|
Pierwsza kurtka skóra czy tekstyl?? |
Autor |
Wiadomość |
fazzi
Rocznik: 2008
Wiek: 56 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2009-09-28, 21:04
|
|
|
zbroja to bezpieczna sprawa tylko nie wiem czy to nie przerost formy nad trescia jesli chodzi o nasz typ motocykli. To chyba raczej gadzet do enduro, osobiscie mnie juz wkurza kurtawa z ochraniaczami jak juz zejde z moto i gdzies musze isc a w takim byzerze to bym sie chyba czul jak robokop
Dla mnie kurtka i spodnie z ochraniaczami to jakis kompromis miedzy zbroja a smiganiem w kamizelce i krotkich spodenkach
Nie ukrywam ze to ostatnie jest przyjemne jesi nie zaliczymy gleby. |
|
|
|
|
pan_wiewiorka
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008 Posty: 2735 Skąd: we mnie moc?
|
Wysłany: 2009-09-29, 08:26
|
|
|
monteki, powiem tak. Do momentu gleby w żyziu nie założyłbym buzera (....). Jednak po blisko miesiącu dochodzenia do siebie po wylądowaniu pod ponad 300kg i przeszlifowania pod nimi na asfalcie wdupiemam inne rozwiązania. Wszystko jest zajebiaszczo dopóki się nie wypierdolisz. Jorg niby nie miał śladu po szlifie a i tak ponad miesiąc był na zwolnienieu. Jak masz futrzaste szczęście, to skończysz jak ja, jak nie - to jak wiewiórki przebiegające przez ulicę. Dla mnie skóra to materiał jedyny, który ochroni - a najlepiej jak jest w połączeniu ze zbroją. Pamiętaj, że są kurtki skórzane z wypinanymi podpinkami (ostatnio sobie taką zafundowałem) i są niewiele gorsze jeśli chodzi o wentylację niż teks. Jeśli jednak uprzesz się na teksyla, to tylko z buzerem. A na nogi - jeśli pomykasz w jeansach - pszczółki (kurwa, a pamiętam jak jeździłem w samych - zgroza). |
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2011-09-09, 17:10, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Demolka
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2009-09-29, 11:42
|
|
|
monteki - dylemat jak z wyższością Swiąt BN nad Wielkanocą.
Na Choppera czy Cruisiera moim zdaniem pasuje skóra. Z powodu tradycji i estetyki. Wywrotki jakie Ci grożą skóra zniesie, a są miejsca i na ochraniacze. Odniosłem wrażenie, że boisz się dłuuuugich ślizgów po wywrotce (jak ze szlifierki), otóż nawet nie wypada. To nie jest motor wyścigowy.
Ale jeśli myślisz o szybkim ścigaczu - to rzeczywiście lepszy profesjonalny tekstylny.
To moja opinia, nie chcę Cię autorytatywnie przekonywać. |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
|
|
|
|
|
Wawrzek
Rocznik: 2001
Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 298 Skąd: Nowy Targ
|
Wysłany: 2009-09-29, 11:58
|
|
|
monteki odnośnie Twojego zapytania, doradzam skórę. Tak jak to Wiewiór napisał, najlepiej chroni, wg mnie jedyny słuszny ubiór na choppera. Dodatkowo taka kurtka powinna mieć miejsce na zamontowanie ochraniaczy na łokcie, barki i plecy.
Ja osobiście mam tą i bardzo sobie chwalę: http://www.moto-akcesoria...classic,p,22904
Co do reszty Twoich pytań np. odnośnie zbroji to zgadzam się z Dżemem. To są OT, poszukaj w iinych tematach |
_________________ Where I lay my head is home |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2010-09-28, 21:38
|
|
|
A odnośnie odzieży, czy też samej kurtki. Moja małżowina na Onecie czytała testy + oglądała jakieś filmiki do tego podłączone z testów odzieży motocyklowej. jakaś kaskaderka odziana w markowe teksy, a potem skórę dała się ciągnąć po glebie i wynik był taki: teksy maja lepsze szwy, ale reszta się po prostu rozleciała w pył. W skórach puściły szwy, ale nie na tyle, żeby odsłonić ciało. Werdykt zapadł jednoznaczny wg opinii ekspertów i tych co przeprowadzali test : skóra lepiej chroni ciało przez zdarciem skóry w trakcie szlifu. Stłuczenia pozostaną. Teksy są bez wątpienia wygodniejsze. Są szyte z kosmicznych materiałów i innych technologicznie zaawansowanych tkanin, które zapewniają komfort. Jednak komfort komfortem, a motocykl na którym sie siedzi stawia pewne wymagania. Motocykl to styl. Dragstar to w pełni klasyczny motocykl, wiec jazda na nim wymaga pewnego stylu. Oczywiście każdy ma prawo jeździć w czym che. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2011-09-09, 17:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Dawid Z.
