Przesunięty przez: Anula 2016-12-01, 22:59 |
Dokręcenie łożyska główki ramy. |
Autor |
Wiadomość |
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2015-06-27, 16:32 Dokręcenie łożyska główki ramy.
|
|
|
Po długiej podróży rozkręciło mi się łożysko główki ramy. (czy samo? chyba pomogła mu zużyta przednia opona która w pewnym momencie wyjazdu dostała bicia)
Ale do rzeczy - piszę tu o modelu XV1900.
Nie wiem skąd wziąć hakowy (20-tka) klucz dynamometryczny. Bez niego dokręcenia "na oko" nie jest dobrym rozwiązaniem.
W moim motocyklu są 2 nakrętki, oddzielone gumową podkładką które muszą być dokręcone z siłą 52 i 18 Nm.
Oddałem do serwisu celem wymiany opony i dokręcenia główki - ale kierownica chodzi mi za lekko. Chcę skontrolować siłę dokręcenia główki.
Czy spotkaliście się z tym problemem - skąd wziąć taki klucz? czy może przerobić hakowy zwykły na dynamometryczny? (dynamometryczny zwykły posiadam) |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
|
grzechu
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 62 Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 949 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2015-06-27, 17:07
|
|
|
Ja bym dokupil zwykła nasadke o odpowiedniej średnicy i wyciąlbym w niej odpowiedni ksztalt albo dospawać do niej pazurki z dwóch stron |
_________________ pozdrawiam do zobaczenia na trasie
|
|
|
|
|
GREEN67
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 56 Dołączył: 30 Lip 2014 Posty: 420 Skąd: BANIOCHA WIEŚ
|
Wysłany: 2015-06-27, 17:24
|
|
|
Miałem dokręcane łożysko w tym tygodniu,trochę kierownica za luźno chodziła co prawda w DS650 dokręcili mi w warsztacie ale na oko i jest ok. |
_________________ ,,Racja jest jak dupa,każdy ma swoją" J.Piłsudski
|
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2015-06-27, 17:25
|
|
|
Jest to rozwiązanie.
Ja myślę nad zakupem haka nr 20 i dospawaniem do niego (jak najbliżej haka) wejścia na klucz dynamometryczny 1/2".
Nie wiem tylko czy taka przedłużka klucza dynamometrycznego nie będzie fałszowała wyników pomiaru.
Nie wiem czy wiecie o co mi chodzi...... |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
|
grzechu
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 62 Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 949 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2015-06-27, 17:42
|
|
|
Ja wiem co masz na mysli ale nasadka i głęboka wycięta i pozostawione 2 ząbki nie wiem czy ty wiesz o czym mowie nie mogę narysować bo z fona pisze
Albo jeszcze inaczej są klucze nasadka z czterema pazurami można kupić albo zrobić samemu nie musi to być hakowy oczywiście musisz mieć dojście żeby nasadowym tam podejsc ale to hab nie problem |
_________________ pozdrawiam do zobaczenia na trasie
|
|
|
|
|
robert_p (vel Hipis)
Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 14 Cze 2013 Posty: 1847 Skąd: Rynarzewo
|
Wysłany: 2015-06-28, 06:23
|
|
|
Zagadaj do Wemara on stosuje taki patent, powie Ci zapewno co i jak. |
_________________ Hipis
|
|
|
|
|
Robrob
Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 1716 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2015-06-28, 07:40
|
|
|
ja mam nasadkę z powycinanymi zębami i takim kluczem dokręcam łożyska w Radku
[ Dodano: 2015-06-28, 08:41 ]
był taki temat na forum Road Stara, włącznie z rysunkami i fotami |
_________________ Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!
XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
|
|
|
|
|
|