Jak odróżnić wersję USA California od niecalifornia... |
Autor |
Wiadomość |
Verminus
Rocznik: 2005
Wiek: 46 Dołączył: 20 Kwi 2012 Posty: 52 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-06-04, 12:29 Jak odróżnić wersję USA California od niecalifornia...
|
|
|
California ma jakieś ustrojstwo odcinające obroty czy coś... czy to widać na pierwszy rzut oka? I gdzie patrzeć?
Chodzi mi konkretnie o 1100 2005r. |
_________________ Life is a game... |
|
|
|
|
krotom
Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 2821 Skąd: brać czas i chęci
|
Wysłany: 2012-06-04, 13:24
|
|
|
Verminus, nie ma czegoś takiego jak wersja California |
_________________
AB Rh+ |
|
|
|
|
patryk_c
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 45 Dołączył: 23 Lip 2009 Posty: 750 Skąd: Warszawa Bemowo
|
Wysłany: 2012-06-04, 13:39
|
|
|
Jest.
I tylko po pełnym symbolu modelu np dla modeli 1100 Classic Silverado z 2005 masz:
XVS11ATT - dla normalnego
XVS11ATTC - dla wersji kalifornijskiej
Różnice siedzą we "flakach" - jak wydechy, AIS i takie tam - chodzi o spełnianie bardziej restrykcyjnych norm emisji - hałas, spaliny ...
Możesz zajrzeć pod zbiornik - wersja CA powinna mieć odmę zbiornika podpiętą pod takie ustrojstwo które doprowadza opary z benzyny do układu spalania żeby nie wydostawały się do atmosfery.
Powinno być też coś takiego jak naklejka na ramie - CARB - California Air Resources Board - potwierdzenie zgodności z normami ...
Powodzenia. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez patryk_c 2012-06-04, 13:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1861 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-06-04, 13:46
|
|
|
Nie wiem jak jest w 1100 ale w XVS650 wersja na Kalifornię trochę się różni. Posiada system dopalania spalin. Gaźniki nie mają możliwości regulowania składu mieszanki na wolnych obrotach. Pokrętas składu mieszanki jest zaklepany na stałe. |
|
|
|
|
Verminus
Rocznik: 2005
Wiek: 46 Dołączył: 20 Kwi 2012 Posty: 52 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-06-04, 14:02
|
|
|
patryk_c - wielkie dzięki, o to mi chodziło W takim razie mam niecalifornię, i mogę zaczynać śmiało zakupy |
_________________ Life is a game... |
|
|
|
|
kostass
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 2111 Skąd: GŁ Grupa Łódzka
|
Wysłany: 2012-06-04, 15:18
|
|
|
Miałem Draga z Florydy i tez miał dopalacz spalin . |
_________________ Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-06-04, 17:49
|
|
|
kostass, mój był z Niemiec i tez miał, nawet pytałem co to takowego. cała kwintesencję zawarł patryk_c, . Od siebie dodam tylko, bo Patryk zapomniał, ale kiedys o tym napisał i stąd wiem, że wydechy maja inne mocowanie, właśnie po to, zęby do wersji kalifornijskiej nie założyć "zwykłych" wydechów, które nie spełnią ich restrykcyjnych norm emisji spalin . Nie jestem pewny teraz, które są bardzie restrykcyjne, szwajcarskie, czy Kalifornijskie, ale to sa najbardziej rygorystyczne normy na świecie. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Verminus
Rocznik: 2005
Wiek: 46 Dołączył: 20 Kwi 2012 Posty: 52 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-06-04, 18:03
|
|
|
z niemiec miał i z florydy też, bo po 2006 bodajże wszystkie już są kastrowane, żeby sprostać jakimśtam normom... i nie chodzi o ais, tylko o przedwczesne odcięcie paliwa... jakoś tak to było |
_________________ Life is a game... |
|
|
|
|
MIKI
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 54 Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 862 Skąd: Czarnków/Wlkp.
|
Wysłany: 2012-06-04, 22:59
|
|
|
Witek, ja miałem właśnie wersje z 2005 Sillverado przeznaczoną na rynek Californijski, i nie miałem żadnego problemu z montażem Road Burner-ów 3 calowych . Patryk ma rację, że są tam mocno wyśrubowane normy spalin, więc najprawdopodobniej coś musi siedzieć w bebechach bo wizualnie raczej niczym się nie różnią od pozostałych... |
|
|
|
|
Arczi82
Rocznik: 2004
Wiek: 42 Dołączył: 06 Paź 2010 Posty: 9 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2012-06-25, 13:55
|
|
|
Witam
Ja mam też problem z identyfikacją modelu.
Mam customa 650 rocznik 2004 sprowadzonego z stanów.
Właśnie jestem na etapie zakupu wydechów V&H i pojawił się problem, bo robią ją pod wersje (49) i (CA).
U dystrybutora wydechów podałem numer VIN i stwierdzili, ze to amerykańska wersja, czyli tzw. california (CA).