Model: SYMPATYK
Wiek: 44 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2010-10-05, 22:22
|
|
|
Mam skórę i tekstyl, osobiście wolę tekstyl, lecz to rzecz indywidualnego gustu. |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
|
Tomasz
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Wiek: 53 Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 493 Skąd: Wejherowo
|
Wysłany: 2010-10-18, 23:30
|
|
|
Jeżdżę w teksach i z tego co słyszałem bardziej się sprawdzają w chłodniejsze dni ( opinie kolegów którzy jeżdżą w skórach ) . pozdrawiam |
_________________ 502-156-556 |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2010-10-18, 23:45
|
|
|
Tomasz napisał/a: | Jeżdżę w teksach i z tego co słyszałem bardziej się sprawdzają w chłodniejsze dni ( opinie kolegów którzy jeżdżą w skórach ) . |
Jeżeli koledzy jeżdżący w skórach nigdy nie jeżdzili w teksach to ich opinia jest g...o warta. Skad niby ja wzięli, z sufitu.
Najbardziej miarodajna opinia będzie opinia kogoś, kto w tych samych warunkach pojedzie raz w teksach, raz w skórze. Dlaczego, ano dlatego, że pojęcie chłodu jest pojęciem względnym. Ja palę w piecu do 24 st Celsjusza i jest to dla mnie temp. komfortowa, a mój kolega ma w domu 18 st i też uważa, że jest to komfortowa temperatura. Tak wiec jak ta sama osoba poleci w skórze, a potem w teksie to jej wypowiedź będzie miarodajna, bez wzglewdu na to co preferuje, ponieważ w jednym lub drugim będzie się inaczej czuć. Zmazluch powie, że w teksach zmarzł, ale w skórze bardziej, a zimorodek powie, że w teksach było cieplej jak w skórze. ot co, lub odwrotnie.
[ Dodano: 2010-10-18, 23:47 ]
Bo jeżeli ja wsiądę w skórze, a kolega w teksach i ja powiem, że zmarzłem, a on, że się gotował, a jechaliśmy obok siebie to czy to coś będzie oznaczać. Oprócz tego, że mamy inne preferencje odnośnie temperatury, to nic. Ale jak sie zamienimy kurtkami i znowu wyrazimy swoja opinie, to już co innego. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Marecki-mk
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 58 Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 158 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2010-10-20, 10:56
|
|
|
witek1965 napisał/a: |
Najbardziej miarodajna opinia będzie opinia kogoś, kto w tych samych warunkach pojedzie raz w teksach, raz w skórze. Dlaczego, ano dlatego, że pojęcie chłodu jest pojęciem względnym. Ja palę w piecu do 24 st Celsjusza i jest to dla mnie temp. komfortowa, a mój kolega ma w domu 18 st i też uważa, że jest to komfortowa temperatura. Tak wiec jak ta sama osoba poleci w skórze, a potem w teksie to jej wypowiedź będzie miarodajna, bez wzglewdu na to co preferuje, ponieważ w jednym lub drugim będzie się inaczej czuć. Zmazluch powie, że w teksach zmarzł, ale w skórze bardziej, a zimorodek powie, że w teksach było cieplej jak w skórze. ot co, lub odwrotnie.
|
Kilka dni temu zrobiłem taką próbę.
Jeżeli chodzi o temperaturę w domu to preferuję raczej 18-19 st. C. ,
24 st. C. to dla mnie stanowczo za ciepło, a przy 26 st. C. to już nie mogę spać .
Tak więc do zmarzlaków raczej nie należę
Przejażdżki robiłem w różnych konfiguracjach ubrania, ale w podobnych warunkach pogodowo-drogowych :
- temperatura około +2 do +3 st. C.
- prędkość 80-100 km/h
- dystans około 70-80 km nie sprawdzałem dokładnie, ale przejażdżki odbyły się po tej samej trasie
1. Skóra :
- kurtka Buse ze stałą podpinką + dodatkowym wpinanym ocieplaczem
- spodnie z podpinką bez dodatkowego ocieplacza
- buty kawaleryjki
- rękawice Sidi nieprzemakalne z wyściółką ocieplającą (najcieplejsze jakie mam)
- koszulka bawełniana z długim rękawem
- kominiarka
2. Tekstylia :
- kurtka Modeka Finn trzy warstwowa (kurtka, membrana, ocieplenie)
- spodnie Modeka Finn trzy warstwowe j.w.
