Wyłączanie akumulatora na dłuższy postój (Immobilizer) |
Autor |
Wiadomość |
Amigo
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Dołączył: 31 Mar 2014 Posty: 4 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2014-03-31, 21:31 Wyłączanie akumulatora na dłuższy postój (Immobilizer)
|
|
|
Witam całą ekipę Administracji i wszystkich Użytkowników forum Draga.
Jestem od dziś nowym użytkownikiem ale nie do końca tutaj całkowicie oczytany.
Mam w swoim posiadaniu od niedawna Yamahę DRAG STAR-a 650 z 2005r.
Nie było z nią przez ten czas zadnych problemów być może daltego że zdązyłem nią przejechać zaledwie 150km.
Problem który mnie zaskoczył jak i zdenerwował to ten z ubiegłego jakże cudownego weekendu(ze względu na pogodę), mianowicie motocykl po dwutygodniowym postoju nie zechciał odpalić.Kontrolki świeciły do momentu wciśniecia przycisku START po poborze pradu przez przekaznik wszystko zgasło a kontrolki po chwili zaczeły się rozjaśniać.
Podejrzeniom padł akumulator i rzeczywiście po wyjęciu go z gromady "okostkowanych" przewodow nie wykazywał zdolności chociażby do zaświecenia pojedyńczej zaróweczki postojowej.Wszystko ok akumulator do wymiany- normalna rzecz, chociaż był to Moto Power 12V11Ah190A po dwuletnim stażu (4000km)ale czy mogło to być spowodowane zmęczeniem samego akumulatora czy też tym że to własnie immobilizer go rozładował to właśnie pytanie do Was Doświadczonych Forumowiczów.
Miałbym własnei taki pomysł aby zamontować rozłacznik bistabilny do tego chociażby aby na dłuższy postój motocykla w sezonie nie pobierał on prądu.Proszę abyście rozjaśnili mi coś na temat tej zagadki, również jeśli to możliwe gdy byłaby możliwosć instalacji tego rozłącznika to w których pzrewodach czy głownyhc (najgrubszych bezpośrednio od akumulatora) czy też byłaby możliwość instalacji tego przełącznika w innym miejscu.
Tak samo interesowałoby mnie Wasze zdanie na temat tego rozwiazania czy jetsto aby potrzebne czy tez immobilizer nie powoduje znacznie podwyzszonego zuzycia akumulatora.
Za wszystkie sugestieod Was będę BARDZO WDZIĘCZNY, równocześnie przepraszam za dość obszerny temat - dużo czytania ale mam nadzieję że będzie to dla Was interesujące.
Nowy akumulator w drodze będzie to Varta o parametrach 12V 12Ah prad rozruchu 215 A.
Szkoda by nowy akumulator dodatkowo droższy niz poprzednik wytrzymał tak samo jak on dlatego też pomyślałem o takim rozwiazaniu. Za drobne błedy w pisowni przepraszam i jednocześnie pozdrawiam Wszystkich Czytelników. |
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5355 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2014-03-31, 22:17
|
|
|
zamiast "rozłączać" aku podłączaj go na podtrzymaniu do ładowarki i problem z głowy |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2014-03-31, 23:45
|
|
|
Immobilizer rozładowuje akumulator.
Szczególnie taki, który współpracuje ze zdalnym nadajnikiem "tzw. pestką" |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
|
Robrob
Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 1708 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2014-04-01, 07:06
|
|
|
zostawiasz moto na dłużej to kup sobie ładowarkę z Lidla za 60 zł i podłączaj na podtrzymanie i będzie po problemie. |
_________________ Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!
XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
|
|
|
|
|
wemar
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2014-04-01, 08:36 Re: Wyłączanie akumulatora na dłuższy postój (Immobilizer)
|
|
|
Amigo napisał/a: | Podejrzeniom padł akumulator i rzeczywiście po wyjęciu go z gromady "okostkowanych" przewodow nie wykazywał zdolności chociażby do zaświecenia pojedyńczej zaróweczki postojowej.Wszystko ok akumulator do wymiany- normalna rzecz, chociaż był to Moto Power 12V11Ah190A po dwuletnim stażu ....
Nowy akumulator w drodze będzie to Varta o parametrach 12V 12Ah prad rozruchu 215 A.
Szkoda by nowy akumulator dodatkowo droższy niz poprzednik wytrzymał tak samo jak on dlatego też pomyślałem o takim rozwiazaniu. |
Nie wystarczyło naładować stary akumulator? Pewnie odrobinę go zasiarczyło przy tak głębokim rozładowaniu, ale nie oznacza to, że po naładowaniu nie będzie pracował przez kilka następnych lat.
Każdy akumulator należy podładować co jakiś czas, nawet w czasie sezonu, szczególnie jeśli w instalacji są urządzenia stale pobierające prąd (immobiliser czy alarm). |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
|
Amigo
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Dołączył: 31 Mar 2014 Posty: 4 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2014-04-01, 09:21
|
|
|
Oczywiscie ze zostal podpiety pod ladowarke(dodatkowo by nie pobieral pradu odlaczylem go I wyjalem do ladowania) Niestety nie dalo to zadnego rezultatu- po calym dniu ladowania wskazowka na prostowniku nawet nie drgnela, tzn ze nie przyjmuje on juz pradu ale to juz nie problem poniewaz tak jak juz pisalem nowy jest w drodze.
