AMORTYZATOR TYLNEGO ZAWIESZENIA |
Autor |
Wiadomość |
Dawid Z.
Model: SYMPATYK
Wiek: 44 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2010-05-03, 02:21
|
|
|
fazzi napisał/a: | moze sie zmiesci bez obcinania, mi wygodniej bylo zalozyc bez rurki i nakladac ja gdy klucz juz byl zalozony, bo wtedy moglem ja lekko odgiac. Uwazaj na palce , bo trzeba mocna ciagnac i latwo przyczasnac o rame |
Jak już zabiorę się do tego to grube rękawice robocze się przydadzą ażeby uniknąć tego o czym piszesz. Dzięki.
[ Dodano: 2010-05-10, 07:43 ]
http://www.youtube.com/watch?v=oRL5v9L6W0E
Bardzo przydatne. |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
|
Radek
Rocznik: 2006
Wiek: 41 Dołączył: 14 Mar 2010 Posty: 166 Skąd: Garwolin
|
Wysłany: 2010-08-07, 23:12
|
|
|
koledzy pomóżcie niewiem co jest grane ale po wyprawie z plecaczkiem zaczął mi skrzypieć tylny amortyzator czy mozna temu w jakis sposób zaradzic a moze to jest oznaka zużycia i że czas wymienic na nowy? |
|
|
|
|
Andrzej11
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1998
Dołączył: 03 Gru 2009 Posty: 169 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-03-29, 00:23
|
|
|
W xvs 650 oznaczenie twardości amortyzatora jest symetryczne. Patrząc z góry na amora znajduje się na "godzinie" 9 i 3. Waże 95 kg i dotychczas jeżdziłem na 3. Na dziurawym asfalcie makabra (to samo na nierównej kostce ), wg opini Clintona koło prawie odrywa sie od ziemi. Ustawiłem na 6, całkiem inna maszyna, zero zarzucania "dupą" , całkowite panowanie nad dragiem. Jazda na 3 przy mojej wadze to poprostu proszenie się o bum. |
|
|
|
|
Dariow
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 55 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 883 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2011-03-29, 14:20
|
|
|
Andrzej jeśli możesz zrób zdjęcie tego ustawienia i prześlij na emaila chciałem porównac z moim ustawieniem, nie za bardzo wiem co znaczy godz 9 i 3 i 6 dlatego wolę bardziej wizualnie pooglądac |
|
|
|
|
Andrzej11
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1998
Dołączył: 03 Gru 2009 Posty: 169 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-03-29, 22:46
|
|
|
Na zdjęciu raczej nic nie będzie widać ponieważ amor jest chyba ponizej ramy.
Góra amora to 12 godz, dół 6 a od strony ramy poziomo 9 i 3. Na znacznikach sa wybite po dwie kropki. Jak się poświeci latarką to dobrze widać te kropki. Idealnie to widać te oznaczenia na wymontowanym amortyzatorze.
Zdjęcie amora
https://picasaweb.google.com/111194030063093945028/XVS650Amortyzator#
już hula |
Ostatnio zmieniony przez Andrzej11 2011-03-29, 23:18, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
Dariow
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 55 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 883 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2011-03-29, 23:07
|
|
|
Link nie hula |
|
|
|
|
waldorf
Rocznik: 2007
Wiek: 63 Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 207 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-06-08, 11:14
|
|
|
Chciałbym uzupełnić naszą wiedzę na temat regulacji tylnego amortyzatora.A mianowicie istnieje jeszcze dodatkowa regulacja oprócz tutaj opisywanej.Dolne mocowanie amora jest do "uszu" w ramie,które to uszy mają trzy otwory.W zależności czy chcemy mieć miękkie zawieszenie,czy bardziej twarde można amor mocować w jednym z nich.Ja miałem przykręcony do otworu najbliżej silnika patrząc od strony tłumików,i był bardzo miękki.W tej chwili mam na środkowym i jest ok.A swoją drogą ,czy mógłby ktoś sprawdzić jakie są ustawienia fabryczne? |
|
|
|
|
bamzaj
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 228 Skąd: Międzyrzecz
|
Wysłany: 2011-06-22, 19:36
|
|
|
Posiada może ktoś z forumowiczów zamieszkujących ziemie Lubuską owy klucz do regulacji amortyzatora? Ja niestety w swoim zestawie nie mam, a potrzebowałbym pożyczyć w celu regulacji, Jeśli ktoś mógłby, to proszę dać znać na pw. |
_________________ Tomasz. |
|
|
|
|
kubsztad
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 39 Dołączył: 04 Sty 2011 Posty: 72 Skąd: Poznań, Mikołów
|
Wysłany: 2011-06-22, 20:45
|
|
|
Bracia!
polecam naprawdę uważać w trakcie regulacji amortyzatora,
operacja zakończyła się fiaskiem, a za parę miesięcy będę miał całkiem nowiutki paznokieć u palca lewej dłoni,
klucz pomimo zastosowania oryginalnego, obsunął się, po chwili odczułem piekący ból, i zobaczyłem zakrwiony paznokiec, przeciętą skórę
szacun! |
|
|
|
|
Dawid Z.
