zmiana wydechu a regulacja |
Autor |
Wiadomość |
bynio
Model: MS1300
Rocznik: 2007
Dołączył: 22 Wrz 2014 Posty: 54 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2014-09-24, 07:17 zmiana wydechu a regulacja
|
|
|
Planuję zmienić wydech z fabrycznego na wydech z fimry Kaliński przy moim v-star 1300 2007r. Czy przy wymianie takiego wydechu konieczna będzie regulacja układu zasilania paliwem ? i jeżeli tak to czy trzeba to robić za pomocą komputera czy to robi się ręcznie za pomocą jakichś wkrętów ? |
|
|
|
|
benan
Model: MS1900
Rocznik: 2009
Dołączył: 27 Sie 2011 Posty: 164 Skąd: DSW
|
Wysłany: 2014-09-24, 08:11
|
|
|
Regulacja bedzie obowiazkowa i wymiana filtra powietrza na K N,ja w zeszłym sezonie założyłek do RS 1700 hard kromy i bez regulacji gaźnika zużycie paliwa wzrosło o 3 litry ,nie miałem za bardzo gdzie dokonać regulacji i wróciłem do fabrycznych wydechów |
_________________ Był XVS 1100- był XV 1700 Midnight Star Silverado - jest XV 1900 Stratoliner |
|
|
|
|
Gordo
Rocznik: 2001
Wiek: 40 Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 31 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2014-09-24, 09:07
|
|
|
MS1300 ma wtrysk elektroniczny z sondą lambda w wydechu. W takim przypadku nie przeprowadza się regulacji. ECU sam wprowadzi korekty mieszanki. |
|
|
|
|
bynio
Model: MS1300
Rocznik: 2007
Dołączył: 22 Wrz 2014 Posty: 54 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2014-09-24, 09:39
|
|
|
W moim sonda jest przed wydechem, zaraz za kolektorem |
|
|
|
|
Gordo
Rocznik: 2001
Wiek: 40 Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 31 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2014-09-24, 09:46
|
|
|
Wymieniając tłumiki nie musisz regulować.
Nie powinno się modyfikować odcinka od silnika do sondy lambda pod względem odległości i średnicy rury. |
|
|
|
|
bynio
Model: MS1300
Rocznik: 2007
Dołączył: 22 Wrz 2014 Posty: 54 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2014-09-24, 09:55
|
|
|
Planuję kupić wydech od Kalińskiego z dbkillerami abym miał możliwość ewentualnej regulacji .Fabrycznego nie chcę rozwiercać bo to nie jest to co by się chciało uzyskac . Widziałem już rozwiercone i nie brzmiały fajnie . |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1861 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-09-24, 09:58
|
|
|
benan napisał/a: | hard kromy i bez regulacji gaźnika zużycie paliwa wzrosło o 3 litry |
Zastanawiałeś się dlaczego spalanie tak wzrosło i co się stało z energią wytworzoną z tych 3 litrów benzyny ? |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
burza
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 50 Dołączył: 07 Lip 2011 Posty: 6696 Skąd: GŁ Koluszki
|
Wysłany: 2014-09-25, 20:03
|
|
|
benan napisał/a: | w zeszłym sezonie założyłek do RS 1700 hard kromy i bez regulacji gaźnika zużycie paliwa wzrosło o 3 litry |
|
_________________ RS 1700 SILVERADO Midnight Star - diabeł
każdy kij ma dwa końce, tylko proca ma trzy...
|
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5367 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2014-09-25, 20:11
|
|
|
bynio, nie kupujesz całych wydechów tylko samą końcówkę (za sondą) Wymiana filtra na KN będzie też zauważalna.
spoko komputer da sobie radę ze wszystkim u mnie po wymianie filtra i korekcie komina wszystko OK
[ Dodano: 2014-09-25, 20:21 ]
jesteś już dogadany ? jedziesz montować na miejscu ? wiem,że dostrajają (wkładem) do wymagan klienta, ale czy zakładają wyjmowane DB kilery to |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14529 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2014-09-25, 20:31
|
|
|
benan napisał/a: | Regulacja bedzie obowiazkowa i wymiana filtra powietrza na K N | nie ma jak to gdzieś coś słyszałem, tylko nie wiem w którym kościele
Po pierwsze to MS 1300 ma montowany K&N fabrycznie, a jeżeli by nie miał, to nie jest to wcale obowiązkowe. Po drugie, jak koledzy napisali, to jest wtrysk, sterowny przez ECU, czyli inaczej sterownik wtrysku. Sam dobiera parametry w zależności od wskazań czujników, między innymi sondy lambda. Nic nie trzeba robić. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
bynio
Model: MS1300
Rocznik: 2007
Dołączył: 22 Wrz 2014 Posty: 54 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2014-09-25, 21:31
|
|
|
Będę zakładał wydech dopiero na wiosnę i tak się zastanawiam czy jechać i dobrać dbkilera na miejscu czy kupować w ciemno ? |
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5367 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2014-09-25, 21:44
|
|
|
bynio, tak jak pisałem jak do nich zajedziesz, zrobią dostroją i zmontują(ponoć w cenie) tak jak chcesz, dźwięk będzie pod twój gust, a DB kilery mogą nie być potrzebne |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
|
bynio
Model: MS1300
Rocznik: 2007
Dołączył: 22 Wrz 2014 Posty: 54 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2014-09-25, 22:23
|
|
|
no to czym wyregulują? z tego co wiem to dźwięk się właśnie dbkilerami reguluje że jest głośno bez nich i ciszej z nimi |
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5367 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2014-09-25, 22:30
|
|
|
Dźwięk może być soczysty jednak nie za głośny - dopasują wkładem, wejdź na stronę.
