| KONSERWACJA ZACISKU HAMULCOWEGO | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | vaaks   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2017
 Wiek: 76
 Dołączył: 22 Wrz 2008
 Posty: 2579
 Skąd: PWL
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Arcon   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 56
 Dołączył: 20 Kwi 2009
 Posty: 446
 Skąd: WuWuzeLe
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-04-28, 13:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | vaaks, nic nie piszesz (albo ja jestem ślepy) o gumowych uszczelkach tłoczków i jakichś osłonkach przeciwkurzowych. Na fotkach też nie widzę. Coś się z nimi robi, czyści, wymienia? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-04-28, 14:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | Arcon, uszczelki tłoczków są wewnątrz zacisku. Trzeba uważać wkładając ponownie tłoczek, żeby wszedł prostu, bo inaczej może ściąć uszczelnienie. ( mnie się tak zdarzyło w zacisku puszki). Generalnie nie robi się z nimi nic. Można delikatnie posmarować wazeliną techniczną, lub silikonem w płynie do konserwacji wszelkiego rodzaju gum. Wymienia się jak są nieszczelne ( uwaga drogie) |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | remol71   
  
  
 Model: DS 650 Custom
 Rocznik: 1999
 Wiek: 54
 Dołączył: 18 Maj 2010
 Posty: 1888
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-08-24, 12:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mała korekta. Sworzni zacisków nie należy smarować smarem miedziowym. Z doświadczenia wiem, że to bąd i zaciski staną. Proponuję ATE Plastilube. |  
				| _________________ Suzuki V-Strom 1050 XT
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | fazzi   
  
  
 Rocznik: 2008
 Wiek: 57
 Dołączył: 27 Sie 2008
 Posty: 2691
 Skąd: Jankes
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-09-04, 10:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | tloczkow lepiej calkowicie nie wyciagac, bo one w srodku i tak sa czyste i lepiej wyczyscic ta wystajaca czesc, ktora ulegla zabrudzeniu, nie bedzie wtedy problemow z nieszczelnoscia i odpowietrzaniem |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | duoma   
  
  
 Model: DS 650 Custom
 Rocznik: 1998
 Wiek: 49
 Dołączył: 05 Sie 2011
 Posty: 901
 Skąd: Legionowo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-09-04, 10:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tłoczki łatwo się wyciąga i łatwo wkłada, uszczelka tłoczka jeżeli nie jest uszkodzona i nie widać wycieków to jest sprawna. Ja smaruję tłoczek smarem do tłoczków (rozpuszcza się w płynie hamulcowym) Dobry opis. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dziekan_alzair   
  
 Rocznik: 2004
 Wiek: 43
 Dołączył: 15 Cze 2010
 Posty: 423
 Skąd: GŁ FREE STAR P-ce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-09-04, 14:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sworznie można też posmarować smarem grafitowym z domieszką ATE z mogo doświadczenia i testów mieszanka nie do zatarcia.... 
 VAKSIU napisałeś że potrzeba też od jednego do dwóch piwek ale nie widzę ich wśród narzędzi a napoje chłodzące w trakcie pracy są dość potrzebne
   |  
				| _________________ Bo życie jest po to by jeździć na moto....
 
 Lubie kiedy się zieleni lobię jak się chopper mieni....
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gery73   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2003
 Dołączył: 29 Lis 2011
 Posty: 232
 Skąd: Kielcówek
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2012-09-06, 11:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | To jak to to tak wszystko w powietrzu robicie - nie odkręcacie przewodu hamulcowego i zacisk na stół ? - czy coś źle zrozumiałem. I płyn po wyjęciu cylinderków nie wylatuje ? I kluczyk 8 do odpowietrznika jeszcze się przyda.
 
 Ja robie tak że cały zacisk zdejmuje i spuszczam płyn hamulcowy - zacisk na stół tłoczki wyjmuje czyszcze, smaruje składam jak kolega nowe klocki, nowy płyn odpowietrzenie i rura.
 A tłoczków wewnątrz nie ma sęsu smarować DOT4 ma takie właściwości smarujące że nie zastąpi tego żaden smar, a ponadto każdy smar rzekomo stosowany do tłoczków rozpuści sie w DOT4 - więc po co jak nie trzeba.  Smarujemy prowadnice i powierzchnie klocka przylegające do cylinderków.
 
 
 
 
 pozdrawiam gery73
 |  
				| _________________ Suzuki LS 650, V-star 650, Kawasaki ZG 1200 Voyager
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-12-06, 22:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | być może nie odbijają tłoczki i klocki lekko, bo lekko ale dociskając do tarczy. Rysy mogą być spowodowany czymś co dostało się między klocek a tarczę czy kiepskiej jakość klockiem, jak również zużyciem klocka. Trzeba zdjąć zacisk i sprawdzić. 	  | BenWito napisał/a: |  	  | a przy okazji chyba to nie jest normalne gdy przednie koło podniesionego moto wprawiam w ruch to słychać jak klocki trą po tarczy która zresztą posiada dziwne porysowania i koło jest wyhamowywane. | 
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  
				| Ostatnio zmieniony przez ciecio 2016-12-08, 08:44, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Clinton   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2007
 Wiek: 58
 Dołączył: 06 Sie 2010
 Posty: 345
 Skąd: Dragoni-Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-12-07, 08:55 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | BenWito napisał/a: |  	  | ... chyba to nie jest normalne gdy przednie koło podniesionego moto wprawiam w ruch to słychać  jak klocki trą po tarczy która zręsztą posiada dziwne porysowania i koło jest wyhamowywane... | 
 Hamulec tarczowy ma to do siebie, że zawsze klocki delikatnie trą o tarczę hamulcową. Jast to słyszalne. Natomiast w żaden sposób tarcie nie może powodować oporów. Jeżeli pokręcisz kołem i ono się kręci, kręci, kręci... a tylko słychać tarcie to jest wszystko ok. Jeżeli natomiast pokręcisz kołem a ono się zaraz zatrzyma to masz do regeneracji zacisk.
 |  
				| _________________ Pozdrawiam Clinton
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |