YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
LIGHTBARY - PYTANIA
Autor Wiadomość
Lokis 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 50
Posty: 3456
Skąd: JANKES-BOROWIANY
Wysłany: 2015-03-13, 16:21   

Napięcie cewki 12V DC obciążalność prądowa styków 15A ( 55W x2 = 110/12 = 9,1 A + zapasa jakbyś kiedyś chciał wsadzić żarówki 75W)

Np. Taki

http://www.tme.eu/pl/deta...-xjMaAk6R8P8HAQ
_________________

Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności


Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas

dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
 
 
RTP 


Model: MS1900
Rocznik: 2007
Posty: 323
Skąd: Z lasu
Wysłany: 2015-03-15, 23:21   

no i po sprawie :brawo:
wszystko połączone zgodnie ze wskazówkami i przez przekaźnik! efekt poniżej :



jeszcze raz dzięki wszystkim za porady ;D

[ Dodano: 2015-05-11, 11:16 ]
po dłuższej przejażdżce niestety pojawił się cholerny problem ponieważ przegrzały mi się osłonki żarówek ( jak widać na zdjęciu poniżej ) . Szlag mnie trafił. Nie wiem dlaczego tak się stało :nie_wiem: . Miałem żarówki OSRAM 55W, poprzednio też chyba takie były. Rozkręciłem oprawkę i chciałem spróbować te osłonki oczyścić albo czymś pomalować ale dooopa wkład odblaskowy jest sklejony z kloszem szklanym. Nie wiem teraz czy dać je do regeneracji czy jest jakieś inne wyjście. No pytanie też dlaczego tak się stało ? Wygląda na to , że te nowe żarówy dają zbyt dużą temperaturę. Jakie wtedy stosować? Czy te same osłonki są do kupienia ?
_________________
Drag Star Classic 650
Midnight Star XV1900
BMW-K1600 Grand America
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Posty: 1135
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-05-13, 10:42   

RTP napisał/a:
po dłuższej przejażdżce niestety pojawił się cholerny problem ponieważ przegrzały mi się osłonki żarówek ( jak widać na zdjęciu poniżej ) . Szlag mnie trafił. Nie wiem dlaczego tak się stało :nie_wiem: . Miałem żarówki OSRAM 55W, ...

Całkiem możliwe, że masz klosze przeznaczone do żarówek H3 35W, a nie 55W i nie dają rady odprowadzić większej ilości ciepła. Wymień żarówki na 35W lub wrzuć tam LED'y.
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
Uryś 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Posty: 544
Skąd: ........
Wysłany: 2015-05-13, 10:50   

wemar napisał/a:
Wymień żarówki na 35W lub wrzuć tam LED'y.


wrzuciłem LED'y i efekt lepszy, niż 55W, LED drogi nie oświetli ale jesteś bardziej widoczny. 55W dają dużą temperaturę i zabierają dużo prądu
 
 
RTP 


Model: MS1900
Rocznik: 2007
Posty: 323
Skąd: Z lasu
Wysłany: 2015-05-13, 13:14   

Ok Panowie zakupię LEDówki ale cholera jak teraz poradzić sobie z tym , że te przysłony w reflektorach gdzie mam na zdjęciu zaznaczone strzałkami żółtymi nie są już srebrne jak widać na powyższym zdjęciu ale przejarane na brąz ... :nie_wiem:
Macie jakiś cwancyk jak to rozebrać , czy co ?
Jutro wrzucę foty jak to teraz po przejaraniu wygląda.
_________________
Drag Star Classic 650
Midnight Star XV1900
BMW-K1600 Grand America
 
 
Madburn 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Posty: 358
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-05-13, 14:00   

te osłonki żarówek to kosmetyka - jak cię wkurza to można rozkleić klosz i prysnąć je sprayem albo dać tam gdzie regenerują - napylone próżniowo amelinium da efekt chromu :)

rozbiera się prosto - trzeba wyciąć klej z pod szkła - ja używam cienkich blach - np. z puszki po piwie - trzeba zagiąć takie L żeby weszło pod szkło - i objechać do okoła

wiele klejów jest termicznych - wystarczy podgrzać w piekarniku to klosz złazi (w samochodzie tak rozbierałem )

