YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
KOMPLET ŻARÓWEK DS
Autor Wiadomość
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-04-24, 20:34   

jacek34, pisząc nic się nie dzieje, miałem na myśłi - nic złego się nie dzieje z kloszem i lustrem. W lightbarach też nic, natomiast swiatło jest lepsze. Nawet w ori lampie, może dlatego, że ja mam wersje USA, czyli synchroniczną.
Cytat:
? dlaczego ? technologicznie jest ona przystosowana do + x%,
a nieprawda. Co zrobić, żeby dać więcej światła, nie podnosząc mocy przy zastosowaniu tej samej technologii? Skrócić żarnik wolframowy. Moc pozostaje ta sama, ale żarnik świeci jaśniej. Tak wyczytałem w jednym z czasopism. Dlatego szybciej się zużywają.
Tak na chłopski mój rozum to ma sens, bo jak wezmę długi kabel o określonym przekroju i podłączę go do aku, na zwarcie, to nic się zbytnio nie stanie, natomiast krótki, zaraz się nagrzeje. Chętnie się dowiem, od strony fachowej jak to jest.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
jacek34 


Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 54
Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 742
Skąd: Żary
Wysłany: 2013-04-24, 20:57   

witek1965 napisał/a:
przy zastosowaniu tej samej technologii?

Ano właśnie Witku technologia produkcji jest odmienna, wstosunku do rodzaju i przeznaczenia żarówki. Np. kiedyś lol klasyczna bańka była produkowana w technologi próżnowej a obecni
nawet ścianki są powlekane różnymi specyfikami nie wpominając o zastosowanych materiałach.
 
 
Leonn 



Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 41
Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 161
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2013-04-24, 20:59   

Dzięki chłopaki zapomniałem o firmie Osram i faktycznie te żarówki Osram Night racer plus mają na sztuki i nie trzeba kupować paczki 2 szt chociaz jezeli chodzi o cene to jedna Osram kosztuje tyle co dwie Tungsram albo Philips :)

Problem troche bo u mnie nie ma makro i musze kupic przez internet wiec dochodzi jeszcze przesylka :) same koszty z każdej strony :)
_________________
Stratoliner XV 1900
Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
+ Junak M10 od 1999 ROKU ze mną
 
 
wemar 


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 1133
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-04-24, 21:06   

To się nazywa przewoltowanie żarówki. Podawana wartość 12 wolt, jest tzw. wartością znamionową, która jednak nie ma wiele wspólnego z faktycznym napięciem pracy. Standardowa żarówka samochodowa jest zaprojektowana do stałej pracy w instalacji ok. 14-to woltowej. Wystarczy jednak zaprojektować żarówkę na np. 13V, a w tej samej instalacji będzie świecić jaśniej, bo spowoduje to silniejsze rozgrzanie żarnika. Niestety, ma to wpływ na trwałość. Żarniki w takich żarówkach szybciej "kruszeją", co zwiększa ich podatność na wstrząsy. Sama żywotność żarnika nie jest mniejsza, ale w samochodach, a szczególnie motocyklach liczy się też udroodporność. Żarówki dedykowane do pracy w lampach motocyklowych, mają dodatkowy wspornik (drucik) podtrzymujący żarnik. Jest on też często inaczej "zapleciony" (krótszy) co poprawia jego sztywność.
Żarówki o podwyższonej jasności mają też dodatkowe powłoki z mieszanki róznych metali i minerałów, napylane wewnątrz bańki, co umożliwia zmianę barwy (temperatury) świała. Ten ostatni zabieg jest wynikiem tego, że powietrze nocne (często wilgotniejsze) inaczej "przyjmuje" światło białe, jedne barwy mocniej, a inne słabiej filtrując. Pierwszy tego typu żarówki wprowadzał chyba Philips i były to samochodowe żarówki, które dużo lepiej oświetlały zamgloną drogę. Nie dajcie się jednak nabrać na niebieskie powłoki żarówek opisywanych jako "ksenony". Wprawdzie dają one zimne, niebieskie światło, ale powłoka ta zwykła farba, prawie całkowicie odfiltrowuje "ciepłe" barwy światła białego, przez co faktyczna ilość światła padającego na drogę, jest dużo mniejsza.
 
 
Leonn 



Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 41
Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 161
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2013-04-25, 00:18   

a czy wie ktoś może jak zmienić schemat podłączenia lamp z przełącznikiem świateł żeby podczas włączania świateł długich w lightbarach świeciło się również światło mijania z lampy głównej bo teraz mam tak że jak włącze długie to świecą same lightbary to nawet żarówka dwu-włóknowa w lampie głównej w takim przypadku nie potrzebna chociaż chyba nie ma H4 o jednym włóknie (mam nadzieje ze altek wytrzyma taki pobór prądu )
_________________
Stratoliner XV 1900
Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
+ Junak M10 od 1999 ROKU ze mną
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-04-25, 00:37   

jacek34 napisał/a:
Np. kiedyś lol klasyczna bańka była produkowana w technologi próżnowej a obecni
ja nie pisze o kiedys. ja piszę o dzisiejszej żarówce firmy OSRAM - zwykłej, H-4 +50% również firmy OSRAM i OSRAM +90%. Superekstra ( lub każdej innej firmy)

To co napisał wemar,też mnie przekonuje, bo ma to sens. Zresztą to co napisał to święta racja, Raz mi babka na stacji paliw sprzedała żarówkę na 24V, czego nie zauważyłem. Świeciła jak................... Z kolei jak podłączyć żarówkę 12-woltową do instalacji 24V, to świeci cholernie jasno, ale bardzo krótko.

Tu znalazłem test żarówek, akurat H7, ale można poczytać, czy warto przepłacać tyle kasy za superhiperlux żarówki, zresztą to obecnie najpopularniejsza żarówka samochodowa, więc też się przyda.

A tu test H4
Jest w nim wzmianka na temat żarników żarówek +X% światła. Dobrze, więc kojarzyłem coś z tym żarnikiem.

Leonn napisał/a:
a czy wie ktoś może jak zmienić schemat podłączenia lamp z przełącznikiem świateł żeby podczas włączania świateł długich
H schematy są dostępne na forum.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
jacek34 


Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 54
Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 742
Skąd: Żary
Wysłany: 2013-04-25, 08:42   

witek1965 napisał/a:
Z kolei jak podłączyć żarówkę 12-woltową do instalacji 24V, to świeci cholernie jasno, ale bardzo krótko.


:poddajesie: ok, ja wycofuję się z dyskusji.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-04-25, 19:41   

jacek34, spokojnie, to normalne, że taka żarówka spali się po kilkunastu sekundach, ale faktem jest, że żarówki o podwyższonej "jasności" są mniej żywotne. Niejeden raz to podnoszono w fachowej prasie i to samo, zresztą przeczytasz w wyżej zamieszczonych artykułach. Z treścią tych artykułów polemizuj, a nie z kawałkiem zdania, które generalnie nie jest w temacie.
Cudów nie ma i nie da się zrobić perpetum mobile. Zawsze jest coś za coś. ( o zmowie producentów - celowe postarzanie produktów) nie wspomnę. Reguły gry są sztywne. Moc nie może przekroczyć określonej wartości, ba, nawet ilość lumenów nie może przekroczyć określonej wartości dla danej żarówki.Jako fachowiec w dziedzinie sam sobie odpowiedz, skąd wziąć więcej czegoś, jeżeli na 3 składowe parametry, dwa muszą być zachowane niezmiennie ? Pozostaje "żyłowanie żarnika" jak to ładnie ujął redaktor Auto-Świata.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
jacek34 


Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 54
Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 742
Skąd: Żary
Wysłany: 2013-04-25, 20:24   

ależ ja jestem spokojny Witku ;d
sorry ale na codzień mam mnóstwo łamigówek (też z żródłami światła) więc na forum, niemam ochoty brnąć w podstawy elektryki 8)
Masz swoja wiedzę i bardzo dobrze. Zapewniam Ciebie że nie trzeba NIC skracać aby uzyskać pożadany cel.
 
