wymiana wydechow |
Autor |
Wiadomość |
ksiezyc69
Rocznik: 2003
Wiek: 55 Dołączył: 24 Lut 2013 Posty: 31 Skąd: KNURÓW
|
Wysłany: 2013-02-28, 14:00 wymiana wydechow
|
|
|
witam,mam w swojej maszynie oryginalne wydechy yamahy zastanawiam sie nad zmiana na puste,czy musze po wymianie robic regulacje gaznikow???? vstar1100/2003 |
_________________ |
|
|
|
|
fazzi
Rocznik: 2008
Wiek: 56 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2013-02-28, 15:45
|
|
|
nie musisz robic regulacji tylko synchronizacje a to prosta sprawa bo nie trzeba rozbierac polowy motocykla jak w przypadku rozbierania gaznikow. |
|
|
|
|
DRAGON
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 58 Dołączył: 21 Maj 2012 Posty: 4445 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2013-03-08, 13:17
|
|
|
Dzisiaj dzwoniłem do Kalińskiego w sprawie wymiany wydechów. Na pytanie czy po wymianie zrobią mi synchronizację gaźników facet odpowiedział że nie trzeba. I teraz mam zagwozdkę Wszędzie czytam że po ingerencji w układ wydechowy należy to zrobić a ten mi wyjeżdża z takim hasłem. |
_________________ Każdy jest księżycem i ma ciemną stronę, której nie pokazuje nikomu. |
|
|
|
|
Irek [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-03-08, 13:32
|
|
|
Jak chcesz być pewny ,że jest oki 'to kup sobie 3 metry wężyka ,dwie igły w aptece
I sam sobie zrobisz synchro.
To 10 minut roboty.
Tu masz co i jak:
http://www.youtube.com/watch?v=YhomLFebOVc
Nie lej do wężyka wody tylko olej ,jak go przypadkiem zassa ,to nic się złego nie stanie.
Fajny jest olej do paliwa Stihl- czerwony pięknie widać
Igły najcieńsze jakie są wepchnij 5 cm w końce wężyka ,będą tłumiły skoki oleju.
Ps
W tych gaźnikach nie ma czego regulować
No ,może poza poziomem paliwa w komorze pływakowej.
Robi się synchronizację i tyle w temacie. |
|
|
|
|
DRAGON
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 58 Dołączył: 21 Maj 2012 Posty: 4445 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2013-03-08, 15:55
|
|
|
Irek, dzięki . Może się odważę i sam spróbuję |
_________________ Każdy jest księżycem i ma ciemną stronę, której nie pokazuje nikomu. |
|
|
|
|
Irek [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-03-08, 16:10
|
|
|
Nakręcę jutro filmik jak to zrobić , bo ten z linka nie jest dla osób
robiących to pierwszy raz zbyt jasny.
Nie ma się czego bać , to proste jak jebanie. |
|
|
|
|
Pirania_LM
Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 1742 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2013-03-08, 16:15
|
|
|
niby proste, ale warto byłoby opisać krok po kroku ( tu podłącz, tam podkręć, do poziomu takiego i takiego - do tego fotki ) i będzie da potomnych |
_________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto. |
|
|
|
|
Dzarko
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 49 Dołączył: 08 Cze 2012 Posty: 642 Skąd: WA-rszawa
|
Wysłany: 2013-03-08, 16:49
|
|
|
Irek napisał/a: | Nakręcę jutro filmik jak to zrobić |
Przede wszystkim wcześniej zacząć. Co trzeba zdemontować, żeby dostać się do króćców. Gdybym dał radę to sam zrobić, to byłbym przeszczęśliwy... |
_________________
|
|
|
|
|
Irek [Usunięty]
|
|
|
|
|
Roni
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 48 Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 61 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-03-08, 20:23
|
|
|
No nie chce sie tutaj wymądrzać, ale wydaje mi sie ze synchronizacja gazników nic nie daje przy wymianie na puste wydechy , to już prędzej reguluje się skład miesznki . Synchronizacja ma na celu wyrównanie ciśnien (podcisnienia) w gaznikach a co za tym idzie podawanie równej mieszanki paliwowo powietrznej. No chyba ze czegoś nie rozumiem... wiec prosze mnie poprawić |
|
|
|
|
Piorus
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 75 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 331 Skąd: Piorusowo
|
Wysłany: 2013-03-08, 20:26
|
|
|
Brawo Irek,uczciwie zapracowałeś na tego browarka,teraz trzeba go przemnożyć przez liczbę wyświetleń i spokojnie masz beczkę browara na zlocie.Pozdrawiam. |
_________________ ;NAVIGARE NECESSE EST-VIVERE NON EST NECESSE |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14532 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-03-08, 20:31
|
|
|
Roni, masz rację. Przynajmniej wypada sprawdzić, czy skład mieszanki jest prawidłowy - być może regulacja nie będzie konieczna. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Bakteria77
Model: RS1700
Rocznik: 2004
Wiek: 25 Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 1551 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2013-03-08, 20:34
|
|
|
witek1965 napisał/a: |
Przynajmniej wypada sprawdzić, czy skład mieszanki jest prawidłowy |
a w jaki sposób najlepiej to sprawdzić ?
