YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Iskra - razem czy na przemian?
Autor Wiadomość
Arcon 



Model: SYMPATYK
Wiek: 55
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 446
Skąd: WuWuzeLe
Wysłany: 2011-06-01, 12:27   Iskra - razem czy na przemian?

Czy ktoś się orientuje, czy iskra jest podawana naraz na obie świece, czy naprzemiennie (w zależności od tego, na którym cylindrze wypada zapłon)?

A jeśli naprzemiennie, to skąd CDI "wie", na którą świecę podawać zapłon?
 
 
Kozak_Barabasz 



Model: BĘDZIE
Wiek: 34
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 1435
Skąd: Poznań / Konin
Wysłany: 2011-06-01, 16:32   

Na pewno na przemian.
O ile się nie mylę to podawany jest sygnał z czujnika na wale kiedy ma być zapłon.
_________________
OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl
 
 
Arcon 



Model: SYMPATYK
Wiek: 55
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 446
Skąd: WuWuzeLe
Wysłany: 2011-06-01, 16:39   

Czyli muszą być dwa różne sygnały z impulsatora dotyczące przedniego i tylnego cylindra. Prawdopodobnie tak jest, chciałbym tylko potwierdzenie od kogoś, kto wie na pewno, a nie "wydaje mu się". I ciekaw jestem też, jak te różne sygnały są generowane.
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 56
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2011-06-01, 17:31   

to raczej dziwne pytanie,oczywiscie ze iskra pojawia sie na przemian i kiedys odpowiadal za to palec rozdzielacza a w dzisiejszych czasach zajmuje sie tym elektronika
 
 
Arcon 



Model: SYMPATYK
Wiek: 55
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 446
Skąd: WuWuzeLe
Wysłany: 2011-06-01, 21:46   

fazzi, może dla Ciebie to dziwne pytanie, a wiesz na pewno, że tak jest? W starszych modelach Virago iskry były jednocześnie w dwóch cylindrach - iskra w drugim cylindrze pod koniec suwu wydechu w niczym nie przeszkadzała.

Moje pytanie raczej dotyczy głównie tego, skąd elektronika ma informację, na którą świecę podać iskrę - skoro jest jeden impulsator i jedno koło magnesowe.
 
 
arekw711 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 54
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 2173
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2011-06-02, 09:51   

Cytat:
iskra w drugim cylindrze pod koniec suwu wydechu w niczym nie przeszkadzała.


Zgadza się miałem tak po przeróbkach w motocyklu DNIEPR , maluch nowszy też tak ma , ale jak jest w dragu :nie_wiem:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group