 
Sebastian 



Rocznik: 2008
Wiek: 49
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 40
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2013-04-25, 21:46   

Pomóżcie mi, gdzie można kupić żarówki do kierunkowskazów dwu-włóknowe pomarańczowe?
_________________
Sebo
 
 
Leonn 



Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 41
Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 161
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2013-04-25, 21:57   

Dwu włóknowe pomarańczowe trudno dostać ale są w motoryzacyjnych - rozumiem że masz wersje USA skoro 2 włókna potrzebujesz a nie lepiej przerobić ?? ogólno dostępna jest biała - więc najlepiej klosz pomarańczowy założyć i nie będzie problemu

a z pomarańczowych to dostępne są 27W/8W i 29W/8W zamiast 21W/5W ale pytaj w motoryzacyjnych i powinieneś znaleźć
_________________
Stratoliner XV 1900
Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
+ Junak M10 od 1999 ROKU ze mną
 
 
Sebastian 



Rocznik: 2008
Wiek: 49
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 40
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2013-04-25, 22:07   

mam wersję z USA.
Pytałem się, u mnie w mieście nie ma. Nikt ze "sklepikarzy" nie chce podjąć tematu.
Musze pogrzebać w necie
_________________
Sebo
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-04-25, 23:10   

jacek34 napisał/a:
Masz swoja wiedzę i bardzo dobrze.
tylko przeczytana w periodykach o motoryzacji. Ciekawi mnie opinia fachowca.
jacek34 napisał/a:
Zapewniam Ciebie że nie trzeba NIC skracać
użyłem złego sformułowania. Zacieśniono splot, czy jakoś tak.
Sebastian napisał/a:
Pomóżcie mi, gdzie można kupić żarówki do kierunkowskazów dwu-włóknowe pomarańczowe?
na allegro, w sklepach internetowych -wpisz tylko w google żarówki USA i wyświetlą się same

np. tutaj http://czesci-usa.com.pl/...a,mb1157na.html

[ Dodano: 2013-04-25, 23:11 ]
Ja mam w zapasie, ale drugie włókno jest mi zbędne. I tak zrezygnowałem z tego oświetlenia, a wykorzystałem do postojówek w lightbarach.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Kojak 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 47
Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 155
Skąd: GŁ Kanzas City
Wysłany: 2013-07-15, 12:40   

Czytam ten temat i nadal się zastanawiam jak to jest z światłem mijania w moto z USA.
Czy tylko lampa jest inna i do świateł mijania będzie pasowała żarówka H4 czy i lampa i żarówka jest inna niż w europejskich wersjach?
_________________
.
"Jenny" V-Star 1100 Silverado 2008r
.
 
 
yanis56 


Model: SYMPATYK
Wiek: 68
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 150
Skąd: uk (lincs)
Wysłany: 2013-07-15, 15:43   

Pasuje H4
_________________
The most wasted of all days is one without riding

BMW R1200CL
 
 
Kojak 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 47
Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 155
Skąd: GŁ Kanzas City
Wysłany: 2013-07-15, 23:07   

No to super że H4 pasuje,muszę sobie zorganizować komplet żarówek i niech zawsze będą w sakwie.
_________________
.
"Jenny" V-Star 1100 Silverado 2008r
.
 
 
burza 



Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 50
Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 6692
Skąd: GŁ Koluszki
Wysłany: 2013-07-16, 00:56   

Kojak, a po co to wozić ze sobą ? :nie_wiem:
przecież H4 kupisz wszędzie ;p
_________________
RS 1700 SILVERADO Midnight Star - diabeł
każdy kij ma dwa końce, tylko proca ma trzy...
 
 
Kojak 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 47
Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 155
Skąd: GŁ Kanzas City
Wysłany: 2013-07-16, 07:09   

Planuję w sierpniu jechać na Słowację a oni chyba wymagają żeby mieć zapasowe żarówki.
A na co dzień i tak wożę prawie puste sakwy to niech komplet zapasowego światła sobie w nich leży ;)
_________________
.
"Jenny" V-Star 1100 Silverado 2008r
.
 
 
Kojak 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 47
Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 155
Skąd: GŁ Kanzas City
Wysłany: 2013-07-16, 08:14   

Burza w takim razie pakuj do sakwy komplet żarówek i też dawaj na Słowację ;)
_________________
.
"Jenny" V-Star 1100 Silverado 2008r
.
 
 
Toledo 


Rocznik: 1998
Wiek: 54
Dołączył: 01 Wrz 2013
Posty: 19
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2013-09-15, 21:35   

A co sądzicie o czymś takim?
http://egaraz.com/offer,list1,127502,49629,o.html
_________________
Drag Star Regit
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group