Podsumowujac to co zostalo przez Was napisane I za co jednoczesnie bardzo dziekuje dochodze do wniosku ze nie jestescie jednak za tym by montowac rozlacznik ?
Najlepsze w tym wszystkim jest tez to ze w piatek Drag normalnie zapalal a w niedziele juz nie ale zauwazylem tez w ostatnim czasie przygasanie kontrolek na wolnych obrotach co wedlug mnie oznaczalo koniec akumulatora.
Kolegę zaproszę do przywitalni - pkt.1 regulaminu. PSZEMAS. |
Ostatnio zmieniony przez PSZEMAS 2014-04-01, 22:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2014-04-01, 21:05
|
|
|
Moim zdaniem taki "hebel" czyli wyłącznik prądu to niegłupia sprawa. Tym bardziej że w Drag Starze nie ma seryjnie montowanych urządzeń potrzebujących ciągłego zasilania podczas postoju.
Hebel może być dobrym zabezpieczeniem przed kradzieżą i nie będzie on kolidował z immobilaiserem.
Pamiętaj aby zainstalować wyłącznik na masie i najlepiej na dodatkowy kluczyk.
Ten patent nie sprawdzi się jeżeli masz alarm. |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
|
fazzi
Rocznik: 2008
Wiek: 56 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2014-04-01, 22:40
|
|
|
Myślę że szkoda zachodu, ponieważ z własnego doświadczenia wiem że drag może stać długo i immobilizer go nie rozładuje oczywiście można akumulator zabrać na zimę do domu lub odpiąć kleme |
|
|
|
|
HELLOWEEN
Model: SYMPATYK
Wiek: 58 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 1557 Skąd: Nomad
|
Wysłany: 2014-04-01, 22:53
|
|
|
Hebel to taki stary immo. Sam go montowałem we wszystkich swoich 2oo. Szczególnie Jawy i CZ miały "parcie" na prąd nawet na postoju z wyłączonym kluczykiem. No i problem dla potencjalnego złodzieja z uruchomieniem motocykla. |
_________________ Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...
Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...
Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
|
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3071 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
Wysłany: 2014-04-02, 10:43
|
|
|
A powiedzcie mi dlaczego producent był taki głupi i nie przewidział takiego hebla? Przy starym aku to żaden hebel nie pomoże. Najwyżej będzie o jedno odpalenie moto więcej.
[ Dodano: 2014-04-02, 10:45 ]
HELLOWEEN napisał/a: | z uruchomieniem motocykla | Złodziej nie uruchamia moto. Wciąga do busa. |
_________________ Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć
I … nie jest to nabijanie licznika.
Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing
Kupię trajkę |
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2014-04-02, 19:54
|
|
|
Koledzy - ja już nie mam Drag Stara, więc nie mogę tego zrobić - ale może ktoś z Was zmierzył by pobór prądu w stanie spoczynku, w wersji bez i z immobilaizerem. To pomogło by rozstrzygnąć czy hebel ma sens czy nie. |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
|
Amigo
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Dołączył: 31 Mar 2014 Posty: 4 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2014-04-02, 20:19
|
|
|
W sumie bardzo dobry pomysł, a może wie ktoś coś na temat gdzie można by się było wpiąć (w jaki przewód?) na którym jest podłączony immobilizer, wtedy tam można by zainstalować przełącznik "skromniejszy" od hebla.(dodam że immobilizer jest fabryczny, a na forum znalazłem jeden schemat niestety po powiększeniu jest on nieczytelny). |
|
|
|
|
fazzi
Rocznik: 2008
Wiek: 56 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2014-04-03, 14:54
|
|
|
Zastanawia mnie sens doktoryzowania się jeśli motocykl stoi całą zimę i akumulator się nie rozładował
Jeżeli ktoś naprawdę nie może spać po nocach bo prądu ubywa to może odkręcić jedna śrubę imbusem i jedną śrubokrętem krzyżakowym aby odłączyć klemę na jesień i wykonać odwrotną czynność na wiosnę:)
Zapewniam że zajmuje to mniej czasu niż pisanie tych postów i obmyślanie jak pozbyć się tej okropnej wady.
Aż się boje że jutro będzie praca naukowa jak zdemontować diodę w laptopie, która pokazuje prace procesora, bo ona również zabiera cenny prąd z baterii. |
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2014-04-03, 20:46
|
|
|
fazzi napisał/a: | pokazuje prace procesora |
Dysku twardego!! |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
|
Amigo
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Dołączył: 31 Mar 2014 Posty: 4 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2014-04-06, 21:39
|
|
|
OK problem rozwiązany.
Wszystkim tym których zainteresowałem-Dziękuję i nie zainteresowałem -również dziękuję za wypowiedzi i przepraszam.
Doktorat okazał się zbędnym. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2014-04-06, 23:22
|
|
|
Amigo napisał/a: | OK problem rozwiązany | wypadałoby podzielić się wynikiem. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Bemol
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 58 Dołączył: 25 Wrz 2009 Posty: 6505 Skąd: GŁ Free Star Łódź
|
Wysłany: 2014-04-07, 09:48
|
|
|
witek1965 napisał/a: | wypadałoby podzielić się wynikiem. |
A przede wszystkim przywitać.
Amigo, przed napisaniem kolejnego posta proszę spełnić 1 Pkt regulaminu |
_________________
Lola 1100 V STAR SILVERADO 2004
I'm a rolling thunder, a pouring rain
I'm comin' on like a hurricane.....
http://www.youtube.com/watch?v=kmFBABd5zZU
|
|
|
|
|
|