniku.

vaaks,

DS 650 nie ma kontrolki ciśnienia oleju.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2568
Skąd: PWL
Wysłany: 2015-09-23, 09:11   

remol71, kurna, dawno go miałem, to i wyleciało z pamięci po etapie z 1100 :D , ale immobilajzera to już na pewno nie miał. ;D
No i pisałem to w godz. dla mnie nienormalnej w czasie ostatniego meczu naszych siatkarzy. ;D
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
robert_p (vel Hipis) 



Model: SYMPATYK
Wiek: 55
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 1809
Skąd: Rynarzewo
Wysłany: 2015-09-23, 09:16   

remol71 napisał/a:
Sznycel,

DS 650 nie ma czerwonej diody przy liczniku.

vaaks,

DS 650 nie ma kontrolki ciśnienia oleju.


+ Vaaks

Jesteście pewni, że nie ma czerwonej diody ? ;D
Ja w 2004 nie miałem ale o ile się nie mylę kolejne roczniki już miały immobilizer .
Znalezione w sieci:
"W 2004 r. wersja Classic przeszła kolejną modernizację. Zyskała wówczas elektroniczną blokadę zapłonu (immobiliser), światła awaryjne, katalizator i wygodniejszą kanapę"




Odnośnie pozostałych kontrolek to instrukcja mówi tak:
- kierunki
- bieg jałowy
- światło drogowe
- " Lampka ostrzegawcza (pomarańczowa) zakłóceń w pracy silnika. W razie wystąpienia zakłóceń w którymś z obwodów prądowych silnika, lampka świeci lub miga. W takim przypadku serwis Yamaha i przegląd systemu autodiagnostycznego motocykla"
_________________
Hipis
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2568
Skąd: PWL
Wysłany: 2015-09-23, 09:38   

Miałem rocznik 1998 i miał inny licznik, nie miał tego kluczyka i diodki .
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
griswald 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 62
Skąd: Kępno
Wysłany: 2015-09-23, 10:26   

Ja też zasugerowałem się licznikiem z DS 1100, okazuje się,że w 650 nie ma ani kontrolki ciśnienia ani poziomu oleju.

Odnośnie immobilisera to podobne objawy miałem kiedyś w samochodzie (punto 1). Czytnik kodu z kluczyka nie zawsze czytał i dlatego tak się działo. Skończyło się na tym, że wydłubałem węglik z kluczyka i przykleiłem do tego czytnika, problemy się skończyły.
Sznycel, jeśli masz dwa kluczyki to przyklej jeden taśmą do czytnika a drugim odpalaj. Zostaw tak na kilka dni może to będzie to.
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1859
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-23, 10:31   

No to ja nie pomogę. Nie mam schematu takiej wersji niestety.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
griswald 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 62
Skąd: Kępno
Wysłany: 2015-09-23, 11:13   

Teraz doczytałem,że masz tylko jeden kluczyk. Nie wiem, czy jest to montowane tak jak w samochodzie ale jeśli tak, to odkręć obudowę stacyjki i na niej powinien być taki pierścień z czytnikiem. Przekręć kluczyk i obracaj tym pierścieniem w prawo i lewo, jeśli tam coś nie łączy to po tym obracaniu powinno w jakimś miejscu ,,zaskoczyć". Może ten czytnik jest przykręcony nie w takiej pozycji jak należy, jest za daleko od węglika w kluczyku i dlatego tak się dzieje
 
 
Sznycel 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 15
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2015-09-25, 20:57   

mam taki sam licznik jak na fotce, immo jest fabryczny.
Jeden kolega podejrzewa czytnik i pewnie to jest to :-(

Myślę, że najlepiej bedzie odłączyć immo i po sprawie.

[ Dodano: 2015-09-27, 14:07 ]
Dziś nastąpił przełom.

wkładam kluczyk, przekręcam. Dioda immo mrugnęła i Drag odpala na kopa.

Duża wilgotność powietrza, pada deszcz.

Pewnie gdzieś, coś nie łączy.

Ale gdzie??? :-(( :beczy:

[ Dodano: 2016-08-09, 23:04 ]
problem z immo to przetarty przewód przy baterii :-) działa jak złoto
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group