Dziwne zacieki |
Autor |
Wiadomość |
Uryś
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Sie 2009 Posty: 539 Skąd: ........
|
Wysłany: 2015-06-06, 23:50
|
|
|
Przy rozłożeniu silnika, też miałem problem z wyciekami, nie ma co żałować najlepiej od razu wymieniać uszczelki (o-ringi) na nowe |
|
|
|
|
Kita
Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 38 Dołączył: 05 Kwi 2015 Posty: 347 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2015-06-08, 20:40
|
|
|
No to kolejny mały raport. Tak wyglądają te lekkie zacieki o których pisałem wcześniej, po ostatniej jeździe:
Próbowałem odkręcić obudowę filtra powietrza. Z naciskiem na próbowałem, dwie górne śruby spoko, ta na dole, niestety zerwany gwint.
Powiedzcie mi teraz, jak bardzo jestem w "czarnej d*pie" ?
Natomiast, chyba z pozytywów, to mogę powiedzieć że zaglądając do środka po odkręceniu dwóch górnych śrub, nie widziałem nic żeby olejem było w środku zasyfione...
[ Dodano: 2015-06-15, 10:32 ]
Filtr powietrza rozkręcony, sprawdzony i to nie to!
Za to w weekend kręciłem z kumplem, i problem został zdiagnozowany.
Cieknie w tym miejscu:
Najprawdopodobniej, trafiony jest O-Ring, chciałbym go wymienić tylko za bardzo nie wiem jaki kupić, podpowiecie coś?
Wspominałem już wcześniej o tym, że mam zerwany gwint. Czy według Was, to jest powodem cieknącego oleju? Czy wymiana O-Ringu pomoże?
|
_________________
|
|
|
|
|
MARSINUS
Model: RS1600
Rocznik: 2006
Wiek: 46 Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 1362 Skąd: Robotnicza Wieś
|
Wysłany: 2015-06-15, 13:24
|
|
|
Ja też miałem zerwany gwint ale sprawdź jak daleko/głęboko jest uszkodzony u mnie pomogła dłuższa śruba z większym "zapasem gwintu".
Parę lat od tamtego czasu minęło ale z tego co pamiętam było to dość powszechne uszkodzenie wynikające z pomieszania śrub przy skręcaniu.
Co do uszczelki pokrywy filtra to u mnie wszystkie zamienniki były po ch...u fest, kupiłem oryginalną za 15pln i pomogło.
A i w razie jakby co to miałem customa nie classica ale nie sądzę, żeby to miało wielkie znaczenie. |
_________________ "Mądry głupiemu ustępuje
Ale co, gdy głupi się z tego nie raduje..."
Jak ja lubię KNŻ |
|
|
|
|
Ruffi
Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2015-06-15, 15:28
|
|
|
Wymiary o-ringa (znalezione na forum)
srednica wewnętrzna 64 x3,5 (mm)
Ja bym obstawiał, że sprawcą jest o-ring i od niego bym rozpoczął eliminację wycieku. Trzy gwinty do których dokrecasz obudowę filtra są ok i to one głównie dociskają oring uszczelniając dwie powierzchnie. Ja ostatnio wymieniałem olej z filtrem i wsadzilem oring nie orginalny tzn. kupiony w specjalistycznym sklepie zajmującym sie hydrauliką siłową i pneumatyką (mają też siedzibę w Kielcach - dla zainteresowanych mogę podać namiary na PW). Sprzedawca dobrał mi oring wykładając go w obudowie, którą wziołem do sklepu. Robię tak przy każdej wymianie oleju i do tej pory nie miałem żadnych wycieków spod obudowy filtra. Oringi również wymianiałem pod kapami zaworów też dobrane i zakupione jak powyżej. A czy nie da sie naprawic tego zerwanego gwintu? |
|
|
|
|
robert_p (vel Hipis)
Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 14 Cze 2013 Posty: 1811 Skąd: Rynarzewo
|
Wysłany: 2015-06-15, 16:36
|
|
|
Kita, podjedz do Tranzaxu http://www.tranzax.pl/kontakt.php , dostaniesz o-ring bez problemu . Jedź albo ze starym albo z obudową. Do mojej perełki też tam nabyłem gumkę |
_________________ Hipis
|
|
|
|
|
MARSINUS
Model: RS1600
Rocznik: 2006
Wiek: 46 Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 1362 Skąd: Robotnicza Wieś
|
Wysłany: 2015-06-15, 18:40
|
|
|
robert_p albo miałeś fuksa albo ja pecha - własnie w tranzaxie dobierali mi oring 3 razy za 4 kupiłem oryginał |
_________________ "Mądry głupiemu ustępuje
Ale co, gdy głupi się z tego nie raduje..."
