Co na rdzę |
Autor |
Wiadomość |
F.I.P. Berek
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2015-05-28, 22:11
|
|
|
No, usunąłeś ocynk... |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-05-28, 22:15
|
|
|
dokładnie. Świeciły się pięknie i po kilkunastu dniach .............. rtudy je dopadł. Poszły wiec do chromowania. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
F.I.P. Berek
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2015-05-28, 22:23
|
|
|
Ponieważ chodzi o wytrzymałość zmęczeniową efekt ( a raczej defekt ) może wystąpić po jakimś czasie... Nie sądzę, żeby pękły wszystkie naraz ( ) - może też nic się nie stanie - z mojej strony to tylko taka uwaga - warto mieć świadomość pewnych rzeczy.
Witek - jakbyś dotarł do tego co bezpośrednio jest przyczyną w/w procesu to daj znać . |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-05-28, 22:37
|
|
|
F.I.P. Berek,
miałem w szkole materiałoznawstwo, technologię metali, ale juz nie mam podręczników a zasoby zgromadzone w szarych komórkach uleciały. pewnie w sieci gdzieś by znalazł jakieś opracowania, ale czy to jest tak bardzo istotne ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Jarek74
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 50 Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 534 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-05-28, 22:39
|
|
|
F.I.P. Berek napisał/a: | polerowanie poprawia wytrzymałość |
naturlich |
_________________ Delta Machine |
|
|
|
|
F.I.P. Berek
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2015-05-28, 22:45
|
|
|
Witek
He,he - no nie jest. Ale to Ty pytałeś, więc myślałem, że będziesz dociekał... Nawiasem - podoba mi się jak to jest napisane w tym opracowaniu: "wiadomo jest, że (...)" . No to teraz wiadomo.
Pozdrawiam.
|
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
Ostatnio zmieniony przez F.I.P. Berek 2015-05-28, 22:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Jarek74
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 50 Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 534 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-05-28, 22:46
|
|
|
przez pewien czas miałem tylną tarczę przykręconą na zwykłe nierdzewki (na czas cynkowana oryginałów), używałem hamulca tak jak zwykle i po wykręceniu tychże śrub nie zauważyłem jakiś uszkodzeń/pęknięć |
_________________ Delta Machine |
|
|
|
|
F.I.P. Berek
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2015-05-28, 22:48
|
|
|
Jarek74
zwróć uwagę, że mówimy o wytrzymałości zmęczeniowej. |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-05-28, 22:51
|
|
|
może chodzi o chromowanie dyfuzyjne ?
to proces obróbki cieplnej. temperatura ok 1000 st. Taki zabieg ma na pewno wpływ na wytrzymałość metali, ale chromowanie elektrolityczne to zabieg mający na celu uzyskanie właściwości powierzchniowych ( odporność na ścieranie, ochrona przed rdzą, estetyka itd). Nie wiem mówić szczerze czy taki zabieg ma istotny wpływ na wytrzymałość.
Jak dotąd spotykałem sie tylko z chromowaniem elektrolitycznym. O dyfuzyjnym nie mam bladego pojęcia.
[ Dodano: 2015-05-28, 22:53 ]
Jarek74 napisał/a: | używałem hamulca tak jak zwykle i po wykręceniu tychże śrub nie zauważyłem jakiś uszkodzeń/pęknięć | ci któym ukręcił sie gwint na kardanie, też niczego nie zauważyli. Do momentu jak się ukręcił.
No, ale nie jesteś osamotniony. ja również miałem czasowo założone nierdzewki, więc nie będę się cwaniakował. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
F.I.P. Berek
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2015-05-28, 23:43
|
|
|
Chromowanie dyfuzyjne jest dla mnie pojęciem nowym. Nie mam wątpliwości, że chodziło o chromowanie elektrolityczne. Myślę, że trop przenikania wodoru z roztworu elektrolitu w strukturę metalu jest właściwy, ale drążyć nie zamierzam... |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
|
ttom
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 55 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 1697 Skąd: Nomad
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-05-29, 15:20
|
|
|
ttom napisał/a: | A ja tylko zapytałem, gdzie coś kupić... | to po co pytasz o jakiś dziwny środek, którego nie można nigdzie kupić ?
Druga sprawa, że to jest tylko odrdzewiacz, a do usunięcia rdzy jest jeszcze wiele innych sposobów. No, ale skoro chcesz tylko zrobić psik, psik.
Pytanie co dalej po usunięciu rdzy tym środkiem. Trzeba jakoś to zabezpieczyć przed ponownym utlenianiem |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
ttom
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 55 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 1697 Skąd: Nomad
|
|
|
|
|
F.I.P. Berek
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2015-05-29, 16:51
|
|
|
W ogóle bym się nie bawił w odrdzewianie... Prysnąłbym łby śrub Hammeritem nie wykręcając ich z tarczy. |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-05-29, 16:59
|
|
|
ttom napisał/a: | No właśnie, a jak ? | jeden sposób podałem.
Skoro ocynkowane rdzewieją, to znaczy, że ocynku już na nich nie ma.
Odkręcic, wypolerowac, prysnąć lakierem samochodowym w kolorze jedynie słusznym, czyli czarnym jak twój motong,lub jak pisze F.I.P. Berek, Hammerite. Z boku będzie wyglądało, że taki był kaprys właściciela. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
F.I.P. Berek
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2015-05-29, 17:29
|
|
|
Ponieważ śruby wymagają solidnego dokręcenia każdy lakier w czasie dokręcania ulegnie uszkodzeniu - stąd moja sugestia aby ich nie wykręcać. Hammerite występuje w kilku kolorach więc co tam ciocia uważa... A poza tym wchodzi w reakcję z rdzą i perfekcyjne jej usuwanie nie jest potrzebne.
Kaletniczym wycinakiem do otworów o średnicy łba śruby można wyciąć szablon/maskownicę aby nie upaćkać tarczy i jazda... |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
|
duoma
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1998
Wiek: 47 Dołączył: 05 Sie 2011 Posty: 901 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 2015-05-29, 22:19
|
|
|
witek1965 napisał/a: | ttom napisał/a: | No właśnie, a jak ? | jeden sposób podałem.
Skoro ocynkowane rdzewieją, to znaczy, że ocynku już na nich nie ma.
Odkręcic, wypolerowac, prysnąć lakierem samochodowym w kolorze jedynie słusznym, czyli czarnym jak twój motong,lub jak pisze F.I.P. Berek, Hammerite. Z boku będzie wyglądało, że taki był kaprys właściciela. |
JA włożyłem w zakrętarkę - szmatka z pastą i polerka główki śruby - potem psik lakierem bezbarwnym i gotowe. Sezon wytrzymały, a pracy na maksymalnie 45 min + schnięcie lakieru. Pamiętać aby po dokręceniu śrub malutkim pędzelkiem pomalować gniazdo imbusowe. |
_________________ |
|
|
|
|
|