Zauważyłem, że wielu kolegów z głośnymi kominami jeździ ze stoperami w uszach
[ Dodano: 2014-09-25, 22:34 ]
a może wystarczy taka modyfikacja http://www.youtube.com/watch?v=-7O1LAyFCFU
zostanie kasy na komplet opon i K&N |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
|
bynio
Model: MS1300
Rocznik: 2007
Dołączył: 22 Wrz 2014 Posty: 54 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2014-09-26, 06:52
|
|
|
nie chcę modyfikować fabrycznego a co do tych akcesoryjnych to niewiedziałem że można regulować wkładem i oprócz tego jeszcze db kilery , myślałem że tam jest wkład który jest głośny i do tego db killer. |
|
|
|
|
wemar
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2014-09-26, 10:13
|
|
|
witek1965 napisał/a: | Po drugie, jak koledzy napisali, to jest wtrysk, sterowny przez ECU, czyli inaczej sterownik wtrysku. Sam dobiera parametry w zależności od wskazań czujników, między innymi sondy lambda. Nic nie trzeba robić. |
ECU ustawi parametry, ale tylko w ramach fabrycznej mapy, która jest optymalizowana do fabrycznych ustawień i założeń producenta. Dopiero instalacja PC+Autotune pozwala na pełną optymalizację i to pod preferencje jazdy użytkownika. Fabryczne ECU wykona jakąś korektę, z naciskiem na "jakąś". |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
|
benan
Model: MS1900
Rocznik: 2009
Dołączył: 27 Sie 2011 Posty: 164 Skąd: DSW
|
Wysłany: 2014-09-26, 14:55
|
|
|
nie ma jak to gdzieś coś słyszałem, tylko nie wiem w którym kościele
witek 1965 to co napisałem to są moje doświadczenia z RS , nie wiedzialem - bo nie muszę -że MS jest na wtrysku ,wiem natomiast że twoje hobby to doj.....ć komuś i to po raz kolejny pokazując swoją wszechwiedzę ,która często mija się z prawdą
możesz to skomentować , ja niestety nie będę wdawał się w dalszą dyskusję bo wiem jak to się kończy ,obserwując twoje wczśniejsze spory |
_________________ Był XVS 1100- był XV 1700 Midnight Star Silverado - jest XV 1900 Stratoliner |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1861 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-09-26, 16:17
|
|
|
Nigdy Was to nie zastanawiało, że wymiana tak pozornie prostego elementu, jakim jest rura wydechowa powoduje takie zamieszanie w pracy silnika ? Producent oblicza układ, stroi go drogą wielu eksperymentów i poprawek, a taki Franio z garażu montuje świecące rurki, dłubnie śrubką, czy jakimś tam czipem i uważa, że przeskoczył fabrykę, nie mając w zasadzie pojęcia, co robi Pozornie nawet jest lepiej, tylko Franio nie bada, jaki to ma wpływ na głowicę, trwałość całego silnika i na środowisko, w którym żyją miliardy ludzi i pewnie żyć będą kolejne miliardy nowych pokoleń. IMHO to jest bardzo płytkie zachowanie. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5367 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2014-09-26, 17:20
|
|
|
remol71 napisał/a: | na środowisko, w którym żyją miliardy ludzi i pewnie żyć będą kolejne miliardy nowych pokoleń | przesiadaj się na elektryka nie uważasz że pojazdy na wtrysku są epokę dalej od gaźnikowców ,że o 2 taktach nie wspomnę
ekologia o której piszesz to ściema, ale to już inny temat |
Ostatnio zmieniony przez pyra 2014-09-26, 17:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14529 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2014-09-26, 17:24
|
|
|
benan, bez urazy, ale to nie jest żadne dojebanie, tylko stwierdzenie faktu.. Skoro nie benan napisał/a: | nie wiedziałem - bo nie muszę -że MS jest na wtrysku | to w jakim celu udzielasz informacji odnośnie tego motocykla, skoro nijak ma się do Twojego, czy mojego gaźnikowca. To Ty wprowadzasz gościa w błąd, a masz pretensje że ktoś inny nie jest wielbłądem. Jeżeli wiesz, że dałem gdzieś dupy, wprowadziłem kogoś w błąd, to to po prosty wytknij i po temacie. Ja przynajmniej wiem, że w przypadku wymiany na akcesoryjne wydechy trzeba dkona regulacji, a często nawet głębokiej ingerencji w gaźniki wymieniając dysze, iglice itd. . Mistrzem dla mnie niedoścignionym w tej kwestii jest Illusion, wemar, zgadzam się z Tobą w całym zakresie. Trochę poleciałem na skróty. remol71, I z Tobą też się zgadzam. Zastanawiam się, czy tacy znani producenci jak Cobra, V&H czy wspomniane przez Benana HK też mają to zagadnienie a takim samym stopniu jak wspomniany Franiu. Wszak te renomowane to puste rury ze strumienica w środku nijak mając ię d fabryczny. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
|