Redukowanie biegów |
Autor |
Wiadomość |
DRAGON
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 58 Dołączył: 21 Maj 2012 Posty: 4441 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2013-01-10, 09:35
|
|
|
Joe Rocket napisał/a: | Jadą pasem i widząc światła chyba nie zaczynasz zwalniać 500 m przed i redukować, bo spowodujesz zator. Dojeżdżasz w miarę normalną prędkością po czym szybko redukujesz, np. z 70-80 km/h, podobnie zrobisz przed zakrętem kiedy dojedziesz i błyskawicznie zredukujesz o dwa. No chyba, że masz spory ciąg na każdym biegu |
Tak, dojeżdżam w miarę normalną prędkością, wciskam sprzęgło i redukuję ile biegów potrzebuję. Nie bawię się w : sprzęgło - bieg, sprzęgło - bieg. Bo po co ? |
_________________ Każdy jest księżycem i ma ciemną stronę, której nie pokazuje nikomu. |
|
|
|
|
Kyokushin
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2008
Wiek: 43 Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 271 Skąd: Układ Słoneczny
|
Wysłany: 2013-01-10, 10:03
|
|
|
Dojeżdżając np do czerwonego najczęściej dość żwawo redukuję kolejno o jeden albo o dwa, ale wynika to z tego że hamuję sobie silnikiem i na koniec dohamowuję hamulcami.
Oczywista oczywistość ale napiszę - przy wciśniętym sprzęgle silnik nie hamuje.
Jak ktoś chce lub potrzebuje zredukować bieg to redukuje do takiego jak potrzebuje, nie ma znaczenia czy o jeden czy co dwa czy o 4 to robi, czy za każdym razem wysprzęgla czy nie. Nie ma poco wysprzęglać przy każdym, istotne żeby redukując podniósł obroty silnika do takich żeby koło mu się nie poślizgnęło oraz żeby ogólnie wyjściowe obroty nie były za wysokie, ponad maksymalne dopuszczalne dla silnika) |
|
|
|
|
Joe Rocket
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2009
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 90 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 2013-01-10, 10:35
|
|
|
Kyokushin, dopóki jedziesz wolno, czy też na luzie zwalniasz, to nie ma najmniejszego znaczenia jak to zrobisz. Technika zbicia biegu podczas hamowania (bo o tym mowa) przydaje się podczas ostrego hamowania czy też dohamowania, np. przed zakrętem. Jak wspomniałem wcześniej, podczas jazdy Dragiem (czy innym cruiserem), nie ma to aż takiego znaczenia ze względu na prędkości, możliwości trakcyjne oraz samo hamowanie (czy też spowalnianie). Sęk w tym, że po przesiadce na motocykl mocniejszy, szybszy i z ostrzejszym układem hamulcowym, zwłaszcza przed wejście w zakręt gdzie trzeba nieco zmienić geometrię, redukcja z hamowaniem jest nieodzowna, inaczej możesz stracić przyczepność.
Myślę, że tematu nie ma co ciągnąć, nikogo nie przekonuję tylko mówię jak sprawa wygląda. Mam i sporta i cruisera więc napomknąłem, może się kiedyś komuś przyda |
|
|
|
|
Kyokushin
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2008
Wiek: 43 Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 271 Skąd: Układ Słoneczny
|
Wysłany: 2013-01-10, 11:08
|
|
|
Zgadza się. |
|
|
|
|
jacala
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 51 Dołączył: 06 Sty 2013 Posty: 1141 Skąd: Żory
|
Wysłany: 2014-01-12, 11:57
|
|
|
odgrzebuje bo mam pytanko
zauważyłem że przy redukowaniu biegów na ciepłym silniku, zdaża mi sie że z biegu 5 łatwo zchodzę na bieg 3 trzymając cały czas sprzęgło, natomiast niżej muszę redukowąć na zasadzie sprzęgło bieg sprzęgło bieg.
Czy to normalne? |
_________________ były:
Drag Star 1100 Classic
Dl 650
są:
Stratoliner
Dl 1000
Organizator Zlotu Bieszczady 2019
Boże błogosław pozytywnie pierdolniętych, albowiem oni już na ziemi dostąpili raju. |
|
|
|
|
sq5naz
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2004
Dołączył: 18 Lip 2010 Posty: 290 Skąd: Warszawa Bemowo
|
Wysłany: 2014-01-12, 13:41
|
|
|
W moim przypadku bez problemu jadąc na piątym biegu i wciśnięciu sprzęgła mogę zejść do pierwszego biegu (na jednym naciśnięciu klamki sprzęgła).