Jak ja lubię KNŻ |
|
|
|
|
robert_p (vel Hipis)
Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 14 Cze 2013 Posty: 1811 Skąd: Rynarzewo
|
Wysłany: 2015-06-15, 19:48
|
|
|
Hmm,z dobraniem filozofii w tym zero jak ktoś umie obchodzić się suwmiarką. Miałeś pecha |
_________________ Hipis
|
|
|
|
|
Kita
Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 38 Dołączył: 05 Kwi 2015 Posty: 347 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2015-06-28, 12:06
|
|
|
O-ring wymieniony, wypucowany, czekam na dobra pogodę co by zobaczyć czy to było to.
Choć mogę powiedzieć ze na 99% to było to, ponieważ wyjety o ring był dość mocno przytrzaśnięty, postaram się zrobić fotę tego o-ringu żeby Wam pokazać. Sprawiał wrażenie za małego... I przy zakładaniu wypadł z rowka i lekko go ścięło i spłaszczyło... |
_________________
|
|
|
|
|
Ruffi
Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2015-06-28, 21:18
|
|
|
Kita, z twojego opisu wynika, że sprawcą był oring |
|
|
|
|
Kita
Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 38 Dołączył: 05 Kwi 2015 Posty: 347 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2015-07-01, 21:36
|
|
|
Jedna wielka kupa!!! 😡
Wymiana o-ringu NIC nie dała. Jest to samo a może nawet i gorzej...
I co dalej 😭? |
_________________
|
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5355 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2015-07-01, 21:39
|
|
|
Kita, podjedź na Grunwald , tam się zbierze konsylium i naprawią od ręki, |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
|
Kita
Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 38 Dołączył: 05 Kwi 2015 Posty: 347 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2015-07-08, 21:17
|
|
|
Po regeneracji gwintów i wymianie śrub na dłuższe, wycieki spod kapy filtra oleju ustały. Za to przy wymianie tej dużej papierowej uszczelki pod tą większą kapą, coś poszło nie tak, oto efekty.
Jak bardzo zły jestem oczywiście pisać nie muszę...
|
_________________
|
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5355 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2015-07-08, 21:23
|
|
|
zmień mechanika |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
|
Kita
Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 38 Dołączył: 05 Kwi 2015 Posty: 347 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2015-07-08, 21:31
|
|
|
To jest pewne jak w banku. Z tym że, jak spierdzielił sprawę to niech doprowadzi to teraz do końca... |
_________________
|
|
|
|
|
Niedźwiedź
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2004
Dołączył: 17 Gru 2011 Posty: 208 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2015-07-08, 22:03
|
|
|
Kita, w Bydzi jest kilka miejsc polecanych przez nas. Masz wybór. Znajdź wątek o warsztatach w Bydgoszczy a kogoś z pewnością wybierzesz. Choć tam, jak sam pamiętam zachwalałem jednego, podczas gdy inni go ganili, też można lekko zgłupieć. Ale może... |
|
|
|
|
Kita
Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 38 Dołączył: 05 Kwi 2015 Posty: 347 Skąd: Bydgoszcz
|
|
|
|
|
|