Ja z swojej strony chciałbym to potwierdzić, ale za bardzo nie wiem gdzie szukać tej charakterystycznej, odróżniającej te dwa modele rzeczy (czyt. system dopalania spalin).
Chyba, że macie jeszcze jakieś inne wskazówki jak odróżnić te dwie wersje!? |
|
|
|
|
Verminus
Rocznik: 2005
Wiek: 46 Dołączył: 20 Kwi 2012 Posty: 52 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-06-25, 14:20
|
|
|
[quote="Arczi82" bo robią ją pod wersje (49) i (CA).
U dystrybutora wydechów podałem numer VIN i stwierdzili, ze to amerykańska wersja, czyli tzw. california (CA).[/quote]
Ale wymyślili... California to tylko jeden ze stanów, moto nie musi być z kaliforni przecież będac z USA. |
_________________ Life is a game... |
|
|
|
|
SATURIAN
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 24 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1601 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2012-06-25, 14:40
|
|
|
Verminus , ale ktoś już tutaj pisał , że na Kalifornię było specjalne oznaczenie . |
_________________ RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-06-25, 16:18
|
|
|
Arczi82 napisał/a: | U dystrybutora wydechów podałem numer VIN i stwierdzili, ze to amerykańska wersja, czyli tzw. california (CA). |
To zdanie jest albo błędnie napisane, albo napisane bez sensu. Amerykańska wersja nie oznacza jeszcze Kalifornijskiej.Verminus, nie sugeruj się tym co ci napisał dystrybutor, albo mu odpisz dokładnie to samo co tutaj Verminus napisał/a: | California to tylko jeden ze stanów, moto nie musi być z kaliforni przecież będac z USA. |
A jak samemu odróżnić, napisał dokładniepatryk_c, |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Verminus
Rocznik: 2005
Wiek: 46 Dołączył: 20 Kwi 2012 Posty: 52 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-06-25, 20:54
|
|
|
SATURIAN, witek1965 - nieporozumienie :-) ja odpisywyłałem arcziemu82... Jezeli chodzi o mojego, to juz dawno ustaliłem, nawet dziś juz graty ze Stanow przyszly :-) Jezeli o mnie chodzi to temat do zamknięcia :-) |
_________________ Life is a game... |
|
|
|
|
Arczi82
Rocznik: 2004
Wiek: 42 Dołączył: 06 Paź 2010 Posty: 9 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2012-06-26, 10:24
|
|
|
Doszukałem się takiego czegoś. Może ktoś potwierdzić, że ustrojstwo w czerwonym kółku na załączonym obrazku to ten system dopalania spalin, który znajdziemy tylko w wersji california? Domyślam się, że skrót CAL na zdjęciu dotyczy wersji california. Znalazłem taką część u siebie i co za tym idzie mam pewnie wersje california.
Niestety żadnej naklejki CARB u siebie nie znalazłem, wie ktoś może gdzie tego szukać?
Pozdrawiam
Image.jpg
|
|
Plik ściągnięto 309 raz(y) 119.12 KB |
|
|
|
|
|
Verminus
Rocznik: 2005
Wiek: 46 Dołączył: 20 Kwi 2012 Posty: 52 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-06-26, 11:31
|
|
|
dokładnie, świetnie znalazłeś... i to nie tylko ta puszka, którą zaznaczyłeś, tylko wszystko co dałeś w prostokącie, to już teraz chyba bez problemu i Ty i każdy dojdzie czy ma CA czy nie, jak wychodzą dwa wężyki spod zbiornika z przodu - CA, jak po odkręceniu 3 śrubek mocujących zegary pod nimi jest wyjście i wężyk - CA, i na tysiąc innych sposobów można patrzeć... Powodzenia
Dla ułatwienia - ja mam ze zbiornika tylko kranik z wężykiem paliwa, żadnych innych wężyków ze zbiornika. Czyli niecalifornia. |
_________________ Life is a game... |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1861 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-06-26, 12:33
|
|
|
Arczi82,
To wygląda na system pochłaniania par paliwa. System dopalania spalin znajduje się gdzie indziej i inaczej wygląda. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
Arczi82
Rocznik: 2004
Wiek: 42 Dołączył: 06 Paź 2010 Posty: 9 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2012-06-26, 13:00
|
|
|
Po bliższym przyjrzeniu stwierdziłem jednak, że nie mam rzeczowej części, cokolwiek to jest (system pochłaniania par paliwa, czy też system dopalania spalin). Dopiero teraz miałem chwile żeby zejść do garażu na wizje.
Przy okazji na stronce znalazłem jeszcze 3 rysunki z różnicami w częściach, także dla pewności cztery rysunki w garść dla porównania i do garażu.
Image2.jpg
|
|
Plik ściągnięto 253 raz(y) 81.94 KB |
Image1.jpg
|
|
Plik ściągnięto 233 raz(y) 197.19 KB |
Image.jpg
|
|
Plik ściągnięto 246 raz(y) 192.74 KB |
|
|
|
|
|
|