YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Redukowanie biegów
Autor Wiadomość
DRAGON 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Posty: 4161
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-01-10, 09:35   

Joe Rocket napisał/a:
Jadą pasem i widząc światła chyba nie zaczynasz zwalniać 500 m przed i redukować, bo spowodujesz zator. Dojeżdżasz w miarę normalną prędkością po czym szybko redukujesz, np. z 70-80 km/h, podobnie zrobisz przed zakrętem kiedy dojedziesz i błyskawicznie zredukujesz o dwa. No chyba, że masz spory ciąg na każdym biegu ;)


Tak, dojeżdżam w miarę normalną prędkością, wciskam sprzęgło i redukuję ile biegów potrzebuję. Nie bawię się w : sprzęgło - bieg, sprzęgło - bieg. Bo po co ? :nie_wiem:
_________________
Każdy jest księżycem i ma ciemną stronę, której nie pokazuje nikomu.
 
 
Kyokushin 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2008
Wiek: 37
Posty: 276
Skąd: Układ Słoneczny
Wysłany: 2013-01-10, 10:03   

Dojeżdżając np do czerwonego najczęściej dość żwawo redukuję kolejno o jeden albo o dwa, ale wynika to z tego że hamuję sobie silnikiem i na koniec dohamowuję hamulcami.
Oczywista oczywistość ale napiszę - przy wciśniętym sprzęgle silnik nie hamuje.

Jak ktoś chce lub potrzebuje zredukować bieg to redukuje do takiego jak potrzebuje, nie ma znaczenia czy o jeden czy co dwa czy o 4 to robi, czy za każdym razem wysprzęgla czy nie. Nie ma poco wysprzęglać przy każdym, istotne żeby redukując podniósł obroty silnika do takich żeby koło mu się nie poślizgnęło oraz żeby ogólnie wyjściowe obroty nie były za wysokie, ponad maksymalne dopuszczalne dla silnika)
 
 
Joe Rocket 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2009
Posty: 94
Skąd: Centrum
Wysłany: 2013-01-10, 10:35   

Kyokushin, dopóki jedziesz wolno, czy też na luzie zwalniasz, to nie ma najmniejszego znaczenia jak to zrobisz. Technika zbicia biegu podczas hamowania (bo o tym mowa) przydaje się podczas ostrego hamowania czy też dohamowania, np. przed zakrętem. Jak wspomniałem wcześniej, podczas jazdy Dragiem (czy innym cruiserem), nie ma to aż takiego znaczenia ze względu na prędkości, możliwości trakcyjne oraz samo hamowanie (czy też spowalnianie). Sęk w tym, że po przesiadce na motocykl mocniejszy, szybszy i z ostrzejszym układem hamulcowym, zwłaszcza przed wejście w zakręt gdzie trzeba nieco zmienić geometrię, redukcja z hamowaniem jest nieodzowna, inaczej możesz stracić przyczepność.

Myślę, że tematu nie ma co ciągnąć, nikogo nie przekonuję tylko mówię jak sprawa wygląda. Mam i sporta i cruisera więc napomknąłem, może się kiedyś komuś przyda ;)
 
 
Kyokushin 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2008
Wiek: 37
Posty: 276
Skąd: Układ Słoneczny
Wysłany: 2013-01-10, 11:08   

Zgadza się.
 
 
jacala 



Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 46
Posty: 1161
Skąd: Żory
Wysłany: 2014-01-12, 11:57   

odgrzebuje bo mam pytanko
zauważyłem że przy redukowaniu biegów na ciepłym silniku, zdaża mi sie że z biegu 5 łatwo zchodzę na bieg 3 trzymając cały czas sprzęgło, natomiast niżej muszę redukowąć na zasadzie sprzęgło bieg sprzęgło bieg.
Czy to normalne?
_________________
Drag Star 1100 Classic
Stratoliner
Dl 650

Organizator Zlotu Bieszczady 2019

Boże błogosław pozytywnie pierdolniętych, albowiem oni już na ziemi dostąpili raju.
 
