YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
CIŚNIENIE OLEJU - CZUJNIK, KONTROLKA
Autor Wiadomość
shipp 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 2411
Skąd: Kwatera Główna
Wysłany: 2009-06-17, 23:01   

Miarkę można zrobic samemu. Wystarczy z kimś upewnic się, że stan oleju jest w normie /przez okienko/, postawic motocykl na nóżce bocznej, odkręcic korek wlewu oleju, wsadzic jakiąś własnej produkcji miarkę /tak aby sięgała do dna/, zaznaczyc stwierdzony stan oleju /po uprzednim zmierzeniu/ i po kłopocie. Każdy następny raz wystarczy już samemu sprawdzac tą miarką.
_________________
I tak zawsze... no zawsze...
 
 
krokodyl 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 52
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 782
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 2009-06-17, 23:44   

W 650 jest jedynie kontrolka engine trouble. Mnie faktycznie się zapaliła przy niskim stanie oleju i jak stał na nóżce i pochodził dłużej ( przy przepalaniu zimą ). Po dolaniu oleju problem zniknął. Co do oczka, to faktycznie gówno w nim widać, więc wierzę że oleju jest full. DS 650 ma przeglądy co 6000 km. Czy ktoś z Was musi w tym czasie ( pomiędzy przeglądami ) robić dolewki? Mówię o normalnej sytuacji, kiedy z moto nic nigdzie nie cieknie. Bo ja po przeglądzie przejechałem 4500 km, a oczko całe ciemne, więc w sumie nie wiem. Engine trouble póki co się nie zapala.
_________________
YAMAHA FJR 1300 AE
http://picasaweb.google.com/Krokodyl317
***Make peace not war, flower power***
 
 
shogun1968 


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 56
Dołączył: 07 Maj 2009
Posty: 13
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2009-06-19, 13:25   

właśnie w tym moim oczku też jest ciemno,jak u murzyna w d..Próbowałem też pochylac moto do gleby na prawo ale dalej było bez zmian,na dodatek cięgno biegów jest dokładnie na wysokości oczka i się w nim odbija,w końcu spuściłem olej i okazało się,że jednak jest stan.Wycieków jako takich nie obserwuję,więc jesli ta kontrolka tak działa to ok,jest jakas informacja,olej wymieniam co drugi sezon,bo robię nie więcej niż 3000 tys.km,zawsze było ok ale, jak byłby bagnet to problem by nie istniał.

[ Dodano: 2009-06-19, 13:43 ]
shipp napisał/a:
Miarkę można zrobic samemu. Wystarczy z kimś upewnic się, że stan oleju jest w normie /przez okienko/, postawic motocykl na nóżce bocznej, odkręcic korek wlewu oleju, wsadzic jakiąś własnej produkcji miarkę /tak aby sięgała do dna/, zaznaczyc stwierdzony stan oleju /po uprzednim zmierzeniu/ i po kłopocie. Każdy następny raz wystarczy już samemu sprawdzac tą miarką.
przyszło i mi to głowy ale nie tak łatwo osiagnąć dno,bo nie widać nic w tym oczku,jak wsadziłem taki twardy kabel to niby oleju sięgnąłem ale nie widać było końca kabla w szybce i nie wiadomo,czy nie oparł się gdzieś na koszu sprzęgłowym np. A, nie wkurzajcie się,że nie odrazu odpisuję w temacie,poprostu pracę mam taką,że nie codziennie mam dostęp do netu i nie zawsze mogę sobie tu poczytać,czy pogadać i wkurza mnie,że za każdym razem przy logowaniu widzę ile rzeczy mnie ominęło :ryczy: a informacji jest b.dużo,jak dotąd nigdzie tyle nie znalazłem.
_________________
zachowaj odstęp,bo nie zdążysz wyhamować!
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3291
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2011-04-17, 20:16   

Czujnik znów się zawiesza, oleju jest max.
Stuknę, gaśnie, czasem nie zapali się 4 miesiące, czasem 3 razy dziennie.

Czy któryś z Kolegów może pomóc w zakupie, w cenie lepszej jak w serwisie Yamahy?

[ Dodano: 2011-04-18, 16:31 ]
Ponownie przepłukałem czujnik (pływak) benzyną ekstrakcyjną, na razie działa.

Dzwoniłem do serwisu Yamahy kurwa ich mać.
Cena czujnika "dla klienta", 547 zł, banda. :evil:

[ Dodano: 2011-04-18, 16:32 ]
Serwis w Opolu.

[ Dodano: 2011-04-18, 16:50 ]
Jeszcze jedno pytanie, dokąd biegnie kabelek od czujnika?
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
azrael88 



Model: SYMPATYK
Wiek: 43
Dołączył: 10 Maj 2011
Posty: 89
Skąd: Kielce
Wysłany: 2011-05-10, 18:30   

Pozwalam sobie podpiąć się pod temat.

W mojej maszynie delikatnie kapie olej spod czujnika ciśnienia. Tylko na gorącym silniku oczywiście.

