|
Postojowe w lightbarach podłączenie. |
Autor |
Wiadomość |
Judasss
Rocznik: 2002
Wiek: 62 Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 35 Skąd: T-G
|
Wysłany: 2012-02-28, 15:56 Postojowe w lightbarach podłączenie.
|
|
|
Witam szanowne grono dragmanów.
Jak w temacie. Chciałbym podłączyć nowe lightbary ale problem tkwi w podłączeniu postojówek które się w nich znajdują. Dodam, że moto z Kanady i nie ma fabrycznie postoju. Myślałem nad osobnym podłączeniem z aku ale jak rozwiązać włączanie wyłączanie tychże postojówek. Pytanie, czy można podłączyć do stacyjki jak w europejsakich wersjach, ale wtedy będą się przy każdej blokadzie kiery włączały-tak myślę. Może ktoś zna temat dokładnie proszę o sugestie.
pozdrawiam
judasss TG |
Ostatnio zmieniony przez Gosiaczko 2012-03-02, 15:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
AndHim
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 45 Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 182 Skąd: Żagań/Wielka woda
|
Wysłany: 2012-02-28, 17:21
|
|
|
Ja chciałem mieć w swoim lightbary z postojowymi które świeciły by razem ze światłem głównym /zarówno na krótkich jak i na długich/ natomiast główne światła w lightbarach włączne byłoby oddzielnym przełącznikiem /tak jak chyba wszyscy mają/. Wiem że nie rozwiązuję tu twojego problemu ze światłami postojowymi których fabrycznie nie masz, ale jest to jakiś pomysł żeby fajnie wyglądać i wykorzystać obie żarówki w twoich lightbarach. Ja swoje lightbary podłączałem sam /z bezpiecznikiem i dwoma przekaźnikami/ Wszystkie schematy opisane są pięknie na forum. Serdecznie pozdrawiam. And |
_________________ Życie na lądzie jest do dupy. Kpt Ż.W. And
"Valhalla I am coming"
Led Zeppelin - Immigrant song
|
|
|
|
|
PatrykR922
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Wiek: 25 Dołączył: 10 Cze 2011 Posty: 2132 Skąd: Rzeszów/Jarosław
|
Wysłany: 2012-02-28, 17:25
|
|
|
Ojciec ma podłączone do długich świateł , też wersja z USA |
_________________ Honda Varadero XL 125
Suzuki V strom DL 650
Obecnie:
Yamaha XVZ Venture 1300 |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-02-28, 19:19
|
|
|
Judasss, no coś ty, a w czym problem. Fabrycznie nie ma chyba ma w kierunkowskazach postojówki, tak jak amerykaniec. A skoro tak ma, to po prostu podłącz się po przewody od postojówek -są w lampie głównej, jak wszystkie zresztą. Ja poszedłem dalej, żeby nie drażnić funkcjonariuszy drogówki i stacji przeglądowej i po prostu odłączyłem przewody świateł postojowych, które idą do kierunkowskazów i w ich miejsce wipąłem przewody idące do lamp.
Jak masz lightbary na żarówki H4 +postojówki to w załączniku jest sprawdzony schemat.
Jak to działa. Ano po załączeniu zapłonu zapalają się postojówki automatycznie, po włączeniu włącznikiem lightbarów zapalają się lightbary. Jeżeli w lampie głównej palą się światła mijania, to w lightbarach również palą się światła mijania, jeżeli przełączę na światła drogowe, zapalą się drogowe.
Jeżeli masz lampy z żarówką jednowłóknową, np. H3, wystarczy jeden przekaźnik. Z przekaźnika nóżka 87 podaje prąd na lampy i cała filozofia, reszta bez zmian.
PatrykR922 napisał/a: | Ojciec ma podłączone do długich świateł , też wersja z USA | no to faktycznie wymyślił.
Postojówki pod drogowe . A ile jeździ się na długich ? I tak dobrze, że nie pod światło hamowania
schemat podłączenia lamp.png
|
|
Plik ściągnięto 500 raz(y) 24.69 KB |
|
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Judasss
Rocznik: 2002
Wiek: 62 Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 35 Skąd: T-G
|
Wysłany: 2012-02-29, 14:07
|
|
|
Witek1965
Dzięki bardzo za odpowiedź, oto mi chodziło. Ten schemat wykorzystam, bo mam lightbar na h4+postokówki. Myślę, że większy bezpiecznik nie zaszkodzi np. 20A W lampie są dwa przewody "wolne" wypięte myślę że to te od kierunkowskazów Obydwa migacze obecnie nie świecą stale tylko robią za migacze. Muszę w weekend pokombinować. Mam może śmieszne pytanie ale muszę spytać. Kiedy lub jak się wlącza postojówki na przykład na parkingu?: po przekręceniu klucza całkiem w lewo do blokady kiery, muszę mieć dodatkowy włącznik-wylącznik-chociaż to raczej bez sensu, bo każdy przy mojej nieobecności mógłby je wyłączyć. Chodzi mi o to, że na kierownicy nie ma włącznika postoju a w garażu nie muszą się świecić jak moto jest w domu Chyba że stacyjka jest tak zbudowana, że można nią włączć i wyłączać postojówki? Ale nimieszałem.
