YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: vaaks
2010-10-22, 10:40
Zniknął tylni hamulec
Autor Wiadomość
Sylwek 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2001
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 2554
Skąd: Luzino
Wysłany: 2009-08-16, 22:49   Zniknął tylni hamulec

Cały wypad do Austri można uznać za udany czyli bezawaryjny , ale podczas ostrych zjazdów na alpejskiej trasie zdażyło mi się coś dziwnego. Jechaliśmy dość ostro w dół , oczywiście hamowanie silnikiem ( ostre zbijanie biegami w dół ) do tego przedni hamulec i ostre dohamowanie tyłem . No i w pewnym momencie zabawa się skończyła , przed ostrym nawrotem o 180 stopni zabrakło tylnego hamulca . Trzeba było się mocniej złożyć na winklu i udało się z tego wyjść . Ale tyłu brak . Po naciśnięciu hamulca - pedał miękki , tak jakby był zapowietrzony . Zero reakcji . Zatrzymaliśmy się na chwilę i zaczeliśmy szukać przyczyny : klocki - są , płyn w zbiorniczku - jest , pęknięć przewodów i wycieków - brak. A hamulec nie działa . Jednak po chwili postoju wszystko wróciło do normy i hamulec znowu się pojawił , a co ciekawsze działał prawidłowo . Więc zabawę można było kontynułować . Pytanie - co mogło być przyczyną takiej awarii ?
_________________
AB Rh+
HONDA VTX 1800 Neo

:D MODERATOR EMERYT :D
Nie wdawaj się w dyskusję z głupcem, bo najpierw sprowadzi Cię do własnego poziomu, a później pokona doświadczeniem
 
 
Dawid Z. 


Model: SYMPATYK
Wiek: 44
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1772
Skąd: Przemyśl,Anglia.
Wysłany: 2009-08-16, 22:56   

Tylko jedno nasuwa mi się do głowy po prostu przegrzałeś hamulec. Takie jest moje zdanie, na krętych drogach tak się zdarza gdyż bardzo często używasz hamulca.
_________________
Dawid Z.
 
 
Sylwek 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2001
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 2554
Skąd: Luzino
Wysłany: 2009-08-16, 23:02   

No dobra , padł tył , ale czemu nie padł w takim razie przód skoro był mocniej dociskany ? Jakbym przegrzał przód to by dopiero była jazda ............................
_________________
AB Rh+
HONDA VTX 1800 Neo

:D MODERATOR EMERYT :D
Nie wdawaj się w dyskusję z głupcem, bo najpierw sprowadzi Cię do własnego poziomu, a później pokona doświadczeniem
 
 
Dawid Z. 


Model: SYMPATYK
Wiek: 44
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1772
Skąd: Przemyśl,Anglia.
Wysłany: 2009-08-16, 23:07   

Przód masz dwie tarcze, a tył tylko jedną i na nią idzie siła hamowania. Z przodu rozkłada się to równomiernie na dwie tarcze. Tak myślę.
_________________
Dawid Z.
 
 
Mario 



Model: BĘDZIE
Wiek: 47
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 110
Skąd: Gorzów Wlkp
Wysłany: 2009-08-17, 06:37   

Daleko mi do wielkiego fachowca ale wydaje mi się, że temperatura płynu hamulcowego podskoczyła, miałem podobny efekt w osobówce w górach. Pedał do podłogi auto ledwo hamuje...
 
 
grzechu 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 61
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 949
Skąd: warszawa
Wysłany: 2009-08-17, 08:00   

ponieważ tylny zacisk hamulcowy jest mniejszy i jest za silnikiem szybciej się nagrzewa niż przód , dlatego płyn hamulcowy się zagotował to że wrócił do normy to poprostu ostygł ale płyn należało by wymienić bo stracił swoje właściwości
_________________
pozdrawiam do zobaczenia na trasie
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3291
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2009-08-17, 09:29   

grzechu napisał/a:
ponieważ tylny zacisk hamulcowy jest mniejszy i jest za silnikiem szybciej się nagrzewa niż przód , dlatego płyn hamulcowy się zagotował to że wrócił do normy to poprostu ostygł ale płyn należało by wymienić bo stracił swoje właściwości


Nie można tego lepiej wytłumaczyć.
Płyn do wymiany.
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
Sylwek 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2001
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 2554
Skąd: Luzino
Wysłany: 2009-08-17, 09:52   

Przed wyjazdem płyny zostały wymienione . A to że się zagotował --- bardzo możliwe.
_________________
AB Rh+
HONDA VTX 1800 Neo

:D MODERATOR EMERYT :D
Nie wdawaj się w dyskusję z głupcem, bo najpierw sprowadzi Cię do własnego poziomu, a później pokona doświadczeniem
 
 
Długi63 



Rocznik: 2002
Wiek: 61
Dołączył: 27 Wrz 2008
Posty: 192
Skąd: poznański łazarz
Wysłany: 2009-08-17, 14:34   

Sylwek napisał/a:
Przed wyjazdem płyny zostały wymienione . A to że się zagotował --- bardzo możliwe.

Wymień jeszcze raz na taki z wyższą temperaturą wrzenia
_________________
serwisy to zło!!!
 
 
Nobody 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 31
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2009-08-20, 10:52   

Witam,

To zjawisko to fading - słabnące hamulce w miarę podnoszenia się temperatury klocków. Mogłeś też, jak wspomnieli Poprzednicy, przegrzać płyn hamulcowy. Do ciężkich motocykli dobrze zakładać klocki HH, są odporniejsze na fading niż standardowe. No i obowiązkowo przewody w stalowym oplocie zamiast gumiaków.
Trochę latałem po Alpach, moje moto waży 300kg, hamulce mi jeszcze nigdy nie zniknęły... a lubię pobawić się zakrętami i zjazdami :)
pozdrawiam
N.
_________________
5 szt. w stadzie, w tym 2 V-ki :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group