pochwal się co to za LEDy wsadziłeś - najlepiej dla porównania jeden z LEDem a drugi z H3 - zarówno jak to wygląda od przodu jak i jak świeci

ja założyłem trofiejne H3 LED z 13diód SMD - heh - to wcale nie świeci - tzn w garażu jest łuna wokół - ale halogen sadzi wiąchą do przodu - generalnie to jakbym sobie włączył LED w telefonie - zbyt rozproszone światło i za słabe

więc raczej nie.
nie spotakałem specyfikacji co ma być w lightbarze - spot, antifog czy zwykłe Flood (punktowe, przecwmgielne świecące płasko lub reflektor roboczy - za który każdy z przeciwka wybije zęby :)
ja mam punktowe i w sumie uzupełniają po bokach lampę główną
 
 
RTP 


Model: MS1900
Rocznik: 2007
Posty: 323
Skąd: Z lasu
Wysłany: 2015-05-13, 14:07   

Madburn, dzięki za tą podpowiedź ...właśnie tej informacji mi brakowało. Czyli mogę te lampy rozkleić :brawo:
Sprawa nabrała barw i już się tak nie wk....am. Zrobię jak sugerujesz .

Co do LED-ów to jeszcze ich nie mam. Zapoluję na H3 COB. Muszę tylko sprawdzić czy mi się zmieści na długość w mojej lampie. Jak wykonam wszystko zapodam foty.

Aha jakim klejem skleić lampy po całej operacji :nie_wiem:
_________________
Drag Star Classic 650
Midnight Star XV1900
BMW-K1600 Grand America
 
 
Madburn 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Posty: 358
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-05-13, 14:59   

Teper - tak - 3 fazy zmiennego prądu o napięciach 40-80V
- od lat się nie stosuje prądnic prądu stałego- jest alternator [od alternating current czyli AC] czyli prądnica 3 fazowa prądu przemiennego (najczęściej stosuje się 3 fazy, można też jedną :P ale dalej zmiennego - więc nie +12V

+12V załatwia dopiero regulator

to tak OT ale w sumie ...

[ Dodano: 2015-05-13, 15:20 ]
RTP, jeśli klej do szyb to po wystarczy to podgrzać i scisnąć (to musi zacząć płynąć - tak z 80st musi mieć lub nieco więcej - więc rękawice obowiązkowo ! - bo się oparzysz a i jeszcze upuścisz klosz

można też klajstrować zwykłym silikonem - w razie czego rozklejenie tylko ciecie - na ciepło nie puści ...
 
 
RTP 


Model: MS1900
Rocznik: 2007
Posty: 323
Skąd: Z lasu
Wysłany: 2015-05-13, 23:37   

Madburn,
blacha z puszki po płynie bogów zrobiła swoje :brawo:
Reflektory rozebrane...dostały temperatury ojjj dostały.

Odbłyśnik udało się oczyścić ale osłonki muszę polakierować. Czyszczenie , polerowanie nie dało pożądanego skutku.
Myślę , że skoro i tak wstawię tam LEDY to użyję farbę srebrną w spraju i załatwię temat.
Zobaczymy jak wyjdzie. Jeszcze czeka mnie oczyszczenie tego całego ustroistwa z silikonu :(

[ Dodano: 2015-05-13, 23:54 ]
aha ... do tej pory jak jeździłem z odpalonymi lightbarami wieczorami to jedynie statystycznie 2 auta na około 40-50 dawały mi znaki , żeby je wyłączyć. Z uwagi na to , że średnio jedno auto na około 60-80 robi mi porządne "kuku" na trasie , że włos się jeży to mam te reakcje w doooopie :capone:
_________________
Drag Star Classic 650
Midnight Star XV1900
BMW-K1600 Grand America
 