( Taki stary a takie mam braki ) Sorry że dopiero teraz odpisuję ale praca w nocy i muszę trochę odespać.
pozdrawiam i dziękuję wszystkim za pomoc
judasss TG |
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2568 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2012-02-29, 14:22
|
|
|
Nie bardzo rozumiem po co ci postojówki, czy masz zamiar parkować w nocy na nieoświetlonych ulicach? To chyba nie jest bardzo bezpieczne dla ciebie i twojej maszyny. A jeżeli na oświetlonych to nie potrzebujesz postojówek.
Jeżeli chodzi o bezpiecznik, to 2x60W (drogowe) = 120W + 2x5W postojówki = 130W
130W : 12V = 10,83A czyli najwyżej bezpiecznik 15A.
Jeżeli tylko mijania 2x55W + 10W = 120W. spokojnie wystarczy 10A. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
Judasss
Rocznik: 2002
Wiek: 62 Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 35 Skąd: T-G
|
Wysłany: 2012-02-29, 14:40
|
|
|
Vaaks
W zasadzie używać ich nie będę na postoju, ale niewiadomo na jakiego służbistę trafię na przeglądzie a pojadę z nim pierwszy rez. No i sprawa policji wygląda podobnie. Wiem, że zazwyczaj się nie czepiają ale przed kupieniem lightbarów, tak sobie wykombinowałem jak już kupuję to takie z postojem. Przy okazji jak funkcjonują postojówki w wersjach eu. Jak tam jest rozwiązany problem włączania- wyłączania postojówek. No chyba że przepisy się zmieniły i już nie obowiązują postoje w świetle prawa.
pozdrawiam
judasss TG |
|
|
|
|
AndHim
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 45 Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 182 Skąd: Żagań/Wielka woda
|
Wysłany: 2012-02-29, 16:33
|
|
|
W wersji eu masz włącznik na prawej manetce. Pierwszy stopień - postojowe; drugi stopień - mijania. Długie z lewej. Jest jeszcze postojowe w stacyjce. Przy zgaszonym silniku masz możliwość włączyc postój i wyjąć kluczyk. Pozdro. |
_________________ Życie na lądzie jest do dupy. Kpt Ż.W. And
"Valhalla I am coming"
Led Zeppelin - Immigrant song
|
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2568 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2012-02-29, 16:41
|
|
|
Nie słyszałem, żeby komuś sprawdzali lub czepiali się braku postojówek, no chyba, że przygłuchłem. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
Judasss
Rocznik: 2002
Wiek: 62 Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 35 Skąd: T-G
|
Wysłany: 2012-02-29, 16:44
|
|
|
AngHim
Właśnie, tu jest pytanie, bo ja przy manetce nie mam i nie wiem czy jest możliwość samym kluczykiem włączyć postój i wyjąć kluczyk. A Witek1965 dał fajny schemat i chciąc z niego skorzystać, przyszło mi do głowy pytanie o włączanie postoju kluczykiem tak jak w wewrsji eu.
pozdrawiam
judasss TG
[ Dodano: 2012-02-29, 16:49 ]
Vaaks
Ja też nie słyszałem, choć słuch dosyć dobry -jeszcze-, ale jakoś mi to leży na sumieniu i jakby była możliwość, to bym chciał tak podłączyć aby te postoje były
Chyba, że za dużo kombinowania było by to dam sobie spokój.
pozdrawiam
judasss TG |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-02-29, 19:22
|
|
|
Judasss, wsadź zamiast zwykłych "piątek"T10 fajne lampki diodowe, najlepiej led SMD. Lampy się ładnie prezentują w czasie jazdy, bez załączonych żarówek głównych (H4) oraz motocykl jest bardziej widoczny nawet w dzień, i nie słuchaj zazdrośników takich jak Vaaks On nie ma postojówek w lightbarach to i zazdraszcza
[ Dodano: 2012-02-29, 19:31 ]
Judasss napisał/a: |
Właśnie, tu jest pytanie, bo ja przy manetce nie mam i nie wiem czy jest możliwość samym kluczykiem włączyć postój i wyjąć kluczyk. |
Niestety w wersji zza oceanu nie ma tej opcji P, czyli załączenia tylko postojowych świateł, przód i tył i wyjęcia kluczyka. Jest tylko w wersjach europejskich. Przed chwilą sprawdziłem.Jest tylko ON-OF i LOCK - blokada kierownicy |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Judasss
Rocznik: 2002
Wiek: 62 Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 35 Skąd: T-G
|
Wysłany: 2012-03-01, 15:34
|
|
|
witek1965
Dzięki za poradę oraz info. Więc pozostaje ew. jakiś bezpośredni dodatkowy ukryty włącznik postoju aby nie kusił przechodniów, a włączał tylko postojówki jak potrzeba
( przegląd sytuacje postoju na trasie itp.) Nie wiem czy było by możliwe np. zmodyfikować schemat który podałeś i między nóżkę 87a pierwszego przekaźnika a postojówki lightbarów dać przewód z wylącznikiem.Co o tym sądzisz. Nie jestem elektrykiem więc pytam aby coś nie spalić. Co do zamiany żarówek, to fajny pomysł tylko jak jest z oprawką w lampie do tych LED'ów, będą pasowaly albo trzeba przerabiać ? Mógłbyś podać jakiś konkretny symbol czy T10 to wszystko. Domniemam, że takowe posiadasz i masz to już w "małym palcu". Fotka mile widziana.
