YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyłączanie akumulatora na dłuższy postój (Immobilizer)
Autor Wiadomość
Amigo 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Dołączył: 31 Mar 2014
Posty: 4
Skąd: Polska
Wysłany: 2014-03-31, 21:31   Wyłączanie akumulatora na dłuższy postój (Immobilizer)

Witam całą ekipę Administracji i wszystkich Użytkowników forum Draga.
Jestem od dziś nowym użytkownikiem ale nie do końca tutaj całkowicie oczytany.
Mam w swoim posiadaniu od niedawna Yamahę DRAG STAR-a 650 z 2005r.
Nie było z nią przez ten czas zadnych problemów być może daltego że zdązyłem nią przejechać zaledwie 150km.
Problem który mnie zaskoczył jak i zdenerwował to ten z ubiegłego jakże cudownego weekendu(ze względu na pogodę), mianowicie motocykl po dwutygodniowym postoju nie zechciał odpalić.Kontrolki świeciły do momentu wciśniecia przycisku START po poborze pradu przez przekaznik wszystko zgasło a kontrolki po chwili zaczeły się rozjaśniać.
Podejrzeniom padł akumulator i rzeczywiście po wyjęciu go z gromady "okostkowanych" przewodow nie wykazywał zdolności chociażby do zaświecenia pojedyńczej zaróweczki postojowej.Wszystko ok akumulator do wymiany- normalna rzecz, chociaż był to Moto Power 12V11Ah190A po dwuletnim stażu (4000km)ale czy mogło to być spowodowane zmęczeniem samego akumulatora czy też tym że to własnie immobilizer go rozładował to właśnie pytanie do Was Doświadczonych Forumowiczów.
Miałbym własnei taki pomysł aby zamontować rozłacznik bistabilny do tego chociażby aby na dłuższy postój motocykla w sezonie nie pobierał on prądu.Proszę abyście rozjaśnili mi coś na temat tej zagadki, również jeśli to możliwe gdy byłaby możliwosć instalacji tego rozłącznika to w których pzrewodach czy głownyhc (najgrubszych bezpośrednio od akumulatora) czy też byłaby możliwość instalacji tego przełącznika w innym miejscu.
Tak samo interesowałoby mnie Wasze zdanie na temat tego rozwiazania czy jetsto aby potrzebne czy tez immobilizer nie powoduje znacznie podwyzszonego zuzycia akumulatora.
Za wszystkie sugestieod Was będę BARDZO WDZIĘCZNY, równocześnie przepraszam za dość obszerny temat - dużo czytania ale mam nadzieję że będzie to dla Was interesujące.
Nowy akumulator w drodze będzie to Varta o parametrach 12V 12Ah prad rozruchu 215 A.
Szkoda by nowy akumulator dodatkowo droższy niz poprzednik wytrzymał tak samo jak on dlatego też pomyślałem o takim rozwiazaniu. Za drobne błedy w pisowni przepraszam i jednocześnie pozdrawiam Wszystkich Czytelników.
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5355
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2014-03-31, 22:17   

zamiast "rozłączać" aku podłączaj go na podtrzymaniu do ładowarki i problem z głowy
_________________
Bo droga jest celem
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2014-03-31, 23:45   

Immobilizer rozładowuje akumulator.
Szczególnie taki, który współpracuje ze zdalnym nadajnikiem "tzw. pestką"
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
Robrob 



Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1708
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2014-04-01, 07:06   

zostawiasz moto na dłużej to kup sobie ładowarkę z Lidla za 60 zł i podłączaj na podtrzymanie i będzie po problemie.
_________________
Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!


XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-04-01, 08:36   Re: Wyłączanie akumulatora na dłuższy postój (Immobilizer)

Amigo napisał/a:
Podejrzeniom padł akumulator i rzeczywiście po wyjęciu go z gromady "okostkowanych" przewodow nie wykazywał zdolności chociażby do zaświecenia pojedyńczej zaróweczki postojowej.Wszystko ok akumulator do wymiany- normalna rzecz, chociaż był to Moto Power 12V11Ah190A po dwuletnim stażu ....
Nowy akumulator w drodze będzie to Varta o parametrach 12V 12Ah prad rozruchu 215 A.
Szkoda by nowy akumulator dodatkowo droższy niz poprzednik wytrzymał tak samo jak on dlatego też pomyślałem o takim rozwiazaniu.

Nie wystarczyło naładować stary akumulator? Pewnie odrobinę go zasiarczyło przy tak głębokim rozładowaniu, ale nie oznacza to, że po naładowaniu nie będzie pracował przez kilka następnych lat.
Każdy akumulator należy podładować co jakiś czas, nawet w czasie sezonu, szczególnie jeśli w instalacji są urządzenia stale pobierające prąd (immobiliser czy alarm).
_________________
Jeżdżę, ... bo lubię.
 
