KOMPLET ŻARÓWEK DS |
Autor |
Wiadomość |
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-04-24, 20:34
|
|
|
jacek34, pisząc nic się nie dzieje, miałem na myśłi - nic złego się nie dzieje z kloszem i lustrem. W lightbarach też nic, natomiast swiatło jest lepsze. Nawet w ori lampie, może dlatego, że ja mam wersje USA, czyli synchroniczną. Cytat: | ? dlaczego ? technologicznie jest ona przystosowana do + x%, | a nieprawda. Co zrobić, żeby dać więcej światła, nie podnosząc mocy przy zastosowaniu tej samej technologii? Skrócić żarnik wolframowy. Moc pozostaje ta sama, ale żarnik świeci jaśniej. Tak wyczytałem w jednym z czasopism. Dlatego szybciej się zużywają.
Tak na chłopski mój rozum to ma sens, bo jak wezmę długi kabel o określonym przekroju i podłączę go do aku, na zwarcie, to nic się zbytnio nie stanie, natomiast krótki, zaraz się nagrzeje. Chętnie się dowiem, od strony fachowej jak to jest. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
jacek34
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 54 Dołączył: 19 Kwi 2012 Posty: 742 Skąd: Żary
|
Wysłany: 2013-04-24, 20:57
|
|
|
witek1965 napisał/a: | przy zastosowaniu tej samej technologii? |
Ano właśnie Witku technologia produkcji jest odmienna, wstosunku do rodzaju i przeznaczenia żarówki. Np. kiedyś klasyczna bańka była produkowana w technologi próżnowej a obecni
nawet ścianki są powlekane różnymi specyfikami nie wpominając o zastosowanych materiałach. |
|
|
|
|
Leonn
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 41 Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 161 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2013-04-24, 20:59
|
|
|
Dzięki chłopaki zapomniałem o firmie Osram i faktycznie te żarówki Osram Night racer plus mają na sztuki i nie trzeba kupować paczki 2 szt chociaz jezeli chodzi o cene to jedna Osram kosztuje tyle co dwie Tungsram albo Philips
Problem troche bo u mnie nie ma makro i musze kupic przez internet wiec dochodzi jeszcze przesylka same koszty z każdej strony |
_________________ Stratoliner XV 1900
Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
+ Junak M10 od 1999 ROKU ze mną |
|
|
|
|
wemar
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2013-04-24, 21:06
|
|
|
To się nazywa przewoltowanie żarówki. Podawana wartość 12 wolt, jest tzw. wartością znamionową, która jednak nie ma wiele wspólnego z faktycznym napięciem pracy. Standardowa żarówka samochodowa jest zaprojektowana do stałej pracy w instalacji ok. 14-to woltowej. Wystarczy jednak zaprojektować żarówkę na np. 13V, a w tej samej instalacji będzie świecić jaśniej, bo spowoduje to silniejsze rozgrzanie żarnika. Niestety, ma to wpływ na trwałość. Żarniki w takich żarówkach szybciej "kruszeją", co zwiększa ich podatność na wstrząsy. Sama żywotność żarnika nie jest mniejsza, ale w samochodach, a szczególnie motocyklach liczy się też udroodporność. Żarówki dedykowane do pracy w lampach motocyklowych, mają dodatkowy wspornik (drucik) podtrzymujący żarnik. Jest on też często inaczej "zapleciony" (krótszy) co poprawia jego sztywność.