Irek, niezły filmik, a ten wężyk "ch..j wi po co" to odma |
|
|
|
|
Irek [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-03-09, 06:06
|
|
|
Roni juz Ci wyjaśniam.
W tych gaźnikach (mowa o DS 1100) można wyregulować:
1- czujnik położenia przepustnicy (za pomocą omomierza)
2- Poziom paliwa w komorze pływakowej ( wężykiem założonym na rurkę wystającą z komory)
3- Wolne obroty ( pokrętło z czarnym dinksem)
4- stopień położenia przepustnic względem siebie ,czyli synchronizacja gaźników.
Skład mieszanki i inne parametry są ustawione fabrycznie ,a dostęp do śrub regulacyjnych
jest celowo zaślepiony ,aby nie kusiło kogoś sobie pokręcić.
Reasumując - nie warto najpierw regulować skład mieszanki ,bo się po prostu tego nie da zrobić.
Jeśli jestem w błędzie , to proszę mnie poprawić.
[ Dodano: 2013-03-09, 07:27 ]
EDIT:
Jeszcze jedna ważna rzecz ,o której zapomniałem powiedzieć w filmie.
Przed synchronizacją trzeba ustawić motocykl w pionie.
Klocek podłożyć pod "nóżkę"
Wtedy poziom paliwa w gaźnikach jest taki sam.
Poprawię to dzisiaj.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Roni
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 48 Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 61 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-03-09, 16:32
|
|
|
Irku ,dziękuje za wyjaśnienia , wszystko się zgadza . Jednak Dragon i księżyc69 pytają czy po wymianie wydechów potrzeba to robić.
Oczywiśćie synchronizacje trzeba co jakiś czas przeprowadzać , ale wydaje mi sie że dla samej wymiany tłumików nie ma to znaczenia. Ani dla wymiany na normalne , ani dla wymiany dla pustych wydechów.
No a czym się rózni wydech oryginalny od np. pustego wydechu? Napewno tym ze ten drugi będzie strasznie głośny , napewno zmieni się charakterystyka silnika i podniesie się temperatura układu wydechowego (tak mi się wydaje) za sprawą źle dobranego składu mieszanki paliwowo powietrznej .
Skład mieszanki jak napisałeś Irku jest fabrycznie ustawiony , ale jest on ustawiony dla oryginalnych wydechów , a nie pustych .
Tak więc synchronizacja jest procesem który ma znaczenie przed spalaniem w komorze cylindra , a nie ma na to co wylatuje z niego , natomiast skład mieszanki jak najbardziej za to co dzieje sie w wydechu , czyli temp. , strzały , spaliny itp.
Jeśli się myle , to prosze mnie poprawić |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14532 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-03-09, 17:36
|
|
|
Bakteria77 napisał/a: | a w jaki sposób najlepiej to sprawdzić ?
| służą do tego świece diagnostyczne . Niestety za drogie, żeby wyposażyć w nie swój garaż .Jak okaże się, że skład mieszanki jest odpowiedni, nie musisz nic regulować.