pozdrawiam dzięki za wszystkie porady
judasss TG |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-03-01, 19:33
|
|
|
Judasss napisał/a: | Mógłbyś podać jakiś konkretny symbol czy T10 to wszystko. | T10 to symbol oryginalnego trzonka typowej żarówki świateł postojowych. Kupujesz tylko "zamiennik" ledowy, o tym samum trzonku. Różni się tylko "bańką"
T10 to tak zwana wsuwka, a T4 to z metalowym,okrągłym trzonkiem. Nie jestem pewny jakie masz żarówki w swoich lampach. Tak czy siak,odpowiedniki ledowe trzonkiem się się nie różnią.
Na schemacie,jaki podałem -zresztą wykonany przez Illusiona z moimi poprawkami(tylko opis zmieniony ) światła postojowe załączane są poza układem. Jeżeli chcesz mieć możliwość załączania przy wyłączonym zapłonie,to oczywiście możesz zrobić tak jak zaproponowałeś -dodatkowe źródło prądu z nóżki 87a pierwszego przekaźnika i ukryty włącznik.
http://www.google.pl/sear...=1280&bih=889na tych fotkach na pewno rozpoznasz swoją żarówkę. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Dawid Z.
Model: SYMPATYK
Wiek: 44 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2012-03-01, 21:42
|
|
|
vaaks napisał/a: | Nie słyszałem, żeby komuś sprawdzali lub czepiali się braku postojówek, no chyba, że przygłuchłem. |
No to słyszysz mi sprawdzali i kazali jeszcze zdjąć lightbary, oraz wymienić lampę główną bo miałem klosz symetrycznie świecące światło. |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
|
illusion
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 52 Dołączył: 10 Cze 2010 Posty: 1702 Skąd: Poznań/Golęczewo
|
Wysłany: 2012-03-01, 23:32
|
|
|
Judasss, jeżeli chcesz podłaczyć postojówki w motongu w wersji zza oceanu to przypomina to konstrukcję cepa w wersji v-star standardowo kierunki palą sie na stałe ( żarówka 2-włóknowa , dwa przewody zasilające , jeden masa ) ; z uwagi na przepisy odpina się stałe zasilanie kierunków ( najprościej wypinasz konektory w lampie głównej ) i tu już masz przewód z napięciem po załaczeniu stacyjki ; postojówki podłaczasz bezpośrednio , jezeli masz chęci to puszczasz jeden przewód przez jakikolwiek wyłacznik on/off ... ot i cała filozofia ....
i proszę jeżeli można ... nie napiszmy encyklopedii o podłaczaniu dwóch żarówek |
_________________ Grzeczni chłopcy idą do nieba, a niegrzeczni idą ... tam gdzie chcą |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-03-02, 01:18
|
|
|
illusion napisał/a: | i tu już masz przewód z napięciem po załaczeniu stacyjki |
To to on już wie z Twojego schematu,który pozwoliłem sobie wkleić.
a Judasss, chciałby mieć możliwość włączać je również po wyłączeniu stacyjki. Przynajmniej ja tak zrozumiałem.
Dlatego chce puścić dodatkowy prąd z przekaźnika nr1 nóżka87a na postojówki przez przełącznik,który gdzieś schowa. W jakim celu chce mieć taka opcję to ale to jego zbójeckie prawo. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Judasss
Rocznik: 2002
Wiek: 62 Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 35 Skąd: T-G
|
Wysłany: 2012-03-02, 08:03
|
|
|
Witam wszystkich.
Witek1965 i o to mi chodziło z tym dodatkowym wyłącznikiem. Dzięki że mnie wyręczyłeś z odpowiedzią w ostatnim poście, i dobrze mnie zrozumiałeś. A cel tej zabawy z kabelkami to "dmuchanie na zimne" , tak jak napisałem wyżej różni służbiści bywają na przeglądach i tak jak napisał Dawid.Z można się wszystkiego spodziewać. Temat podniosłem ze względu właśnie na problem braku możliwości włączania postojówek bo mój moto to nie wersja eu. Widzę że ty szybko złapałeś o co mi chodzi i chwała Ci za to.
Żarówki chyba zmienię bo to oszczędność energi a i efekt będzie ciekawy.
illusion encyklopedii może nie, ale do wyjaśnienia tematu Myślę, że głównie po to jest forum aby sobie pomagać.
Dla mnie jest wszystko jasne, myślę że temat zakończony. Jeszczs raz wszystkim dziękuję a witek1965 ma u mnie browara .
pozdrawiam wszystkich wiosennie
judasss TG |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|