Żarówki o podwyższonej jasności mają też dodatkowe powłoki z mieszanki róznych metali i minerałów, napylane wewnątrz bańki, co umożliwia zmianę barwy (temperatury) świała. Ten ostatni zabieg jest wynikiem tego, że powietrze nocne (często wilgotniejsze) inaczej "przyjmuje" światło białe, jedne barwy mocniej, a inne słabiej filtrując. Pierwszy tego typu żarówki wprowadzał chyba Philips i były to samochodowe żarówki, które dużo lepiej oświetlały zamgloną drogę. Nie dajcie się jednak nabrać na niebieskie powłoki żarówek opisywanych jako "ksenony". Wprawdzie dają one zimne, niebieskie światło, ale powłoka ta zwykła farba, prawie całkowicie odfiltrowuje "ciepłe" barwy światła białego, przez co faktyczna ilość światła padającego na drogę, jest dużo mniejsza. |
|
|
|
|
Leonn
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 41 Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 161 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2013-04-25, 00:18
|
|
|
a czy wie ktoś może jak zmienić schemat podłączenia lamp z przełącznikiem świateł żeby podczas włączania świateł długich w lightbarach świeciło się również światło mijania z lampy głównej bo teraz mam tak że jak włącze długie to świecą same lightbary to nawet żarówka dwu-włóknowa w lampie głównej w takim przypadku nie potrzebna chociaż chyba nie ma H4 o jednym włóknie (mam nadzieje ze altek wytrzyma taki pobór prądu ) |
_________________ Stratoliner XV 1900
Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
+ Junak M10 od 1999 ROKU ze mną |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-04-25, 00:37
|
|
|
jacek34 napisał/a: | Np. kiedyś klasyczna bańka była produkowana w technologi próżnowej a obecni | ja nie pisze o kiedys. ja piszę o dzisiejszej żarówce firmy OSRAM - zwykłej, H-4 +50% również firmy OSRAM i OSRAM +90%. Superekstra ( lub każdej innej firmy)
To co napisał wemar,też mnie przekonuje, bo ma to sens. Zresztą to co napisał to święta racja, Raz mi babka na stacji paliw sprzedała żarówkę na 24V, czego nie zauważyłem. Świeciła jak................... Z kolei jak podłączyć żarówkę 12-woltową do instalacji 24V, to świeci cholernie jasno, ale bardzo krótko.
Tu znalazłem test żarówek, akurat H7, ale można poczytać, czy warto przepłacać tyle kasy za superhiperlux żarówki, zresztą to obecnie najpopularniejsza żarówka samochodowa, więc też się przyda.
A tu test H4
Jest w nim wzmianka na temat żarników żarówek +X% światła. Dobrze, więc kojarzyłem coś z tym żarnikiem.
Leonn napisał/a: | a czy wie ktoś może jak zmienić schemat podłączenia lamp z przełącznikiem świateł żeby podczas włączania świateł długich | H schematy są dostępne na forum. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
jacek34
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 54 Dołączył: 19 Kwi 2012 Posty: 742 Skąd: Żary
|
Wysłany: 2013-04-25, 08:42
|
|
|
witek1965 napisał/a: | Z kolei jak podłączyć żarówkę 12-woltową do instalacji 24V, to świeci cholernie jasno, ale bardzo krótko. |
ok, ja wycofuję się z dyskusji. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-04-25, 19:41
|
|
|
jacek34, spokojnie, to normalne, że taka żarówka spali się po kilkunastu sekundach, ale faktem jest, że żarówki o podwyższonej "jasności" są mniej żywotne. Niejeden raz to podnoszono w fachowej prasie i to samo, zresztą przeczytasz w wyżej zamieszczonych artykułach. Z treścią tych artykułów polemizuj, a nie z kawałkiem zdania, które generalnie nie jest w temacie.
Cudów nie ma i nie da się zrobić perpetum mobile. Zawsze jest coś za coś. ( o zmowie producentów - celowe postarzanie produktów) nie wspomnę. Reguły gry są sztywne. Moc nie może przekroczyć określonej wartości, ba, nawet ilość lumenów nie może przekroczyć określonej wartości dla danej żarówki.Jako fachowiec w dziedzinie sam sobie odpowiedz, skąd wziąć więcej czegoś, jeżeli na 3 składowe parametry, dwa muszą być zachowane niezmiennie ? Pozostaje "żyłowanie żarnika" jak to ładnie ujął redaktor Auto-Świata. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
jacek34
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 54 Dołączył: 19 Kwi 2012 Posty: 742 Skąd: Żary
|
Wysłany: 2013-04-25, 20:24
|
|
|
ależ ja jestem spokojny Witku
sorry ale na codzień mam mnóstwo łamigówek (też z żródłami światła) więc na forum, niemam ochoty brnąć w podstawy elektryki
Masz swoja wiedzę i bardzo dobrze. Zapewniam Ciebie że nie trzeba NIC skracać aby uzyskać pożadany cel. |
|
|
|
|
Sebastian
Rocznik: 2008
Wiek: 49 Dołączył: 07 Mar 2013 Posty: 40 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2013-04-25, 21:46
|
|
|
Pomóżcie mi, gdzie można kupić żarówki do kierunkowskazów dwu-włóknowe pomarańczowe? |
_________________ Sebo |
|
|
|
|
Leonn
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 41 Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 161 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2013-04-25, 21:57
|
|
|
Dwu włóknowe pomarańczowe trudno dostać ale są w motoryzacyjnych - rozumiem że masz wersje USA skoro 2 włókna potrzebujesz a nie lepiej przerobić ogólno dostępna jest biała - więc najlepiej klosz pomarańczowy założyć i nie będzie problemu
a z pomarańczowych to dostępne są 27W/8W i 29W/8W zamiast 21W/5W ale pytaj w motoryzacyjnych i powinieneś znaleźć |
_________________ Stratoliner XV 1900
Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
+ Junak M10 od 1999 ROKU ze mną |
|
|
|
|
Sebastian
Rocznik: 2008
Wiek: 49 Dołączył: 07 Mar 2013 Posty: 40 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2013-04-25, 22:07
|
|
|
mam wersję z USA.