Irek napisał/a: | Skład mieszanki i inne parametry są ustawione fabrycznie ,a dostęp do śrub regulacyjnych
jest celowo zaślepiony ,aby nie kusiło kogoś sobie pokręcić.
| producent załóżył, że nie będzie nikt ingerował w układ dolotowo - wylotowy. Irek napisał/a: | nie warto najpierw regulować skład mieszanki | nie bardzo rozumiem, co to znaczy najpierw ? Przed wymianą wydechów, po wymianie . Skład mieszanki reguluje się jak zachodzi taka potrzeba, a nie dla hecy.
I nie pisz, że Irek napisał/a: | bo się po prostu tego nie da zrobić. |
bo to jest nieprawda. Da się i niejeden już to robił.
PO założeniu hypka i pustych wydechów, to nie tylko skład trzeba zmienić, a nawet i dysze, ponieważ na oryginalnych tego nie zrobisz. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Irek [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-03-09, 17:49
|
|
|
OK -jeszcze raz .
NIE MA MOŻLIWOŚCI REGULACJI SKŁADU MIESZANKI
Zapomnijmy o tym.
(Tak Witek , można wymienić dysze , ale to nie jest regulacja składu mieszanki w pojęciu kręcenie śrubką )
Teraz co do zależności tłumiki ,a synchronizacja gaźników.
Każdy filtr powietrza, gaźnik ,komora spalania , układ wydechowy tworzy pewien układ.
Ciąg zdarzeń i oporów.
Przyjmijmy teraz ,że mamy fabryczne wydechy i zsynchronizowane gaźniki (ilości powietrza przepuszczane do cylindrów).
Powietrze mieszane jest po drodze z paliwem i mieszanka jest spalana ,a następnie wyrzucana przez kolektor wydechowy i tłumik.
Fabryczne tłumiki mają pewną długość i każdy z nich stanowi część układu każdego cylindra.
Wymieniając tłumiki tworzymy inne warunki dla spalin i wtedy w zależności od parametrów wydechów zmienia się ilość powietrza "przerabianego" przez tłok.
Jeden będzie miał lżej drugi nie.
Wiadomo- są to puste rury i jedna jest dłuższa druga krótsza ,chodzi głównie o efekt estetyczny. Ma być ładnie.
Z tego powodu uważam ,że po zmianie ,lub ingerencji w układ wydechowy trzeba zrobić
ustawienie konta otwarcia przepustnic ,czyli synchronizację.
O ingerencji w skład mieszanki proszę zapomnieć.
Jest to możliwe tylko przez wymianę dysz, na przykład po zamontowaniu układu
hypercharger ,który zmienia ilość powietrza podawanego do gaźników.
Tak jak w tym filmie na przykład
http://www.youtube.com/watch?v=oKExiocFd7k
Taki zabieg powoduje wzrost mocy silnika ,ale jest wszystko dograne ,dysze ,ilośc powietrza .....
Jeśli się mylę , to proszę mnie poprawić.
................
Witek -"najpierw" to taka aluzja do postu wcześniejszego.
Że trzeba przed synchro sprawdzić skład mieszanki i go wyregulować.
Niby jak mamy skład mieszanki wyregulować ?
Czym ? Wywiercić otworek w dyszy ?
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez Irek 2013-03-09, 18:00, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14532 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-03-09, 17:54
|
|
|
P.S. Irek, filmik fajny, troche niewyraźny, ale nic to. Jednak mam uwagę - czy synchronizacji nie powinno się wykonać na zagrzanym silniku ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Dzarko
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 49 Dołączył: 08 Cze 2012 Posty: 642 Skąd: WA-rszawa
|
Wysłany: 2013-03-09, 18:00
|
|
|
Powinno się i przed sychronizacją należy ustawić obroty biegu jałowego. Tam była chyba przerwa w nagraniu i silnik chyba się nagrzał w tym czasie. |
_________________
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14532 Skąd: Gdzieś
|
|
|
|
|
|