Dźwignia zachowuje się za każdym naciśnięciem tak samo. Jedynie z przejścia z 2 na 1 bieg jest różnica, bo po drodze jest jeszcze neutralny.
Oczywiście słychać jak przełączam biegi - dźwięk za każdym razem taki sam. |
_________________ vaya con Dios...
|
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1861 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-01-12, 14:39
|
|
|
DRAGON napisał/a: | Nie bawię się w : sprzęgło - bieg, sprzęgło - bieg. Bo po co |
Tak właśnie. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
duoma
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1998
Wiek: 48 Dołączył: 05 Sie 2011 Posty: 901 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 2014-01-12, 20:16
|
|
|
Wszystko tak naprawdę zależy od ustawienia synchronizatorów i obrotów silnika - czasami bez problemu zrzucam z 5 na 1, czasami musi być po drodze puszczenie klamki. |
|
|
|
|
yokozuna
Model: SYMPATYK
Wiek: 44 Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 800 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-01-12, 21:08
|
|
|
duoma napisał/a: | ustawienia synchronizatorów |
.. a to u nas są synchronizatory? Myślałem, że nie - i dlatego możliwa jest zmiana biegów bez sprzęgła? |
_________________ Verba volant, scripta manent.
VN2000 sprzedany, będzie jakiś turystyk . |
|
|
|
|
Joe Rocket
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2009
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 90 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 2014-01-12, 21:20
|
|
|
duoma napisał/a: | Wszystko tak naprawdę zależy od ustawienia synchronizatorów i obrotów silnika - czasami bez problemu zrzucam z 5 na 1, czasami musi być po drodze puszczenie klamki. |
Skrzynia w motocyklu ma synchronizator? A to ciekawostka |
|
|
|
|
larry7
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 46 Dołączył: 18 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Kozy
|
Wysłany: 2014-01-15, 20:00 wysprzęglanie
|
|
|
z całym szacunkiem ale piszecie głupoty.
Instrukcja Yamahy jasno wskazuje na konieczność wysprzęglania po każdorazowej zmianie biegu ze względu na występujące obciążenia.
Jak ktoś sobie życzy to mogę wysłać instrukcję mailem.
Lewa |
_________________ larry7
Obecnie szczęśliwy posiadacz Royal Star 1300 |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1861 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-01-15, 20:05
|
|
|
larry7,
Przy każdorazowej zmianie biegu. Po prostu instrukcja nakazuje używać sprzęgła i tyle. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
larry7
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 46 Dołączył: 18 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Kozy
|
Wysłany: 2014-01-15, 20:21
|
|
|
remol71 napisał/a: | larry7,
Przy każdorazowej zmianie biegu. Po prostu instrukcja nakazuje używać sprzęgła i tyle. |
Cytuję instrukcję: "Przy zmianie biegów zawsze wysprzęglać. Silnik, skrzynka biegów i mechanizm transmisji napędu nie są obliczone na obciążenia występujące przy zmianie biegów bez wysprzęglania i mogą ulec uszkodzeniu".
Oczywiście mogą- jak nie chcesz to nie wysprzeglaj |
_________________ larry7
Obecnie szczęśliwy posiadacz Royal Star 1300 |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1861 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-01-15, 20:36
|
|
|
A co ja napisałem ? |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
larry7
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 46 Dołączył: 18 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Kozy
|
Wysłany: 2014-01-15, 21:27
|
|
|
remol71 napisał/a: | A co ja napisałem ? |
a to chyba źle Cię zrozumiałem.
miłego |
_________________ larry7
Obecnie szczęśliwy posiadacz Royal Star 1300 |
|
|
|
|
Motodrag
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2007
Dołączył: 12 Sty 2014 Posty: 5 Skąd: Czechowice
|
Wysłany: 2014-01-24, 21:30
|
|
|
Ja w swoim redukowałem biegi od razu i wszystko grało |
|
|
|
|
|