- buty Daytona M-Star GTX
- rękawice Sidi nieprzemakalne z wyściółką ocieplającą (najcieplejsze jakie mam)
- koszulka bawełniana z długim rękawem
- kominiarka
ad 1. Skóra :
Tułów i przedramiona zaczynałem odczuwać zimno, ale nie było jeszcze tak źle.
W stopy zimno, ale dało by radę jechać dalej.
Kolana i piszczele oraz dłonie (palce) dosyć mocno przemarznięte.
Ogólnie było mi zimno i na dalszą jazdę nie miałem już ochoty.
W poprzednich latach do powyższego zestawu zakładałem jeszcze bieliznę termoaktywną + dodatkową koszulkę bawełnianą
i tak śmigałem do nawet -10 st. C. ale wytrzymywałem maksymalnie 20-40 min. (trasa/miasto)
ad 2. Tekstylia :
Tułów, przedramiona, nogi i stopy było mi w miarę ciepło.
Nic nie przewiało i mogę powiedzieć że było dosyć komfortowo. (neutralnie, ani za ciepło ani za zimno)
Zmarzły mi dłonie (palce), ale to akurat nic dziwnego bo rękawice były takie same jak w przypadku odzieży ze skóry.
Tekstylia kupiłem specjalnie na okres jesienno-zimowy i po pierwszych przejażdżkach mogę powiedzieć że to chyba był dobry pomysł.
Jak każdy pewnie mam lepsze i gorsze dni odnośnie odporności na zimno,
ale w mojej ocenie w tej konkretnej konfiguracji skóra/tekstylia to tekstylia sprawują się lepiej .
Przy -10 C. pewnie i tak zacznę dzwonić zębami, ale na razie nie jest źle
Jeszcze mała uwaga odnośnie motocykla .
Na początku zeszłego roku jeździłem w zimie bez szyby i zimno o wiele szybciej dawało mi się we znaki .
Jak przemarznie tułów to bardzo szybko człowiek dostaje drgawek i ciężko jechać dalej .
Teraz mam dużą szybę i widzę że to bardzo pomaga przetrwać mrozy
Pewnie handbary i dodatkowe deflektowy na nogi też bardzo by pomogły, ale marnie by to wyglądało na cruiserze .
I jeszcze słówko o przejażdżce w zwykłych cywilnych ciuchach .
W niezbyt odległej przeszłości trafiło się ładne moto i trzeba je było pilnie przytargać do domu.
Nie miałem wtedy żadnych motocyklowych ciuchów bo sprzedałem je z poprzednim motocyklem .
Temperatura około 2 st. C. wiaterek, noc, zabrałem z domu wszystko co najcieplejsze, swetry, dobra kurtka Alpinusa, itd...
Do przejechania miałem około 110 km, pierwsze 20-30 km poszło gładko, ale później zacząłem mocno odczuwać zimno.
Musiałem zwolnić do 60-70 km/h bo przy większej prędkości w ogóle nie dawałem rady .
Na szczęście jechał ze mną kolega samochodem i co 10-15 min. robiliśmy przerwę, wskakiwałem do auta żeby trochę się ogrzać .
Dojechałem "zmarznięty na kość" i jeszcze długo nie mogłem opanować drgawek
ups... ale się rozpisałem |
_________________ Pozdrawiam
Marek
|
|
|
|
|
MarMar
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Dołączył: 28 Lis 2009 Posty: 1204 Skąd: Waleniowo
|
Wysłany: 2010-10-20, 12:15
|
|
|
Ja również planuję zakup tex-ów.Jeżdżę w skórach,ale na okres jesienno-wiosenny będę raczej używał ciuchów tekstylnych.I duże dzięki za takie opisy porównawcze jak Marecki-mk |
_________________ ...........................................................
Jest - FJR1300AS
Były: DragStar 650, MS1300
|
|
|
|
|
Galder
Model: SYMPATYK
Wiek: 46 Dołączył: 27 Paź 2010 Posty: 429 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-10-27, 20:08
|
|
|
Ostatnio pojeździłem sobie po naszej nieciepłej pogodzie, trochę w ledmarskich skórkach, trochę w mieszanych tekstylach (Buse, Ozone) i zdecydowanie dużo przyjemniej przy niskich temperaturach wypadają tekstylia, te w zupełności wystarczają bez podpinek, nawet podczas nocnej jazdy można się nieźle spocić. Bardzo dobrze sprawdza się także kurtka snowboardowa, ale z plecakiem, bo inaczej ciut się nadyma |
|
|
|
|
maniek
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 59 Dołączył: 18 Lut 2010 Posty: 556 Skąd: Kotla
|
Wysłany: 2010-11-03, 09:45
|
|
|
Skura przegrywa w deszczu ale na słońcu wygląda o niebo lepiej mam to i to częściej używam skury w deszczu kondonik |
_________________ Do szczęścia człowiekowi niezbędny jest motocykl ;-]
|
|
|
|
|
Tosiek
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 49 Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 92 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 2011-09-09, 15:14
|
|
|
Zadam to pytanie tutaj, bo osobny wątek został zamknięty - choć uważam, że nie znalazłem odpowiedzi wprost na moje pytanie po przeczytaniu całego tego wątku.