Mechanik zdjął tą pokrywkę przykręcaną 2 imbusami, przeczyścił, obadał oring i stwierdził że prawdopodobnie maszyna zaliczyła jakiś kamień albo krawężnik.
Uszczelka jest OK, zaaplikował silikon samochodowy i podprostował pokrywę.

Przez 2 tygodnie był spokój, dziś widzę że jakaś kropelka tam poleciała spod pokrywy a imbusy są tłuste.

Dla jasności - chodzi o pokrywę oznaczoną na rysunku jako 14.

schemat

Macie jakiś pomysł?
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-05-10, 21:40   

azrael88 napisał/a:
W mojej maszynie delikatnie kapie olej spod czujnika ciśnienia


to w końcu jak jest z tym czujnikiem, jest to czujnik ciśnienia oleju, czy poziomu ?

[ Dodano: 2011-05-10, 21:41 ]
Logar7 napisał/a:
Czerwona lampka z olejarką pokazuje poziom oleju. tzn świeci się gdy jest zbyt niski.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
azrael88 



Model: SYMPATYK
Wiek: 43
Dołączył: 10 Maj 2011
Posty: 89
Skąd: Kielce
Wysłany: 2011-05-11, 07:49   

Witek1965: masz rację oczywiście, pod tą pokrywką jest czujnik poziomu oleju. Stamtąd kapie.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-05-11, 11:18   

ja bym juz teraz nic nie robił tylko jeździł do końca sezonu, kontrolując stan, a jesienią, na spokojnie spuścił olej i sie dokładnie temu przyjrzał. Zastosował nowe uszczelnienie i ewentualnie porządny silikonowy uszczelniacz olejoodporny, np. Dirko (stosowany przez VW jako uszczelka misek olejowych.

azrael88 napisał/a:
zaaplikował silikon samochodowy
. Ten wcale nie musiał do tego służyć. Silikonów "samochodowych" jest dużo (do spawów, wygłuszających itd. )
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
azrael88 



Model: SYMPATYK
Wiek: 43
Dołączył: 10 Maj 2011
Posty: 89
Skąd: Kielce
Wysłany: 2011-05-11, 11:34   

Witek1965: póki co mam zapewnienie od mechanika, że jeśli znowu zacznie się pocić to zrobi mi to w ramach gwarancji, więc chyba jednak nie odłożę sprawy do jesieni. No chyba że tak się z nim umówię.

Dzięki za info o tym Dirko, wezmę pod uwagę.

Boję się, że skończy się na wymianie czujnika (koszty :shock: )albo rozgrzebaniu silnika (strata ładnej pogody), a takie rzeczy to faktycznie wolałbym po sezonie a nie teraz.
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3291
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2011-06-06, 17:40   

Jestem zdecydowany kupić czujnik poziomu oleju do 1100.
Ponawiam pytania:
1 czy ktoś wie o zamiennikach lub zna cenę lepszą jak w serwisie?
2 dokąd prowadzi kabelek biegnący od czujnika pod prawą pokrywę, czy aby odłączyć kabelek trzeba zdjąć wydechy?

[ Dodano: 2012-01-25, 18:23 ]
Odświeżam.
Ten czujnik, to jedna wielka tajemnica, nikt nic o nim więcej nie wie?

[ Dodano: 2012-01-30, 13:04 ]
Może przynajmniej ktoś wie jak się nazywa ten czujnik "in inglisz"?
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
cosi 


Model: SYMPATYK
Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 3
Skąd: z kosmosu
Wysłany: 2012-05-18, 17:27   

Czy coś się wyjaśniło? Kupiłeś czujnik (za ile) czy inna była przyczyna?
Mam to samo i w czasie jazdy siwieję.

Z angielska to OIL LEVEL SWITCH.
 
 
Dag 


Rocznik: 2002
Wiek: 39
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 683
Skąd: Turek/Poznań
Wysłany: 2012-05-18, 22:51   

Ok miałem taką sytuacje nalałem olej (można było przechylać i tak oczko było całe ciemne)po wymianie wszystkich filarków. Jadę sobie jadę i co się okazuje światełko się zaświeciło no to ciula zgaszenie motocykla... niczym jak w aucie i dzwonie. Co się dowiedziałem do v stara 1100 trzeba wlać odpowiednią ilość tego oleju już nie pamiętam ile i nie więcej ni mniej. Jeśli patrzysz na oczko i jest ciemne a wlałeś za mało oleju to i tak za jakiś czas zapali się diodka :)
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-05-20, 17:55   

Dag, dokładnie 3 literki. Demolka zawsze wlewa 100 ml więcej (taka ma zasadę), ja róqwnież za jego przykładem i nic się nie dzieje.
Dag napisał/a:
Jeśli patrzysz na oczko i jest ciemne a wlałeś za mało oleju to i tak za jakiś czas zapali się diodka :)
oczywiście, że tak. Ta lampka to nie jest lampka ciśnienia oleju, tylko lampka poziomu oleju, więc jak wlejesz więcej to nic się nie stanie i na pewno lampka się nie zapali.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group