Model: SYMPATYK
Wiek: 44 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2011-06-22, 20:53
|
|
|
kubsztad napisał/a: | Bracia!
polecam naprawdę uważać w trakcie regulacji amortyzatora,
operacja zakończyła się fiaskiem, a za parę miesięcy będę miał całkiem nowiutki paznokieć u palca lewej dłoni,
klucz pomimo zastosowania oryginalnego, obsunął się, po chwili odczułem piekący ból, i zobaczyłem zakrwiony paznokiec, przeciętą skórę
szacun! |
Oj nieładnie ,ból jak szlag. Ktoś wcześniej na forum pisał żeby robić to w grubych rękawicach |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
|
apstryk
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 34 Skąd: WWL
|
Wysłany: 2011-06-27, 13:09
|
|
|
bamzaj napisał/a: | Posiada może ktoś z forumowiczów zamieszkujących ziemie Lubuską owy klucz do regulacji amortyzatora? Ja niestety w swoim zestawie nie mam, a potrzebowałbym pożyczyć w celu regulacji, Jeśli ktoś mógłby, to proszę dać znać na pw. |
A może ktoś położyć taki klucz na kartce w kratkę i przesłać fotkę? I podać grubość blachy? Łatwiej wtedy dobrać w sklepie albo dorobić. Mi w komplecie została tylko spłaszczona nakładana rurka-przedłużka. Tylko przedłużyć nie mam czego :-)
Mnie interesuje do 650, nie wiem czy jest różnica w stosunku do 1100. |
|
|
|
|
moondek
Model: SYMPATYK
Wiek: 50 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 4020 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2011-06-28, 10:53
|
|
|
Dawid Z. napisał/a: | http://www.youtube.com/watch?v=oRL5v9L6W0E |
Mam pytanie do posiadaczy 1100. Muszę wyregulować amortyzator, bo mam niestety mientko... Na załączonym filmie przewińcie na 2:27. Gdzie tam jest podziałka, żeby stwierdzić na jakim położeniu jest amor? |
_________________ Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko |
|
|
|
|
Zaker
Model: BĘDZIE
Wiek: 63 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 1961 Skąd: SGE Galicja
|
Wysłany: 2011-06-28, 12:32
|
|
|
Najlepiej niech się Maniek wypowie, w Anisowie ustawiła sie do niego kolejka do regulacji amorka ... |
_________________ ... Ride now , work later ...
Drag, Road, Rock'n'roll
|
|
|
|
|
Jeżyk
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 62 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 1019 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-07-05, 18:36
|
|
|
moondek, facet z filmu się narozbierał motocykla
Ja reguluję u siebie zdejmując tylko siedzenia, ale pod warunkiem, że amorek nie jest zapieczony.
U mnie jest 9 schodkowych nacięć na obręczy amorka a na amorku pionowy wypukły frez.
Jeżeli masz za miękko to przekręcasz obręczą tak żeby frez wspinał się na schodkowe nacięcia obręczy - wtedy zaciska się sprężyna i jest twardziej.
Jeżeli będziesz miał problemy to wiesz gdzie mieszkam |
_________________ MOJA GWIAZDECZKA
ORGANIZATOR XX ZLOTU |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-07-05, 18:39
|
|
|
Jest dokładnie tak jak pisze Jeżyk, . Moto na podnośnik, siedzenie na zewnętrzny + 5 plastikowych spinek, które trzymają dwa plastiki (zapomniał waść). teraz już tylko klucz i bez problemowo się kręci w prawo. Ja mam akurat 12 ząbków, ale nie widać oznaczeń, więc dojechałem na maksa i cofnąłem 3 ząbki ( w lewo) i jest ustawione na 9. Miałem bodajże na 3 ząbku
[ Dodano: 2011-07-05, 18:41 ]
moondek napisał/a: | Gdzie tam jest podziałka, żeby stwierdzić na jakim położeniu jest amor? | chyba tylko w instrukcji, bo na amorki ni ma |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Merlin
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3291 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2011-08-24, 19:20
|
|
|
Czy może ktoś podać wymiary klucza hakowego do regulacji amora?
Na jaką "nakrętkę", wymiar.
Ciekawe, czy może być wahliwy
taki na przykład |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
|
|
|
|
|
Zaker
Model: BĘDZIE
Wiek: 63 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 1961 Skąd: SGE Galicja
|
Wysłany: 2011-08-24, 20:38
|
|
|
Czy ktoś z Was używa coś takiego, jeżeli nie to może spróbować ...
TOTO
Wygląda na solidną rzecz i opinie też są dobre.
Schock spring.jpg
|
|
Plik ściągnięto 18033 raz(y) 6.53 KB |
|
_________________ ... Ride now , work later ...
Drag, Road, Rock'n'roll
|
|
|
|
|
Merlin
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3291 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2011-08-30, 19:06
|
|
|
Panowie, naprawdę nikt nie wie jakie są wymiary klucza hakowego? (krzywizna) |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-08-30, 19:19
|
|
|
Merlin, Będziesz w Sokolcu, to sobie odrysujesz. Jak chcesz to wezmę graty i ci podciagne amora , znaczy się dokręcę nakrętkę ściskająca sprężynę.
[ Dodano: 2011-08-30, 19:22 ]
ten klucz będzie OK, ale zaraz sprawdzę ci jak jest w oryginale |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Merlin
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3291 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2011-08-30, 19:28
|
|
|
Dzięki za chęci. Wiem, że na Ciebie zawsze można liczyć.
Mam okazję kupić kuty klucz Gedore ale nie wiem jaki rozmiar (jakiej średnicy jest "nakrętka")
coś takiego
Może się przydać nie tylko mnie. |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
|
|
|
|
|
|