 
Madburn 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Posty: 358
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-05-14, 09:36   

nie wiesz że ćmy do światła lecą ? oślepisz i będzie jechał w stronę swiatła :)

kup LEDy przez Internet - masz 2 tyg na zwrot bez podania przyczyny
mam w samochodzie mocne 6 LEDów w każdej lampie - są jako pozycyjne/DRL - powiedzmy że w nocy można na tym jeździć - ale zwykłe h1 w soczewce świecą o wiele mocniej
oczywiście można dać jakąś Cree 5W z odpowiednim reflektorem i będzie świecić dobrze
LEDy matrycowe (te w tych reflektorach na ścianę 10W i więcej ) wymagają przetwornic bo napięcie zasilania to min 30V (fakt że przetwornice są po 10-15zł) ale trzeba to zmieścić gdzieś, do tego LED wymaga sporego radiatora - choć w lightbarze metalowym owiewanego powietrzem chyba nie będzie to problem

ostatnio była okazja kupić LEDowe przeciwmgielne OSRAMa - co prawda świecą wąską wiązką ale za 150zł poszły (nowe koło 1000) (kombinowałem czy nie wykorzystać modułu LED i przetwornicy )- i w zasadzie to jest wyznacznik - tanio nie bęzie z LEDami - przynajmniej jeszcze przez jakiś czas
 
 
RTP 


Model: MS1900
Rocznik: 2007
Posty: 323
Skąd: Z lasu
Wysłany: 2015-05-14, 11:42   

Madburn napisał/a:
nie wiesz że ćmy do światła lecą ? oślepisz i będzie jechał w stronę swiatła :)
:hahaha: racja

Jak pisałem czaję się na LEDy COB koszt około 55 pln za sztukę.

Poza tym wydaje mi się że odprowadzenie ciepła z obudowy lightbara to zbyt mało , jednak jest to hermetycznie zamknięta przestrzeń i wcale nie za duża.
_________________
Drag Star Classic 650
Midnight Star XV1900
BMW-K1600 Grand America
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Posty: 1135
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-05-14, 12:00   

Madburn napisał/a:
kup LEDy przez Internet ...

Prawie 90% LED z allegro rozsypuje się od wibracji naszych V-ek po przebiegu 1-2 tyś km.

Madburn napisał/a:
LEDy matrycowe (te w tych reflektorach na ścianę 10W i więcej ) wymagają przetwornic ...

To jest odmiana diod COB i nie trzeba kombinować z przetwornicami, bo można dostać gotowy moduł z oprawce H1, H3, H4 i innych. Problemem jest tylko to, że w akceptowalnych kosztach dostaje się żarówkę o strukturze większej, niż włókno klasycznej żarówki żarnikowej, dla której był projektowany odbłyśnik. W efekcie światło jest bardziej rozproszone i choć doskonale nadaje się do jazdy w dzień, to w nocy doświetla tylko kilka metrów przed kołem. Nowoczesne lampy led w samochodach, to zupełnie inna technologia produkcji całych lamp, a nie tylko samego elementu świetlnego. Gdyby chcieć całkowicie zmienić światło na led, trzeba by wymienić cały zespół świecący, a nie tylko źródło światła, a to już są bardzo konkretne sumy. Całkiem inny problem, to jak by one przetrwały wibracje występujące w motocyklach V.
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
Ostatnio zmieniony przez wemar 2015-05-14, 12:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Madburn 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Posty: 358
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-05-14, 12:01   

moje maja metalowe odbłyśniki (jeśli masz z tworzywa - musisz jakoś radiator wyprowadzić)
obudowy lamp też są metalowe - jednak słabo z przewodzeniem między odbłyśnikiem a obudową

takie COBy często mają radiatror w cokole - tylko potem trzeba wentylator w obudowie lampy dać :(
 
 
RTP 


Model: MS1900
Rocznik: 2007
Posty: 323
Skąd: Z lasu
Wysłany: 2015-05-14, 13:38   

hmmmm no jednak ja za radą Wemara jeszcze spróbuję z żarówkami słabszymi ale lepszymi Philips ale 35W . Zobaczymy efekt. Jak pisałem chciałbym aby lightbar oświetlał drogę a nie tylko spełniał funkcję ozdobną. Z żarówkami 55W było bardzo dobrze ale za mocno się grzały. Sprawdzę jak będzie z 35W. Mam nadzieję że osłony się nie będą przebarwiały.
W sumie mogę eksperymentować w razie czego już wiem jak rozkleić lampy :hahaha:

[ Dodano: 2015-05-17, 23:24 ]
Naszukałem się tych żarówek H3 35W znalazłem ostatnie dwie sztuki w Larssonie w Gdańsku. Już zamontowane na swoje miejsce.
Teraz tylko testować ;d
_________________
Drag Star Classic 650
Midnight Star XV1900
BMW-K1600 Grand America
 