 
Amigo 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Dołączył: 31 Mar 2014
Posty: 4
Skąd: Polska
Wysłany: 2014-04-01, 09:21   

Oczywiscie ze zostal podpiety pod ladowarke(dodatkowo by nie pobieral pradu odlaczylem go I wyjalem do ladowania) Niestety nie dalo to zadnego rezultatu- po calym dniu ladowania wskazowka na prostowniku nawet nie drgnela, tzn ze nie przyjmuje on juz pradu ale to juz nie problem poniewaz tak jak juz pisalem nowy jest w drodze.
Podsumowujac to co zostalo przez Was napisane I za co jednoczesnie bardzo dziekuje dochodze do wniosku ze nie jestescie jednak za tym by montowac rozlacznik ?
Najlepsze w tym wszystkim jest tez to ze w piatek Drag normalnie zapalal a w niedziele juz nie ale zauwazylem tez w ostatnim czasie przygasanie kontrolek na wolnych obrotach co wedlug mnie oznaczalo koniec akumulatora.


Kolegę zaproszę do przywitalni - pkt.1 regulaminu. PSZEMAS.
Ostatnio zmieniony przez PSZEMAS 2014-04-01, 22:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2014-04-01, 21:05   

Moim zdaniem taki "hebel" czyli wyłącznik prądu to niegłupia sprawa. Tym bardziej że w Drag Starze nie ma seryjnie montowanych urządzeń potrzebujących ciągłego zasilania podczas postoju.
Hebel może być dobrym zabezpieczeniem przed kradzieżą i nie będzie on kolidował z immobilaiserem.
Pamiętaj aby zainstalować wyłącznik na masie i najlepiej na dodatkowy kluczyk.
Ten patent nie sprawdzi się jeżeli masz alarm.
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 56
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2014-04-01, 22:40   

Myślę że szkoda zachodu, ponieważ z własnego doświadczenia wiem że drag może stać długo i immobilizer go nie rozładuje oczywiście można akumulator zabrać na zimę do domu lub odpiąć kleme
 
 
HELLOWEEN 



Model: SYMPATYK
Wiek: 58
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 1557
Skąd: Nomad
Wysłany: 2014-04-01, 22:53   

Hebel to taki stary immo. Sam go montowałem we wszystkich swoich 2oo. Szczególnie Jawy i CZ miały "parcie" na prąd nawet na postoju z wyłączonym kluczykiem. No i problem dla potencjalnego złodzieja z uruchomieniem motocykla.
_________________
Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...

Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...

Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3071
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2014-04-02, 10:43   

A powiedzcie mi dlaczego producent był taki głupi i nie przewidział takiego hebla? Przy starym aku to żaden hebel nie pomoże. Najwyżej będzie o jedno odpalenie moto więcej.

[ Dodano: 2014-04-02, 10:45 ]
HELLOWEEN napisał/a:
z uruchomieniem motocykla
Złodziej nie uruchamia moto. Wciąga do busa.
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2014-04-02, 19:54   

Koledzy - ja już nie mam Drag Stara, więc nie mogę tego zrobić - ale może ktoś z Was zmierzył by pobór prądu w stanie spoczynku, w wersji bez i z immobilaizerem. To pomogło by rozstrzygnąć czy hebel ma sens czy nie.
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
Amigo 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Dołączył: 31 Mar 2014
Posty: 4
Skąd: Polska
Wysłany: 2014-04-02, 20:19   

W sumie bardzo dobry pomysł, a może wie ktoś coś na temat gdzie można by się było wpiąć (w jaki przewód?) na którym jest podłączony immobilizer, wtedy tam można by zainstalować przełącznik "skromniejszy" od hebla.(dodam że immobilizer jest fabryczny, a na forum znalazłem jeden schemat niestety po powiększeniu jest on nieczytelny).
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 56
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2014-04-03, 14:54   

Zastanawia mnie sens doktoryzowania się jeśli motocykl stoi całą zimę i akumulator się nie rozładował :shock:
Jeżeli ktoś naprawdę nie może spać po nocach bo prądu ubywa to może odkręcić jedna śrubę imbusem i jedną śrubokrętem krzyżakowym aby odłączyć klemę na jesień i wykonać odwrotną czynność na wiosnę:)
Zapewniam że zajmuje to mniej czasu niż pisanie tych postów i obmyślanie jak pozbyć się tej okropnej wady.
Aż się boje że jutro będzie praca naukowa jak zdemontować diodę w laptopie, która pokazuje prace procesora, bo ona również zabiera cenny prąd z baterii.
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2014-04-03, 20:46   

fazzi napisał/a:
pokazuje prace procesora

Dysku twardego!!
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
Amigo 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Dołączył: 31 Mar 2014
Posty: 4
Skąd: Polska
Wysłany: 2014-04-06, 21:39   

OK problem rozwiązany.
Wszystkim tym których zainteresowałem-Dziękuję i nie zainteresowałem -również dziękuję za wypowiedzi i przepraszam.
Doktorat okazał się zbędnym. :|
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-04-06, 23:22   

Amigo napisał/a:
OK problem rozwiązany
wypadałoby podzielić się wynikiem.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Bemol 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 58
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 6505
Skąd: GŁ Free Star Łódź
Wysłany: 2014-04-07, 09:48   

witek1965 napisał/a:
wypadałoby podzielić się wynikiem.



A przede wszystkim przywitać.
Amigo, przed napisaniem kolejnego posta proszę spełnić 1 Pkt regulaminu
_________________
Motocyklistą nie staniesz się z chwilą kupna motocykla ! !!


Lola 1100 V STAR SILVERADO 2004

I'm a rolling thunder, a pouring rain
I'm comin' on like a hurricane.....

http://www.youtube.com/watch?v=kmFBABd5zZU
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group