 
sq5naz 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2004
Posty: 292
Skąd: Warszawa Bemowo
Wysłany: 2014-01-12, 13:41   

W moim przypadku bez problemu jadąc na piątym biegu i wciśnięciu sprzęgła mogę zejść do pierwszego biegu (na jednym naciśnięciu klamki sprzęgła).
Dźwignia zachowuje się za każdym naciśnięciem tak samo. Jedynie z przejścia z 2 na 1 bieg jest różnica, bo po drodze jest jeszcze neutralny.
Oczywiście słychać jak przełączam biegi - dźwięk za każdym razem taki sam.
_________________
vaya con Dios...
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 48
Posty: 1757
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-12, 14:39   

DRAGON napisał/a:
Nie bawię się w : sprzęgło - bieg, sprzęgło - bieg. Bo po co


Tak właśnie.
_________________
XVS 650, DL 650 :P
 
 
 
duoma 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1998
Wiek: 42
Posty: 900
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2014-01-12, 20:16   

Wszystko tak naprawdę zależy od ustawienia synchronizatorów i obrotów silnika - czasami bez problemu zrzucam z 5 na 1, czasami musi być po drodze puszczenie klamki.
 
 
yokozuna 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Wiek: 38
Posty: 769
Skąd: Zwoleń
Wysłany: 2014-01-12, 21:08   

duoma napisał/a:
ustawienia synchronizatorów


.. a to u nas są synchronizatory? Myślałem, że nie - i dlatego możliwa jest zmiana biegów bez sprzęgła? :nie_wiem:
_________________
BRRAVE KNIGHTS MC
Ver­ba vo­lant, scrip­ta ma­nent.
VN2000.
 
 
Joe Rocket 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2009
Posty: 94
Skąd: Centrum
Wysłany: 2014-01-12, 21:20   

duoma napisał/a:
Wszystko tak naprawdę zależy od ustawienia synchronizatorów i obrotów silnika - czasami bez problemu zrzucam z 5 na 1, czasami musi być po drodze puszczenie klamki.

Skrzynia w motocyklu ma synchronizator? A to ciekawostka :poddajesie:
 
 
larry7 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 41
Posty: 28
Skąd: Kozy
Wysłany: 2014-01-15, 20:00   wysprzęglanie

z całym szacunkiem ale piszecie głupoty.
Instrukcja Yamahy jasno wskazuje na konieczność wysprzęglania po każdorazowej zmianie biegu ze względu na występujące obciążenia.
Jak ktoś sobie życzy to mogę wysłać instrukcję mailem.

Lewa ;d
_________________
larry7
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 48
Posty: 1757
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-15, 20:05   

larry7,

Przy każdorazowej zmianie biegu. Po prostu instrukcja nakazuje używać sprzęgła i tyle.
_________________
XVS 650, DL 650 :P
 
 
 
larry7 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 41
Posty: 28
Skąd: Kozy
Wysłany: 2014-01-15, 20:21   

remol71 napisał/a:
larry7,

Przy każdorazowej zmianie biegu. Po prostu instrukcja nakazuje używać sprzęgła i tyle.


Cytuję instrukcję: "Przy zmianie biegów zawsze wysprzęglać. Silnik, skrzynka biegów i mechanizm transmisji napędu nie są obliczone na obciążenia występujące przy zmianie biegów bez wysprzęglania i mogą ulec uszkodzeniu".

Oczywiście mogą- jak nie chcesz to nie wysprzeglaj :>
_________________
larry7
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 48
Posty: 1757
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-15, 20:36   

A co ja napisałem ?
_________________
XVS 650, DL 650 :P
 
 
 
larry7 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 41
Posty: 28
Skąd: Kozy
Wysłany: 2014-01-15, 21:27   

remol71 napisał/a:
A co ja napisałem ?


a to chyba źle Cię zrozumiałem.

miłego :)
_________________
larry7
 
 
Motodrag 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2007
Posty: 5
Skąd: Czechowice
Wysłany: 2014-01-24, 21:30   

Ja w swoim redukowałem biegi od razu i wszystko grało ;d
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style mod. by Latoch: Oferta