A więc pytanie:
Jeśli wybiorę skórę to nie muszę się martwić o membranę, aby była wypinana, po prostu jej nie ma ?
Jeśli wybiorę tekstylną to membrana najlepiej powinna być wypinana ? |
_________________ Yamaha XT 660 R
Honda GL 1800 Goldwing
była
Aprilia Caponord ETV 1000
Yamaha XVS 1100 Dragstar |
|
|
|
|
moondek
Model: SYMPATYK
Wiek: 50 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 4020 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2011-09-09, 15:26
|
|
|
usunięto OT
Ja jeżdżę w kurtce i spodniach tekstylnych i membranę mam na stałe. I nie narzekam Kilka razy złapał mnie po drodze deszcz i nie przemokłem. Pewnie jakbym jechał z membraną wypinaną, to by mnie zlało jak psa... bo po kiego ją przypinać |
_________________ Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko |
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2011-09-09, 17:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-09-09, 15:38
|
|
|
Tosiek napisał/a: | Jeśli wybiorę tekstylną to membrana najlepiej powinna być wypinana ? |
tak. Najlepsze kurtki są Goretexu, ale to kosztuje kupę kasy
[ Dodano: 2011-09-09, 15:44 ]
ja za radą Jeżyka kupiłem niedawno Modekę, model Challenger. Jestem zadowolony jak na razie. Jechałem z wpiętą membraną-gorąco było, wypiętą, o niebo lepiej. Jeszcze nie jechałem w temp niskich w komplecie z ocieplająca podpinką.
Jeżyk dzięki |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2011-09-09, 15:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-09-09, 15:52
|
|
|
Tosiek, przejrzałem kilka kurtek renomowanych producentów i skóry nawet te z górnej półki nie posiadały membrany. Vanucci, Modeka
[ Dodano: 2011-09-09, 15:54 ]
witek1965 napisał/a: | Czy ktoś wie jak to wygląda i czy to ma sens, membrana w skórze ? |
więc i chyba trudno będzie znaleźć kogoś kto wie . |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Tosiek
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 49 Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 92 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 2011-09-09, 15:59
|
|
|
witek1965 napisał/a: | więc i chyba trudno będzie znaleźć kogoś kto wie . |
Dzięki, o to mi chodziło - pytanie -> odpowiedź :-) |
_________________ Yamaha XT 660 R
Honda GL 1800 Goldwing
była
Aprilia Caponord ETV 1000
Yamaha XVS 1100 Dragstar |
|
|
|
|
moondek
Model: SYMPATYK
Wiek: 50 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 4020 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2011-09-09, 16:49
|
|
|
Tosiek napisał/a: | Czy ktoś wie jak to wygląda i czy to ma sens, membrana w skórze ? |
Przede wszystkim... jaki to ma sens? Membrana jest potrzebna w kurtce tekstylnej, gdyż właściwości materiału są inne niż skóry (dobrze zaimpregnowanej). To membrana ma zapewnić właściwości skóry (nieprzemakalność do pewnego stopnia i ochrona przed wiatrem). Membrana w skórze to tak jak dentka w oponie bezdentkowej.... |
_________________ Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-09-09, 16:57
|
|
|
moondek, a jednak w skórzanych butach występuje membrana.
Sądziłem, że Tosiek, wypatrzył gdzieś kurtkę z membrana, której zadaniem byłoby odprowadzenie nadmiaru wilgoci(potu) na zewnątrz i dalej w atmosferę poprzez system wentylacji, ale jak widać chyba nie. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Tosiek
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 49 Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 92 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 2011-09-09, 17:03
|
|
|
moondek napisał/a: | Przede wszystkim... jaki to ma sens? |
Stąd moje pytanie, czy w ogóle szukać czegoś takiego, bo nawet przy tekstylnych nie zawsze jest powiedziane, że mają membrane. A czasmi wprost napisane, że Cordura zapewnia wiatro- i wodoodporność co chyba jest wprowadzaniem w błąd klienta. |
_________________ Yamaha XT 660 R
Honda GL 1800 Goldwing
była
Aprilia Caponord ETV 1000
Yamaha XVS 1100 Dragstar |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|