 
Skymaniek 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 50
Posty: 134
Skąd: Ursus
Wysłany: 2015-09-09, 11:12   

Witam wszystkich forumowiczów. Ponieważ jestem w trakcie montażu lightbarów no i oczywiście czytam i czytam co tylko się da na ten temat znaleźć na tym forum. Ponieważ jestem laikiem co do elektryki i tykam się tylko tego co chłopski rozum ogarnie, mam głupie pytanie:
chyba wszystkie wersje podłączenia mają przekaźniki, są podłączone pod akumulator osobną instalacją itd... Moje pytanie czy nie można się podpiąć bezpośrednio do kostki żarówki w reflektorze? Chyba reflektor jest już podłączony zarówno do bezpiecznika, przełącznika jak i przekaźnika? Zapewne się mylę ;D
_________________
Maniek Drag Star 1100
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Posty: 2732
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2015-09-09, 11:31   

Skymaniek napisał/a:
do kostki żarówki w reflektorze
Można ale jest to rozwiązanie "be".
Skymaniek napisał/a:
oczywiście czytam i czytam
... oj chyba nie wszystko albo nie dokładnie.
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - http://www.bazy-nurkowe.pl/files/ds/deflektor.pdf

Mój znak rozpoznawczy na moto i kamizelce:
 
 
JozefK 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2003
Wiek: 63
Posty: 599
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-09-09, 11:36   

Chodzi o obciążenie przewodów płynącym prądem. przewód do żarówki jest o przekroju 0,75 mm2, obciążenie go dodatkowo o 6-10 A prądem jest nie wskazane, gdyż nie przeniesie takiego prądu bez uszczerbku dla instalacji, dlatego do zasilania dodatkowych lamp zrobić trzeba osobny obwód.
_________________
Jeździjmy tak aby było nas coraz więcej a nie mniej.
 
 
Skymaniek 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 50
Posty: 134
Skąd: Ursus
Wysłany: 2015-09-09, 12:00   

No i wszystko jasne, dzięki. Niestety niektóre (całkiem sporo) schematów na "lightbary w pigułce" już się nie wyświetla i pewnie dlatego nie wszystko ogarniam do końca.

[ Dodano: 2015-09-21, 12:19 ]
Chciałem się pochwalić że lightbary założone i podłączone wszystko działa! :)
Miałem tylko drobny problem z montażem podpórki nad kierunkami do CLASICA USA. Po zmontowaniu całości nie pasowały mi otwory od dolnego uchwytu przedniej szyby, a lampa główna oparła się o górą półkę amorów. Trochę to dziwne pewnie coś mi umknęło albo źle zmontowałem bo tak chyba nie powinno być?
A dla zainteresowanych: Wiem że na rynku jest dość spory problem z włącznikami lightbarów, są słabej jakości i na ogół pod kierownicę 22 mm. Udało mi się znaleźć ładny chromowany włącznik firmy Kuryakyn, który ma wkładki i pasuje praktycznie na każdą kierownicę. W komplecie jest wraz z kompletną instalacją elektryczną z przekaźnikiem, wystarczy podłączyć pod akumulator, kabel sterujący przekaźnikiem (jest do tego w komplecie specjalna złączka) no i oczywiście do reflektorów. Całość nie jest najtańsza ale za to elegancka i prosta w montażu.
_________________
Maniek Drag Star 1100
 
 
RTP 


Model: MS1900
Rocznik: 2007
Posty: 323
Skąd: Z lasu
Wysłany: 2015-12-06, 17:47   

Niestety podczas ponownej operacji oddzielenia klosza od wkładu lightbara "udało " mi się zbić klosz :oops:
Macie jakieś pomysły gdzie szukać tego detalu ? :nie_wiem:
_________________
Drag Star Classic 650
Midnight Star XV1900
BMW-K1600 Grand America
 
 
chylmar 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1999
Wiek: 35
Posty: 46
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2016-05-26, 17:56   

Cześć, mam pytanie, do czego macie podłączone lightbary?? Chodzi mi o to czy do istniejących już świateł czy lepiej dodatkowy przycisk włącz/wyłącz??
_________________
żeby wszystkie drzewa były gumowe, a zakręty proste
1% psitulmnie.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style mod. by Latoch: Oferta