Pytałem się, u mnie w mieście nie ma. Nikt ze "sklepikarzy" nie chce podjąć tematu.
Musze pogrzebać w necie |
_________________ Sebo |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-04-25, 23:10
|
|
|
jacek34 napisał/a: | Masz swoja wiedzę i bardzo dobrze. | tylko przeczytana w periodykach o motoryzacji. Ciekawi mnie opinia fachowca. jacek34 napisał/a: | Zapewniam Ciebie że nie trzeba NIC skracać | użyłem złego sformułowania. Zacieśniono splot, czy jakoś tak. Sebastian napisał/a: | Pomóżcie mi, gdzie można kupić żarówki do kierunkowskazów dwu-włóknowe pomarańczowe? | na allegro, w sklepach internetowych -wpisz tylko w google żarówki USA i wyświetlą się same
np. tutaj http://czesci-usa.com.pl/...a,mb1157na.html
[ Dodano: 2013-04-25, 23:11 ]
Ja mam w zapasie, ale drugie włókno jest mi zbędne. I tak zrezygnowałem z tego oświetlenia, a wykorzystałem do postojówek w lightbarach. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Kojak
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 47 Dołączył: 20 Paź 2012 Posty: 155 Skąd: GŁ Kanzas City
|
Wysłany: 2013-07-15, 12:40
|
|
|
Czytam ten temat i nadal się zastanawiam jak to jest z światłem mijania w moto z USA.
Czy tylko lampa jest inna i do świateł mijania będzie pasowała żarówka H4 czy i lampa i żarówka jest inna niż w europejskich wersjach? |
_________________ .
"Jenny" V-Star 1100 Silverado 2008r
.
|
|
|
|
|
yanis56
Model: SYMPATYK
Wiek: 68 Dołączył: 12 Paź 2010 Posty: 150 Skąd: uk (lincs)
|
Wysłany: 2013-07-15, 15:43
|
|
|
Pasuje H4 |
_________________ The most wasted of all days is one without riding
BMW R1200CL |
|
|
|
|
Kojak
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 47 Dołączył: 20 Paź 2012 Posty: 155 Skąd: GŁ Kanzas City
|
Wysłany: 2013-07-15, 23:07
|
|
|
No to super że H4 pasuje,muszę sobie zorganizować komplet żarówek i niech zawsze będą w sakwie. |
_________________ .
"Jenny" V-Star 1100 Silverado 2008r
.
|
|
|
|
|
burza
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 50 Dołączył: 07 Lip 2011 Posty: 6692 Skąd: GŁ Koluszki
|
Wysłany: 2013-07-16, 00:56
|
|
|
Kojak, a po co to wozić ze sobą ?
przecież H4 kupisz wszędzie |
_________________ RS 1700 SILVERADO Midnight Star - diabeł
każdy kij ma dwa końce, tylko proca ma trzy...
|
|
|
|
|
Kojak
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 47 Dołączył: 20 Paź 2012 Posty: 155 Skąd: GŁ Kanzas City
|
Wysłany: 2013-07-16, 07:09
|
|
|
Planuję w sierpniu jechać na Słowację a oni chyba wymagają żeby mieć zapasowe żarówki.
A na co dzień i tak wożę prawie puste sakwy to niech komplet zapasowego światła sobie w nich leży |
_________________ .
"Jenny" V-Star 1100 Silverado 2008r
.
|
|
|
|
|
Kojak
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 47 Dołączył: 20 Paź 2012 Posty: 155 Skąd: GŁ Kanzas City
|
Wysłany: 2013-07-16, 08:14
|
|
|
Burza w takim razie pakuj do sakwy komplet żarówek i też dawaj na Słowację |
_________________ .
"Jenny" V-Star 1100 Silverado 2008r
.
|
|
|
|
|
Toledo
Rocznik: 1998
Wiek: 54 Dołączył: 01 Wrz 2013 Posty: 19 Skąd: Wołomin
|
|
|
|
|
|