|
Regulacja obrotów Drag Star 1100 |
Autor |
Wiadomość |
Andrzej666
Model: SYMPATYK
Wiek: 38 Dołączył: 02 Maj 2013 Posty: 40 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-07-23, 21:31 Regulacja obrotów Drag Star 1100
|
|
|
Heja...
Jak wróciłem ostatnio z wymiany części eksploatacyjnych i regulacji mojego Draga zauważyłem, że chodzi jak dla mnie na ciut zbyt wysokich obrotach (na Cobrach przyzwyczajony byłem do takiego bardziej bulgotania w stylu HD niż typowego dźwięku japońca). Stwierdziłem, że nie mam zamiaru dupy truć już chłopakom, tylko sam to ustawię pod siebie (i przyszłego nabywcę). Moje pytanie dotyczy linki ssania - w jaki sposób działa to w DS1100? Tzn co dokładnie reguluje ta linka? Bo gdy ustawiam go śrubą od regulacji obrotów na biegu jałowym to przy odłączonym ssaniu obroty jak na moje są zbyt wysokie (oczywiście po rozgrzaniu sprzęta). Natomiast najlepsze właściwości i obroty osiągam przy skręceniu obrotów w dół i podciągnięciu trochę ssania. Obroty są wtedy eleganckie - i równo je trzyma, bez żadnego zalewania gaźników. No ale teoretycznie nie tak powinno to przecież działać. Moje pytanie więc brzmi następująco - co de facto reguluje linka ssania i czym powinienem manipulować, by osiągnąć satysfakcjonujące mnie obroty.
Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdr. |
|
|
|
|
MIKI
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 54 Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 864 Skąd: Czarnków/Wlkp.
|
Wysłany: 2013-07-23, 23:19
|
|
|
Linka reguluje skład mieszanki, de facto by wyregulować obroty powinno do tego służyć tylko pokrętło. Jeżeli dopiero po delikatnym wyciągnięciu linki ssania obroty są Ok. to gaźniki są najprawdopodobniej za ubogo zestrojone. |
|
|
|
|
Andrzej666
Model: SYMPATYK
Wiek: 38 Dołączył: 02 Maj 2013 Posty: 40 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-07-23, 23:22
|
|
|
dzieki. dokladnie o takie info mi chodzilo. pozdrawiam! |
|
|
|
|
wiedzmin
Model: SYMPATYK
Dołączył: 25 Cze 2013 Posty: 66 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 2013-07-24, 01:05
|
|
|
linka ssania słuzy do rozgrzewania silnika ale tez do jego odpalania. Żebyś odpalił i rozgrzał silnik potrzebujesz bogatrzej mieszanki. W jakim sensie bogatszej - w takim sensie ze mniej powietrza wiecej paliwa. Jak to w gazniku jest rozwiazane? Ano jest w gardzieli gaźnika taka przepustnica która tą gardziel przysłania. Jak zalaczysz ssanie to uruchamiasz ta przepustnice i ogranicza ona doplyw powietrza. Mniej powietrza = bogatsza mieszanka = wzrost obrotow silnika. Co do regulacji silnika a dokladnie biegu jalowego troche zle to pojmujesz. Obroty jalowe reguluje sie PO ROZGRZANIU silnika na ssaniu. Nastepnie zamykasz calkowicie ssanie i regulujesz srubą do obrotow jalowych. I to tyle. Co do Twojego spostrzezenia że jak skręcisz obroty i dodasz ssania to lepiej chodzi to na.to nie patrz. Prawidłowo ustawiona mieszanla (pokretlo mieszanki) to taka przy której motocykl ma prawidlowe spalanie i plynnie bez zaciec przyspiesza i tym sie kieruj. Nie jezdzij na ssaniu bo to szkodzi silnikowi chłodzonemu powietrzem. |
|
|
|
|
Andrzej666
Model: SYMPATYK
Wiek: 38 Dołączył: 02 Maj 2013 Posty: 40 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-07-24, 06:37
|
|
|
Dzięki. Choć rozumiem, że akurat czy się ma podłączone trochę ssania, czy bogatszą mieszakę ustawioną pokrętłem - teoretycznie - ma to taki sam wpływ na silnik, czyli żaden. Co do tej regulacji, to się może wyraziłem trochę niejasno, oczywiście regulowałem na rozgrzanym silniku - wnioskuję z tego, że obroty mam dobre (z tym jadę na słuch, wiem jak jeździła maszyna kiedyś) i pokrętłem od obrotów jałowych już nie mam co się bawić, natomiast musiałbym pobawić się śrubą od mieszanki. Moglibyście mi pomóc zlokalizować to pokrętło mieszanki?
Dzięki. Pozdrawiam |
|
|
|
|
wiedzmin
Model: SYMPATYK
Dołączył: 25 Cze 2013 Posty: 66 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 2013-07-24, 13:46
|
|
|
Andrzej jest różnica. Z tego względu że wlaczajac ssanie a regulujac mieszanke pokretlem odbywa sie to na innej zasadzie. W ssaniu zmniejszasz ilość powietrza docierajaca do silnika a w regulacji skladu mieszanki zwiekszasz ilosc paliwa w mieszance. Dlatego to nie jest to samo. Sluchowo mozesz ocenic ze silnik pracuje podobnie ale w obydwoch przypadkach silnik pracuje na zupelnie innych wlasciosciach mieszanki sa inne proporcje inna predkosc spalania tej mieszanki itd. Jest roznica po prostu w mniejszej ilosci powietrza + takiej samej ilosci paliwa a w takiej samej ilosci powietrza + wiekszej ilosci paliwa. Jeżdzenie na ssaniu bardzo rozgrzewa silnik i sam wiesz co sie moze przez to stać. Srube do skladu mieszanki masz w serwisowce pokazana. |
|
|
|
|
Andrzej666
Model: SYMPATYK
Wiek: 38 Dołączył: 02 Maj 2013 Posty: 40 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-07-24, 14:08
|
|
|
dzieki za logiczne wytlumaczenie. pozdr.
[ Dodano: 2013-07-25, 07:39 ]
poległem na regulacjach, lepiej oddam do polecanego przez znajomków mechanika...
[ Dodano: 2013-08-04, 22:15 ]
Okazało się, że głównym problemem były zasyfione dysze... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|